ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Captur Hybrid MHEV 1.3 TCe - Toyota Yaris Cross Hybrid 4x4

Το... «ρεύμα» της εποχής         ..:: Σαββάτο, 04 Μαρτίου 2023 ::..

Συγκρίνουμε δύο από τα καλύτερα B-SUV, τα οποία εξοπλίζονται στα σωθικά τους με υβριδική τεχνολογία, διαφορετικής όμως μορφής, προκειμένου να φτάσουν χωρίς συμβιβασμούς στο απαιτούμενο χαμηλό κόστος χρήσης

Τόσο ο Γάλλος όσο και ο Ιάπωνας κατασκευαστής, ενσκήπτουν ευλαβικά επάνω στο θέμα «συμπαγές όχημα ελεύθερου χρόνου», με στόχο να ικανοποιήσουν τις οικογενειακές ανάγκες βάζοντας το δικό τους στίγμα. Το Captur είναι γνωστό για τις αρετές του, οπότε δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Με εντυπωσιακή σχεδίαση μέσα και έξω, πλούσια γκάμα, σύγχρονη τεχνολογία και κυρίως γαλλική φινέτσα, δύσκολα δεν θα το συμπεριλάβεις στη λίστα των τελικών επιλογών σου. Το κοιτάζεις και σε παραπέμπει σε μεγαλύτερο, αλλά και ακριβότερο αυτοκίνητο, προτού μπεις στη διαδικασία να γίνεις μάρτυρας της τεχνολογίας του. Επί του προκειμένου, ο ήπιος υβριδισμός του αποτελεί εδώ την επιλογή για τον εξηλεκτρισμό. Στην αντίπερα όχθη, το Yaris Cross Hybrid αποτελεί λίρα εκατό στη γκάμα της Toyota και δικαίως πουλά σαν ζεστό ψωμί. Εξωτερικά έχει αυτό το χάρισμα, δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από το RAV4 όσο και από το μικρότερο Yaris. Η υβριδική και τετρακίνητη έκδοση αποτελεί την κορυφή της πυραμίδας στην πληθωρική γκάμα του.

Εσωτερικά
Σε επίπεδο χώρων, που αποτελεί μια από τις πρώτες προτεραιότητες στα δυο B-SUV, αλλά και στον τομέα που έχει να κάνει με την ποιότητα των υλικών και με το επίπεδο «πολυτέλειας», ο Ευρωπαίος της παρέας κερδίζει εξαρχής την παρτίδα. Το ταμπλό του Captur αποτελεί μία υλοποίηση του σχεδιασμού «Smart Cockpit», εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου Renault, αλλά και οι υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το σύστημα Easy Link περιλαμβάνει λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και infotainment, όπως και τις ρυθμίσεις του συστήματος Multi-Sense, αλλά και των βοηθημάτων οδήγησης. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων του Renault είναι σαφώς μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο του Toyota με μόλις 320 λίτρα. Το Yaris Cross, με τον μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και την υπερυψωμένη οθόνη αφής στο κέντρο, προηγείται ελαφρώς σε επίπεδο εργονομίας, αφού θα εγκλιματιστείς ταχύτερα στα δρώμενα όταν καθίσεις στη θέση του οδηγού. Η κεντρική οθόνη αφής υποστηρίζει τα συστήματα ασύρματης υποστήριξης και ενσωματώνει κάθε λειτουργία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στα πλουσιότερα πακέτα. Και στο Yaris Cross θα συναντήσεις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που τονίζουν τον... εξωστρεφή χαρακτήρα του.

