ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X1 - sDrive18i

Η εποχή της ωριμότητας         ..:: Σαββάτο, 06 Μαϊου 2023 ::..

Καλύτερη από ποτέ, η νέα γενιά του μικρομεσαίου SUV της BMW είναι ένα ολοκληρωμένο premium οικογενειακό αυτοκίνητο, με τους ανάλογους χώρους και λειτουργικότητα, προσφέροντας ταυτόχρονα την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και την ποιότητα που περιμένει κανείς από μια BMW

H X1 είναι θεωρητικά το «εισαγωγικό» SUV της γκάμας της BMW, αλλά κάθε άλλο παρά «εισαγωγική» είναι για όποιον επιθυμεί ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς έχει φτάσει πλέον τα 4,5 μέτρα με την αύξηση των διαστάσεων που συνηθίζεται από γενιά σε γενιά κάθε μοντέλου. Μεγαλύτερη κατά 5,3 εκ. σε μήκος, κατά 2,4 εκ. σε πλάτος και κατά 4,4 εκ. σε ύψος, έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 2,2 εκ.), αλλά και φαρδύτερα μετατρόχια. Δεν είναι επομένως απλώς ένα λίγο τροποποιημένο αυτοκίνητο για να δείχνει καινούργιο, αλλά είναι εντελώς καινούργιο και σημαντικά αναβαθμισμένο μοντέλο, που καλύπτει άνετα ανάγκες για τις οποίες παλιότερα έπρεπε κανείς να επιλέξει ένα μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας.

Εσωτερικό
Η αύξηση όλων των διαστάσεων είναι προφανές ότι έχει και την ανάλογη επίδραση στους χώρους, οι οποίοι πλέον καλύπτουν πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, μεταφέροντας τέσσερις ενήλικους χωρίς συμβιβασμούς. Εξίσου αποτελεσματική είναι η κάλυψη των αναγκών της οικογένειας και για τις αποσκευές, με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών που έχει χωρητικότητα 540 λίτρων. Επίσης -σε αντίθεση με τις... συνήθειες της BMW- επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, εξασφαλίζοντας έτσι ένα συνολικά καλό βαθμό για το αυτοκίνητο στον τομέα της πρακτικότητας. Για την ποιότητα κατασκευής και υλικών δεν τίθεται θέμα, είναι πολύ υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από μια BMW αυτής της κατηγορίας τιμής, όπως επίσης καλή είναι και η γενική εργονομία, με μία σωστή θέση οδήγησης (στο αυτοκίνητο της δοκιμής η ρύθμιση του καθίσματος ήταν ηλεκτρική, εξασφαλίζοντας έτσι ότι κάθε οδηγός μπορεί να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει). Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι ο υπολογιστής ταξιδιού δεν είναι τόσο εύχρηστος όσο είχαμε συνηθίσει στις παλαιότερες BMW.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 38.450 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Ευρύχωρο, εργονομικό και πολύ ποιοτικό, το εσωτερικό ανταποκρίνεται στον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση X1 κινείται από το γνωστό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο με τους 136 ίππους, μια επιλογή απολύτως ικανοποιητική για το βαρύ αυτοκίνητο, που ξεπερνάει τα 1.500 κιλά, στο οποίο προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2'') και για ευχάριστη οδήγηση, αλλά και για ενεργητική ασφάλεια. Ένας κινητήρας συνολικά πολύ καλός, εύστροφος, με επαρκή ισχύ, αλλά και ιδιαίτερα ελαστικός, αφού η μέγιστη ροπή του (23,4 kgm) αποδίδεται από τις 1.500 στροφές (και μέχρι τις 4.000). Κάτι που επίσης συμβάλλει στην εύκολη και ευχάριστη οδήγηση του αυτοκινήτου και στην αποτελεσματική διαχείριση του κινητήρα από το καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Φυσικά σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και βάρους, δύσκολα μπορεί να περιμένει κανείς χαμηλή κατανάλωση μέσα στην πόλη, στην οποία εύκολα μπορεί να δει τιμές 9-10 λίτρων/100 χλμ. Η πιο αποδοτική χρήση είναι κατά την κίνηση σε έναν επαρχιακό δρόμο με 70-90 χλμ./ώρα, όπου η κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. με... φυσιολογική οδήγηση. Για τον αυτοκινητόδρομο, το έχουμε πει κι άλλες φορές, η κατανάλωση στα SUV, που και βαρύτερα είναι, και χειρότερη αεροδυναμική έχουν από τα παραδοσιακά αμαξώματα, εξαρτάται πολύ από την ταχύτητα με την οποία κινείται κανείς και οι διακυμάνσεις μπορεί να είναι μεγάλες. Θα λέγαμε πάντως ότι για ένα αυτοκίνητο που, χωρίς να έχει υπερβολική κατανάλωση, δεν μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς πολύ οικονομικό, το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων θα μπορούσε να είναι λίγο μεγαλύτερο, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιηθεί ακόμα και για μακρινά ταξίδια.

Οδηγώντας
Ξεκινώντας... ανάποδα, παρ' όλο που μιλάμε για BMW, όπου υπάρχει πάντα μια προτεραιότητα σε μία σπορτίβ εικόνα στα οδικά χαρακτηριστικά, θα αναφερθούμε στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, όπου είχαμε μια διαφορετική εικόνα από την καλή εντύπωση που μας είχε κάνει το αυτοκίνητο στην πρώτη μας επαφή μαζί του. Και θα επισημάνουμε ότι συχνά οι αγοραστές επιλέγουν -για αισθητικούς λόγους- τους έξτρα μεγαλύτερους τροχούς που προσφέρονται σε πολλά αυτοκίνητα και συνεπάγονται λάστιχα χαμηλότερου προφίλ, με αποτέλεσμα την λιγότερο καλή απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του δρόμου. Έτσι και στην συγκεκριμένη περίπτωση, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε -έξτρα- λάστιχα χαμηλού προφίλ (40) που πιστεύουμε ότι το αδικούν σε ό,τι αφορά την άνεση που προσφέρει και την ποιότητα κύλισης σε ανώμαλο οδόστρωμα, όπως είναι συνήθως στους δρόμους της Αθήνας, καθώς και οι αναρτήσεις είναι αναπόφευκτα κάπως σφιχτές με στόχο την καλύτερη οδική συμπεριφορά. Με τη συγκεκριμένη επιλογή ελαστικών, λοιπόν, τις αισθάνονται οι επιβάτες τις ανωμαλίες του δρόμου λίγο παραπάνω απ' ό,τι θα έπρεπε σε ένα premium αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, η οδική συμπεριφορά επιβεβαίωσε απόλυτα την πολύ καλή εικόνα που είχαμε δημιουργήσει και είχαμε χαρακτηρίσει «αντάξια μιας BMW». Η σταθερότητα στην ευθεία είναι εξαιρετική, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες και το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα, ακόμα και σ' αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση, κάτι στο οποίο συνεισφέρει και το πολύ καλό τιμόνι, που είναι πολύ ακριβές και με καλή αίσθηση. Έτσι ο οδηγός μπορεί να ακολουθήσει αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί, χωρίς να αγχωθεί καθόλου και χωρίς να δυσκολεύεται στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν και τα εξαιρετικά φρένα, στοιχείο επίσης συνηθισμένο σε μια BMW.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Ελαστικός και εύστροφος κινητήρας
- Ποιότητα
- Εργονομία
- «Οικογενειακοί» χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτρια άνεση με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ
- Αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη ρεζέρβας
Από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά, η «βασική» X1 έχει και καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Θα λέγαμε ότι η X1 έχει φτάσει στην εποχή της ωριμότητας, καθώς η συγκεκριμένη γενιά είναι καλύτερη από ποτέ, κάτι που είναι φυσικά αναμενόμενο σε κάθε καινούργιο μοντέλο, εδώ όμως δεν έχουμε απλώς μία φυσιολογική εξέλιξη, αλλά ένα βήμα προς τα πάνω. Με ένα αυτοκίνητο ολοκληρωμένο, που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο την αποστολή του ως premium οικογενειακού μεταφορικού μέσου, προσφέροντας ταυτόχρονα τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που διεκδικεί κάθε BMW. Πολύ καλό σε επίπεδο χώρων και συνολικής λειτουργικότητας, ιδιαίτερα ποιοτικό, όπως περιμένει κανείς από ένα premium αυτοκίνητο, πολύ καλά εξοπλισμένο, με καλές επιδόσεις ακόμα και στη βασική έκδοση και φυσικά, ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση. Μια πολύ καλή πρόταση για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να επιλέξουν μικρομεσαίο SUV από την premium κατηγορία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP