ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Kuga - PHEV

Με ευρωπαϊκές περγαμηνές         ..:: Σαββάτο, 15 Απριλίου 2023 ::..

Το φορτιζόμενο υβριδικό Kuga δικαιώνει την εμπορική επιτυχία του στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας τα ούτως ή άλλως πολλά θετικά στοιχεία όλων των εκδόσεων του μοντέλου -χώρους, ποιότητα, πρακτικότητα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, πολιτισμένο χαρακτήρα, εξοπλισμό- σε συνδυασμό με ένα καλό υβριδικό σύστημα, που προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση, καλές επιδόσεις και μία πολύ ικανοποιητική αυτονομία με ηλεκτροκίνηση στις αστικές συνθήκες, με το γνωστό μειονέκτημα βεβαίως όλων των φορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων, την αυξημένη τιμή

Από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Ford στην Ευρώπη, το Kuga είναι το πρώτο σε πωλήσεις φορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που αποτέλεσε ιδιαίτερο κίνητρο για να ζητήσουμε την δοκιμή του μετά τη δοκιμή της συμβατικής έκδοσης με τον βενζινοκινητήρα 1.5. Υπενθυμίζουμε ότι η νέα γενιά του μικρομεσαίου (μήκος 4,614 μ.) SUV της Ford είναι βασισμένη στη νέα πλατφόρμα C2, η οποία επέτρεψε τη μείωση του βάρους κατά 80 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο (το οποίο είχε μάλιστα και μικρότερες διαστάσεις), με ταυτόχρονη βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας.

Εσωτερικό
Ποιότητα, σύγχρονη τεχνολογία και πρακτικότητα είναι οι τρεις άξονες στους οποίους βασίστηκε η σχεδίαση του εσωτερικού. Στον τομέα της ποιότητας ούτως ή άλλως διακρίνονται όλα τα νέα αυτοκίνητα της Ford τα τελευταία χρόνια, κάτι που συμβαίνει και με το Kuga σε επίπεδο κατασκευής, υλικών και ηχομόνωσης. Επίσης, επιλογή της εταιρείας είναι να διαθέτουν τα αυτοκίνητά της όλα τα σύγχρονα συστήματα και τεχνολογίες σε ό,τι αφορά τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και τη συνδεσιμότητα, κάτι που αντανακλάται στη σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό και στο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα, βασικό στοιχείο είναι κατ' αρχάς οι πολύ μεγάλοι χώροι, που μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα ακόμα κι ιδιαίτερα μεγαλόσωμους επιβάτες. Επιπλέον, όμως, ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι η μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού, καθώς το διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα ρυθμίζεται κατά μήκος (ξεχωριστά στα δύο τμήματά του), με αντίστοιχη ευελιξία στη διαμόρφωση του χώρου αποσκευών. Στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι λίγο μικρότερος από αυτόν της συμβατικής (στην οποία η χωρητικότητα είναι από 475 ως 645 λίτρα) και πάλι όμως είναι από επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο (411 λίτρα) ως πολύ μεγάλος (582 λίτρα), ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Η αξιοποίηση του μάλιστα διευκολύνεται ακόμα περισσότερο χάρη στην εύκαμπτη «εταζέρα» πίσω, που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και όχι σε «οδηγούς» στα πλαϊνά του πορτ μπαγκάζ οι οποίοι μειώνουν το εσωτερικό πλάτος.

Η θέση οδήγησης ικανοποιεί απόλυτα, προσφέροντας επαρκείς ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει (στη συγκεκριμένη έκδοση η ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι ηλεκτρική, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια), ενώ οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς. Θα παρατηρήσουμε μόνο το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 49.990 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με Hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματους προβολείς, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ράγες οροφής, σύστημα επιλογής λειτουργίας μονάδας παροχής ισχύος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα B&O με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 θύρες USB πίσω για φόρτιση, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Σημειώνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Το ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους και μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα του Kuga αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 2.5 κι έναν ηλεκτροκινητήρα, έχοντας μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Στην πράξη αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο (η φορτιζόμενη ιυβριδική έκδοση έχει βάρος 1.844 κιλά σε σύγκριση με τα 1.564 του βενζινοκίνητου 1.5 των 150 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο), ακόμα και σε περίπτωση θελήσει ο οδηγός να κινηθεί με κάπως σβέλτο ρυθμό. Η μεγάλη ροπή που εξασφαλίζει η προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις, καλύτερες από αυτές του βενζινοκίνητου (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2'') και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια. Επιπλέον κάνει ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου, χάρη στην ελαστικότητα και την απόκριση του συστήματος. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι στην πίεση, όταν ανεβαίνουν οι στροφές, ο θόρυβος του κινητήρα αρχίζει να γίνεται αισθητός. Κάτι που δεν συμβαίνει συχνά πάντως, αν δεν οδηγεί κανείς με το... πόδι στο πάτωμα, δεδομένου ότι η ρύθμιση του συστήματος έχει γίνει με τρόπο που να αξιοποιεί τη βέλτιστη περιοχή λειτουργίας του βενζινοκινητήρα. Θα σημειώσουμε επίσης ότι στο διακόπτη επιλογών του κιβωτίου, υπάρχει και μια επιλογή "L" που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση για την φόρτιση της μπαταρίας.

Η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι 65,5 χιλιόμετρα, ενώ εμείς φτάσαμε εύκολα τα 52 χιλιόμετρα μέχρι να αδειάσει η μπαταρία σε διαδρομή στην παραλιακή της Αττικής, σε αστικό περιβάλλον και λίγο έξω από αυτό, χωρίς πολλή κίνηση και με το σύστημα θέρμανσης και το ηχοσύστημα σε λειτουργία. Τα 50+ χιλιόμετρα αυτονομίας, λοιπόν, είναι εύκολος στόχος, ιδιαίτερα στο αστικό περιβάλλον, όπου η ανάκτηση ενέργειας είναι μεγαλύτερη, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου στην πόλη. Στη διαδρομή περίπου 90 χιλιομέτρων προς την Ανάβυσσο με υβριδική λειτουργία και τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, είχαμε μέση κατανάλωση 2,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στην ίδια διαδρομή με εντελώς άδεια την μπαταρία από την αρχή και χωρίς να... σερνόμαστε, η κατανάλωση ήταν 6,1 λίτρα/100 χλμ., τιμή αρκετά χαμηλή για τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, η οποία θυμίζει ντίζελ, γεγονός που αποδεικνύει ότι το υβριδικό σύστημα είναι αποτελεσματικό και σωστά ρυθμισμένο. Κατά συνέπεια, το κάπως μικρότερο ρεζερβουάρ των 45 λίτρων (αντί για τα 54 της βενζινοκίνητης έκδοσης) προσφέρει μια απολύτως ικανοποιητική αυτονομία στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Η Ford έχει καταφέρει όλα τα αυτοκίνητα της να ξεχωρίζουν στην κατηγορία τους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της οδηγικής απόλαυσης. Αυτό συμβαίνει και με το Kuga, που αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία SUV σε οδικά χαρακτηριστικά. Στοιχείο που χαρακτηρίζει και τη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, η οποία είναι μεν βαρύτερη, αλλά με χαμηλότερο κέντρο βάρους λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, γεγονός που ενισχύει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Η οδήγησή του, λοιπόν, είναι ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη και η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση που δεν αιφνιδιάζουν ποτέ τον οδηγό. Το τιμόνι του είναι ακριβές και με καλή αίσθηση, όπως συνήθως συμβαίνει με τα Ford, και τα φρένα του απολύτως ικανοποιητικά, έχοντας άλλωστε και τη βοήθεια από την ενίσχυση της επιβράδυνσης που προσφέρει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική, αν και το μεγαλύτερο βάρος απαιτεί κάπως πιο σφιχτές αναρτήσεις, που επιτρέπουν στις ανωμαλίες του οδοστρώματος να γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές σε σύγκριση με την βενζινοκίνητη έκδοση.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Καλό υβριδικό σύστημα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θόρυβος κινητήρα όταν ανεβαίνουν οι στροφές
Με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης και καλές επιδόσεις, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Δικαίως είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά φορτιζόμενο υβριδικό SUV στην Ευρώπη το Kuga, που ούτως ή άλλως είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και στις συμβατικές εκδόσεις του. Πολύ ευρύχωρο και ιδιαίτερα πρακτικό, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε οδική συμπεριφορά κι έχει ένα πολύ καλό υβριδικό σύστημα, που προσφέρει δύναμη και ελαστικότητα για ασφαλή και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα μια πολύ ικανοποιητική αυτονομία ηλεκτροκίνησης, που καλύπτει τη μεγάλη πλειοψηφία των καθημερινών αστικών μετακινήσεων. Όπως όλα τα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητο, όμως, έχει αναπόφευκτα αρκετά υψηλότερη τιμή από την βενζινοκίνητη έκδοσή του, κάτι που μοιραία περιορίζει και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP