ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το VW ID. Buzz

Στους δρόμους της Αττικής         ..:: Τετάρτη, 12 Απριλίου 2023 ::..
Μετά τη στατική παρουσίασή του στους εκπροσώπους του Τύπου, που σηματοδότησε την έναρξη διάθεσής του στην ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία της VW μας έδωσε τη δυνατότητα και για μία τριήμερη οδηγική επαφή με το ξεχωριστό ηλεκτρικό βαν ID. Buzz που αναβιώνει την ιδέα του εμβληματικού Transporter (ή T1 Bulli). Το αυτοκίνητο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού και η τιμή του ξεκινάει για τη βασική έκδοση από 66.500 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ η ακόμα πλουσιότερη έκδοση Plus κοστίζει 70.500 ευρώ. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η παροχή δωρεάν σέρβις για 7 χρόνια.


Η παρουσίαση ενός «ρετρό» σχεδιαστικά, αλλά σύγχρονου τεχνολογικά αυτοκινήτου δεν έχει εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία, όπως η ίδια η VW διαπίστωσε πριν από χρόνια με την αναβίωση του Beetle. Ιδιαίτερα στην εποχή μας, όπου η μορφή του αυτοκινήτου αλλάζει εντελώς λόγω και της ηλεκτροκίνησης, η άσκηση είναι ακόμα πιο δύσκολη. Για αυτό και οι Γερμανοί, όταν σκέφτηκαν να υλοποιήσουν την αναβίωση του εμβληματικού επιβατικού βαν Transporter (ή Kombi ή Bulli) σε μία πολύ πιο «οικολογική», ηλεκτροκίνητη εκδοχή, που ταιριάζει και στις τάσεις της εποχής μας, φρόντισαν πρώτα να παρουσιάσουν ένα πρωτότυπο, για να σταθμίσουν τις αντιδράσεις του κοινού. Οι θετικές κριτικές που απέσπασε το αυτοκίνητο έπεισαν την εταιρεία να προχωρήσει και στην δημιουργία μιας έκδοσης παραγωγής, η οποία μάλιστα θα προσφέρεται και σε επαγγελματική εκδοχή, όπως και ο πρόγονός της. Το ID. Buzz, βασίζεται στην νέα αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα MEB που δημιούργησε το γερμανικό γκρουπ, έχει μήκος 4,712 μ. και μεταξόνιο 2.988 χιλιοστών και προσφέρεται ως επιβατικό σε 5θέσια έκδοση. Τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα και ο -τεράστιος- χώρος αποσκευών (ο οποίος μάλιστα διαθέτει και κινητό δάπεδο που βγαίνει προς τα έξω) φτάνει σε χωρητικότητα μέχρι τα 1.121 λίτρα! Οι μπροστινές πόρτες ανοίγουν με τον παραδοσιακό τρόπο των επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ οι πίσω πόρτες είναι συρόμενες και προαιρετικά ανοίγουν ηλεκτρικά, όπως και η πίσω πόρτα.

Ο οικολογικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν περιορίζεται μόνο στην επιλογή της ηλεκτροκίνησης για το σύστημα παροχής ισχύος, αλλά επεκτείνεται και στην χρήση πολλών ανακυκλωμένων υλικών, όπως επίσης και στον αποκλεισμό κάθε χρήσης δέρματος, προς όφελος υλικών μη ζωικής προέλευσης (ακόμα και η στεφάνη του τιμονιού, που δείχνει να είναι δερμάτινη, είναι στην πραγματικότητα κατασκευασμένη από σύνθετο υλικό). Σημαντικό επίσης, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπου η εξοικονόμηση ενέργειας είναι πρώτης προτεραιότητας, είναι το γεγονός ότι το ID. Buzz έχει πολύ καλή αεροδυναμική, με συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx 0,29. Το αυτοκίνητο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων), που τροφοδοτείται από μια μεγάλη μπαταρία (καθαρής) χωρητικότητας 77 kWh. Το βάρος του πλησιάζει τα 2.500 κιλά (2.471), με το χαμηλό κέντρο βάρους που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της χαμηλής τοποθέτησης της μπαταρίας, να συμβάλει την αύξηση της σταθερότητας στο δρόμο, σε συνδυασμό και με τα σύγχρονα συστήματα αναρτήσεων, που είναι γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Εξυπακούεται ότι είναι διαθέσιμη για το αυτοκίνητο μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, ενώ και από πλευράς συνδεσιμότητας οι υπηρεσίες που προσφέρει είναι απολύτως σύγχρονες, ανάλογες με αυτές των καλών επιβατικών αυτοκινήτων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι περισσότερες από τις -αρκετές- θύρες USB που υπάρχουν, προσφέρουν επαρκή ισχύ για τη φόρτιση ακόμα και φορητών υπολογιστών ή φορτιζόμενων εργαλείων. Σχετικά με τις επιδόσεις η Volkswagen αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,2'' και μέγιστη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα. Η αυτονομία στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP) φτάνει μέχρι τα 423 χιλιόμετρα, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει και σύστημα ενισχυμένης ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, που υποκαθιστά και την ανάγκη ενεργοποίησης των φρένων για επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g. Η φόρτιση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει σε οικιακή πρίζα ή Wallbox με εναλλασσόμενο ρεύμα, ή σε ταχυφορτιστή ισχύος έως 170 kW με συνεχές ρεύμα.
Η επαφή μας με το αυτοκίνητο μας έδωσε κατ' αρχάς την εικόνα μιας προσεγμένης κατασκευής, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ακριβά υλικά και δεν γίνεται προσπάθεια να προβληθεί κάποια πολυτέλεια. Δεν υπάρχει όμως καμία εικόνα προχειρότητας, ενώ και η συνολική εργονομία και λειτουργικότητα του εσωτερικού βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με σωστή θέση οδήγησης, πολύ μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και άφθονους χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε επίσης την ύπαρξη ενός μεγάλου «κουτιού» με πολλές θήκες ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, το οποίο είναι αφαιρούμενο, ώστε να μπορεί να γεμίζει και έξω από το αυτοκίνητο. Συνολικά μπορεί να πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με την πιο σύγχρονη τεχνολογία, ταυτόχρονα όμως προσφέρει και την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από αυτό με βάση την εικόνα και την προϊστορία του. Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, προφανώς επαρκεί απολύτως ακόμα και για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, όπως συνήθως συμβαίνει με τους ηλεκτροκινητήρες, που σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ παραπάνω από επαρκή ισχύ και ροπή, με την τελευταία μάλιστα να αποδίδεται από μηδενικές στροφές, προσφέροντας έτσι μια αμεσότητα στην απόκριση του αυτοκινήτου στο γκάζι. Η πραγματική αυτονομία δεν φτάνει βέβαια στα επίπεδα της εργαστηριακής, μπορεί όμως εύκολα να πλησιάσει τα 350 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον ή επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 70-80 χλμ./ώρα, τιμή καλύτερη από αυτήν της πλειοψηφίας των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αλλά και η οδική συμπεριφορά βρίσκεται σε πολύ ψηλότερα επίπεδα απ' ό,τι περιμένει κανείς από ένα «φορτηγάκι», θυμίζοντας καλό επιβατικό αυτοκίνητο σε σταθερότητα, κράτημα και προοδευτικές αντιδράσεις, κάτι που είναι φυσικά αναμενόμενο χάρη στις εξελιγμένες αναρτήσεις και στο χαμηλό κέντρο βάρους, που ούτως ή άλλως χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και το τιμόνι και αποτελεσματικά τα φρένα, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν σημαντική βοήθεια από το σύστημα ενισχυμένης ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις. Με δεδομένη και την έλλειψη κιβωτίου, είναι λοιπόν πολύ εύκολη, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη η οδήγηση του ID. Buzz. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε πριν αναφέρουμε ότι είχαμε πολύ καιρό να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο που να τραβάει τόσο πολύ τα βλέμματα στο δρόμο!.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP