ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Jeep Compass - 1.5 e-Hybrid

Σύγχρονο και οικονομικό         ..:: Σαββάτο, 25 Μαρτίου 2023 ::..

Με ένα καλό ήπιο υβριδικό σύστημα, που επιτρέπει και μικρομετακινήσεις ηλεκτροκίνητα, το ανανεωμένο Compass ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις ανάγκες της οικογενειακής χρήσης με τους χώρους του, την αναβαθμισμένη ποιότητά του, τον καλό εξοπλισμό του, την προβλέψιμη συμπεριφορά του, την καλή ποιότητα κύλισης και τον συνδυασμό επαρκών επιδόσεων με λογική κατανάλωση

Με δεδομένο ότι το Compass ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με το οποίο η Jeep προσαρμόστηκε στη μόδα (που τελικά επικράτησε σε όλη την αγορά) των SUV, των αυτοκινήτων δηλαδή που μοιάζουν με τα εκτός δρόμου σε σχήμα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά δεν είναι απαραίτητα τετρακίνητα, είναι απολύτως φυσιολογική και η συνέχιση της πορείας του με προσαρμογή και στην νέα πραγματικότητα του εξηλεκτρισμού. Το -ανανεωμένο- μικρομεσαίο (μήκος 4,404 μ.) SUV της εμβληματικής αμερικανικής μάρκας, το οποίο κατασκευάζεται στην Ιταλία, προσφέρεται πλέον σε υβριδικές εκδόσεις, είτε με «ήπιο» σύστημα -όπως αυτό της δοκιμής μας- είτε με φορτιζόμενο.

Εσωτερικό
Με δεδομένη την κατηγορία του αυτοκινήτου και το είδος του αμαξώματος είναι αναμενόμενο το γεγονός ότι προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 άτομα, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Σε ικανοποιητικά επίπεδα για οικογενειακή χρήση βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 424 λίτρα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η σημαντική ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού σε σύγκριση με το παρελθόν της Jeep, με τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό και την προσεγμένη συναρμολόγηση να ικανοποιούν απόλυτα και να ανταποκρίνονται στα επίπεδα τιμής του αυτοκινήτου. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς στο ανανεωμένο μοντέλο, αλλά οι θήκες στις πόρτες εξακολουθούν να είναι μικρές. Η θέση οδήγησης είναι γενικά ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.900 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder και προστασία από ανατροπή, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια το τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά αξίζει να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χιλιόμετρα) και 4 χρόνια οδική βοήθεια.
Το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους και είναι ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 της εταιρείας που σχεδιάστηκε ειδικά για υβριδικά συστήματα και χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 130 ίππων. Ο κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης για βενζινοκινητήρας (12,5:1) και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με ηλεκτροκινητήρα 15 kW (20 ίππων). Σε αντίθεση δε με άλλα ήπια υβριδικά συστήματα, όπου ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται απλώς για υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα του αυτοκινήτου και σε κάποιες περιπτώσεις για υποβοήθηση της επιτάχυνσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο ξεκινάει ηλεκτρικά και αμέσως μετά μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας. Επίσης, ηλεκτροκίνητα μπορεί να γίνει κάποιος ελιγμός στάθμευσης, ενώ υπάρχει και λειτουργία "e-creeping" για το «ρολάρισμα» του αυτοκινήτου με ηλεκτρική υποβοήθηση αν αφήσεις το γκάζι και «e-queuing» για ηλεκτρικές μικρομετακινήσεις σε ένα μποτιλιάρισμα). Σημειώνουμε επίσης ότι το σύστημα χρησιμοποιεί ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα για να φορτίζει τη μπαταρία των 0,8 kWh, η οποία έχει βάρος μόλις 13,5 κιλά και μικρό όγκο και είναι τοποθετημένη στο δάπεδο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα για να μην περιορίζει τους χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες, που είναι επαρκώς γρήγορο, με σωστή κατανομή των σχέσεων και με ομαλές αλλαγές. Στο δρόμο το σύστημα παροχής ισχύος αποδεικνύεται απολύτως επαρκές για το αυτοκίνητο, στο οποίο προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'') που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Αλλά και σε επίπεδο λειτουργίας ο κινητήρας ικανοποιεί με την καλή απόκρισή του και την ελαστικότητα του, κάνοντας πιο ξεκούραστη για την οδήγηση. Ταυτόχρονα περιορίζει την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα, αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ. στο αστικό περιβάλλον, ενώ σε πιο ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει ακόμα και κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. με ήρεμη οδήγηση. Στον αυτοκινητόδρομο όλα εξαρτώνται σ' ένα SUV από την ταχύτητα κίνησης, γιατί αυτά τα αυτοκίνητα λόγω σχήματος έχουν αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, που μπορεί να επηρεάσει αρκετά την κατανάλωση σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Να σημειώσουμε επίσης ότι οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 128 g/km στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Η καλή ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει το Compass (και η αποδεκτή άνεση), είναι σίγουρο ένα πολύ θετικό στοιχείο για οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως και η ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του, που προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Το κράτημα είναι αρκετά καλό, στην πίεση εμφανίζεται βαθμιαία υποστροφή, αλλά αρκετά προοδευτικά, κάποιες κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 18,9 εκ.) στις στροφές είναι αναπόφευκτες αλλά δεν επηρεάζουν την τροχιά του, τα φρένα είναι επαρκή. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική, αλλά κάπως τεχνητή αίσθηση και δεν είναι πολύ γρήγορο (ούτε εξαιρετικά ακριβές γύρω από τη θέση της ευθείας), όπως είναι μάλλον αναπόφευκτο σ' ένα αυτοκίνητο που έχει και τετρακίνητη έκδοση (τη φορτιζόμενη υβριδική) για κίνηση εκτός δρόμου.
YΠEP
- Καλό ήπιο υβριδικό σύστημα
- Ποιότητα κύλισης
- Ποιοτικό εσωτερικό
- Λογική κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 4 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ικανοποιητικές επιδόσεις με λογική κατανάλωση από το υβριδικό σύστημα, καλή ποιότητα κύλισης και προβλέψιμη συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το Compass μπορεί σ' αυτήν την έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα να μην είναι για πολλούς ένα «πραγματικό» Jeep, με την έννοια ότι δεν είναι τετρακίνητο, άρα και εκτός δρόμου, δεν παύει όμως να είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο που βρίσκεται «στην καρδιά» μιας από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς σήμερα, αυτής των μικρομεσαίων SUV (που στην μεγάλη πλειοψηφία τους έχουν την κίνηση στους δύο τροχούς). Με την προσαρμογή του στη σύγχρονη πραγματικότητα χάρη στο υβριδικό σύστημα και την αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας και συνδεσιμότητας στο ανανεωμένο μοντέλο και προσφέροντας επαρκή δύναμη και ικανοποιητικές επιδόσεις με λογική κατανάλωση, είναι λοιπόν μία ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου για το κοινό αυτής της κατηγορίας. Η έλλειψη της τετρακίνησης, που αποτελεί βασικό στοιχείο της παράδοσης της Jeep του αφαιρεί ένα ατού, ταυτόχρονα όμως μειώνει και την τιμή του σε ανταγωνιστικά επίπεδα, στοιχείο επίσης σημαντικό στην εποχή μας...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.jeep.gr


  UP