ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda Jazz - 1.5 Hybrid Sport

Ανανέωση ουσίας χωρίς φανφάρες         ..:: Σαββάτο, 21 Οκτωβρίου 2023 ::..

Με μικρές σχεδιαστικές διαφορές και ορισμένες λειτουργικές βελτιώσεις, ιδιαίτερα στην έκδοση Sport, που κάνουν ακόμα καλύτερη τη συμπεριφορά του στο δρόμο, το ανανεωμένο Jazz διατηρεί τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, προσφέροντας πολύ προσεγμένη κατασκευή, κορυφαία πρακτικότητα, καλά οδικά χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό και εντυπωσιακή οικονομία

Αν και στην ουσία είναι σχεδόν μια κατηγορία από μόνο του, με το αμάξωμα του «1,5 όγκου», που ακροβατεί ανάμεσα στα χάτσμπακ και τα πολυμορφικά και τα καθίσματα Magic Seats πίσω, που αυξάνουν σημαντικά την ευελιξία διαμόρφωσης και -τελικά- την πρακτικότητά του, το Jazz δεν μπορούσε φυσικά να αποφύγει το συνηθισμένο "facelift" που πραγματοποιείται σε όλα τα μοντέλα κάπου στο μέσο της εμπορικής τους ζωής. Στο πρόσφατα ανανεωμένο -αποκλειστικά υβριδικό- Jazz, που έχει μήκος 4,089 μ., έχουν γίνει περιορισμένες σχεδιαστικές επεμβάσεις κυρίως στο εμπρός μέρος (μάσκα και προφυλακτήρας), ενώ υπάρχουν νέα υλικά και χρώματα για το εσωτερικό. Επίσης ελαφρά αυξημένη είναι η ισχύς του βενζινοκινητήρα, αλλά και των δύο ηλεκτροκινητήρων του υβριδικού συστήματος, ενώ κάποιες βελτιώσεις έχουν γίνει και στο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) για πιο ομαλή λειτουργία. Η Honda επωφελήθηκε όμως από την ευκαιρία και για να προσφέρει μία νέα έκδοση Sport, που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας, η οποία έχει διαφορετική ρύθμιση στο γκάζι από τις υπόλοιπες και πιο σκληρά ελατήρια.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο του Jazz ήταν πάντα κι εξακολουθεί να είναι οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει για την κατηγορία, φιλοξενώντας πολύ άνετα τέσσερις επιβάτες, άρα μπορεί πολύ άνετα να ανταποκριθεί στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που συχνά έχουν στις μέρες μας τα τετράμετρα σούπερ μίνι. Ο χώρος αποσκευών ήταν εξαρχής λίγο μικρότερος σε σχέση με αυτόν του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς (304 λίτρα αντί για 354), προφανώς για να τοποθετηθούν από κάτω και εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, που είναι στάνταρ σε όλα τα Jazz. Ακόμα κι έτσι όμως βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς πάντως να είναι κορυφαίος. Αυτή η επιλογή έγινε από τη Honda προφανώς για να έχει και το σημερινό μοντέλο το μεγάλο πλεονέκτημα του προηγούμενου, τα καθίσματα Magic Seats πίσω, στα οποία αναδιπλώνεται και το οριζόντιο τμήμα προς τα πάνω, επιτρέποντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Ένα χαρακτηριστικό μοναδικό στην κατηγορία, που τοποθετεί στην κορυφή την πρακτικότητα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό και με τους πολλούς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως είναι κλιμακωτή, οπότε υπάρχει πιθανότητα ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Πολύ προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής, όπως συνηθίζει η Honda, χωρίς πάντως πολυτέλειες με μαλακά πλαστικά κλπ. Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 31.200 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder,, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου και κυκλοφορίας διασταυρώσεων, 11 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB πίσω, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Honda δεν χρεώνει επιπλέον το μεταλλικό χρώμα. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία προσφέρει για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή. Η εργοστασιακή εγγύηση για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος (κινητήρας, γεννήτρια, μπαταρία, καλώδια υψηλής τάσης κλπ.) είναι ούτως ή άλλως 5ετής (ή 100.000 χιλιόμετρα).
Το ευρύχωρο εσωτερικό χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών και κορυφαία πρακτικότητα χάρη και στα Magic Seats
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα παραγωγής ισχύος του Jazz είναι μία ιδιαίτερα μελετημένη πρόταση μέγιστης συνδυασμένης ισχύος 122 ίππων, αυξημένης κατά 13 ίππους στο ανανεωμένο μοντέλο. Εκτός από τον βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC των 107 ίππων περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια και ο άλλος ως κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο. Το σύστημα προσφέρει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, που επιλέγονται αυτόματα. Σε ξεκίνημα από στάση και σε χαμηλά φορτία, το αυτοκίνητο κινείται ως ηλεκτρικό, με την τροφοδοσία του κινητήρα να γίνεται από τη μπαταρία. Σε υβριδική λειτουργία ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί τους τροχούς, αλλά παρέχει ισχύ στην γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της παράγει ρεύμα που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα για να κινήσει τους τροχούς. Σε περίπτωση παραγωγής «περισσευούμενης» ισχύος, αυτή χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας (η οποία φυσικά φορτίζεται και κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης). Τέλος υπάρχει και η λειτουργία με βενζινοκινητήρα, ο οποίος παρέχει ισχύ στους τροχούς και μπορεί να υποβοηθείται από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός ζητάει γρήγορη επιτάχυνση. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Στην πράξη το σύστημα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για την παροχή ενεργητικής ασφάλειας με ασφαλή προσπεράσματα (0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,6''), όπως διαπιστώσαμε και σε ορεινή διαδρομή, προφανώς δεν έχει το «νεύρο» των βενζινοκινητήρων τούρμπο με χειροκίνητο κιβώτιο, δεν «κρεμάει» όμως και ανταποκρίνεται με επάρκεια στις ανάγκες του αυτοκινήτου και της καθημερινής οδήγησης. Η χρησιμοποίηση κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης σημαίνει ότι στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ανεβαίνουν οι στροφές και ακούγεται ο κινητήρας, αλλά αυτό δεν χρειάζεται να το κάνεις συχνά (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), οπότε συνολικά ο κινητήρας δεν θα ακούγεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, αν οδηγός αξιοποιεί το σύστημα όπως πρέπει. Σ' αυτήν την περίπτωση είναι εντυπωσιακή και η κατανάλωση που προσφέρει, δικαιώνοντας έτσι και την επιλογή των μηχανικών της Honda. Είναι εντυπωσιακό ότι μέσα στην πόλη (όπου συνήθως στα υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο απ' ό,τι στον ανοιχτό δρόμο) αυτή η κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμα και στα 4,5 λίτρα/100 χλμ.! Σε διαδρομή που κάναμε από τη Νέα Σμύρνη στο Πόρτο Ράφτη, με τον κλιματισμό σε λειτουργία, είδαμε μέση κατανάλωση μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ., τιμή που ούτε με ντίζελ δεν μπορεί κανείς να πετύχει, ενώ κατά τη διάρκεια του ράλι Ακρόπολις κάναμε μία διαδρομή μέχρι την Άμφισσα και τις Καρούτες, επίσης με τον κλιματισμό σε λειτουργία και η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ., με την ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο σταθερά στα 130 χλμ./ώρα και με ρυθμό όχι αργό στα ορεινά τμήματα της διαδρομής. Μι αυτό δεδομένο τα 40 λίτρα που χωράει το ρεζερβουάρ βενζίνης προσφέρουν ακόμα και στο ταξίδι μια μεγάλη αυτονομία πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, που αποτελεί... όνειρο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Οδηγώντας
Στις «απλές» του εκδόσεις το Jazz είναι στημένο με καθαρά «οικογενειακή» φιλοσοφία, προσφέροντας ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς σπορτίφ χαρακτήρα και χωρίς να προκαλεί για γρήγορη οδήγηση. Στην έκδοση Sport με τα σκληρότερα ελατήρια (κατά 8% εμπρός και κατά 20% πίσω) η βασική φιλοσοφία δεν αλλάζει, εξομαλύνεται όμως κάπως, με την προοδευτική υποστροφή που χαρακτηρίζει το μοντέλο να είναι ακόμα πιο προοδευτική και να εμφανίζεται λίγο πιο αργά και το επαρκές κράτημα να είναι ακόμα καλύτερο, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές, είναι κάπως λιγότερο αισθητές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δεν είναι αργό (2,5 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα (τα οποία λειτουργούν απλώς επικουρικά όταν επιλέξει κανείς το μέγιστο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Η άνεση εξακολουθεί να είναι ικανοποιητική, χωρίς να είναι και κορυφαία και η ποιότητα κύλισης καλή. Συνολικά το αυτοκίνητο ταξιδεύει πολύ ικανοποιητικά σε κάθε είδους δρόμο, είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και στις γρήγορες καμπές και δεν μας προβλημάτισε ούτε στις ορεινές διαδρομές όταν χρειάστηκε να το πιέσουμε.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα-ευελιξία διαμόρφωσης εσωτερικού
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ευκολία οδήγησης
- Διετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Kλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Τσιμπημένη» τιμή
Καλή ποιότητα κύλισης και ασφαλής οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο, που είναι και εντυπωσιακά οικονομικό
Συμπέρασμα
Συνολικά ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο, που και μετά την ανανέωσή του εξακολουθεί να είναι κορυφαίο σε πρακτικότητα, ευκολοδήγητο, καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο και εντυπωσιακά οικονομικό χάρη στο τεχνολογικά προηγμένο υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί, έχοντας βεβαίως και αυξημένη τιμή για την κατηγορία. Στη συγκεκριμένη έκδοση, χωρίς να είναι πραγματικά σπορ, είναι ακόμα πιο ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ και αισθητικά είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα, σε μια εποχή που αρχίζουν και υπάρχουν όλο και περισσότερες στιλιστικές ομοιότητες σε διάφορα μοντέλα!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP