ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Santa Fe - PHEV

Πολυτάλαντο, με την ανάλογη τιμή!         ..:: Σαββάτο, 01 Απριλίου 2023 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του νέου μεσαίου SUV της Hyundai εντυπωσιάζει με τους χώρους και -κυρίως- με την πρακτικότητα και την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού, είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένη και ποιοτική, έχει αρκετή δύναμη για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούν οι 3 σειρές καθισμάτων, είναι τετρακίνητη με υπαρκτές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, προσφέρει πολιτισμένη συμπεριφορά και ευκολία οδήγησης και -αναπόφευκτα- προσφέρεται σε αρκετά υψηλή τιμή, όπως όλα τα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα

Το προϊοντικό πρόγραμμα με το οποίο η Hyundai κατάφερε τα τελευταία χρόνια να αναβαθμίσει συνολικά την εικόνα της και να κατακτήσει επάξια μια θέση ανάμεσα στους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν περιλαμβάνει απλώς μία πλήρη γκάμα μοντέλων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, αλλά και την ενεργό συμμετοχή της στη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται με τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Σ' αυτό το πλαίσιο η νέα γενιά του μεσαίου SUV της κορεάτικης μάρκας προσφέρεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και η φορτιζόμενη υβριδική της δοκιμής μας. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,785 μ. και μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους πολύ μεγάλους χώρους που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι υπάρχει μια μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση, καθώς το αυτοκίνητο προσφέρεται με τρεις σειρές καθισμάτων, με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς να είναι μάλιστα ρυθμιζόμενα κατά μήκος. Επιπλέον μπορεί κανείς να επιλέξει 7θέσια ή 6θέσια διάταξη με τη δεύτερη (που ήταν και αυτή που δοκιμάσαμε) να μην έχει ένα μεγάλο ενιαίο κάθισμα πίσω άλλα δύο ανεξάρτητες «πολυθρόνες», προσφέροντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη άνεση στους δύο πίσω επιβάτες (ιδιαίτερα όταν τα καθίσματα είναι τραβηγμένα τέρμα μπροστά πίσω, οπότε κάθονται ακόμα και... σταυροπόδι! Η τρίτη σειρά προφανώς είναι κάπως περισσότερο «στριμωγμένη», και πάλι όμως μπορεί να μεταφέρει ενήλικους, ανάλογα με τη θέση των εμπρός καθισμάτων. Με τα καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωμένα στο δάπεδο ο χώρος αποσκευών είναι από πολύ μεγάλος μέχρι τεράστιος (ανάλογα με τη ρύθμιση των μεσαίων καθισμάτων), έχοντας χωρητικότητα από 571 ως 782 λίτρα! Όταν όλα τα καθίσματα βρίσκονται σε πλήρη διάταξη, στην χωρητικότητα του προφανώς είναι μικρή, περιορισμένη στα 130 λίτρα. Το πολύ καλό βαθμό που παίρνει το αυτοκίνητο στην πρακτικότητα ενισχύει και η ύπαρξη αρκετών χωρών για μικροπράγματα.

Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι ποιότητα κατασκευής, ενώ καλό βαθμό παίρνει και η εργονομία, με μια σωστή θέση οδήγησης, στην οποία εύκολα μπορεί να βολευτεί κάθε οδηγός χάρη και τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις του καθίσματος. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 61.590 ευρώ για το 7θέσιο ή 61.990 για το 6θέσιο με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων ESP με hill holder και σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων και αυτόματο φρενάρισμα κατά τη στροφή σε διασταύρωση, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την πέδηση, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης κατά το άνοιγμα των θυρών (σε περίπτωση διερχόμενου οχήματος), σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, 7 αερόσακους (ο 7ος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, σύστημα επιλογής ελέγχου πρόσφυσης σε ειδικές συνθήκες (χιόνι, λάσπη, άμμος), θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματους προβολείς, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, φωτιστικά τεχνολογίας LED εμπρός-πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Βluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 θύρες USB ταχείας φόρτισης για την δεύτερη σειρά καθισμάτων, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, συναγερμό, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και ετήσιο τεχνικό έλεγχο. Η εγγύηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος φτάνει τα 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
Ποιοτικό και ιδιαίτερα ευρύχωρο το εσωτερικό, προσφέρει και μεγάλη ευελιξία διαμόρφωσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα που κινεί το Santa Fe PHEV αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους κι έναν ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων, με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 265 ίππους. Το σύστημα συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, με ικανοποιητική λειτουργία σε ό,τι αφορά τις ομαλές αλλαγές και την ταχύτητα επιλογής τους, ενώ η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα έχει χωρητικότητα 13,8 kWh. Συνολικά όλη αυτή η δύναμη, σε συνδυασμό με την άφθονη ροπή που προσφέρει η συνεργασία του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα, είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει άνετα το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, το βάρος του οποίου ξεπερνάει τους δύο τόννους (2.005-2.112 κιλά). Οι επιδόσεις είναι καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 9'') -αν και θα θέλαμε λίγο πιο άμεση απόκριση στο γκάζι- και τα προσπεράσματα γίνονται με ασφάλεια. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας και καυσίμου, η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση φτάνει θεωρητικά τα 58 χιλιόμετρα (69 στον αστικό κύκλο) ενώ στην πράξη πετύχαμε εύκολα 50 χιλιόμετρα σε διαδρομή στην παραλιακή της Αττικής, τα οποία μέσα στην πόλη μπορεί να φτάσουν και τα 55.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η μπαταρία δεν πέφτει στο μηδέν, αλλά μόλις φτάσει στο 15% της χωρητικότητας της περνάει αυτόματα από ηλεκτρική λειτουργία σε υβριδική, ώστε να εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση. Και πράγματι σε μια διαδρομή που κάναμε από την Ανάβυσσο στην Αθήνα με τον επιλογέα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος στο Auto (όποτε επιλέγεται κατά περίπτωση υβριδική ή ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και την ταχύτητα), η μέση κατανάλωση ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή οπωσδήποτε χαμηλή για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια το ρεζερβουάρ των 47 λίτρων προσφέρει μια πολύ ικανοποιητική αυτονομία στο ταξίδι (πολύ μεγαλύτερη από αυτή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων). Θα επισημάνουμε επίσης ότι υπάρχει σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, με επιλογές eco, sport και smart (με την τελευταία να επιλέγει αυτόματα τρόπο λειτουργίας του συστήματος παροχής ισχύος ανάλογα με το στιλ οδήγησης). Στο eco η κίνηση μεταδίδεται εμπρός για μεγαλύτερη οικονομία, στο sport έως 50% πίσω.

Οδηγώντας
Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση είναι τετρακίνητη και οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με ξεχωριστά υποπλαίσια. Η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν αιφνιδιάζει, δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά και δεν προβληματίζει τον οδηγό. Το κράτημα είναι επαρκές, η υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης προοδευτική και γενικά οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου απολύτως προβλέψιμες. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση αποδεκτή, χωρίς και να εντυπωσιάζει, καθώς οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές και αισθάνεσαι τις ανωμαλίες του δρόμου, κάτι που είναι αναπόφευκτο σε ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που πρέπει να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εκτός δρόμου. Και πράγματι οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι υπαρκτές, χωρίς βεβαίως να καλύπτουν και ακραίες καταστάσεις, θα ικανοποιήσουν όμως τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών, καθώς τα χαρακτηριστικά υποστήριξης που έχει το αυτοκίνητο, όπως η τετρακίνηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17,6 εκ.), η επιλογή ρύθμισης των ηλεκτρονικών ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης (λάσπη/χιόνι/άμμος) και το σύστημα ελέγχου κατάβασης, επιτρέπουν διαδρομές σε εδάφη στα οποία δεν μπορεί να κινηθεί εύκολα ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Όσον αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, είναι 17,9° για τη γωνία προσέγγισης, 19,3° για τη γωνία φυγής και 15,4° για τη γωνία ράμπας. Τα φρένα είναι επαρκή, αν και χωρίς σπουδαία αίσθηση, θα επισημάνουμε όμως την απουσία συστήματος για επιλογή μεγαλύτερης ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το γκάζι, ενισχύοντας έτσι τις επιβραδύνσεις και μειώνοντας την ανάγκη συμβολής των φρένων, κάτι που υπάρχει σε πολλά υβριδικά αυτοκίνητα. Χωρίς σπουδαία αίσθηση είναι επίσης το τιμόνι, κάτι αναμενόμενο όμως σε αυτοκίνητο που κινείται και εκτός δρόμου.
YΠEP
- Χώροι συνολικά
- Ποιοτικό εσωτερικό
- Πρακτικότητα-ευελιξία διαμόρφωσης
- 6 ή 7 θέσεις
- Ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός
- Τετρακίνηση
- Καλές επιδόσεις
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Απουσία επιλογής αυξημένης ανάκτησης ενέργειας στις επιβραδύνσεις
- Αυξημένη τιμή
Πολιτισμένο και ευκολοδήγητο, με αρκετή δύναμη για τις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η 7θέσια διαμόρφωση
Συμπέρασμα
Αποτελώντας στην ουσία τη «ναυαρχίδα» της Hyundai, το Santa Fe επιβεβαιώνει και τη θεαματική πρόοδο της κορεάτικης εταιρείας, που την τοποθετεί πλέον ανάμεσα στους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι ένα σύγχρονο τεχνολογικά και αποτελεσματικό λειτουργικά αυτοκίνητο, ευρύχωρο και πρακτικό, πολιτισμένο και ευκολοδήγητο, ασφαλές και ποιοτικό, που αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Βεβαίως, όπως συμβαίνει με όλα τα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, η τιμή του είναι αρκετά υψηλή για τον μέσο καταναλωτή, περιορίζοντας αναπόφευκτα το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP