ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford Ranger Raptor

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Κυριακή, 07 Μαϊου 2023 ::..
Μετά την πετυχημένη παρουσίαση του προηγούμενου Ford Ranger Raptor, κατά τη διάρκεια της οποίας οι έλληνες αυτοκινητικοί συντάκτες είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν την πιο σπορ και σκληροτράχηλη έκδοση του «πικάπ» της Ford στους δρόμους της Αττικής, αλλά και σε εκτός δρόμου διαδρομές, η ελληνική αντιπροσωπεία επανέλαβε το εγχείρημα με τη νέα γενιά αυτού του ξεχωριστού αυτοκινήτου που εξελίχθηκε από τη Ford Performance. Το νέο Raptor, που δυστυχώς στην Ελλάδα το παράλογο νομικό σύστημα το οποίο δημιουργήθηκε για την εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων, περιορίζει τη χρήση του αποκλειστικά σε αγρότες και επαγγελματίες, έχει τιμή που ξεκινάει από 72.336 ευρώ. Και φυσικά διαθέτει ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, 9 αερόσακους (με αερόσακους γονάτων οδηγού-συνοδηγού και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στους δύο), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματους καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής επιφάνειας οδήγησης με 7 επιλογές, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα 360º, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα πολυμέσων με ηχοσύστημα B&O, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου και δύο ενσωματωμένες πρίζες 400 W, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.


Όπως και κατά την αντίστοιχη παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς που είχαμε κάνει το 2019, θα ξεκινήσουμε και αυτή τη φορά υπενθυμίζοντας τι... δεν είναι το Ranger Raptor, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων! Η πιο «άγρια», λοιπόν, από τις εκδόσεις του Ranger δεν είναι μία «φουσκωμένη» έκδοση του δημοφιλούς στην ευρωπαϊκή αγορά αμερικανικού «πικάπ» για όσους θέλουν να κάνουν... φιγούρα και δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε αγρότες και επαγγελματίες οι οποίοι απλώς θέλουν ένα αυτοκίνητο-εργαλείο που να προσφέρει ταυτόχρονα κάποιες πολυτέλειες και ανέσεις. Τέτοιες προσφέρουν και άλλες εκδόσεις του Ranger. Είναι ξεκάθαρος άλλωστε ο προσανατολισμός του από την επιλογή της εταιρείας να προσφέρεται μόνο με το διπλοκάμπινο αμάξωμα. Το γεγονός ότι μόνο οι αγρότες και οι επαγγελματίες μπορούν να το αγοράσουν στην ελληνική αγορά, οφείλεται απλώς στην σκανδαλώδη νομοθεσία που στοχεύει στην εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων στον κλάδο των φορτηγών, απαγορεύοντας τη χρήση των «πικάπ» ως επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, ακόμα και αν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το σύνολο των φόρων που επιβάλλονται στα επιβατικά αυτοκίνητα. Το Ranger Raptor δεν εξελίχθηκε από το μάρκετινγκ της Ford, σαν μία πιο ακριβή και «κυριλέ» έκδοση του μικρού ανοιχτού φορτηγού τους, αλλά από τη Ford Performance, γι' αυτό και υπάρχουν χιλιάδες αγοραστές σε όλο τον κόσμο που δεν είναι επαγγελματίες, και το αγοράζουν για προσωπική τους χρήση ως "extreme off-roader", όπως το είχαν χαρακτηρίσει από την Ford στην πρώτη γενιά του.

Το νέο μοντέλο, τετρακίνητο και διπλοκάμπινο, είναι βασισμένο στη νέα γενιά του Ranger, την οποία... περιποιήθηκαν στην Ford Performance. Χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά ότι αγνοήθηκαν οι απαιτήσεις που δημιουργούν οι εξελίξεις των τελευταίων χρόνων στην αγορά σε ό,τι αφορά την συνδεσιμότητα και τις ηλεκτρονικές ευκολίες. Υπάρχει για παράδειγμα ψηφιακός πίνακας οργάνων, δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού, κάμερα 360° κλπ., όπως επίσης και μια σειρά από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Με δεδομένο και τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τις ακραίες συνθήκες χρήσης τις οποίες επιτρέπει, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στην παθητική ασφάλεια, προσφέροντας π.χ. ακόμα και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στο οδηγό και τον συνοδηγό. Οι μεγάλες δυνατότητες του αυτοκινήτου εκτός δρόμου γίνονται ξεκάθαρες από κάποια μεγέθη που χαρακτηρίζουν αυτού του είδους τις μετακινήσεις, όπως η μεγάλη απόσταση των 27,2 εκατοστών από το έδαφος, οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης (31°), φυγής (27° χωρίς τον κοτσαδόρο) και ράμπας (24°), η δυνατότητα κίνησης μέσα σε νερό βάθους μέχρι 85 εκατοστών, η μεγάλη γωνία κλίσης κατά την κίνηση σε πλαγιά, που μπορεί να φτάσει τις 30° κλπ.
Για όλα αυτά έχουν ληφθεί φυσικά και τα κατάλληλα τεχνικά μέτρα, όπως η προστασία του κάτω μέρος του αμαξώματος ή η δυνατότητα κλειδώματος του εμπρός και του πίσω διαφορικού. Και μια και ζούμε στην εποχή των ηλεκτρονικών, υπάρχει ακόμα και σύστημα cruise control για κίνηση... εκτός δρόμου, στο οποίο ο οδηγός επιλέγει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, το οποίο ελέγχει μόνο του την ταχύτητα και το φρενάρισμα, αφήνοντας σε αυτόν το έργο της επιλογής της καλύτερης δυνατής διαδρομής σε μια δύσβατη επιφάνεια. Το αυτοκίνητο κινείται από ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα με 292 ίππους ο οποίος συνεργάζεται με ένα -ελαφρύτερο σ' αυτήν τη γενιά- αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων. Όπως αναφέρει η εταιρεία, αυτό το σύστημα προσφέρει στο αυτοκίνητο επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,9''. Νέο είναι το σύστημα τετρακίνησης, ενισχυμένο είναι το (ξεχωριστό φυσικά) πλαίσιο του αυτοκινήτου, όπως και οι αναρτήσεις στις οποίες τα αμορτισέρ προσαρμόζουν σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση συμπίεσης, χάρη σε αισθητήρες παρακολουθούν τις εντολές του οδηγού και τα δεδομένα του αυτοκινήτου 500 φορές το δευτερόλεπτο. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης προσφέρει 7 διαφορετικές επιλογές (Normal, Sport, Slippery για ολισθηρές επιφάνειες, Rock για βραχώδη εδάφη, Mud & Ruts για λάσπες και αυλάκια, Sand για άμμο και Baja για σπορ οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα).

Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε φυσικά και τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο και στην άσφαλτο, αλλά και σε μία όχι και πολύ ομαλή διαδρομή εκτός δρόμου στην Πεντέλη, σπαρμένη με πολλές πέτρες. Για το εσωτερικό δεν θα πούμε πολλά, είναι δεδομένο πλέον ότι στα αυτοκίνητα τύπου «πικάπ» υπάρχει μια τεράστια εξέλιξη, που τα έχει φέρει στα επίπεδα των επιβατικών SUV από πλευράς ευκολιών, ποιότητας και εργονομίας. Εκείνο που είναι εντυπωσιακό, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πολύ σκληροτράχηλο, με μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες, είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η απολύτως αποδεκτή (για τετρακίνητο εκτός δρόμου) άνεση που, ειδικά στην άσφαλτο, επιτρέπουν ακόμα και μακρινά ταξίδια που δεν προβληματίζουν τον οδηγό, δεν κουράζουν τους επιβάτες και δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση «επαγγελματικό» αυτοκίνητο. Ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές, όπου με παλιότερα αυτοκίνητα κινδύνευες -σύμφωνα με τη γνωστή έκφραση- να «σου φύγουν τα σφραγίσματα», περνάς πλέον με το Raptor χωρίς να αισθάνεσαι ότι είσαι σε αυτοκίνητο χωρίς ανάρτηση! Η θέση οδήγησης είναι καλή και συμβάλλει κι αυτή στην εύκολη οδήγηση του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας είναι δυνατός και ελαστικός για να κινεί με μεγάλη άνεση το τεράστιο και βαρύ αυτοκίνητο και να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές απαιτήσεις της εκτός δρόμου κίνησης, χάρη και στην αρμονική συνεργασία του με το καλό κιβώτιο, που επίσης αποτελεί μεγάλο ατού για το αυτοκίνητο χάρη στο μεγάλο αριθμό σχέσεων και στις πολύ ομαλές αλλαγές. Και φυσικά για την εκτός δρόμου κίνηση... δεν έχουμε και πολλά να πούμε, αφού οτιδήποτε δεν θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο, είναι για Raptor μια... απλή βόλτα, στην οποία μπορεί να αντεπεξέλθει σχεδόν κάθε οδηγός. Δεν λέμε ότι είναι αυτοκίνητο για όλο τον κόσμο με δεδομένη την τιμή του, αλλά είναι κρίμα που στην Ελλάδα μπορούν να το απολαύσουν μόνο λίγοι επαγγελματίες και όχι οποιοσδήποτε έχει τη διάθεση και τα μέσα για να απολαύσει μοναδικές διαδρομές στην ελληνική φύση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP