ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 3008 - 1.2 Hybrid 136

Και όμως, το καλό γίνεται καλύτερο!         ..:: Σαββάτο, 21 Σεπτεμβρίου 2024 ::..

Η υβριδική έκδοση του νέου 3008 ξεπερνάει το πήχη που ήδη είχε θέσει ψηλά το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας -εκτός από ένα στιλ που ξεχωρίζει- ένα «πακέτο» ευρυχωρίας, ποιότητας, πρακτικότητας, ευκολίας οδήγησης, κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς και πλούσιου εξοπλισμού, που συνθέτει ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο για απαιτητικούς χρήστες

Με την πίεση που τους ασκείται για τη μαζική ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας αναγκάζονται σε πολλές περιπτώσεις να περικόψουν τη γκάμα των συμβατικών μοντέλων τους, προς όφελος της παραγωγής ηλεκτρικών. Οι μαζικές πωλήσεις όμως εξακολουθούν ακόμα να αφορούν τα συμβατικά και υβριδικά αυτοκίνητα, οπότε εξακολουθούν ακόμα να παρουσιάζονται νέες γενιές μοντέλων που έχουν πολύ καλή πορεία στην αγορά, γιατί αυτά αποτελούν τον πυρήνα της δραστηριότητας των κατασκευαστών. Αυτό συνέβη και με το 3008, ένα μοντέλο σταθμό για την Peugeot, με εξαιρετική πορεία στην αγορά και όχι άδικα, αφού ήταν από το ξεκίνημά του ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Και μπορεί στη νέα γενιά του να παρουσιάστηκε πρώτα στην ηλεκτρική έκδοσή του, το «ζουμί» όμως για το κοινό είναι η νέα ήπια υβριδική έκδοση που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Υπενθυμίζουμε ότι το νέο 3008 είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου Stellantis που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA η οποία δημιουργήθηκε για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο, με στιλ που παραπέμπει σε «κουπέ SUV», έχει μήκος 4,542 μ., μεγαλύτερο κατά 10 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο 3008, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.739 χιλιοστά.

Εσωτερικό
Το προηγούμενο 3008 ήταν ήδη ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, οπότε δεν εκπλήσσουν οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει και το νέο μοντέλο, φιλοξενώντας πολύ άνετα 4 επιβάτες. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 520 λίτρων με το μετακινούμενο (σε 2 θέσεις) δάπεδο συμπληρώνει την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά την κάλυψη των οικογενειακών μεταφορικών αναγκών, η οποία ολοκληρώνεται με τους άφθονους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχουν στο εσωτερικό για μικροαντικείμενα. Αλλά και η ποιότητα κατασκευής και υλικών εντυπωσιάζει, επιβεβαιώνοντας τα σημαντικά βήματα που έχει κάνει η Peugeot σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια, διεκδικώντας τη στάμπα του "premium" κατασκευαστή. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με το γνωστό μικρό τιμόνι που έχουν όλα τα Peugeot, αφήνοντας τον πίνακα οργάνων να φαίνεται από πάνω. Χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι η πανοραμική οθόνη μπροστά από τον οδηγό, που είναι στην ουσία δύο οθόνες εν σειρά, με τη μια να λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και τη διπλανή της να φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, του κλιματισμού κλπ. Ενδιαφέρουσα επιλογή είναι μια ακόμα μικρή οθόνη πιο χαμηλά, στην οποία υπάρχει μία σειρά από 10 «κουμπιά» αφής, τα οποία ενεργοποιούν ορισμένες βασικές λειτουργίες, διευκολύνοντας έτσι τον οδηγό. Επίσης χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία σειρά επιπλέον διακοπτών αφής. Μοναδική παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος, το πίσω παράθυρο είναι κάπως μικρό, περιορίζοντας έτσι την ορατότητα προς τα πίσω.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 36.900 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας 180°, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth με δυνατότητα ταυτόχρονης συνείδησης δύο συσκευών με ξεχωριστά μικρόφωνα και χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, σύστημα πλοήγησης κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Σύγχρονο σχεδιαστικά, πρακτικό και ευρύχωρο, το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών
Κινητήρας-κιβώτιο
Η υβριδική έκδοση του 3008 χρησιμοποιεί το νέο υβριδικό σύστημα του ομίλου, που βασίζεται στον νέας γενιάς 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1.2 ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και σε έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 21 kW (28 ίππων). Το σύστημα συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα κίνησης. Το ενδιαφέρον είναι ότι, σε αντίθεση με τα περισσότερα ήπια υβριδικά συστήματα, το συγκεκριμένο επιτρέπει (σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και με λίγο «γκάζι») να κινήσει το αυτοκίνητο και ο ηλεκτροκινητήρας, για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα βεβαίως, σίγουρα όμως με κάποιο όφελος στην κατανάλωση. Συνολικά στο σύστημα ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου και οι πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2'') εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η καλή ελαστικότητά του (η μέγιστη ροπή των 23,4 kgm του βενζινοκινητήρα αποδίδεται ήδη από τις 1.750 στροφές) κάνει και πιο εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Το 6άρι κιβώτιο είναι καλό, συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα, πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές, σίγουρα όμως αφήνει μεγαλύτερα «κενά» ανάμεσα στις ταχύτητες σε σχέση με το γνωστό 8άρι της Peugeot. Ίσως και γι' αυτό, η κατανάλωση του αυτοκινήτου, δεν είναι μεν υψηλή, αλλά δεν είναι και πολύ χαμηλή και στην πόλη μπορεί εύκολο να φτάσει τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομή σε επαρχιακό δρόμο (με 80-100 χλμ./ώρα) πέφτει γύρω στα 8. Πρέπει να οδηγήσεις με πραγματικά πολύ «ελαφρύ πόδι» και μεγάλη αυτοσυγκράτηση για να εκμεταλλευτείς το υβριδικό σύστημα και να πέσεις στα 8,2-8,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και στα 7,5 σε πιο ανοιχτό δρόμο. Αυτό αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που δεν είναι υψηλές (123 g/km), επιτρέποντας την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το 3008 εξακολουθεί και στη νέα του γενιά να είναι ένα από τα κορυφαία SUV σε οδική συμπεριφορά (χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιεί «εξεζητημένες» λύσεις στις αναρτήσεις, που είναι γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονας πίσω) κάτι που δεν μας κάνει βέβαια εντύπωση για ένα Peugeot! Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, είναι απόλυτα προβλέψιμο στο δρόμο, σταθερό στην ευθεία και με καλό κράτημα στις στροφές, με πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το καλό τιμόνι, που είναι γρήγορο, άμεσο και με καλή αίσθηση, βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν μια συνολικά θετική εικόνα. Μόνο στον τομέα της άνεσης δεν βρίσκεται στα κορυφαία επίπεδα που έχουμε συνηθίσει στα γαλλικά αυτοκίνητα, κάτι που φαίνεται να είναι συνειδητή επιλογή της Peugeot στις τελευταίες γενιές των αυτοκινήτων της, ώστε να εξασφαλίζει την εξαιρετική οδική συμπεριφορά που τα χαρακτηρίζει. Η άνεση, λοιπόν, είναι καλή, πάνω από το μέσο όρο, αλλά όχι π.χ. όσο αυτή μιας Citroen. Το θετικό είναι ότι τα στάνταρ λάστιχα δεν έχουν το υπερβολικά χαμηλό προφίλ με τα σκληρά πλαϊνά που χρησιμοποιούν πολλά αυτοκίνητα για λόγους αισθητικούς, αλλά έχουν προφίλ 55, απολύτως κατάλληλο για τους ελληνικούς δρόμους ώστε να διευκολύνει την απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Ελαστικότητα κινητήρα
- Χώροι
Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
- Έλλειψη ρεζέρβας
Από τα κορυφαία SUV σε οδικά χαρακτηριστικά, το νέο 3008 θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό
Συμπέρασμα
Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο και το μικρομεσαίο SUV της Peugeot δικαιούται να στοχεύει σε συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας των προκατόχων του. Η Peugeot, χωρίς να αγνοεί τη σύγχρονη πραγματικότητα της προσπάθειας στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, δημιούργησε και μια πιο «γήινη» έκδοση που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και όχι στους πολύ λίγους που προς το παρόν μπορούν να αγοράσουν και να χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτή η υβριδική έκδοση είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο υψηλής ποιότητας, με επαρκή δύναμη από το υβριδικό σύστημα, εξαιρετικό σε οδικά χαρακτηριστικά, ευρύχωρο, πρακτικό και πλούσια εξοπλισμένο. Ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει και τον οδηγό και τους επιβάτες, ακριβώς όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται και τις ανάγκες όλης της οικογένειας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP