ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Stonic - 1.0 T 100 HP

Τιμή βάσης με πλήρεις υπηρεσίες         ..:: Σαββάτο, 11 Μαρτίου 2023 ::..

Ευχάριστο στην όψη και στην οδήγηση και ακόμα πιο προσεγμένο μετά την ανανέωση, το Stonic με τη «βασική» έκδοση του χιλιάρη κινητήρα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση σε μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή με τα δεδομένα της εποχής

Το Stonic έχει μία αρκετά πετυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά, ανήκοντας σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία και προσφέροντας μία πλήρη γκάμα από πλευράς κινητήρων και επιπέδων εξοπλισμού, η οποία καλύπτει κάθε πιθανή ανάγκη, ειδικά μετά την ανανέωσή του. Το μήκους 4,14 μ. μικρό "crossover" το δοκιμάσαμε στη συγκεκριμένη περίπτωση με τον χιλιάρη υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, έχοντας ήδη την εμπειρία από την έκδοση με τον ίδιο κινητήρα σε συνδυασμό με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, καθώς η διαφορά τιμής δεν είναι αμελητέα, οπότε μπορεί να έχει ενδιαφέρον για αρκετούς αγοραστές.

Εσωτερικό
Για να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό ένα αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει πλέον με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, πρέπει να προσφέρει αρκετούς χώρους για τέσσερα άτομα κι αυτήν την ανάγκη το Stonic την καλύπτει απολύτως, αφού τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν σ' αυτό χωρίς πρόβλημα. Ικανοποιητικός επίσης για τα μέτρα της κατηγορίας (χωρίς πάντως να είναι από τους κορυφαίους) είναι κι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 352 λίτρων. Συνολικά το εσωτερικό ικανοποιεί με τη λειτουργικότητά του, προσφέροντας σωστή εργονομία, μια αρκετά καλή θέση οδήγησης (αν και η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί μερικοί να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει) και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι βαθιά θήκη στην κονσόλα κάτω από το ταμπλό δεν έχει αντιολισθητικό υλικό και τα αντικείμενα που τοποθετούνται εκεί γλιστράνε και... πηγαινοέρχονται όταν κινείται το αυτοκίνητο.

Η ποιότητα κατασκευής -αναβαθμισμένη μετά την ανανέωση- είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως (τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά), αλλά και χωρίς προχειρότητες, ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και οι δυνατότητες εξατομίκευσης αρκετές. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 19.840 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple Carplay και Android Auto, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το Stonic καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, ενώ στην τιμή περιλαμβάνεται και το σέρβις 5 ετών, κάτι που κάνει την τιμή του ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.
Σύγχρονο και προσεγμένο ποιοτικά εσωτερικό, με επαρκείς χώρους για 4 άτομα
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας με τους 100 ίππους είναι αρκετά ζωντανός και ελαστικός και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, όπως διαπιστώσαμε και σε ορεινή διαδρομή που κάναμε με αυτό, στην οποία δε μας προβλημάτισε καθόλου στα προσπεράσματα κάποιων μεγάλων οχημάτων που βρέθηκαν μπροστά μας. Οι επιδόσεις άλλωστε που προσφέρει στο αυτοκίνητο είναι απολύτως ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7'') και δεν διαφέρουν από αυτές της ήπιας υβριδικής έκδοσης. Το πλεονέκτημα της τελευταίας εντοπίζεται μόνο στη βοήθεια που προσφέρει ο μικρός ηλεκτροκινητήρας σε μια ενδιάμεση επιτάχυνση με πολύ χαμηλές στροφές, καθώς οι σχέσεις του πολύ εύχρηστου χειροκίνητου κιβωτίου με τις έξι ταχύτητες είναι κάπως μακριές, ώστε να ευνοείται η οικονομία. Και πράγματι το αυτοκίνητο αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό στο ταξίδι, ενώ στην πόλη η διαφορά που είδαμε στην κατανάλωση σε σχέση με την ήπια υβριδική έκδοση ήταν της τάξης του μισού λίτρου/100 χλμ., φτάνοντας γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. Σε ταξίδι που κάναμε από τα νότια προάστια της Αθήνας μέχρι το ανατολικό Πήλιο χρησιμοποιήσαμε στον αυτοκινητόδρομο το cruise control ρυθμισμένο στην νόμιμη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα και η μέση κατανάλωση για το σύνολο της διαδρομής (συμπεριλαμβάνοντας και το πέρασμα του βουνού) ήταν 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή απολύτως ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, το οποίο μάλιστα -ως crossover- έχει χειρότερη αεροδυναμική από ένα σεντάν ή χάτσμπακ.

Οδηγώντας
Με δεδομένο το νεανικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, που απευθύνεται κατά συνέπεια σε ένα κοινό το οποίο ενδιαφέρεται λιγότερο από τους μεγαλύτερους σε ηλικία για την άνεση των αναρτήσεων και περισσότερο απ' αυτούς για την ευχάριστη οδήγηση και την καλή οδική συμπεριφορά, είναι κατανοητή η συνειδητή επιλογή της Kia για σχετικά «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων στο συγκεκριμένο μοντέλο. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς πρόκειται για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, που αν είχε πιο μαλακές αναρτήσεις θα είχε και αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Η άνεση, λοιπόν, δεν είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, χωρίς όμως και να φτάνει στο επίπεδο που να γίνεται το αυτοκίνητο ενοχλητικό ή να κουράζει, καθώς μάλιστα έχει και απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Η οδική συμπεριφορά του -αποκλειστικά προσθιοκίνητου- Stonic είναι καλή, προβλέψιμη και προοδευτική, με καλό κράτημα, καλή κατευθυντικότητα και απουσία απότομων και απρόβλεπτων αντιδράσεων στο «στραμπούληγμα». Ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι, τον οποίο είναι αρκετά γρήγορο και ικανοποιεί σε αίσθηση και ακρίβεια με δεδομένο τον πιο «οικογενειακό χαρακτήρα των crossover, ενώ αποτελεσματικά αποδείχτηκαν και τα φρένα. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε είναι ότι η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όχι τόσο για το θόρυβο του κινητήρα, όσο για τους θορύβους του περιβάλλοντος (αεροδυναμικό και θόρυβος κύλισης), που διαπιστώνεις ότι ακούγονται αρκετά αν αποφασίσεις να χρησιμοποιήσεις το ηχοσύστημα!
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Ελαστικός κινητήρας
- Χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- Τιμή
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στην κεντρική «θήκη» του ταμπλό
- Θα θέλαμε καλύτερη ηχομόνωση
Το Stonic είναι ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο, ενώ ο χιλιάρης κινητήρας προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για ταξίδι σε κάθε είδους δρόμο
Συμπέρασμα
Από τα καλύτερα αυτοκίνητα της Kia, το Stonic προσφέρει μια αρκετά ολοκληρωμένη λύση για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο με ικανοποιητικούς χώρους και προσεγμένη κατασκευή, ευκολοδήγητο και ασφαλές, με ένα κινητήρα μικρού κυβισμού (για ό,τι σημαίνει αυτό για τους έλληνες γραφειοκράτες που ακόμα υπολογίζουν αυτό το χωρίς νόημα μέγεθος!) ο οποίος προσφέρει επαρκείς επιδόσεις και οικονομική λειτουργία στο ταξίδι. Όλα αυτά σε μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή, η οποία γίνεται ακόμα περισσότερο ενδιαφέρουσα αν συνυπολογίσει κανείς ότι συμπεριλαμβάνει εγγύηση 7 ετών και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP