ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
BYD Seal - AWD
Όταν οι Κινέζοι δεν αστειεύονται ..:: Σαββάτο, 10 Αυγούστου 2024 ::..
Το τετρακίνητο ηλεκτρικό σπορ σεντάν της BYD είναι με απόλυτα κριτήρια ένα πολύ καλό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με μεγάλη δύναμη που περνάει αποτελεσματικά στο δρόμο και με οδική συμπεριφορά που δεν αφήνει περιθώρια για κριτική, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ένα ευρύχωρο και ιδιαίτερα ποιοτικό εσωτερικό, είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένο κι έχει ανταγωνιστική τιμή (για ηλεκτρικό αυτοκίνητο)
Στην Ευρώπη άρχισαν πολύ πρόσφατα να ανησυχούν για τον κινέζικο ανταγωνισμό, αν και θα έπρεπε να είχαν αρχίσει πολύ νωρίτερα, γιατί ήταν εμφανής η έντονη δραστηριότητα που υπήρχε στην Κίνα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, άρα και επικείμενη η... απόβασή τους στην Ευρώπη, που αποτελεί μια σημαντική αγορά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Η ανησυχία των Ευρωπαίων είναι ακόμα μεγαλύτερη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, γιατί εκεί οι Κινέζοι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση και ξεκίνησαν πολύ νωρίς την εξέλιξη της σχετικής τεχνολογίας, έτσι ώστε όχι μόνο να μην υστερούν απέναντι στους παραδοσιακούς κατασκευαστές της βιομηχανίας, αλλά σε μερικές περιπτώσεις να βρίσκονται και μπροστά τους. Ήδη, λοιπόν, έχουμε και στην χώρα μας την παρουσία κάποιων από τους -πολλούς- Κινέζους κατασκευαστές μεταξύ των οποίων και η BYD, που αντιπροσωπεύεται από τον όμιλο Σφακιανάκη. Μια κάθε άλλο παρά τυχαία εταιρεία, αφού είναι ο πρώτος κατασκευαστής της Κίνας που κατατάσσεται μέσα στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι μάλιστα ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο (πάνω από 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023), ενώ δραστηριοποιείται και στην κατασκευή μπαταριών, που αποτέλεσε και την πρώτη δραστηριότητά της μετά την ίδρυσή της το 1995. Ένα από τα δύο πρώτα μοντέλα της που άρχισε να διατίθεται στην ελληνική αγορά και αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένος δοκιμής μας, είναι το Seal, ένα μεσαίο σεντάν μήκους 4,8 μ., με μεταξόνιο 2.920 χιλιοστών.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου και το γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό (τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι βασισμένα σε πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν εξ ορισμού καλύτερη εκμετάλλευση χώρων από τα συμβατικά) συνεπάγεται και πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες, όπως θα περίμενε κανείς από ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Κινηθήκαμε και με 4 άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, με επιβάτη ύψους 1,90 πίσω από τον οδηγό (ύψους 1,80), χωρίς κανείς να αισθανθεί άβολα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 λίτρα, χωρητικότητα όχι πολύ μεγάλη για οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, αλλά όχι και ανεπαρκής. Επιπλέον υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος 50 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, που μπορεί να φιλοξενήσει τα καλώδια φόρτισης και κάποια ακόμα μικρά αντικείμενα, γεγονός που σημαίνει ότι ο βασικός χώρος αποσκευών πίσω είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία θετική εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας. Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα εμπρός καθίσματα άλλωστε ρυθμίζονται ηλεκτρικά, οπότε υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν σε οποιονδήποτε οδηγό να βρει μια ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Επίσης ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, για όσους προτιμούν να κάθονται χαμηλά σε ένα σπορτίφ σεντάν σαν το συγκεκριμένο, είναι το γεγονός ότι στο Seal κάθεσαι χαμηλότερα από ότι στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γιατί το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μια ειδική μπαταρία μικρού πάχους (μόλις 110 χιλιοστά), που δεν υποχρεώνει σε τοποθέτηση των καθισμάτων πολύ ψηλά. Το μόνο στοιχείο στο οποίο μπορούμε να ασκήσουμε κριτική είναι ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω του σχετικά μικρού παραθύρου (στην πραγματικότητα λόγω του σχετικά μικρού ανοίγματος που αφήνει η πολύ κεκλιμένη τοποθέτηση του παραθύρου). Ευτυχώς τουλάχιστον είναι στάνταρ όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που προειδοποιούν για την κίνηση στις πλαϊνές λωρίδες. Θα παρατηρήσουμε επίσης, κάτι που βλέπουμε τελευταία και σε άλλα αυτοκίνητα, ότι η πανοραμική ηλιοροφή του αυτοκινήτου, είναι μεν κατασκευασμένη από ειδικό υλικό, που δεν αφήνει τον ήλιο να γίνεται ενοχλητικός για τους επιβάτες, ζεσταίνεται όμως αρκετά εσωτερικά, γεγονός που σημαίνει ότι χρειάζεται πιο έντονη χρήση του κλιματισμού το καλοκαίρι.
Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών του Seal, που δεν αφήνει περιθώρια για κριτική και παραπέμπει σε premium αυτοκίνητο. Η μεγάλη κεντρική οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, προσφέρει μια εικόνα υψηλής τεχνολογίας και ταυτόχρονα δίνει μία ριζική λύση στο δίλημμα οριζόντια ή κάθετη τοποθέτηση, αφού είναι περιστρεφόμενη (εμείς φυσικά συστήνουμε ανεπιφύλακτα την οριζόντια τοποθέτηση, που αποσπά την προσοχή πολύ λιγότερο από την κάθετη, ειδικά σε τόσο μεγάλες οθόνες). Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 48.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (άρα πέφτει κάτω από τις 40.000 με την επιδότηση), με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επόπτευσης νεκρού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης διασταυρούμενη κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, head-up display, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες στάθμευσης-εμπρός πίσω, κάμερες 360°, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση για δύο κινητά, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου και το γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό (τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι βασισμένα σε πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν εξ ορισμού καλύτερη εκμετάλλευση χώρων από τα συμβατικά) συνεπάγεται και πολύ άνετους χώρους για τους επιβάτες, όπως θα περίμενε κανείς από ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Κινηθήκαμε και με 4 άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, με επιβάτη ύψους 1,90 πίσω από τον οδηγό (ύψους 1,80), χωρίς κανείς να αισθανθεί άβολα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 λίτρα, χωρητικότητα όχι πολύ μεγάλη για οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, αλλά όχι και ανεπαρκής. Επιπλέον υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος 50 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, που μπορεί να φιλοξενήσει τα καλώδια φόρτισης και κάποια ακόμα μικρά αντικείμενα, γεγονός που σημαίνει ότι ο βασικός χώρος αποσκευών πίσω είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Αρκετοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία θετική εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας. Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα εμπρός καθίσματα άλλωστε ρυθμίζονται ηλεκτρικά, οπότε υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις που θα επιτρέψουν σε οποιονδήποτε οδηγό να βρει μια ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Επίσης ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, για όσους προτιμούν να κάθονται χαμηλά σε ένα σπορτίφ σεντάν σαν το συγκεκριμένο, είναι το γεγονός ότι στο Seal κάθεσαι χαμηλότερα από ότι στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γιατί το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μια ειδική μπαταρία μικρού πάχους (μόλις 110 χιλιοστά), που δεν υποχρεώνει σε τοποθέτηση των καθισμάτων πολύ ψηλά. Το μόνο στοιχείο στο οποίο μπορούμε να ασκήσουμε κριτική είναι ότι υπάρχει κάποιος περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω λόγω του σχετικά μικρού παραθύρου (στην πραγματικότητα λόγω του σχετικά μικρού ανοίγματος που αφήνει η πολύ κεκλιμένη τοποθέτηση του παραθύρου). Ευτυχώς τουλάχιστον είναι στάνταρ όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που προειδοποιούν για την κίνηση στις πλαϊνές λωρίδες. Θα παρατηρήσουμε επίσης, κάτι που βλέπουμε τελευταία και σε άλλα αυτοκίνητα, ότι η πανοραμική ηλιοροφή του αυτοκινήτου, είναι μεν κατασκευασμένη από ειδικό υλικό, που δεν αφήνει τον ήλιο να γίνεται ενοχλητικός για τους επιβάτες, ζεσταίνεται όμως αρκετά εσωτερικά, γεγονός που σημαίνει ότι χρειάζεται πιο έντονη χρήση του κλιματισμού το καλοκαίρι.
Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών του Seal, που δεν αφήνει περιθώρια για κριτική και παραπέμπει σε premium αυτοκίνητο. Η μεγάλη κεντρική οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, προσφέρει μια εικόνα υψηλής τεχνολογίας και ταυτόχρονα δίνει μία ριζική λύση στο δίλημμα οριζόντια ή κάθετη τοποθέτηση, αφού είναι περιστρεφόμενη (εμείς φυσικά συστήνουμε ανεπιφύλακτα την οριζόντια τοποθέτηση, που αποσπά την προσοχή πολύ λιγότερο από την κάθετη, ειδικά σε τόσο μεγάλες οθόνες). Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 48.990 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση (άρα πέφτει κάτω από τις 40.000 με την επιδότηση), με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επόπτευσης νεκρού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης διασταυρούμενη κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, head-up display, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες στάθμευσης-εμπρός πίσω, κάμερες 360°, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση για δύο κινητά, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ιδιαίτερα ευρύχωρο, λειτουργικό και πολύ ποιοτικό είναι το εσωτερικό και εντυπωσιακά πλούσιος ο εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της συγκεκριμένης -τετρακίνητης- έκδοσης του Seal είναι η τεράστια ισχύς και οι επιδόσεις σπορ υπεραυτοκινήτου που προσφέρει. Το αυτοκίνητο κινείται από 2 ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα) με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 530 ίππων! Και δεν είναι φυσικά μόνο η μεγάλη ισχύς, αλλά και η μεγάλη ροπή που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες, η οποία αποδίδεται μάλιστα από μηδενικές στροφές. Αν και δεν είναι, λοιπόν, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο (βάρος 2.185 κιλά) προσφέρει επιδόσεις που δεν περιμένει κανείς από ένα επιβατικό σεντάν, με την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε μόλις 3,8''. Είναι μάλιστα τόσο περήφανοι οι Κινέζοι για τη συγκεκριμένη επίδοση, που αναγράφεται (3.8s) στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάτω από το όνομα του μοντέλου! Και είναι προφανές ότι με τέτοια δύναμη, το βαθύ πάτημα στο γκάζι σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματος κι αισθάνεσαι έτοιμος για... απογείωση! Αξίζει επίσης τον κόπο να αναφερθούμε στην ειδική μπαταρία (Blade Battery) της BYD που χρησιμοποιείται στο Seal, η οποία αποτελείται από 172 λεπτές επιμήκεις κυψέλες που μοιάζουν με λεπίδες, έχοντας έτσι πολύ μικρό ύψος. Η μπαταρία, που έχει χωρητικότητα 82,5 kWh χρησιμοποιεί Φωσφορικό Σίδηρο Λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία την κάνει πιο ανθεκτική σε ακραίες θερμοκρασίες σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου και επιτρέπει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια στη χωρητικότητά της. Η επίσημη αυτονομία στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP) είναι 520 χιλιόμετρα. Στην πράξη όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης, γιατί πρέπει να πούμε ότι είναι πολύ δύσκολο να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με 530 ίππους και να δείχνεις συνεχώς την μέγιστη αυτοσυγκράτηση, οδηγώντας οικονομικά! Αν, λοιπόν, οδηγείς χωρίς μεγάλη πίεση μεν, αλλά πατώντας που και που λίγο παραπάνω το γκάζι, η πραγματική αυτονομία (με τον κλιματισμό φυσικά συνεχώς η λειτουργία λόγω -ελληνικού-καλοκαιριού) πέφτει στα 300-350 χιλιόμετρα. Σε διαδρομή βόλτας που κάναμε με 4 άτομα και χαλαρή οδήγηση, ρίξαμε τη μέση κατανάλωση αρκετά κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ., οπότε έτσι μπορείς να ξεπεράσεις τα 400 χιλιόμετρα. Το θέμα είναι ποιος θα οδηγεί χαλαρά με 530 ίππους!
