ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Grandland - 1.5 D ΑΤ8

Ανανέωση και επιβεβαίωση         ..:: Σαββάτο, 25 Φεβρουαρίου 2023 ::..

Ανανεωμένο αισθητικά και με αναβαθμισμένη λίστα εξοπλισμού, το μικρομεσαίο SUV της Opel εξακολουθεί να είναι ένα λειτουργικό, άνετο, ασφαλές και ευκολοδήγητο οικογενειακό αυτοκίνητο, το οποίο στην έκδοση ντίζελ προσφέρει και χαμηλή κατανάλωση με επαρκή δύναμη για ενεργητική ασφάλεια

Η παρουσία της Opel στην κατηγορία των -ιδιαίτερα δημοφιλών πανευρωπαϊκά- μικρών και μικρομεσαίων SUV είναι πληθωρική, έχοντας δύο μοντέλα στην μικρή κατηγορία κι ένα στη μικρομεσαία, σε μια προσπάθεια να καλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό των υποψήφιων αγοραστών. Το μικρομεσαίο της SUV, το Grandland (μήκος 4,477 μ., μεταξόνιο 2.675 χιλιοστών), έχει υποστεί ένα «φέις λιφτ» και εξακολουθεί να προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα από πλευράς κινητήρων, μεταξύ των οποίων και ο ντίζελ της δοκιμής μας. Μία επιλογή που δεν υπάρχει για όλους τους ανταγωνιστές του μοντέλου, αποτελώντας έτσι ένα σημαντικό ατού για το Grandland.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν την ευρυχωρία που απαιτείται για οικογενειακή χρήση, με άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 514 λίτρα. Γενικά το Grandland χαρακτηρίζεται από μια καλή λειτουργικότητα, με καλή θέση οδήγησης, σωστή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Θα παρατηρήσουμε μόνο το μάλλον άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, το οποίο περιορίζει τις δυνατότητες εκμετάλλευσής τους. Η ορατότητα προς τα πίσω έχει μια ελαφρά αυξημένη νεκρή γωνία λόγω του σχήματος του αμαξώματος με την φαρδιά τρίτη κολόνα, ευτυχώς όμως στο ανανεωμένο μοντέλο το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας είναι στάνταρ, εξαλείφοντας έτσι την αδυναμία εντοπισμού ενός οχήματος που έρχεται από δεξιά. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι είναι κάπως άβολη η θέση της θύρας USB, που είναι χωμένη στο βάθος του ραφιού στην κεντρική κονσόλα και χρειάζεται κάποια προσπάθεια για να βάλεις το καλώδιο σύνδεσης με μια κινητή συσκευή. Συνολικά η εικόνα του εσωτερικού είναι αρκετά ποιοτική, με καλής ποιότητας υλικά.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 35.900 ευρώ με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας 180°, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικά προσεγμένο, ευρύχωρο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Και το ανανεωμένο μοντέλο χρησιμοποιεί το γνωστό, πολύ καλό κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ Stellantis, που έχουμε ήδη δοκιμάσει και σε άλλα μοντέλα του γκρουπ και μας αφήνει κάθε φορά τις καλύτερες εντυπώσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση συνδυαζόταν με το επίσης πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο του γκρουπ, εξασφαλίζοντας έτσι μια ιδιαίτερα άνετη την ξεκούραστη οδήγηση, χάρη στην ελαστικότητα και τη δύναμη κινητήρα και την έλλειψη της ανάγκης αλλαγής ταχυτήτων (η οποία πάντως προσφέρεται για όποιον το επιθυμεί, με χειριστήρια στο τιμόνι). Οι επιδόσεις είναι απολύτως ικανοποιητικές για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5''), και την εξασφάλιση της απαραίτητης ενεργητικής ασφάλειας. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι εντυπωσιακά οικονομικός, ακόμα και με το αυτόματο κιβώτιο (που πάντα επιβαρύνει λίγο την κατανάλωση σε σχέση με ένα χειροκίνητο). Η κατανάλωση στην πόλη εύκολα συγκρατείται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μία διαδρομή έξω από το αστικό περιβάλλον, σ' έναν επαρχιακό δρόμο, εύκολα μπορεί να πέσει κάτω από τα 6,5. Οι εκπομπές CO2 είναι 133-138 g/km (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το Grandland βασίζεται στο πλαίσιο της Peugeot που χρησιμοποιείται και στο 3008, με το οποίο έχει κάποιες ομοιότητες σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα στην άνεση, που είναι ακόμα καλύτερη από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει τον ήχο του ντίζελ από το εσωτερικό, κάνει το ταξίδι ξεκούραστο και ευχάριστο. Το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά καλό και η υποστροφή στην πίεση είναι μεν κάπως αυξημένη, αλλά πολύ προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Απλώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς πάντως απότομες και ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους.

Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, αν και με μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Συνολικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του. Το Grandland είναι μόνο προσθιοκίνητο και προσφέρεται προαιρετικά και μ' ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με πέντε διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει και τις περιοχές των στροφών στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων, όπως επίσης και την απόκριση του γκαζιού.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης-άνεση
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Προσεγμένη ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Αυξημένες κλίσεις στις στροφές
Ο εξαιρετικός ντίζελ 1.5 προσφέρει επαρκή δυναμική για ενεργητική ασφάλεια και χαμηλή κατανάλωση σ' ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Δεδομένης της περιορισμένης ανανέωσης του Grandland σε ό,τι αφορά το λειτουργικό/τεχνικό κομμάτι, το ανανεωμένο μοντέλο διατηρεί και το χαρακτήρα που είχε, ενισχυμένο με ένα αισθητικό φρεσκάρισμα και μια αναβαθμισμένη λίστα εξοπλισμού. Εξακολουθεί λοιπόν να είναι ένα ευρύχωρο, ευκολοδήγητο, ασφαλές και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο, προσεγμένα ποιοτικά, ενώ σ' αυτήν την έκδοση ντίζελ προσφέρει ένα συνδυασμό επαρκούς δύναμης και χαμηλής κατανάλωσης που ταιριάζει γάντι με τον οικογενειακό χαρακτήρα του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.opel.gr


  UP