ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Kodiaq - 1.5 TSI DSG

Όλοι οι καλοί χωράνε!         ..:: Σαββάτο, 20 Μαϊου 2023 ::..

Το ανανεωμένο μεγάλο SUV της Skoda εξακολουθεί να διακρίνεται για τους κορυφαίους χώρους που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές, την πρακτικότητά του και την πολύ καλή άνεση για την κατηγορία του, προσφέροντας κι ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού σε ανταγωνιστική τιμή

Αν και θεωρητικά είναι ένα κάπως «ειδικό» μοντέλο, με την έννοια ότι πρόκειται για ένα μεγάλο SUV μήκους 4,697 μ. που προσφέρεται και ως 7θέσιο, το Kodiaq είναι ένα από τα πετυχημένα μοντέλα της Skoda, με παγκόσμια παρουσία μάλιστα, αφού εκτός από την Ευρώπη κατασκευάζεται και στην Κίνα και την Ινδία (και πριν τον πόλεμο και στη Ρωσία). Ακόμα και τα πετυχημένα μοντέλα, όμως, κάποια στιγμή χρειάζονται ένα "facelift", που στη συγκεκριμένη περίπτωση περιλαμβάνει σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος (προφυλακτήρες, μάσκα, σπόιλερ κλπ.), αναβάθμιση του εσωτερικού με νέα διακοσμητικά στοιχεία και άλλες λεπτομέρειες, όπως επίσης και αναβάθμιση του εξοπλισμού.

Εσωτερικό
Το μεγάλο μέγεθος του Kodiaq του επιτρέπει να προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες, αλλά και να μπορεί -προαιρετικά- εκτός από 5θέσιο να προσφέρεται και ως 7θέσιο, με μια τρίτη σειρά αναδιπλούμενων καθισμάτων. Πέρα όμως από αυτό η εταιρεία έχει δώσει μεγάλη σημασία στην πρακτικότητα που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζει τα μοντέλα της και κατεξοχήν θα περίμενε κανείς να χαρακτηρίζει και το πιο «οικογενειακό» από αυτά. Έτσι, τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος, σε μια διαδρομή 18 εκ., προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα ρύθμισης της κατανομής των χώρων για επιβάτες και αποσκευές, ενώ ρυθμιζόμενη είναι και η κλίση της πλάτης τους σε πέντε διαφορετικές θέσεις. Φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει κι ένα τεράστιο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου στην 5θέσια διαρρύθμιση φτάνει τα 720 λίτρα! Αλλά και στην 7θέσια έκδοση, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα στο δάπεδο, ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να είναι τεράστιος, με χωρητικότητα 630 λίτρων. Τέλος όταν η τρίτη σειρά καθισμάτων χρησιμοποιείται από επιβάτες, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 270 λίτρα, μικρός μεν (επιπέδου σούπερ μίνι), αλλά όχι ανύπαρκτος. Η συνολική πρακτικότητα ενισχύεται από τους πολύ καλούς χώρους για μικροπράγματα (αν και θα παρατηρήσουμε ότι το σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες προς τα πίσω δεν είναι πολύ βολικό γιατί χρειάζεται να χώσεις το χέρι σου βαθιά για να φτάσεις κάτι που βρίσκεται στην άκρη), αλλά και από διάφορες -στάνταρ ή έξτρα- έξυπνες λύσεις, συνηθισμένες στα Skoda, όπως π.χ. οι θήκες για ομπρέλες στις μπροστινές πόρτες ή οι θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρου στις πόρτες.

Η συνολική εικόνα του εσωτερικού είναι πολύ προσεγμένη και αρκετά ποιοτική, χωρίς να είναι «πολυτελής», αλλά και χωρίς καμία αίσθηση «φτήνιας». Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI ξεκινάει από 32.400 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο ή από 35.200 με το αυτόματο DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay, θύρα USB kai χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα τονίσουμε επίσης ότι, σε αντίθεση με τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα, το Kodiaq έχει και ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο κατά τη γνώμη μας ιδιαίτερα σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα.
Το προσεγμένο εξωτερικό χαρακτηρίζεται από κορυφαίους χώρους και μεγάλη πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βενζινοκίνητη έκδοση του Kodiaq κινείται από τον ευρύτατα γνωστό πλέον κινητήρα 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων του γκρουπ VW, που έχουμε δοκιμάσει σε πολλά μοντέλα από τις διάφορες μάρκες του γκρουπ. Ένα κινητήρα που έχει αποδείξει πλέον την αξία του, εύστροφο και ελαστικό (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.500 στροφές), ο οποίος ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις ακόμα και ενός τόσο μεγάλου αυτοκινήτου. Η δύναμη και οι επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8'' με χειροκίνητο κιβώτιο, 9,7'' με DSG) είναι απολύτως επαρκείς για να εξασφαλίζουν ευκολία οδήγησης, αλλά και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Η συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι επίσης δοκιμασμένα αποτελεσματική, με τη σωστή κλιμάκωση και το μεγάλο αριθμό των σχέσεων να μην επιτρέπουν ποτέ στον κινητήρα να «κρεμάει» στις αλλαγές. Αυτό που είναι δύσκολο να επιτευχθεί με ένα τόσο μεγάλο αυτόματο αυτοκίνητο είναι χαμηλή κατανάλωση, η οποία στην πόλη μπορεί και να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο φυσικά πέφτει αρκετά με ήρεμη οδήγηση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, όπως σε όλα τα SUV (λόγω αεροδυναμικής), επηρεάζεται σημαντικά από την ταχύτητα, ιδιαίτερα πάνω από τα 110-120 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας
Βασικό συστατικό της συμπεριφοράς όλων των μοντέλων της Skoda στο δρόμο είναι η άνω του μέσου όρου άνεση που προσφέρουν για την κατηγορία τους. Αυτό χαρακτηρίζει και την συμπεριφορά του Kodiaq, για το οποίο άλλωστε η άνεση έχει ιδιαίτερη σημασία με δεδομένο τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Αρκετά καλή επίσης είναι και ποιότητα κύλισης, ολοκληρώνοντας μια εικόνα ενός πολιτισμένου αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, το κράτημα του αυτοκινήτου είναι καλό, οι αντιδράσεις του απολύτως προβλέψιμες, ενώ οι κλίσεις στις στροφές προφανώς ελαφρά αυξημένες λόγω του ύψους του (απόσταση από το έδαφος 19 εκ.) και των μαλακών ρυθμίσεων των αναρτήσεων, χωρίς όμως να δημιουργούν πρόβλημα στην συμπεριφορά του και απρόβλεπτες μεταφορές βάρους. Στην πίεση σε δρόμους με στροφές η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προοδευτικά υποστροφική, χωρίς μεταπτώσεις και απρόβλεπτες αντιδράσεις αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή. Συνολικά δεν μιλάμε προφανώς για κάποιο σπορ χαρακτήρα που προκαλεί για γρήγορη οδήγηση (δεν είναι άλλωστε αυτός ο χαρακτήρας και ο ρόλος του Kodiaq), αλλά για ένα ιδιαίτερα «φιλικό» και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, δεν θα προβληματίσει κανένα οδηγό. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα αποτελεσματικά.
YΠEP
- Εξαιρετικοί χώροι
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Ανταγωνιστική τιμή
- Δυνατότητα 7 θέσεων
KATA
- Αυξημένη κατανάλωση σε αστικό περιβάλλον
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, διακρίνεται για την άνω του μέσου όρου άνεση που προσφέρει για την κατηγορία του
Συμπέρασμα
Πρόκειται για ένα ειδικό αυτοκίνητο, που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις οικογενειακές ανάγκες στις οποίες απευθύνεται, δηλαδή τους πολύ μεγάλους χώρους, την πρακτικότητα, την άνεση και την ευκολία οδήγησης, χωρίς να είναι υπερβολικά ακριβό (η τιμή του είναι καλύτερη από αυτή πολλών μικρότερων SUV). Ταυτόχρονα είναι προσεγμένο ποιοτικά και καλά εξοπλισμένο και στη συγκεκριμένη έκδοση προσφέρει αρκετή δύναμη και απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις για να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στα αυξημένα φορτία που καλείται να μεταφέρει.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP