ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Tucson - 1.6T 48V 180 HP 4x4

Ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV         ..:: Σαββάτο, 18 Φεβρουαρίου 2023 ::..

Η τετρακίνητη έκδοση του νέου Tucson διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα του μοντέλου σε χώρους, ασφάλεια και ποιότητα, προσφέροντας επιπλέον και δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, αλλά και πιο ξεκούραστη και εύκολη οδήγηση, χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

Η ανακήρυξη του Tucson ως «Αυτοκινήτου του 2022» από το δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» έχει σίγουρα τη σημασία της, καθώς πρόκειται για το πρώτο Hyundai που κερδίζει τον συγκεκριμένο τίτλο, σε μια εποχή που η κορεάτικη εταιρεία έχει πλέον καθιερωθεί ανάμεσα στους μεγάλους της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιμετωπίζοντας «στα ίσια» τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό. Ήδη έχουμε δοκιμάσει το αυτοκίνητο στην προσθιοκίνητη έκδοσή του, αλλά κατά τη γνώμη μας ένα «πραγματικό» SUV πρέπει να έχει και τετρακίνητες εκδόσεις, κάτι που συμβαίνει με το Tucson, η τετρακίνητη έκδοση του οποίου αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Η αύξηση διαστάσεων και μεταξονίου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με αρκετό αέρα να τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ κι ένας 5ος μεταφέρεται στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ότι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα, χάρη στο χαμηλό «τούνελ» στο κέντρο. Ο μεγάλος χώρος αποσκευών των 577 λίτρων ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που καλύπτει απολύτως τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα θέλαμε μόνο λίγο περισσότερους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό και κυρίως όχι τόσο μικρές θήκες στις πόρτες. Συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, από τα καλύτερα της κατηγορίας, με καλά υλικά και γεροδεμένη κατασκευή και την καλή εικόνα ολοκληρώνει μια σωστή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις και καλή συνολική εργονομία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 34.390 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης καθόδου με μεγάλη κλίση, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και οδήγησης στη μέση της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων 7 αερόσακους (ο έβδομος ανάμεσα σε οδηγό του συνοδηγό), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, στατικά φώτα στροφής, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος πίσω, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Το αυτοκίνητο καλύπτεται, όπως όλα τα Hyundai, από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι ποιοτικά προσεγμένο, λειτουργικό και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και η αντίστοιχη προσθιοκίνητη έκδοση, το αυτοκίνητο κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια 12 kW (16 ίππων) για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν ξεκινάει το αυτοκίνητο μετά από στάση και τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Προφανώς η ισχύς είναι αρκετή για να κινήσει άνετα το μεγάλο αυτοκίνητο και να επιτρέψει ασφαλή προσπεράσματα, προσφέροντας άλλωστε και πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις. Αυτές είναι μάλιστα ελαφρά καλύτερες στο 4x4 (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0'' αντί για 9,4''), προφανώς λόγω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης του κινητήρα από το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που είναι στάνταρ στην τετρακίνητη έκδοση. Αλλά και η ελαστικότητα του κινητήρα είναι καλή, ενώ το κιβώτιο (στο οποίο οι επιλογές -D, R, N κλπ.- γίνονται με πλήκτρα και όχι με παραδοσιακό μοχλό) συνεργάζεται αποτελεσματικά μαζί του, πραγματοποιώντας ομαλές και επαρκώς γρήγορες αλλαγές. Σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, με βάρος πάνω από 1.5 τόνο και με τόσο μεγάλη ισχύ, δεν μπορεί κάποιος να περιμένει κανείς ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις, που να μπορούν να πλησιάσουν αυτές των πετρελαιοκίνητων μοντέλων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, οι πρόσθετες απώλειες (και βάρος) από την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο αυξάνουν την κατανάλωση περίπου κατά 1 λίτρο/100 χλμ. σε σύγκριση με την προσθιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πόλη, λοιπόν, εύκολο οι τιμές μπορούν να ξεπεράσουν τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, λόγω του είδους του αμαξώματος (όλα τα SUV υστερούν σε αεροδυναμική λόγω σχήματός), δύσκολα πέφτεις κάτω από τα 8 σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

Οδηγώντας
Το Tucson ικανοποιεί απόλυτα με τα οδικά χαρακτηριστικά του και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, έχει καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και δεν είναι απρόβλεπτο ούτε απότομο. Η τετρακίνηση μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση εξασφαλίζει και λίγο καλύτερη κατευθυντικότητα. Πρόκειται για ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές αυτοκίνητο που δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, ακόμα κι αν αυτός το πιέσει. Ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια είναι και το τιμόνι, αν και κάπως αργό (λογικό για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που θα οδηγηθεί και εκτός δρόμου), ενώ επαρκή είναι και τα φρένα του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17 εκατοστά και γωνίες προσέγγισης και φυγής που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες είναι 17,4° και 25,7°. Προφανώς δεν πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου που σκαρφαλώνει παντού, αλλά η τετρακίνηση (για την οποία υπάρχει και επιλογή κλειδώματος) και το αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζουν κάποιες πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Δυνατός κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Ηχομόνωση
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ασφαλές και ευκολοδήγητο, προσφέρει και εκτός δρόμου δυνατότητες στην έκδοση 4x4 
Συμπέρασμα
Άποψή μας ήταν πάντα πως ένα SUV έχει νόημα όταν είναι τετρακίνητο, ώστε να μπορεί να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το αυξημένο ύψος και κατά συνέπεια η προτίμησή μας είναι για το τετρακίνητο Tucson παρά την υψηλότερη τιμή του (η οποία, πάντως εκτός από την τετρακίνηση προσφέρει και το αυτόματο κιβώτιο, που κάνει ευκολότερη και πιο ξεκούραστη την οδήγηση). Από εκεί και πέρα, θα επαναλάβουμε τη θετική εικόνα που παρουσιάζει συνολικά το μοντέλο, ένα καλό SUV, ασφαλές στο δρόμο, ευρύχωρο και ποιοτικά προσεγμένο, με επαρκή δύναμη για να προσφέρει ενεργητική ασφάλεια, αλλά και προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα από πλευράς τεχνολογιών ασφαλείας και συνδεσιμότητας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP