ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes A Class sedan - A 200

Εκσυγχρονισμός χωρίς απώλειες         ..:: Σαββάτο, 23 Σεπτεμβρίου 2023 ::..

Ένα από τα ελάχιστα μικρομεσαία σεντάν που έχουν απομείνει στην αγορά, η -ελαφρά ανανεωμένη- A-Class, διατηρεί τα πλεονεκτήματα που προσέφερε σε ποιότητα, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, ασφάλεια και εργονομία, προσφέρει πιο «οικογενειακό» χώρο αποσκευών από την έκδοση χάτσμπακ και, ως πρόσθετο ατού, έχει ένα εξαιρετικό κινητήρα 1.3 με ήπιο υβριδικό σύστημα, που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση και (για τους έλληνες φορολογούμενους!) χαμηλό τεκμήριο

Ήδη από την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκε η τελευταία γενιά της A-Class, οι πωλήσεις των σεντάν είχα αρχίσει να υποχωρούν, καθώς το κοινό στρεφόταν μαζικά προς τα "SUV" και "crossover". Η Mercedes όμως δεν δίστασε τότε να παρουσιάσει και μια έκδοση σεντάν της A-Class, μια και στις premium κατηγορίες εξακολουθούσε να υπάρχει ένα κοινό που προτιμούσε το πιο παραδοσιακό και πιο «επίσημο» σχήμα ενός τετράθυρου αμαξώματος. Τέτοιοι πελάτες υπάρχουν ακόμα και τώρα, οπότε και μετά την ανανέωση της A-Class εξακολουθεί να προσφέρεται -ανανεωμένη κι αυτή- η έκδοση σεντάν. Με μήκος 4,558 μ., είναι προφανές ότι έχει διαστάσεις που της επιτρέπουν να ανταποκρίνεται πολύ καλά στο ρόλο ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Όπως και στο αντίστοιχο χάτσμπακ, η ανανέωση από σχεδιαστικής πλευράς ήταν πολύ περιορισμένη, με κάποιες σχεδιαστικές πινελιές στο εμπρός και στο πίσω μέρος εξωτερικά και σε κάποια σημεία στο εσωτερικό, καθώς η επιτυχία της A-Class έκανε μάλλον... παρακινδυνευμένη οποιαδήποτε ουσιαστική αλλαγή!

Εσωτερικό
Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό της A-Class, είναι το ψηφιακό ταμπλό με την μακρόστενη «ενιαία» οθόνη (στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο οθόνες «εν σειρά») κατά μήκος του, που δίνει στο αυτοκίνητο μια αίσθηση "hi tech", η οποία ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του και το γόητρο της μάρκας. Και πρέπει να τονίσουμε εδώ, έχοντας πλέον δοκιμάσει μερικές δεκάδες αυτοκίνητα με οθόνες στο ταμπλό, ότι σαφώς προτιμούμε την οριζόντια διάταξη της Mercedes και μερικών ακόμα κατασκευαστών σε σύγκριση με τις μεγάλες κάθετες οθόνες κάποιων άλλων, οι οποίες κατά τη γνώμη μας αυξάνουν τον κίνδυνο απόσπασης της προσοχής του οδηγού από το δρόμο μπροστά του. Η αίσθηση "hi tech" της A-Class ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα χειριστήρια διαφόρων λειτουργιών με επιφάνεια αφής στην κεντρική κονσόλα, αλλά και στο... τιμόνι (το μόνο κακό με αυτά τα σύγχρονα συστήματα, που θα το έχετε διαπιστώσει και στα smartphones και τις ταμπλέτες, είναι ότι μπορείς να ενεργοποιείς κατά λάθος λειτουργίες, στη συγκεκριμένη περίπτωση π.χ. να αλλάξεις σταθμό στα ραδιόφωνο χωρίς να το θέλεις, όταν αγγίξεις κατά λάθος την επιφάνεια αφής με το χέρι σου, ψάχνοντας για κάτι άλλο). Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ενώ τη διαφορά με το χάτσμπακ κάνει ο χώρος αποσκευών, που είναι μεγαλύτερος κατά 25 λίτρα (395 αντί για 370) και ταιριάζει ακόμα περισσότερο στην οικογενειακή χρήση του αυτοκινήτου. Γενικά, αν και το αυτοκίνητο προωθεί κατ' αρχάς μια αίσθηση γοήτρου και πολυτέλειας, δεν έχει παραβλεφθεί καθόλου η λειτουργικότητα και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι αρκετές, κάτι που δεν είναι και δεδομένο σήμερα για κάθε αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κανείς με ακρίβεια, η εργονομία σωστή και η ποιότητα κατασκευής κορυφαία για την κατηγορία, όπως περιμένει κανείς από μια Mercedes. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, μάλλον οι Γερμανοί το παράκαναν λίγο στο χαμήλωμα της ανάρτησης, γιατί οι πόρτες είναι αρκετά χαμηλές σε περίπτωση που παρκάρεις δίπλα σε ένα ψηλό πεζοδρόμιο θέλει πολύ μεγάλη προσοχή στο άνοιγμα για να μη «βρουν» κάτω! Η τιμή της A 200 sedan ξεκινάει από 41.899 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ενεργό σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ποιότητα, τεχνολογία και σωστή εργονομία, σ' ένα εσωτερικό που φιλοξενεί άνετα 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύνολο των βενζινοκινητήρων της A-Class είναι πλέον εξηλεκτρισμένο και η A 200 χρησιμοποιεί τον εξαιρετικό κινητήρα των 1.332 κ.εκ. με τους 163 ίππους σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα, που διαθέτει μια μίζα-γεννήτρια, η οποία χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα, αλλά και για την στιγμιαία προσφορά πρόσθετης ροπής και ισχύος έως 14 ίππων σε μία επιτάχυνση. Ούτως ή άλλως πάντως μιλάμε για ένα κινητήρα που την πρώτη στιγμή μας είχε εντυπωσιάσει με την απόδοση και τη λειτουργία του, καθώς είναι πολύ εύστροφος και πολύ δυνατός, με άφθονη ροπή, που σε κάνει να κοιτάξεις την... άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για να βεβαιωθείς ότι πράγματι είναι μόλις 1,3 λίτρα! Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ καλές (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα για γρήγορη οδήγηση σε όποιον θέλει και, κυρίως, την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Η συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT είναι πολύ καλή, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του. Θα αναφέρουμε επίσης για τον κινητήρα ότι με μερικό φορτίο μεταξύ 1.250 και 3.800 στροφών υπάρχει απενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου, με κλείσιμο των βαλβίδων τους, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Φυσικά η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, όπως με όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο. Στην περίπτωσή μας η κατανάλωση στην πόλη ήταν αρκετά κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει στα 7 με οδήγηση που δεν ξεπερνάει το ανώτατο όριο των 130 χλμ./ώρα. Σημαντικό για πολλούς είναι και το γεγονός ότι οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά στο δρόμο, η προσθήκη του «τρίτου όγκου» πίσω στη σεντάν δεν έχει αλλάξει τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σε σχέση με τη χάτσμπακ. Μόνο στα όρια της πρόσφυσης, που ούτως ή άλλως βρίσκονται πολύ ψηλά (και τα ηλεκτρονικά φροντίζουν να μη παραβιάζονται!) η αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου -αν καταφέρεις να την πετύχεις- είναι λίγο πιο προοδευτική στο σεντάν σε σύγκριση με το χάτσμπακ (κοινώς... «πιάσ' το αυγό και κούρευτο»!) Η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προοδευτικές αντιδράσεις, ενώ σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι η ποιότητα κύλισης και κυρίως η άνεση. Έχοντας ένα πιο «σπορτίφ» προσανατολισμό από τα άλλα μοντέλα της Mercedes, αφού απευθύνεται και σε ένα πιο νεανικό κοινό, δεν είναι το κορυφαίο μικρομεσαίο αυτοκίνητο σε άνεση, είναι όμως τώρα απολύτως αποδεκτό, με μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και άνεση που δεν κουράζει στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, σε αντίθεση με τις ισχυρότερες εκδόσεις που έχουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, το οποίο εξ ορισμού μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. To τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση (ειδικά στην επιλογή σπορ) κι έχει -επιτέλους- ικανοποιητική επαναφορά. Η υπάρχουσα γενιά της A Class είναι η πρώτη Mercedes για την οποία δεν αναφέρουμε «μέτρια επαναφορά του τιμονιού»! Τέλος τα φρένα είναι, όπως πάντα στις Mercedes, εξαιρετικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εργονομία
- Εξοπλισμός
- Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών από το χάτσμπακ
KATA
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ευκολοδήγητο, με καλές επιδόσεις και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό
Συμπέρασμα
Όπως και με τη χάτσμπακ, με δεδομένες τις περιορισμένες αλλαγές που έγιναν στην ανανεωμένη A 200 sedan, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα που είχε και πριν σε ποιότητα, οδικά χαρακτηριστικά, ασφάλεια, τεχνολογία κλπ., με το πρόσθετο πλεονέκτημα στο σεντάν το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με το χάτσμπακ, στοιχείο που του επιτρέπει μνα ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στο ρόλο του μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα ενός εξαιρετικού κινητήρα μικρού κυβισμού (άρα και μικρού «τεκμηρίου»), που προσφέρει δύναμη και καλές επιδόσεις με πολύ λογική κατανάλωση. Και φυσικά, σε ό,τι αφορά το «φαίνεσθαι», καλύπτει εκείνους που πιστεύουν ότι τα παραδοσιακό σεντάν αμάξωμα ταιριάζει καλύτερα σ' ένα premium αυτοκίνητο!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP