ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW iX1 - xDrive 30

Πολύ καλή, αλλά ηλεκτρική!         ..:: Σαββάτο, 07 Σεπτεμβρίου 2024 ::..

Και η ηλεκτρική Χ1 μας άρεσε ιδιαίτερα, όπως και οι συμβατικές, με το μοντέλο να έχει φτάσει σε εποχή ωριμότητας και να είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό premium αυτοκίνητο, ποιοτικό, λειτουργικό, ασφαλές και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, με την ηλεκτρική έκδοση βεβαίως να υστερεί σημαντικά από τις συμβατικές σε αυτονομία και δίκτυο «ανεφοδιασμού», κάτι που αναπόφευκτα περιορίζει το κοινό της

Η νέα γενιά της X1 μπορεί να προσφέρει μια πλήρη γκάμα συμβατικών και υβριδικών εκδόσεων, ήταν όμως αναπόφευκτο να έχει και μια ηλεκτρική έκδοση, με δεδομένη την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση και την απόφαση της BMW εδώ και αρκετά χρόνια να εμπλακεί ενεργά στην εξέλιξη της σχετικής τεχνολογίας. Η ηλεκτρική παραλλαγή του «μικρoύ» SUV της βαυαρικής εταιρείας προσφέρεται μάλιστα σε δύο εκδόσεις και η δοκιμή μας αφορά την ισχυρότερη από αυτές, που είναι και τετρακίνητη. Υπενθυμίζουμε ότι στη νέα γενιά της η X1, που έχει μήκος 4,5 μ., είναι συνολικά ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο με μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από την προηγούμενη, όπως και μεγαλύτερο μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια.

Εσωτερικό
Η αύξηση όλων των διαστάσεων είναι προφανές ότι έχει και την ανάλογη επίδραση στους χώρους, οι οποίοι πλέον καλύπτουν πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, μεταφέροντας τέσσερις ενήλικους χωρίς συμβιβασμούς. Εξίσου αποτελεσματική είναι η κάλυψη των αναγκών της οικογένειας και για τις αποσκευές, με ένα μεγάλο χώρο αποσκευών που στην ηλεκτρική έκδοση έχει χωρητικότητα 490 λίτρων αντί για τα 540 των προσθιοκίνητων συμβατικών, που και πάλι είναι πολύ καλή για ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Επίσης -σε αντίθεση με τις... συνήθειες της BMW- επαρκής είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, εξασφαλίζοντας έτσι ένα συνολικά καλό βαθμό για το αυτοκίνητο στον τομέα της πρακτικότητας. Για την ποιότητα κατασκευής και υλικών δεν τίθεται θέμα, είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW αυτής της κατηγορίας τιμής, όπως επίσης καλή είναι και η γενική εργονομία, με μία σωστή θέση οδήγησης.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι μεν αυξημένη σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, ξεκινώντας από 55.230 χωρίς την κρατική επιδότηση, αλλά είναι στα επίπεδα της τιμής π.χ. της ντίζελ 23d που είχαμε δοκιμάσει προ καιρού και η οποία ξεκινάει από 57.100 ευρώ. Είναι λοιπόν εμφανής η προσπάθεια της BMW να συγκρατήσει τις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων της κοντά στα επίπεδα των συμβατικών ή και χαμηλότερα από τα πιο ακριβά από εκείνα. Και φυσικά το αυτοκίνητο έχει ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους (αερόσακοι κεφαλής και για την δεύτερη σειρά καθισμάτων), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ευρύχωρο, ποιοτικό και λειτουργικό, το εσωτερικό ικανοποιεί εξίσου οδηγό και επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Εδώ μιλάμε για τον τομέα στον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερέχουν των συμβατικών, προσφέροντας μεγάλη ισχύ, αλλά και μεγάλη ροπή από μηδενικές στροφές, χωρίς να χρειάζονται παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά μόνο μία σχέση μετάδοσης. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι μάλιστα αυτή με τη μεγαλύτερη ισχύ από τις δύο ηλεκτρικές, διαθέτοντας δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για την κίνηση κάθε άξονα), οι οποίοι αποδίδουν συνδυασμένη ισχύ 272 ίππων, που μπορεί προσωρινά να αυξηθεί με λειτουργία "boost" για περίπου 10 δευτερόλεπτα στους 313 ίππους. Είναι προφανές ότι με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά η iX1 προσφέρει επιδόσεις που θυμίζουν καλό σπορ αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 5,6''), πολύ πέρα από αυτές που απαιτούνται για ένα ασφαλές προσπέρασμα, επιτρέποντας στον οδηγό να ακολουθήσει πολύ γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Και βέβαια η πολύ καλή ροπή από την πρώτη στιγμή που αρχίζει να λειτουργεί ο κινητήρας και η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων κάνει ακόμα πιο ευχάριστη και, κυρίως, ξεκούραστη την οδήγηση. Η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται από μια μπαταρία 66,5 kWh η οποία προσφέρει θεωρητική αυτονομία 439 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο. Στην πράξη σε αστικό περιβάλλον, που μπορεί να περιλαμβάνει και κάποιες διαδρομές σε πιο ανοιχτούς δρόμους (π.χ. λεωφόρος Κηφισού, παραλιακή λεωφόρος Αττικής κλπ.), η αυτονομία μπορεί εύκολα να φτάσει τα 350 χιλιόμετρα (χωρίς τη χρήση κλιματισμού).

Οδηγώντας
Όπως και στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οδική συμπεριφορά είναι αντάξια μιας BMW. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι εξαιρετική, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες και το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από πολύ καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το πολύ καλό τιμόνι, που είναι πολύ ακριβές και με καλή αίσθηση. Η συγκεκριμένη έκδοση άλλωστε έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και ενισχύει τη σταθερότητα και την ακρίβεια της συμπεριφοράς, όπως επίσης και το πλεονέκτημα της τετρακίνησης, που επίσης ενισχύει την ακρίβεια της συμπεριφοράς (εκτός του ότι προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες αν υπάρχουν τα κατάλληλα λάστιχα). Έτσι ο οδηγός μπορεί να ακολουθήσει αρκετά αν το επιθυμεί τους γρήγορους ρυθμούς που επιτρέπει η δύναμή των ηλεκτροκινητήρων, χωρίς να αγχωθεί καθόλου και χωρίς να δυσκολεύεται στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα καλά φρένα, στοιχείο επίσης συνηθισμένο σε μια BMW. Πολύ καλή για ηλεκτροκίνητο SUV είναι και η ποιότητα κύλισης, ενώ η άνεση της ανάρτησης (η οποία αναπόφευκτα είναι πιο σφιχτή σε σύγκριση με τις συμβατικές X1 λόγω μεγαλύτερο βάρους) εξαρτάται και από τα ελαστικά που φοράει το αυτοκίνητο (συχνά οι αγοραστές των αυτοκινήτων επιλέγουν έξτρα λάστιχα χαμηλού προφίλ, 45 ή ακόμα και 40, που δεν ευνοούν την άνεση στα ανώμαλα ελληνικά οδοστρώματα).
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Δύναμη-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Εργονομία
- «Οικογενειακοί» χώροι
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
KATA
- Αυτονομία σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δυνατό και γρήγορο, το αυτοκίνητο προσφέρει και μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Πρόκειται για μια ακόμα έκδοση της νέας X1 που μας ικανοποίησε απόλυτα με τα δεδομένα της κατηγορίας της, τα οποία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι προφανώς ιδιαίτερα. Επιβεβαιώνει δε την άποψη μας ότι το νέο μοντέλο είναι καλύτερο από ποτέ, ένα ολοκληρωμένο premium οικογενειακό μεταφορικό μέσο που προσφέρει ταυτόχρονα και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που περιμένει κανείς από μία BMW. Ευρύχωρο και λειτουργικό, ιδιαίτερα ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο, γρήγορο και ασφαλές, όπως και ευχάριστο στην οδήγηση. Αυτή η ηλεκτρική έκδοση μάλιστα δεν απέχει παρασάγγας σε τιμή από τις πιο ακριβές συμβατικές, αλλά -με την κρατική επιδότηση τουλάχιστον- μπορεί και να είναι λιγότερο ακριβή από ορισμένες από αυτές. Το πρόβλημα, όμως, εξακολουθεί να είναι το σταθερό μέχρι στιγμής μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά, δηλαδή η μικρότερη αυτονομία και το ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης. Αυτό την κάνει αναπόφευκτα να απευθύνεται και σε ένα πιο περιορισμένο κοινό, αν και τα λειτουργικά της χαρακτηριστικά θα ικανοποιούσαν πολύ περισσότερους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP