ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Juke - 1.0 DIG-T 114 PS

Με «fun» χαρακτήρα         ..:: Σαββάτο, 28 Ιανουαρίου 2023 ::..

Η δεύτερη γενιά του Juke εντυπωσιάζει τους λάτρεις των συμπαγών SUV, καθώς η τολμηρή αισθητική έγινε πιο ισχυρή και το ετήσιο κόστος χρήσης κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα

Το νέο μικρό SUV της Nissan σίγουρα έχει δεχθεί επιρροές από το Qashqai, αλλά καταφέρνει με ένα μοναδικό τρόπο να διατηρεί τον δικό του χαρακτήρα που γνωρίσαμε σχεδόν πριν από 10 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Juke. Ο αντικομφορμιστής που θαυμάσαμε για την εκκεντρικότητά του μεταλλάχτηκε σε έναν ώριμο «παίκτη», που ευτυχώς εξακολουθεί να τραβά ακόμη τα βλέμματα, αλλά και να σαγηνεύει πάλι εν κινήσει, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό. Η σχεδίαση μοιάζει σαν φυσική συνέχεια της πρώτης γενιάς, εξαιρώντας τα σημεία που έτειναν να δημιουργήσουν διχασμό. Οι προβολείς δεν προεξέχουν πλέον, οι ακμές δεν δημιουργούν καινά δαιμόνια, ωστόσο, κατά ένα περίεργο τρόπο, το Juke όχι μόνο αποτελεί εκ νέου τον διαφορετικό τύπο ανάμεσα στην παρέα των B-SUV, αλλά παράλληλα διατηρεί ακέραια την ταυτότητά του ακόμη και από απόσταση. Καλύτερη απόδειξη σε αυτό από τα βλέμματα των περαστικών θεωρώ πως δεν υπάρχει.

Εσωτερικό
Στο Juke αν το επιθυμείς μπορείς να καθίσεις χαμηλά αναλογικά με τα ισχύοντα στην κλάση, αλλά και το μπόι του. Σύμφωνοι, τα SUV ρίχνουν νερό στο μύλο του απωθημένου ανδρών και γυναικών που αρέσκονται να εποπτεύουν από ψηλά τα δρώμενα στο δρόμο. Εύλογα όμως υπάρχουν κι εκείνοι που επιθυμούν να νιώθουν πιο κοντά στο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Αυτούς η Nissan δεν τους ξέχασε, σε μια προσπάθεια μάλιστα να τονίσει πως και αυτό το Juke φτιάχτηκε για να το πας εσύ και όχι να σε πάει. Η σχεδίαση έχει προσωπικότητα, σίγουρα δεν έχεις να κάνεις με το κλινικό περιβάλλον που αντιμετωπίζεις στα περισσότερα γερμανικά του είδους, ούτε όμως και με τη «φουτουριστική» εικόνα του προκατόχου. Ένας σύγχρονος διάκοσμος δεν σημαίνει απαραίτητα ψυχρό hi-tech κλίμα. Τα υλικά είναι ένας τομέας στον οποίο η Nissan έριξε το βάρος, έστω και με κάποια τερτίπια. Για παράδειγμα, παρότι υπάρχουν αρκετές επιφάνειες επενδεδυμένες με αφρώδες υλικό, εκείνες που στο παρελθόν είχαν σκληρό πλαστικό φθηνής όψης, τώρα καλύφθηκαν έξυπνα με ύφασμα ή δέρμα προκειμένου να δείχνουν περισσότερο premium. Άλλο μελανό σημείο του χθες το οποίο τώρα διαγράφηκε, είναι ο περιορισμένος χώρος για τους πίσω επιβάτες. Η αύξηση του μεταξονίου είχε ως αποτέλεσμα ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών να αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο συγκριτικά με τον πρόγονο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής.

Οι τιμές του Juke ξεκινούν από 22.400 ευρώ, με στάνταρ βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetootht και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, κ.α.
Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ σε καλά επίπεδα κυμαίνονται η ποιότητα και ο εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας των 114 ίππων, με την αρωγή του τούρμπο στροφάρει ανεμπόδιστα, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 20,4 kgm ροπής σε λειτουργία overboost (18,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ.). Από τα πρώτα κιόλας μέτρα εκτιμάς το γλυκό τράβηγμα και τις καλές επιδόσεις του, με το σύνολο να ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και τον πολιτισμό του σε επίπεδο λειτουργίας. Υπάρχει αιτιολόγηση γι αυτό αρκεί να αναζητήσεις τις ρίζες του. Πρόκειται για σμίκρυνση χωρητικότητας (μείον ένα κύλινδρο) του εξαιρετικού νέου 1.33 του ομίλου Nissan-Renault-Mitsubishi. Έτσι εξηγείται η προθυμία ή καλύτερα η συνήθειά του να μην ξεψυχά πιο ψηλά, προσφέροντας καταλυτικές υπηρεσίες σε χαμηλομεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά για καύσιμο (είδαμε μέση κατανάλωση δοκιμής 7,5 λίτρα/100 χλμ). Εάν δεν εκβιάσεις την άμεση επιτάχυνση εν κινήσει υπό φορτίο, στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν πρόκειται να εκφράσεις παράπονο. Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση αξιοποιώντας τις δυνατότητες του κινητήρα αλλά και τις ανάγκες σου, σε κάθε είδους διαδρομή, εντός ή εκτός πόλης. Μόνο στις γρήγορες αλλαγές οι διαδρομές του επιλογέα θα σου φανούν κάπως μακριές.

Οδηγώντας
Στο φιδίσιο κομμάτι του επαρχιακού δικτύου το Juke απέδειξε το (επιπλέον) ταλέντο του. Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B δίνει τον τόνο μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, που αναλαμβάνει να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις μεταφορές βάρους. Όσο και να αμβλύνθηκαν οι κοφτερές αντιδράσεις της πρώτης γενιάς, οι ευπρόσδεκτες δόσεις συμμετοχικότητας εξακολουθούν να δίνουν το παρών. Ορθά ζυγισμένο, ακριβές, εύκολο στην τοποθέτηση, σου εμπνέει εμπιστοσύνη χωρίς να γέρνει υπερβολικά. Το σημαντικότερο βέβαια είναι πως διατηρεί την ταχύτητα μέσα στη στροφή, το τιμόνι του υπακούει στις εντολές του οδηγού, ενώ οι πιο μυημένοι θα εκτιμήσουν την καλή πρόσφυση του μπροστινού τμήματος αλλά και τη δυνατότητα -όταν το προκαλέσουν- να ενταχθεί και η ουρά του αυτοκινήτου στο παιχνίδι της τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Από την άλλη, ο καθημερινός οδηγός με τις όχι και τόσο μεγάλες απαιτήσεις, θα εντυπωσιαστεί με τα εντατικά μαθήματα εξευγενισμού στα οποία υποβλήθηκε η κύλιση του νέου Juke σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως επίσης και με την δραστική βελτίωση της ηχομόνωσης.
YΠEP
- Ευχάριστος οδηγικά χαρακτήρας
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Προσεγμένη ποιότητα
-Ελαστικότητα κινητήρα
KATA
- Μικρά πίσω παράθυρα
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Αίσθηση επιλογέα στις γρήγορες αλλαγές
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το εμπρός μέρος υπακούει σε κάθε περίσταση και δημιουργεί μια σπορτίφ νότα στη συμπεριφορά του Juke
Συμπέρασμα
Το Juke δικαιούται αναμφισβήτητα τον τίτλο του πιο διασκεδαστικού στην κοινωνία των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Μπορείς λοιπόν να χαμογελάς βλέποντας ή οδηγώντας το B-SUV της Nissan, χωρίς να θυσιάζεις θεμελιώδεις αρχές της εποχής, όπως άνεση, ποιότητα, ασφάλεια και συνδεσιμότητα.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.nissan.gr


  UP