ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Citroen C4 X - 1.2 PureTech 130
Πρακτικότητα, άνεση και στιλ ..:: Σαββάτο, 03 Αυγούστου 2024 ::..
Κορυφαία σε άνεση, η υπερυψωμένη μικρομεσαία οικογενειακή Citroen C4 με το 5θυρο κουπέ αμάξωμα έχει στιλ που δεν περνάει απαρατήρητο, προσφέρει καλούς χώρους και πρακτικότητα, είναι πολύ καλά εξοπλισμένη και είναι ευχάριστη και ασφαλής στην οδήγηση χάρη και στο δυνατό και ελαστικό κινητήρα 1.2, ο μικρός «κυβισμός» του οποίου περιορίζει και το αντίστοιχο τεκμήριο
Καλά και άγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν όμως ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι στον ορισμό του οικογενειακού μεταφορικού μέσου για την ελληνική πραγματικότητα προσφέρεται και σε εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες, που προφανώς καλύπτουν πολύ καλύτερα τις οικογενειακές ανάγκες, δεν μπορεί να αρκεστείς στη δοκιμή της ηλεκτρικής έκδοσης. Μετά τη δοκιμή της e-C4 X, λοιπόν, ζητήσαμε για δοκιμή και την «κανονική» έκδοση του αυτοκινήτου με τον πασίγνωστο πλέον βενζινοκινητήρα 1.2, που χρησιμοποιείται από όλες σχεδόν τις μάρκες του γκρουπ Stellantis. Με υπερυψωμένο αμάξωμα που ακολουθεί τη λογική των SUV κουπέ, η C4 X έχει μήκος 4,6 μ., βρίσκεται λοιπόν στον πυρήνα της κατηγορίας που αποκαλούμε μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα.
Εσωτερικό
Η χρησιμοποίηση του ονόματος C4 από τη C4 X δεν είναι τυχαία και επιβεβαιώνεται στο εσωτερικό, που είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό της C4, ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, αλλά και λειτουργικό, με αρκετούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή κατανομή τους. Πάνω από το μεγάλο ντουλαπάκι δεξιά υπάρχει κι ένα επιπλέον συρταράκι και γενικά οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολλοί, στοιχείο πολύ χρήσιμο σ' ένα «καθημερινό» οικογενειακό αυτοκίνητο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη προσφέρουν την απαραίτητη στην εποχή μας εικόνα "hi tech". Η θέση οδήγησης είναι καλή και τα αναπαυτικά -πατενταρισμένα- καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα ακόμα ατού του αυτοκινήτου. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος, η ορατότητα πίσω δεξιά περιορίζεται αρκετά από την πίσω «κολόνα». Θα σταθούμε όμως περισσότερο στο ψηλό «κατώφλι» εισόδου των επιβατών στο αυτοκίνητο, γιατί -ανάλογα με το σωματότυπο του καθενός- μπορεί να μην αποφύγεις να το ακουμπήσεις μπαίνοντας (ή βγαίνοντας) και να λερώσεις το παντελόνι σου αν το αυτοκίνητο είναι σκονισμένο.
Οι χώροι για 4 άτομα είναι απολύτως ικανοποιητικοί για οικογενειακή χρήση, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 510 λίτρων κάνει τη στις διαφορά σε σχέση με τη C4 και καθορίζει τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα προτιμούσαμε όμως το κατώφλι φόρτωσης να είναι λίγο χαμηλότερο. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.600 ευρώ, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB για φόρτιση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη ουσιαστική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Η χρησιμοποίηση του ονόματος C4 από τη C4 X δεν είναι τυχαία και επιβεβαιώνεται στο εσωτερικό, που είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό της C4, ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, αλλά και λειτουργικό, με αρκετούς χώρους για μικροπράγματα και σωστή κατανομή τους. Πάνω από το μεγάλο ντουλαπάκι δεξιά υπάρχει κι ένα επιπλέον συρταράκι και γενικά οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολλοί, στοιχείο πολύ χρήσιμο σ' ένα «καθημερινό» οικογενειακό αυτοκίνητο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη προσφέρουν την απαραίτητη στην εποχή μας εικόνα "hi tech". Η θέση οδήγησης είναι καλή και τα αναπαυτικά -πατενταρισμένα- καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα ακόμα ατού του αυτοκινήτου. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, λόγω του σχήματος του αμαξώματος, η ορατότητα πίσω δεξιά περιορίζεται αρκετά από την πίσω «κολόνα». Θα σταθούμε όμως περισσότερο στο ψηλό «κατώφλι» εισόδου των επιβατών στο αυτοκίνητο, γιατί -ανάλογα με το σωματότυπο του καθενός- μπορεί να μην αποφύγεις να το ακουμπήσεις μπαίνοντας (ή βγαίνοντας) και να λερώσεις το παντελόνι σου αν το αυτοκίνητο είναι σκονισμένο.
Οι χώροι για 4 άτομα είναι απολύτως ικανοποιητικοί για οικογενειακή χρήση, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 510 λίτρων κάνει τη στις διαφορά σε σχέση με τη C4 και καθορίζει τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Θα προτιμούσαμε όμως το κατώφλι φόρτωσης να είναι λίγο χαμηλότερο. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.600 ευρώ, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης LED με λειτουργία φωτισμού στροφής, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB για φόρτιση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη ουσιαστική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βενζινοκίνητη έκδοση κινείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 130 ίππους, που έχουμε δοκιμάσει επανειλημμένως, καθώς χρησιμοποιείται από ένα σωρό διαφορετικά μοντέλα του γκρουπ Stellantis και φυσικά από «συγγενή» μοντέλα της C4 X, με σήματα της Citroen ή της DS. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και ελαστικό (η μέγιστη ροπή των 23,4 kgm αποδίδεται μόλις στις 1.750 στροφές.), που προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'') εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Έτσι Η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη, καθώς μάλιστα ο κινητήρας συνδυάζεται με το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων του γκρουπ, που τον αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο. Βεβαίως η ισχύς του κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο δεν ευνοούν την μέγιστη δυνατή οικονομία και χρειάζεται αυτοσυγκράτηση από τον οδηγό για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Αυτή μπορεί να φτάσει στην πόλη ακόμα και πάνω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. αν η οδήγηση δεν είναι ήρεμη, ενώ σ' έναν επαρχιακό δρόμο μπορεί να πέσει στα 7. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 129 g/km, εξασφαλίζοντας την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Όπως και η C4, η C4 X χρησιμοποιεί το νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) που συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, η οποία μάλιστα είναι ακόμα καλύτερη από αυτή της ηλεκτρικής έκδοσης που είχαμε δοκιμάσει προ καιρού, καθώς το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί σε διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται περισσότερο αισθητές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία αυτοκίνητα σε άνεση, χωρίς αυτό να δημιουργεί προβλήματα στην οδική συμπεριφορά. Προφανώς το αυτοκίνητο δεν έχει σπορ χαρακτήρα και οι «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν κάπως μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, που δεν επηρεάζουν πάντως την τροχιά και τις αντιδράσεις του. Το κράτημά του είναι καλό και η συμπεριφορά του ουδέτερη, η υποστροφή εμφανίζεται προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης και δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις στο γκάζι. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι είναι συνολικά ικανοποιητικό για ένα αυτοκίνητο με καθαρά «οικογενειακό» χαρακτήρα, έχοντας μέτρια αίσθηση σε χαμηλούς ρυθμούς, που βελτιώνεται όσο αυξάνει η ταχύτητα.
Η βενζινοκίνητη έκδοση κινείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 130 ίππους, που έχουμε δοκιμάσει επανειλημμένως, καθώς χρησιμοποιείται από ένα σωρό διαφορετικά μοντέλα του γκρουπ Stellantis και φυσικά από «συγγενή» μοντέλα της C4 X, με σήματα της Citroen ή της DS. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο και ελαστικό (η μέγιστη ροπή των 23,4 kgm αποδίδεται μόλις στις 1.750 στροφές.), που προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'') εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Έτσι Η οδήγηση του αυτοκινήτου είναι αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη, καθώς μάλιστα ο κινητήρας συνδυάζεται με το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων του γκρουπ, που τον αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο. Βεβαίως η ισχύς του κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο δεν ευνοούν την μέγιστη δυνατή οικονομία και χρειάζεται αυτοσυγκράτηση από τον οδηγό για τον περιορισμό της κατανάλωσης. Αυτή μπορεί να φτάσει στην πόλη ακόμα και πάνω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. αν η οδήγηση δεν είναι ήρεμη, ενώ σ' έναν επαρχιακό δρόμο μπορεί να πέσει στα 7. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 129 g/km, εξασφαλίζοντας την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Όπως και η C4, η C4 X χρησιμοποιεί το νέο σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) που συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, η οποία μάλιστα είναι ακόμα καλύτερη από αυτή της ηλεκτρικής έκδοσης που είχαμε δοκιμάσει προ καιρού, καθώς το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγεί σε διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να γίνονται περισσότερο αισθητές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για ένα από τα κορυφαία μικρομεσαία αυτοκίνητα σε άνεση, χωρίς αυτό να δημιουργεί προβλήματα στην οδική συμπεριφορά. Προφανώς το αυτοκίνητο δεν έχει σπορ χαρακτήρα και οι «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν κάπως μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, που δεν επηρεάζουν πάντως την τροχιά και τις αντιδράσεις του. Το κράτημά του είναι καλό και η συμπεριφορά του ουδέτερη, η υποστροφή εμφανίζεται προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης και δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις στο γκάζι. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ το τιμόνι είναι συνολικά ικανοποιητικό για ένα αυτοκίνητο με καθαρά «οικογενειακό» χαρακτήρα, έχοντας μέτρια αίσθηση σε χαμηλούς ρυθμούς, που βελτιώνεται όσο αυξάνει η ταχύτητα.
YΠEP
- Άνεση
- Ευχάριστη οδήγηση
- Χώρος αποσκευών
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει
- Άνεση
- Ευχάριστη οδήγηση
- Χώρος αποσκευών
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Σχετικά ψηλό κατώφλι εισόδου επιβατών
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Σχετικά ψηλό κατώφλι εισόδου επιβατών
- Έλλειψη ρεζέρβας
Κορυφαίο σε άνεση, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές
Συμπέρασμα
Θα επαναλάβουμε και εδώ αυτό που είχαμε επισημάνει συνοψίζοντας τη δοκιμή της ηλεκτρικής C4 X, ότι πρόκειται για ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στην σύγχρονη πραγματικότητα των υπερυψωμένων αυτοκινήτων, που προσφέρει το κάτι παραπάνω σε «οικογενειακά» χαρακτηριστικά σε σχέση με την C4, καθώς διαθέτει αισθητά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Ταυτόχρονα προσφέρει τα πλεονεκτήματα που περιμένει κανείς από μια οικογενειακή Citroen, δηλαδή κορυφαία άνεση και ευχάριστη οδήγηση, όπως επίσης και προσεγμένη ποιότητα και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εξασφαλίζει και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις, κάνοντας ακόμα πιο ευχάριστη, ξεκούραση και ασφαλή την οδήγηση του αυτοκινήτου, με κάπως αυξημένο τίμημα βεβαίως στην τιμή του σε σχέση με την βασική έκδοση των 100 ίππων. Αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα, που προσφέρουν περισσότερες εκδόσεις ώστε να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις και τις οικονομικές δυνατότητες πολλών διαφορετικών αγοραστών.
Θα επαναλάβουμε και εδώ αυτό που είχαμε επισημάνει συνοψίζοντας τη δοκιμή της ηλεκτρικής C4 X, ότι πρόκειται για ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στην σύγχρονη πραγματικότητα των υπερυψωμένων αυτοκινήτων, που προσφέρει το κάτι παραπάνω σε «οικογενειακά» χαρακτηριστικά σε σχέση με την C4, καθώς διαθέτει αισθητά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Ταυτόχρονα προσφέρει τα πλεονεκτήματα που περιμένει κανείς από μια οικογενειακή Citroen, δηλαδή κορυφαία άνεση και ευχάριστη οδήγηση, όπως επίσης και προσεγμένη ποιότητα και πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Ο συγκεκριμένος κινητήρας εξασφαλίζει και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις, κάνοντας ακόμα πιο ευχάριστη, ξεκούραση και ασφαλή την οδήγηση του αυτοκινήτου, με κάπως αυξημένο τίμημα βεβαίως στην τιμή του σε σχέση με την βασική έκδοση των 100 ίππων. Αλλά αυτό είναι κάτι που συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα, που προσφέρουν περισσότερες εκδόσεις ώστε να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις και τις οικονομικές δυνατότητες πολλών διαφορετικών αγοραστών.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.citroen.gr