Η τιμή του ήπια υβριδικού Captur ξεκινά από 28.950 ευρώ με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη 7,0", σύστημα start-stop, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2», Hill Start Assist, ζάντες αλουμινίου, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, κ.α. Το Captur Hybrid MHEV καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα) και προσφέρεται με δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη. Η τιμή της υβριδικής τετρακίνητης έκδοσης του Yaris Cross που δοκιμάσαμε ξεκινά από 28.470 ευρώ (από 22.720 ευρώ η υβριδική προσθιοκίνητη με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού), με στάνταρ το τρίτο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth, ασύρματη ενσωμάτωση smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Απουσιάζει μόνο η ρεζέρβα (το Captur έχει ρεζέρβα ανάγκης). Το Yaris Cross Hybrid καλύπτεται από 6ετή εγγύηση (ή 180.000 χιλιόμετρα) για όλα τα μηχανικά μέρη και το υβριδικό σύστημα καθώς και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη.
Μεγαλύτεροι χώροι επιβατών και καλύτερα υλικά στο Captur, εργονομία και μακροχρόνια αντοχή υπόσχεται το Yaris Cross
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 4κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.3 του Captur αποδίδει 140 ίππους και 260 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC). Εφοδιάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, που συνδράμει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και των εκπομπών CO2. Σαφώς είναι πιο ισχυρός από τον αντίπαλό του σε απόλυτες τιμές, αλλά και στην πράξη, παράγει όμως περισσότερο θόρυβο από αυτόν και καταναλώνει τουλάχιστον ένα λίτρο παραπάνω ανά 100 χιλιόμετρα (7,1 λίτρα έναντι 6,0 λίτρων του Yaris Cross Hybrid), προσφέροντας όμως αισθητά καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9'' αντί για 11,2'' του Yaris Cross). Η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση. O υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας σε συνδυασμό με το ήπιo υβριδικό σύστημα έχει την απαραίτητη ζωηράδα διαθέτει αποθέματα ροπής μαζί με μεγάλο ωφέλιμο εύρος και φυσικά, γραμμικότητα. Το 7άρι (EDC) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τον συμπληρώνει ιδανικά, προσθέτοντας αρκετούς πόντους στον αγχολυτικό χαρακτήρα του γαλλικού crossover. Το υβριδικό σύστημα του Yaris Cross Hybrid χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 92 ίππους, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς είναι 116 ίπποι, και με την αρωγή της άμεσα διαθέσιμης ροπής (120 Nm αυτή του βενζινοκινητήρα) κινεί ικανοποιητικά το αμάξωμα. Εννοείται πως δεν ρίχνει το βάρος στις επιδόσεις, όσο στην οικονομική και ήσυχη λειτουργία, μέχρις ότου βέβαια χρειαστείς βίαια την επιτάχυνση και εμφανιστεί ο αυξημένος θόρυβος που δημιουργεί στις υψηλές στροφές ο κινητήρας με τις ευλογίες του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT). Το σημαντικό είναι πάντως, πως ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να εκκινήσει εντελώς αθόρυβα το αυτοκίνητο σε καθημερινή βάση και είναι πάντα έτοιμος να επικουρεί τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Captur MHEV αποκτά προβάδισμα απέναντι στο Yaris Cross Hybrid, αρχικά στους νευραλγικούς τομείς της άνεσης αλλά και της ποιότητας κύλισης. Είναι αυτός ο ραφιναρισμένος ευρωπαϊκός αέρας στο πάτημα του και η πιο καλοδουλεμένη ανάρτηση, που αφήνουν λίγο πιο πίσω το Toyota. Από την άλλη, τόσο η κατευθυντικότητα όσο και ο έλεγχος, φαίνεται να προσεγγίζουν το ιδανικό και στα δυο οχήματα ελεύθερου χρόνου. Ο βελτιωμένος Ιάπωνας δείχνει περισσότερο φιλικός στη χρήση από τον αντίπαλό του, υιοθετώντας παράλληλα ένα "unisex" οδηγικό χαρακτήρα, που δεν μένει όμως ανεξίτηλος στη μνήμη σου. Και αυτό, παρά το γεγονός πως το Yaris Cross αποτελεί μια από τις καλύτερες εκτελέσεις της φίρμας τα τελευταία χρόνια. Σε ότι αφορά στις πληροφορίες που εισπράττεις πίσω από το τιμόνι τους τώρα, αυτές δείχνουν και πάλι Renault, παρότι το Yaris Cross διαθέτει σχετικά ζωντανή συμπεριφορά εξαιτίας και του στιβαρού πλαισίου του. Σε πιο «απαιτητικές» διαδρομές αμφότερα κινούνται με ασφάλεια, δίχως όμως να παροτρύνουν τον οδηγό τους για το κάτι παραπάνω. Δεν χρειάζεται άλλωστε σε τέτοιου είδους κατασκευές με «καπέλο» το οικογενειακό χρηστικό πρόσημο. Οι έξτρα πόντοι πρόσφυσης της αυτόματης τετρακίνησης του Yaris Cross Hybrid δεν διαφοροποιούν την εξίσωση, που θέτει την αποτελεσματικότητα σε πρώτο πλάνο και στις δυο περιπτώσεις. Σημειώστε πως, τόσο τα συστήματα διεύθυνσης, όσο και τα φρένα διεκπεραίωσαν τα καθήκοντα τους με συνέπεια. Πάντως, σαν κοινό παρονομαστή στα Captur και Yaris Cross, θα βάζαμε τον υψηλό βαθμό ευκολίας που απαιτούν από τον οδηγό τους προκειμένου να κινηθούν.
Αποτελεσματικά και ασφαλή σε κάθε περίπτωση, η ευρωπαϊκή προέλευση δίνει προβάδισμα στο Renault
Συμπέρασμα
Αναμφισβήτητα και οι δυο αξιόλογες προτάσεις βρίσκονται κοντά μεταξύ τους, προς όφελος φυσικά εκείνου που κάνει στο τέλος την επιλογή. Με αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια, το Captur προσφέρει περισσότερα στην αντιπαράθεση των δικίνητων εκδόσεων. Προτάσσει έναν πιο αναβαθμισμένο χαρακτήρα στους τομείς που βαραίνουν περισσότερο την κρίση, όπως είναι η απτή ποιότητα του εσωτερικού, η πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, οι χώροι επιβατών-αποσκευών, αλλά και η άνεση στο δρόμο. Από την άλλη, το Toyota έχει χαμηλότερη τιμή ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση, καθώς την προηγμένη υβριδική τεχνολογία, που συνεπάγεται χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (ιδίως σε αστική χρήση). Εμείς πάντως, με καθαρά «αυτοκινητικά» κριτήρια δίνουμε την τελική ψήφο εμπιστοσύνης στο Captur, με το Yaris Cross να υπερτερεί στο οικονομικό σκέλος της σύγκρισης.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CAPTUR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Δύναμη κινητήρα
- Επιδόσεις
- Ραφιναρισμένο πάτημα
- Χώρους επιβατών/αποσκευών
- Ποιότητα στην καμπίνα
ΤΟ YARIS CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή
- Οικονομία καυσίμου
- Φιλικότητα χρήσης
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Διάρκεια εγγύησης

  UP