Οδηγώντας
Με τέτοια δύναμη είναι προφανές ότι χρειαζόταν και το ανάλογο στήσιμο του αυτοκινήτου για να μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις αυξημένες απαιτήσεις ενός συνόλου που προσφέρει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου. Το τετρακίνητο Seal έχει αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με σύστημα ελεγχόμενης απόσβεσης, έχει φυσικά χαμηλό κέντρο βάρους όπως όλα τα ηλεκτρικά, είναι κάπως φαρδύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο της κατηγορίας και φυσικά έχει «σφιχτές» αναρτήσεις, προσανατολισμένες όχι προς την άνεση, αλλά προς την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής συμπεριφοράς. Και πράγματι αυτή η συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με πολύ καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα, προβλέψιμες αντιδράσεις όσο σέβεσαι τους νόμους της Φυσικής (εμείς δεν τους παραβιάσαμε, για να μπορούμε να σας πούμε τί συμβαίνει σ' αυτήν την περίπτωση!), έχει ακριβές τιμόνι με καλή αίσθηση και δυνατά φρένα. Το μόνο σημείο που μπορούμε να ασκήσουμε κριτική είναι η μέτρια αίσθηση των τελευταίων (στοιχείο πολύ συνηθισμένο σε αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Είναι λοιπόν συνολικά ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει το πολύ απαιτητικό οδηγό και, παρά την απουσία του θορύβου ενός βενζινοκινητήρα, που για μερικούς αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης, μπορεί τελικά να προσφέρει οδηγική απόλαυση, με δεδομένη και την τεράστια δύναμη που προσφέρει και περνάει πολύ αποτελεσματικά στο δρόμο. Φυσικά σε μια τέτοια περίπτωση δεν μπορεί να περιμένει κανείς τα υψηλά επίπεδα άνεσης, που προσφέρει ένα πολυτελές σεντάν. Αυτό είναι ένα σπορ σεντάν και τα σπορ αυτοκίνητα έχουν πιο σφιχτές αναρτήσεις, που αναπόφευκτα δεν απομονώνουν πλήρως τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα τις εγκάρσιες. Δεν είναι κουραστικό, έχει καλή ποιότητα κύλισης, στον αυτοκινητόδρομο δεν θα κουράσει καθόλου, αλλά στην πόλη (ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη!) τις αισθάνεσαι τις ανωμαλίες, καθώς μάλιστα και τα λάστιχα είναι σχετικά χαμηλού προφίλ (45) και δεν βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της συγκεκριμένης -τετρακίνητης- έκδοσης του Seal είναι η τεράστια ισχύς και οι επιδόσεις σπορ υπεραυτοκινήτου που προσφέρει. Το αυτοκίνητο κινείται από 2 ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα) με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 530 ίππων! Και δεν είναι φυσικά μόνο η μεγάλη ισχύς, αλλά και η μεγάλη ροπή που προσφέρουν οι ηλεκτροκινητήρες, η οποία αποδίδεται μάλιστα από μηδενικές στροφές. Αν και δεν είναι, λοιπόν, ένα ελαφρύ αυτοκίνητο (βάρος 2.185 κιλά) προσφέρει επιδόσεις που δεν περιμένει κανείς από ένα επιβατικό σεντάν, με την επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα να γίνεται σε μόλις 3,8''. Είναι μάλιστα τόσο περήφανοι οι Κινέζοι για τη συγκεκριμένη επίδοση, που αναγράφεται (3.8s) στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάτω από το όνομα του μοντέλου! Και είναι προφανές ότι με τέτοια δύναμη, το βαθύ πάτημα στο γκάζι σε κολλάει στην πλάτη του καθίσματος κι αισθάνεσαι έτοιμος για... απογείωση! Αξίζει επίσης τον κόπο να αναφερθούμε στην ειδική μπαταρία (Blade Battery) της BYD που χρησιμοποιείται στο Seal, η οποία αποτελείται από 172 λεπτές επιμήκεις κυψέλες που μοιάζουν με λεπίδες, έχοντας έτσι πολύ μικρό ύψος. Η μπαταρία, που έχει χωρητικότητα 82,5 kWh χρησιμοποιεί Φωσφορικό Σίδηρο Λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία την κάνει πιο ανθεκτική σε ακραίες θερμοκρασίες σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου και επιτρέπει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια στη χωρητικότητά της. Η επίσημη αυτονομία στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP) είναι 520 χιλιόμετρα. Στην πράξη όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης, γιατί πρέπει να πούμε ότι είναι πολύ δύσκολο να οδηγείς ένα αυτοκίνητο με 530 ίππους και να δείχνεις συνεχώς την μέγιστη αυτοσυγκράτηση, οδηγώντας οικονομικά! Αν, λοιπόν, οδηγείς χωρίς μεγάλη πίεση μεν, αλλά πατώντας που και που λίγο παραπάνω το γκάζι, η πραγματική αυτονομία (με τον κλιματισμό φυσικά συνεχώς η λειτουργία λόγω -ελληνικού-καλοκαιριού) πέφτει στα 300-350 χιλιόμετρα. Σε διαδρομή βόλτας που κάναμε με 4 άτομα και χαλαρή οδήγηση, ρίξαμε τη μέση κατανάλωση αρκετά κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ., οπότε έτσι μπορείς να ξεπεράσεις τα 400 χιλιόμετρα. Το θέμα είναι ποιος θα οδηγεί χαλαρά με 530 ίππους!
Οδηγώντας
Με τέτοια δύναμη είναι προφανές ότι χρειαζόταν και το ανάλογο στήσιμο του αυτοκινήτου για να μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις αυξημένες απαιτήσεις ενός συνόλου που προσφέρει επιδόσεις υπεραυτοκινήτου. Το τετρακίνητο Seal έχει αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με σύστημα ελεγχόμενης απόσβεσης, έχει φυσικά χαμηλό κέντρο βάρους όπως όλα τα ηλεκτρικά, είναι κάπως φαρδύτερο από ένα μέσο αυτοκίνητο της κατηγορίας και φυσικά έχει «σφιχτές» αναρτήσεις, προσανατολισμένες όχι προς την άνεση, αλλά προς την εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής συμπεριφοράς. Και πράγματι αυτή η συμπεριφορά είναι πολύ καλή, με πολύ καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα, προβλέψιμες αντιδράσεις όσο σέβεσαι τους νόμους της Φυσικής (εμείς δεν τους παραβιάσαμε, για να μπορούμε να σας πούμε τί συμβαίνει σ' αυτήν την περίπτωση!), έχει ακριβές τιμόνι με καλή αίσθηση και δυνατά φρένα. Το μόνο σημείο που μπορούμε να ασκήσουμε κριτική είναι η μέτρια αίσθηση των τελευταίων (στοιχείο πολύ συνηθισμένο σε αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Είναι λοιπόν συνολικά ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει το πολύ απαιτητικό οδηγό και, παρά την απουσία του θορύβου ενός βενζινοκινητήρα, που για μερικούς αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης, μπορεί τελικά να προσφέρει οδηγική απόλαυση, με δεδομένη και την τεράστια δύναμη που προσφέρει και περνάει πολύ αποτελεσματικά στο δρόμο. Φυσικά σε μια τέτοια περίπτωση δεν μπορεί να περιμένει κανείς τα υψηλά επίπεδα άνεσης, που προσφέρει ένα πολυτελές σεντάν. Αυτό είναι ένα σπορ σεντάν και τα σπορ αυτοκίνητα έχουν πιο σφιχτές αναρτήσεις, που αναπόφευκτα δεν απομονώνουν πλήρως τους επιβάτες από τις ανωμαλίες του δρόμου, ιδιαίτερα τις εγκάρσιες. Δεν είναι κουραστικό, έχει καλή ποιότητα κύλισης, στον αυτοκινητόδρομο δεν θα κουράσει καθόλου, αλλά στην πόλη (ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη!) τις αισθάνεσαι τις ανωμαλίες, καθώς μάλιστα και τα λάστιχα είναι σχετικά χαμηλού προφίλ (45) και δεν βοηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Εξοπλισμός
- Χώροι για επιβάτες
- Κόστος χρήσης
- Ανταγωνιστική τιμή για ηλεκτρικό
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Εξοπλισμός
- Χώροι για επιβάτες
- Κόστος χρήσης
- Ανταγωνιστική τιμή για ηλεκτρικό
KATA
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω σχήματος παραθύρου
- Χώρος αποσκευών μικρότερος από των συμβατικών αυτοκινήτων της κατηγορίας
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω σχήματος παραθύρου
- Χώρος αποσκευών μικρότερος από των συμβατικών αυτοκινήτων της κατηγορίας
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δεν είναι απλώς εντυπωσιακά δυνατό και γρήγορα, αλλά και σωστά στημένο για να αξιοποιεί αυτήν τη δύναμη στο δρόμο
Συμπέρασμα
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι το Seal αποδείχθηκε πολύ καλύτερο απ' ό,τι περιμέναμε, παρ' όλο που έχουμε πλέον αντιληφθεί ότι οι Κινέζοι χτυπούν με αξιώσεις την πόρτα της ευρωπαϊκής αγοράς. Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, ευρωπαϊκό, ιαπωνικό ή από οπουδήποτε αλλού (τρέμε Tesla, θα λέγαμε, με δεδομένη και τη λιγότερο καλή ποιότητα του αμερικανικού ηλεκτρικού μπεστ σέλερ), καθώς είναι πολύ δυνατό και γρήγορο, έχει αξιόλογα οδικά χαρακτηριστικά και ταυτόχρονα είναι πολύ ποιοτικό, ευρύχωρο και πολύ καλά εξοπλισμένο over Ολυμπιακό δεν ταιριάζει. Το μόνο μειονέκτημα, φυσικά, το αναφέρουμε σε κάθε σχετική δοκιμή, είναι ότι είναι... ηλεκτρικό, που σημαίνει υπερβολική εξάρτηση από ένα ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης, άρα περιορισμούς στην πλήρη αξιοποίησή του σε μακρινές διαδρομές.
Πρέπει να ομολογήσουμε ότι το Seal αποδείχθηκε πολύ καλύτερο απ' ό,τι περιμέναμε, παρ' όλο που έχουμε πλέον αντιληφθεί ότι οι Κινέζοι χτυπούν με αξιώσεις την πόρτα της ευρωπαϊκής αγοράς. Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό, ευρωπαϊκό, ιαπωνικό ή από οπουδήποτε αλλού (τρέμε Tesla, θα λέγαμε, με δεδομένη και τη λιγότερο καλή ποιότητα του αμερικανικού ηλεκτρικού μπεστ σέλερ), καθώς είναι πολύ δυνατό και γρήγορο, έχει αξιόλογα οδικά χαρακτηριστικά και ταυτόχρονα είναι πολύ ποιοτικό, ευρύχωρο και πολύ καλά εξοπλισμένο over Ολυμπιακό δεν ταιριάζει. Το μόνο μειονέκτημα, φυσικά, το αναφέρουμε σε κάθε σχετική δοκιμή, είναι ότι είναι... ηλεκτρικό, που σημαίνει υπερβολική εξάρτηση από ένα ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης, άρα περιορισμούς στην πλήρη αξιοποίησή του σε μακρινές διαδρομές.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://bydauto.gr