ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Seres 5 - 4WD 80 kWh
Επιδόσεις και ποιότητα από την Κίνα ..:: Σαββάτο, 27 Ιουλίου 2024 ::..
Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της νεοφερμένης κινέζικης Seres δικαιώνει με την ποιότητά του και τον ασυνήθιστα πλούσιο εξοπλισμό του τον χαρακτηρισμό του ως premium από τον κατασκευαστή του, έχει ένα λειτουργικό εσωτερικό με επαρκείς χώρους και είναι εντυπωσιακά δυνατό και γρήγορο προσφέροντας τη δυνατότητα σχετικά εύκολης διαχείρισης αυτής της δύναμης χάρη στην τετρακίνηση και το σωστό στήσιμό του
Στην Ευρώπη μπορεί να μη παρακολουθούμε με λεπτομέρειες από παλιά τον κόσμο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και μόνο τα τελευταία χρόνια βρεθήκαμε ξαφνικά προ εκπλήξεως, όταν άρχισαν να έρχονται στην Ευρώπη το ένα μετά το άλλο διάφορα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που δείχνουν να έχουν πίσω τους χρόνια εξέλιξης. Στην πραγματικότητα οι Κινέζοι έχουν πράγματι επενδύσει εδώ και πολλά χρόνια στην ανάπτυξη αυτοκινητοβιομηχανίας, απλώς δεν έκαναν το βήμα να έρθουν στην Ευρώπη μέχρι να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό σε επίπεδα ποιότητας, ασφάλειας και τεχνολογίας. Όλα αυτά τα χρόνια όμως υπήρξε ένας οργασμός ανάπτυξης, με πολλές εταιρείες που σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν αυτοκίνητα, με μεγάλη ποικιλία μοντέλων για όλα τα γούστα και με έντονη ερευνητική δραστηριότητα, ειδικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Απλώς οι Κινέζοι μπορούσαν να αναπτύξουν όλες αυτές τις δραστηριότητες χωρίς να κάνουν εξαγωγές, αποκλειστικά με τη δική τους εσωτερική αγορά, καθώς ο πληθυσμός της Κίνας ξεπερνάει αυτόν των ΗΠΑ και της Ευρώπης αθροιστικά! Με τέτοια τεράστια αγορά δεν χρειάζεται να πειραματίζεσαι, με τον κίνδυνο να βρεθείς εκτεθειμένος στη διεθνή αγορά με προβλήματα της «παιδικής ηλικίας». Χαρακτηριστικό παράδειγμα εταιρείας που δημιουργήθηκε εδώ και δεκαετίες, αλλά μόλις τώρα μας συστήνεται στην Ευρώπη, προσφέροντας premium αυτοκίνητα, είναι η Seres. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1986 με βασική δραστηριότητα τα οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας, απασχολεί σήμερα περισσότερα από 16.000 άτομα, είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο και συγκαταλέγεται στις 500 κορυφαίες κινεζικές επιχειρήσεις. Το πρώτο αυτοκίνητό της που πωλείται στην Ελλάδα είναι το Seres 5, ένα πολυτελές 5θυρο αυτοκίνητο με αμάξωμα τύπου «κουπέ SUV», που έχει μήκος 4,71 μ. και μεταξόνιο 2.875 χιλιοστών.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους άνετους χώρους που προσφέρει για 4 άτομα. Άλλωστε η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο πίσω κάθισμα μάλιστα ένας πέμπτος επιβάτης κάθεται πιο άνετα απ' ό,τι στα συμβατικά αυτοκίνητα, λόγω της έλλειψης κεντρικού τούνελ στο δάπεδο. Από την άλλη πλευρά η ανάγκη εξεύρεσης χώρου για την μπαταρία μειώνει συχνά την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα συμβατικά. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και εδώ, όπου ο χώρος αποσκευών των 367 λίτρων θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ, παρά μεσαίο SUV. Υπάρχει πάντως και ένας δεύτερος χώρος αποσκευών 67 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν να τοποθετηθούν π.χ. τα καλώδια φόρτισης και μερικά ακόμα μικρά αντικείμενα. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής και υλικών το εσωτερικό είναι πράγματι πολύ προσεγμένο και δικαίως διεκδικεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως premium. Καλή είναι επίσης και η θέση οδήγησης, χάρη στις πολλές ρυθμίσεις που προσφέρει το ηλεκτρικό κάθισμα. Εκεί που τα πράγματα είναι λιγότερο ιδανικά είναι στο πολύπλοκο σύστημα ελέγχου των λειτουργιών μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης (ευτυχώς είναι οριζόντια και όχι κάθετη ώστε να αποσπά λιγότερο την προσοχή από το δρόμο) και γενικώς οι ασυνήθιστες επιλογές για κάποιες λειτουργίες (όπως π.χ. το πλήκτρο των αλάρμ στην οροφή ή το πλήκτρο για το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ στη... βάση του καθαριστήρα του πίσω παράθυρου). Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι η πανοραμική ηλιοροφή είναι από υλικό που κόβει μεν αρκετά τις ακτίνες του ηλίου, ώστε να μη γίνεται αφόρητη η κατάσταση το καλοκαίρι τις ώρες της ηλιοφάνειας, αλλά δεν αποτρέπει την άνοδο της θερμοκρασίας στην εσωτερική πλευρά του υλικού της (όπως συμβαίνει π.χ. στο Ford Mustang). Κάτι που σημαίνει ότι αναπόφευκτα θα υπάρχει λίγο πιο έντονη χρήση του κλιματισμού, που επιδρά στην αυτονομία.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 66.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης επιτυχημένης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου οχήματος ή πεζού κατά το άνοιγμα της πόρτας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, πανοραμική ηλιοροφή, head up display, πανοραμική αποτύπωση περιβάλλοντος χώρου 360° με 4 κάμερες, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και αεριζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, θερμαινόμενα (δερμάτινα) καθίσματα οδηγού, συνοδηγού και πίσω επιβατών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με 11 ηχεία και ανεξάρτητο ενισχυτή, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση 2 κινητών τηλεφώνων, δυνατότητα παροχής ρεύματος 3,3 kW για μικροσυσκευές κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για τους άνετους χώρους που προσφέρει για 4 άτομα. Άλλωστε η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο πίσω κάθισμα μάλιστα ένας πέμπτος επιβάτης κάθεται πιο άνετα απ' ό,τι στα συμβατικά αυτοκίνητα, λόγω της έλλειψης κεντρικού τούνελ στο δάπεδο. Από την άλλη πλευρά η ανάγκη εξεύρεσης χώρου για την μπαταρία μειώνει συχνά την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα συμβατικά. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και εδώ, όπου ο χώρος αποσκευών των 367 λίτρων θυμίζει περισσότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ, παρά μεσαίο SUV. Υπάρχει πάντως και ένας δεύτερος χώρος αποσκευών 67 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό, όπου μπορούν να τοποθετηθούν π.χ. τα καλώδια φόρτισης και μερικά ακόμα μικρά αντικείμενα. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής και υλικών το εσωτερικό είναι πράγματι πολύ προσεγμένο και δικαίως διεκδικεί το χαρακτηρισμό του αυτοκινήτου ως premium. Καλή είναι επίσης και η θέση οδήγησης, χάρη στις πολλές ρυθμίσεις που προσφέρει το ηλεκτρικό κάθισμα. Εκεί που τα πράγματα είναι λιγότερο ιδανικά είναι στο πολύπλοκο σύστημα ελέγχου των λειτουργιών μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης (ευτυχώς είναι οριζόντια και όχι κάθετη ώστε να αποσπά λιγότερο την προσοχή από το δρόμο) και γενικώς οι ασυνήθιστες επιλογές για κάποιες λειτουργίες (όπως π.χ. το πλήκτρο των αλάρμ στην οροφή ή το πλήκτρο για το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ στη... βάση του καθαριστήρα του πίσω παράθυρου). Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι η πανοραμική ηλιοροφή είναι από υλικό που κόβει μεν αρκετά τις ακτίνες του ηλίου, ώστε να μη γίνεται αφόρητη η κατάσταση το καλοκαίρι τις ώρες της ηλιοφάνειας, αλλά δεν αποτρέπει την άνοδο της θερμοκρασίας στην εσωτερική πλευρά του υλικού της (όπως συμβαίνει π.χ. στο Ford Mustang). Κάτι που σημαίνει ότι αναπόφευκτα θα υπάρχει λίγο πιο έντονη χρήση του κλιματισμού, που επιδρά στην αυτονομία.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 66.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης επιτυχημένης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου οχήματος ή πεζού κατά το άνοιγμα της πόρτας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, πανοραμική ηλιοροφή, head up display, πανοραμική αποτύπωση περιβάλλοντος χώρου 360° με 4 κάμερες, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και αεριζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, θερμαινόμενα (δερμάτινα) καθίσματα οδηγού, συνοδηγού και πίσω επιβατών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς τεχνολογίας LED, ηχοσύστημα με 11 ηχεία και ανεξάρτητο ενισχυτή, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση 2 κινητών τηλεφώνων, δυνατότητα παροχής ρεύματος 3,3 kW για μικροσυσκευές κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
Εδώ το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πλαίσια ακόμα και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ούτως ή άλλως έχουν συχνά μεγαλύτερη ισχύ από τα μέσα επίπεδα που έχουν συνήθως τα συμβατικά. Το συγκεκριμένο μοντέλο έπρεπε προφανώς να ξεχωρίζει ακόμα και σε αυτόν τον τομέα και αποδίδει μια θηριώδη ισχύ 585 ίππων, που προκύπτει από το συνδυασμό δύο ηλεκτροκινητήρων. Ενός 210 kW (286 ίππων) για την κίνηση των εμπρός τροχών κι ενός 220 kW (299 ίππων) για την κίνηση των πίσω, χρησιμοποιώντας έτσι τη συνηθισμένη επιλογή των ηλεκτρικών για την παροχή τετρακίνησης χωρίς ενδιάμεσους άξονες και διαφορικά (η έλλειψη παραδοσιακού κιβωτίου ταχυτήτων στα ηλεκτρικά διευκολύνει επίσης αυτήν την επιλογή). Είναι προφανές ότι παρά το μεγάλο βάρος του (2.360 κιλά), το Seres 5 είναι γρήγορο, πολύ γρήγορο, προσφέροντας επιδόσεις σχεδόν επιπέδου υπεραυτοκινήτου ( 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2''). Το ενδιαφέρον είναι ότι έχει γίνει κάποια προσπάθεια για σωστή διαχείριση αυτής της δύναμης και το πάτημα του γκαζιού σε κολλάει μεν στο κάθισμα, όχι όμως με αυτόν τον «άγαρμπο» τρόπο που χαρακτήριζε αρχικά όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (λόγω της απόδοσης της μέγιστης ροπής από μηδενικές στροφές), αλλά κάπως πιο προοδευτικά. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μία μπαταρία 80 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 483 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, αν και η πραγματική αυτονομία, ακόμα και σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον είναι αρκετά μικρότερη από 400 χλμ. (γύρω στα 350-360 χλμ.) με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία.
Οδηγώντας
Η μεγάλη ισχύς είναι εύκολο να επιτευχθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το θέμα είναι, όμως, πώς αυτή περνάει στο δρόμο και μάλιστα σε ένα ελαφρά υπερυψωμένο αυτοκίνητο (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.), που μπορεί να μην είναι καθαρόαιμο εκτός δρόμου, είναι όμως σαφώς ψηλότερο από ένα σπορ αυτοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων. Οι Κινέζοι, λοιπόν, φαίνεται πως μαθαίνουν γρήγορα κι έχουν καταφέρει να στήσουν το αυτοκίνητο με τρόπο που δεν συμπεριφέρεται καθόλου άτσαλα και ελέγχεται εύκολα από κάποιον που... καταλαβαίνει τι οδηγεί (585 ίπποι δεν είναι και κάτι που οι περισσότεροι έχουν συναντήσει ποτέ στη ζωή τους και χρειάζονται... σεβασμό). Βεβαίως σ' αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κέντρο βάρους βρίσκεται αρκετά χαμηλά, αλλά και οι επιλογές που έγιναν στις αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δείχνουν μια επιμέλεια σε ό,τι αφορά το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Αν και δεν μπορούμε να μιλάμε λοιπόν για ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο (άλλωστε SUV είναι), αλλά περισσότερο για ένα αυτοκίνητου «υψηλού τουρισμού», το Seres 5 δεν αγχώνει, δεν αιφνιδιάζει, έχει καλό κράτημα, η τετρακίνηση βοηθάει την κατευθυντικότητα αν χρησιμοποιήσεις το γκάζι σε μια πιεσμένη στροφή και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές υπάρχουν μεν, αλλά δεν είναι υπερβολικές (μια άλλη θετική επίπτωση του χαμηλού κέντρου βάρους). Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση στην επιλογή σπορ, ενώ τα φρένα είναι μεν αποτελεσματικά, αλλά έχουν αυτήν τη «σπογγώδη» αίσθηση που χαρακτηρίζει πολλά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση αρκετά καλή για ηλεκτρικό SUV, αναπόφευκτα όμως (αφού οι αναρτήσεις είναι πιο σφιχτές) όχι τόσο όσο σ' ένα καλό συμβατικό αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται περισσότερο στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Εδώ το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πλαίσια ακόμα και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ούτως ή άλλως έχουν συχνά μεγαλύτερη ισχύ από τα μέσα επίπεδα που έχουν συνήθως τα συμβατικά. Το συγκεκριμένο μοντέλο έπρεπε προφανώς να ξεχωρίζει ακόμα και σε αυτόν τον τομέα και αποδίδει μια θηριώδη ισχύ 585 ίππων, που προκύπτει από το συνδυασμό δύο ηλεκτροκινητήρων. Ενός 210 kW (286 ίππων) για την κίνηση των εμπρός τροχών κι ενός 220 kW (299 ίππων) για την κίνηση των πίσω, χρησιμοποιώντας έτσι τη συνηθισμένη επιλογή των ηλεκτρικών για την παροχή τετρακίνησης χωρίς ενδιάμεσους άξονες και διαφορικά (η έλλειψη παραδοσιακού κιβωτίου ταχυτήτων στα ηλεκτρικά διευκολύνει επίσης αυτήν την επιλογή). Είναι προφανές ότι παρά το μεγάλο βάρος του (2.360 κιλά), το Seres 5 είναι γρήγορο, πολύ γρήγορο, προσφέροντας επιδόσεις σχεδόν επιπέδου υπεραυτοκινήτου ( 0-100 χλμ./ώρα σε 4,2''). Το ενδιαφέρον είναι ότι έχει γίνει κάποια προσπάθεια για σωστή διαχείριση αυτής της δύναμης και το πάτημα του γκαζιού σε κολλάει μεν στο κάθισμα, όχι όμως με αυτόν τον «άγαρμπο» τρόπο που χαρακτήριζε αρχικά όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (λόγω της απόδοσης της μέγιστης ροπής από μηδενικές στροφές), αλλά κάπως πιο προοδευτικά. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μία μπαταρία 80 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 483 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, αν και η πραγματική αυτονομία, ακόμα και σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον είναι αρκετά μικρότερη από 400 χλμ. (γύρω στα 350-360 χλμ.) με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία.
Οδηγώντας
Η μεγάλη ισχύς είναι εύκολο να επιτευχθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το θέμα είναι, όμως, πώς αυτή περνάει στο δρόμο και μάλιστα σε ένα ελαφρά υπερυψωμένο αυτοκίνητο (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.), που μπορεί να μην είναι καθαρόαιμο εκτός δρόμου, είναι όμως σαφώς ψηλότερο από ένα σπορ αυτοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων. Οι Κινέζοι, λοιπόν, φαίνεται πως μαθαίνουν γρήγορα κι έχουν καταφέρει να στήσουν το αυτοκίνητο με τρόπο που δεν συμπεριφέρεται καθόλου άτσαλα και ελέγχεται εύκολα από κάποιον που... καταλαβαίνει τι οδηγεί (585 ίπποι δεν είναι και κάτι που οι περισσότεροι έχουν συναντήσει ποτέ στη ζωή τους και χρειάζονται... σεβασμό). Βεβαίως σ' αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κέντρο βάρους βρίσκεται αρκετά χαμηλά, αλλά και οι επιλογές που έγιναν στις αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) δείχνουν μια επιμέλεια σε ό,τι αφορά το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Αν και δεν μπορούμε να μιλάμε λοιπόν για ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο (άλλωστε SUV είναι), αλλά περισσότερο για ένα αυτοκίνητου «υψηλού τουρισμού», το Seres 5 δεν αγχώνει, δεν αιφνιδιάζει, έχει καλό κράτημα, η τετρακίνηση βοηθάει την κατευθυντικότητα αν χρησιμοποιήσεις το γκάζι σε μια πιεσμένη στροφή και κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές υπάρχουν μεν, αλλά δεν είναι υπερβολικές (μια άλλη θετική επίπτωση του χαμηλού κέντρου βάρους). Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση στην επιλογή σπορ, ενώ τα φρένα είναι μεν αποτελεσματικά, αλλά έχουν αυτήν τη «σπογγώδη» αίσθηση που χαρακτηρίζει πολλά αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση αρκετά καλή για ηλεκτρικό SUV, αναπόφευκτα όμως (αφού οι αναρτήσεις είναι πιο σφιχτές) όχι τόσο όσο σ' ένα καλό συμβατικό αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται περισσότερο στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
YΠEP
- Ποιότητα
- Δύναμη-επιδόσεις
- Πολιτισμένος χαρακτήρας
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Κορυφαίος εξοπλισμός
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κόστος χρήσης
- Ποιότητα
- Δύναμη-επιδόσεις
- Πολιτισμένος χαρακτήρας
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Κορυφαίος εξοπλισμός
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Κόστος χρήσης
KATA
- Μέτριος χώρος αποσκευών για την κατηγορία
- Ορισμένες εργονομικές ιδιορρυθμίες
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτριος χώρος αποσκευών για την κατηγορία
- Ορισμένες εργονομικές ιδιορρυθμίες
- «Σπογγώδης» αίσθηση φρένων
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πολύ δυνατό και γρήγορο, το Seres 5 έχει σωστό στήσιμο για να ανταποκρίνεται με ασφάλεια στις απαιτήσεις αυτής τη δύναμης
Συμπέρασμα
Έτσι κι αλλιώς ένα ηλεκτρικό SUV που κοστίζει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο και προορίζεται για ένα ειδικό κοινό, με δεδομένη την περιορισμένη, ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τις αδυναμίες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά την αυτονομία και τις υποδομές φόρτισης. Μοιραία λοιπόν αυτό το αυτοκίνητο θα απευθυνθεί κυρίως στις εταιρικές πωλήσεις, όπου τα οικονομικά κίνητρα είναι μεγαλύτερα και σ' αυτήν την περίπτωση δεν θα απογοητεύσει το χρήστη του, καθώς είναι ιδιαίτερα ποιοτικό, πολύ δυνατό και γρήγορο, ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ πλούσια εξοπλισμένο. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εργονομικές ιδιορρυθμίες που πρέπει να συνηθίσει κανείς και ο συνηθισμένος περιορισμός που όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν στις μακρινές μετακινήσεις, αν δεν είναι πλήρως εξασφαλισμένη η διαδικασία φόρτισης.
Έτσι κι αλλιώς ένα ηλεκτρικό SUV που κοστίζει μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο και προορίζεται για ένα ειδικό κοινό, με δεδομένη την περιορισμένη, ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και τις αδυναμίες που υπάρχουν σε ό,τι αφορά την αυτονομία και τις υποδομές φόρτισης. Μοιραία λοιπόν αυτό το αυτοκίνητο θα απευθυνθεί κυρίως στις εταιρικές πωλήσεις, όπου τα οικονομικά κίνητρα είναι μεγαλύτερα και σ' αυτήν την περίπτωση δεν θα απογοητεύσει το χρήστη του, καθώς είναι ιδιαίτερα ποιοτικό, πολύ δυνατό και γρήγορο, ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ πλούσια εξοπλισμένο. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εργονομικές ιδιορρυθμίες που πρέπει να συνηθίσει κανείς και ο συνηθισμένος περιορισμός που όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν στις μακρινές μετακινήσεις, αν δεν είναι πλήρως εξασφαλισμένη η διαδικασία φόρτισης.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://sereshellas.gr