ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Golf - GTE

Το «εναλλακτικό» GTi         ..:: Σαββάτο, 22 Απριλίου 2023 ::..

Η πιο δυνατή και γρήγορη από τις φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις του Golf προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά από τα συμβατικά Golf χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους, είναι ένα ποιοτικό και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη χάρη στη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, αλλά, όπως όλα τα αυτοκίνητα του είδους, είναι ακριβότερο κι έχει μικρότερο χώρο αποσκευών

Σε μια εποχή που όλα αλλάζουν στην αυτοκινητοβιομηχανία με την ασυνάρτητη πολιτική της εκβιαστικής ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, δεν ήταν φυσικά δυνατό να αφήσει η VW το μπεστ σέλερ της έξω από τις εξελίξεις. Εξηλεκτρισμός, λοιπόν, χωρίς βεβαίως να εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα είναι ακόμα για καιρό απαραίτητοι για να καλύπτουν τις ανάγκες εκατομμυρίων «κανονικών» ανθρώπων! Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά συνολικά 5 διαφορετικές υβριδικές εκδόσεις δημιούργησε για το Golf, από την ήπια υβριδική έκδοση για το απλό χιλιάρι, μέχρι ένα υβριδικό υποκατάστατο του GTI, το φορτιζόμενο υβριδικό GTE, που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας.

Εσωτερικό
Γενικά γνώριμη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, μόνο που η θέση οδήγησης είναι πιο ψηλή από αυτή των συμβατικών Golf, προφανώς για να διευκολύνει την τοποθέτηση των εξαρτημάτων της ηλεκτρική συνιστώσας του υβριδικού συστήματος. Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης είναι καλή, με σωστή στήριξη του σώματος (ρυθμίζεται και η στήριξη της μέσης) και αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ώστε να βολευτεί κάθε οδηγός. Από εκεί και πέρα το γνωστό ευρύχωρο εσωτερικό φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικους επιβάτες, οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς και η ποιότητα υλικών κατασκευής βρίσκεται στα γνωστά υψηλά επίπεδα που χαρακτηρίζουν όλες τις εκδόσεις του Golf. Η μόνη υποχώρηση που έγινε σ' αυτήν τη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι η σημαντική μείωση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών, που περιορίστηκε στα 273 λίτρα, μέγεθος που παραπέμπει στην αμέσως μικρότερη κατηγορία και όχι σε οικογενειακό χάτσμπακ.

Γνώριμη είναι η εικόνα και στη σχεδίαση και τον εξοπλισμό του εσωτερικού, που έχει ψηφιακό πίνακα οργάνων, διακόπτες και επιφάνειες αφής, όπως και οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό για τον έλεγχο μιας σειράς λειτουργιών. Θα επαναλάβουμε κι εδώ την επιφύλαξη που είχαμε εκφράσει στην πρώτη δοκιμή του σημερινού Golf, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής στο αυτοκίνητο, ακόμα κι αν το προηγούμενο αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη ήταν Golf, γιατί όλες αυτές οι επιφάνειες αφής απαιτούν προσοχή για να... αποφεύγεις την επαφή όταν δεν χρειάζεται! Έτσι ώστε κάθε κίνησή σου για έλεγχο μίας λειτουργίας π.χ. στον κλιματισμό, το ραδιόφωνο ή τον υπολογιστή ταξιδιού, να μη ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί κατά λάθος και άλλες λειτουργίες, επειδή άγγιξε κάποιο μέρος του χεριού σου και κάποια άλλη επιφάνεια αφής! Η τιμή του αυτοκινήτου είναι αναπόφευκτα αυξημένη, ξεκινώντας από 50.300 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός πίσω, head-up display, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηχοσύστημα με 2 θύρες USB, επιπλέον 2 θύρες USB πίσω για φόρτιση, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Γνώριμο από τα άλλα Golf το ποιοτικό, ευρύχωρο και τεχνολογικά σύγχρονο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα που κινεί το αυτοκίνητο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με 150 ίππους που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW (110 ίππων), ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 10,4 kWh. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 245 ίπποι, προσφέροντας στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,7'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Φυσικά, όπως σε κάθε φορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο, η δύναμη και οι επιδόσεις δεν είναι σταθερά, αλλά εξαρτώνται από τη φόρτιση της μπαταρίας. Όταν αυτή αποφορτιστεί, διατηρεί μεν πάντα μια μικρή ποσότητα ενέργειας (επιπλέον υπάρχει και η ανάκτηση ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις) για να συνεισφέρει στιγμιαία ο ηλεκτροκινητήρας πρόσθετη δύναμη σε ένα δυνατό πάτημα του γκαζιού (π.χ. σε ένα προσπέρασμα), αλλά αυτό δεν μπορεί να διαρκεί πολύ. Αυτό σημαίνει ότι μια γρήγορη διαδρομή, όταν αποφορτιστεί η μπαταρία, γίνεται στο μεγαλύτερο μέρος της με τον βενζινοκινητήρα, που -έστω και με την στιγμιαία υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα- δεν μπορεί να προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις όπως όταν γίνεται πλήρης εκμετάλλευση και των δύο κινητήρων. Και πάλι βέβαια το αυτοκίνητο είναι γρήγορο, αλλά όχι τόσο όσο με το υβριδικό σύστημα σε πλήρη λειτουργία (ή όσο θα ήταν ένα βενζινοκίνητο 245 ίππων). Και βέβαια σε μια τέτοια περίπτωση λειτουργίας με πλήρη ισχύ και περιορισμένη βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα, αυξάνεται αντίστοιχα και η κατανάλωση της βενζίνης με δεδομένο και το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, που φτάνει τα 1.627 κιλά.

Συνολικά πάντως η κατανάλωση είναι χαμηλή για τόσο δυνατό αυτοκίνητο, ακόμα και όταν αυτό οδηγείται με... φυσιολογικά γρήγορους ρυθμούς. Ιδιαίτερα βεβαίως όταν είναι πλήρως φορτισμένη μπαταρία, οπότε η υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερη. Σε διαδρομή 90 χιλιομέτρων που κάναμε στην παραλιακή λεωφόρο της Αττικής με φορτισμένη μπαταρία και υβριδική λειτουργία, είχαμε μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. (και κατανάλωση ρεύματος 9,5 kWh/100 χλμ.). Αλλά και σε μια αντίστοιχη διαδρομή 105 χιλιομέτρων με υβριδική λειτουργία και άδεια μπαταρία εξαρχής, η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 6,7 λίτρα/100 χλμ., τιμή επίσης χαμηλή για το μέγεθος, το βάρος και τη δύναμη του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση, η επίσημη τιμή στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 61 χιλιόμετρα και στη πράξη μπορεί κανείς σε αστικές συνθήκες να φτάσει γύρω στα 45 (με τη θέρμανση και το ραδιόφωνο σε λειτουργία, όπως θα έκανε σε κάθε... φυσιολογικό αυτοκίνητο). Τιμή που για τους περισσότερους καλύπτει τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έχει μια ταχύτητα λιγότερη από τη συνηθισμένη «αρχιτεκτονική» του στα συμβατικά μοντέλα της Volkswagen (6 ταχύτητες αντί για 7), πραγματοποιεί ομαλές και γρήγορες αλλαγές και συνεργάζεται αρκετά αποτελεσματικά με το σύστημα παροχής ισχύος. Επίσης θα επισημάνουμε ότι, προκειμένου να δημιουργηθεί ο κατάλληλος χώρος για τα πρόσθετα εξαρτήματα της ηλεκτροκίνησης (σε συνδυασμό και με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι μικρότερο από αυτό των συμβατικών εκδόσεων, με χωρητικότητα 40 λίτρων. Βεβαίως, με την μικρότερη κατανάλωση σε σχέση π.χ. μ' ένα βενζινοκίνητο Golf 150 ίππων, η διαφορά αυτή δεν γίνεται και πολύ αισθητή (και σε αστικές συνθήκες η συνολική αυτονομία είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερη).

Οδηγώντας
Όπως συμβαίνει με πολλές εξηλεκτρισμένες εκδόσεις συμβατικών μοντέλων, το GTE έχει ακόμα καλύτερη συμπεριφορά από ένα συμβατικό Golf, ακόμα και από τις εκδόσεις με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους που συνεπάγεται η χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας. Αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σταθερότητα και το κράτημα και βελτιώνει την ακρίβεια στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, η οποία ούτως ή άλλως είναι ουδέτερη, με πλήρη απουσία απρόβλεπτων αντιδράσεων (κάτι στο οποίο συμβάλλει και η λειτουργία «ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού» των ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων). Δεν θα λέγαμε ότι το αυτοκίνητο παρουσιάζει κάποιο σπορ χαρακτήρα, σίγουρα όμως έχει πολύ καλή συμπεριφορά, που μπορεί να υποστηρίξει ένα γρήγορο ρυθμό στην οδήγηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στην επιλογή σπορ, που έχει καλύτερη αίσθηση, ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα, τα οποία ούτως ή άλλως ενισχύονται σημαντικά και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (άλλο ένα πλεονέκτημα των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων). Μόνο στον τομέα της άνεσης υστερεί το GTE σε σχέση με τα συμβατικά Golf, λόγω των πιο σφιχτών αναρτήσεων που επιβάλλει το αυξημένο βάρος, χωρίς πάντως να γίνεται δυσάρεστο για τους επιβάτες. Απλώς δεν προσφέρει την κορυφαία άνεση των συμβατικών Golf.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα κύλισης
- Χώροι για επιβάτες
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης στην πόλη
KATA
- Χώρος αποσκευών
- Ανάγκη προσαρμογής στις λειτουργίες ελέγχου μέσω επιφανειών αφής
- Τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η δύναμη και οι επιδόσεις αξιοποιούνται κατάλληλα χάρη στα βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρει το χαμηλό κέντρο βάρους
Συμπέρασμα
Σε μία ακόμα δοκιμή εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου φτάνουμε σ' ένα συμπέρασμα με δύο πλευρές. Από τη μία το Golf GTE, είναι ένα γρήγορο, ασφαλές, ποιοτικό κι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που -ακριβώς επειδή δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό- μπορεί να προσφέρει και ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης στην πόλη ως ηλεκτροκίνητο, αλλά και χαμηλότερο από αυτό των συμβατικών Golf στο ταξίδι λειτουργώντας ως υβριδικό, χωρίς το μειονέκτημα της αδυναμίας πραγματοποίησης μακρινών ταξιδιών που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητο. Από την άλλη είναι αρκετά ακριβότερο από τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου (συμπεριλαμβάνοντας και τις ήπιες υβριδικές) κι έχει αρκετά μικρότερο χώρο αποσκευών, που σίγουρα περιορίζει την οικογενειακή χρήση του. Πρόκειται λοιπόν για ακόμα ένα εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα ειδικό, άρα και πιο περιορισμένο κοινό, ιδιαίτερα για εταιρική χρήση, που προσφέρει και οικονομικά πλεονεκτήματα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP