ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::
Το νέο πρόβλημα που προέκυψε, όπως μας πληροφορεί η έγκυρη έκδοση Automotive News από τις ΗΠΑ, είναι οι βλάβες που εμφανίζονται πλέον στους φορτιστές και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για την επισκευή τους! Γιατί βεβαίως οι πολιτικοί, που «όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν», αποφάσισαν να επιβάλουν σε χρόνο μηδέν την ηλεκτροκίνηση, αλλά μέσα στην πλήρη άγνοιά τους για τα κάθε είδους τεχνικά θέματα, κανείς τους δεν σκέφτηκε ότι δεν αρκεί να πουλάς, να φορτίζεις και να επισκευάζεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πρέπει και να μπορείς να συντηρείς και να επισκευάζεις και το σύνολο των υποδομών που απαιτούνται για την χρήση τους! Αυτήν τη στιγμή λοιπόν, που είμαστε ακόμα στην αρχή της καθιέρωσης της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει ήδη ένα μεγάλο πρόβλημα στις ΗΠΑ (προσέξτε, μιλάμε για μία από τις πλουσιότερες και τις τεχνολογικά πιο προηγμένες χώρες του κόσμου!) όπου περισσότεροι από 4.000 φορτιστές σε δημόσιους χώρους, δηλαδή περισσότερο από το 6% του συνόλου των φορτιστών που υπάρχουν στη χώρα, είναι εκτός λειτουργίας!
Αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει αυτό και για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, αλλά και γενικότερα για την εικόνα που δημιουργείται για την ηλεκτροκίνηση στο ευρύ κοινό, το οποίο υποτίθεται ότι προσπαθούμε να πείσουμε να στραφεί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε από τη γνωστή εταιρεία ερευνών J.D. Power, στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς μία στις 5 προσπάθειες φόρτισης αυτοκινήτου (δηλαδή το 20%) στις ΗΠΑ απέτυχε! Και, θα το επαναλάβουμε, βρισκόμαστε ακόμα μόνο στην αρχή, οπότε δεν υπάρχει ακόμα και κάποιο σημαντικό πρόβλημα παλαιότητας του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται για την φόρτιση των αυτοκινήτων, που στο μεγαλύτερο ποσοστό του εγκαταστάθηκε πριν από λίγα μόνο χρόνια.
Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο σοβαρό, γιατί αυτήν τη στιγμή υπάρχει ήδη έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών για την επισκευή αυτών των φορτιστών, οι οποίοι στα επόμενα χρόνια πρέπει να πολλαπλασιαστούν, αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυχθεί με βάση τους ρυθμούς που προβλέπουν οι πολιτικοί. Όπως έγραφε το συγκεκριμένο άρθρο του Automotive News, μέχρι το 2030 (δηλαδή αύριο!) θα χρειαστούν στις ΗΠΑ τουλάχιστον 142.000 πιστοποιημένοι ηλεκτρολόγοι για να υποστηρίξουν τον εξηλεκτρισμό της χώρας, που δεν περιλαμβάνει φυσικά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και την ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών συστημάτων, των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες κλπ.! Και επειδή δεν μιλάμε για κάποιους που θα... αλλάζουν λάμπες, αλλά για μια πολύ εξειδικευμένη δουλειά, τονίζεται στο δημοσίευμα ότι ένας ηλεκτρολόγος χρειάζεται 4 ως 5 χρόνια μαθητείας για να πάρει τη σχετική άδεια, χωρίς καν να είναι και αυτόματα πιστοποιημένος για την επισκευή των φορτιστών! Φέτος θα χρειαστούν 1031 τεχνικοί για να διαχειριστούν 825.000 κλήσεις για επισκευές και το 2030 υπολογίζεται ότι θα χρειάζονται 17.620 τεχνικοί για να διαχειρίζονται 14,1 εκατομμύρια κλήσεις το χρόνο! Καληνύχτα σας..._Π.Φ.
Όταν οι φορτιστές αρχίζουν να χαλάνε
..:: Σαββάτο, 21 Οκτωβρίου 2023 ::..
Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφερόμαστε στην ανεπάρκεια των υποδομών, που ουσιαστικά κάνει σχεδόν αδύνατη την επίτευξη του υπερβολικά φιλόδοξου στόχου για πώληση αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μέχρι το 2035. Κι απ' ό,τι φαίνεται δεν θα είναι και η τελευταία, μία που κάθε τόσο εμφανίζεται και ένα νέο πρόβλημα, το οποίο βεβαίως κανείς δεν είχε προβλέψει και για το οποίο δεν υπάρχει άμεση λύση. Παραμερίζοντας προς το παρόν τα προβλήματα ασφαλείας που υπάρχουν (όπως π.χ. η σχετικά εύκολη ανάφλεξη των μπαταριών λιθίου, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για το χειρισμό των τρακαρισμένων αυτοκινήτων και τον απεγκλωβισμό από αυτά ανθρώπων σε περίπτωση ατυχημάτων κλπ.) αναφερόμαστε αποκλειστικά στα προβλήματα και τις ελλείψεις που αφορούν τις υποδομές που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία και τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.Το νέο πρόβλημα που προέκυψε, όπως μας πληροφορεί η έγκυρη έκδοση Automotive News από τις ΗΠΑ, είναι οι βλάβες που εμφανίζονται πλέον στους φορτιστές και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για την επισκευή τους! Γιατί βεβαίως οι πολιτικοί, που «όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν», αποφάσισαν να επιβάλουν σε χρόνο μηδέν την ηλεκτροκίνηση, αλλά μέσα στην πλήρη άγνοιά τους για τα κάθε είδους τεχνικά θέματα, κανείς τους δεν σκέφτηκε ότι δεν αρκεί να πουλάς, να φορτίζεις και να επισκευάζεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά πρέπει και να μπορείς να συντηρείς και να επισκευάζεις και το σύνολο των υποδομών που απαιτούνται για την χρήση τους! Αυτήν τη στιγμή λοιπόν, που είμαστε ακόμα στην αρχή της καθιέρωσης της ηλεκτροκίνησης, υπάρχει ήδη ένα μεγάλο πρόβλημα στις ΗΠΑ (προσέξτε, μιλάμε για μία από τις πλουσιότερες και τις τεχνολογικά πιο προηγμένες χώρες του κόσμου!) όπου περισσότεροι από 4.000 φορτιστές σε δημόσιους χώρους, δηλαδή περισσότερο από το 6% του συνόλου των φορτιστών που υπάρχουν στη χώρα, είναι εκτός λειτουργίας!
Αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει αυτό και για την εξυπηρέτηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους, αλλά και γενικότερα για την εικόνα που δημιουργείται για την ηλεκτροκίνηση στο ευρύ κοινό, το οποίο υποτίθεται ότι προσπαθούμε να πείσουμε να στραφεί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε από τη γνωστή εταιρεία ερευνών J.D. Power, στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς μία στις 5 προσπάθειες φόρτισης αυτοκινήτου (δηλαδή το 20%) στις ΗΠΑ απέτυχε! Και, θα το επαναλάβουμε, βρισκόμαστε ακόμα μόνο στην αρχή, οπότε δεν υπάρχει ακόμα και κάποιο σημαντικό πρόβλημα παλαιότητας του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται για την φόρτιση των αυτοκινήτων, που στο μεγαλύτερο ποσοστό του εγκαταστάθηκε πριν από λίγα μόνο χρόνια.
Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο σοβαρό, γιατί αυτήν τη στιγμή υπάρχει ήδη έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών για την επισκευή αυτών των φορτιστών, οι οποίοι στα επόμενα χρόνια πρέπει να πολλαπλασιαστούν, αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυχθεί με βάση τους ρυθμούς που προβλέπουν οι πολιτικοί. Όπως έγραφε το συγκεκριμένο άρθρο του Automotive News, μέχρι το 2030 (δηλαδή αύριο!) θα χρειαστούν στις ΗΠΑ τουλάχιστον 142.000 πιστοποιημένοι ηλεκτρολόγοι για να υποστηρίξουν τον εξηλεκτρισμό της χώρας, που δεν περιλαμβάνει φυσικά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και την ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών συστημάτων, των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες κλπ.! Και επειδή δεν μιλάμε για κάποιους που θα... αλλάζουν λάμπες, αλλά για μια πολύ εξειδικευμένη δουλειά, τονίζεται στο δημοσίευμα ότι ένας ηλεκτρολόγος χρειάζεται 4 ως 5 χρόνια μαθητείας για να πάρει τη σχετική άδεια, χωρίς καν να είναι και αυτόματα πιστοποιημένος για την επισκευή των φορτιστών! Φέτος θα χρειαστούν 1031 τεχνικοί για να διαχειριστούν 825.000 κλήσεις για επισκευές και το 2030 υπολογίζεται ότι θα χρειάζονται 17.620 τεχνικοί για να διαχειρίζονται 14,1 εκατομμύρια κλήσεις το χρόνο! Καληνύχτα σας..._Π.Φ.