ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Roc - 1.5 TSI DSG

Ανανεωμένο και ισορροπημένο         ..:: Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2023 ::..

Εξακολουθώντας να πατάει ανάμεσα σε δύο κατηγορίες SUV, τη μικρή και τη μικρομεσαία, το ανανεωμένο (και ποιοτικά) T-Roc αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου, ευρύχωρο, λειτουργικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο, προσφέροντας στην έκδοση 1.5 TSI και τη δύναμη που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμο και με κάθε είδους φορτίο

Η ραγδαία ανάπτυξη των SUV έχει οδηγήσει πολλούς κατασκευαστές στη δημιουργία μοντέλων που όχι απλώς καλύπτουν όλες τις κατηγορίες της αγοράς, αλλά μερικές φορές καλύπτουν ακόμα και τα... ενδιάμεσα κενά. Κάτι που είναι ευκολότερο να γίνει με τις σύγχρονες πλατφόρμες, που επιτρέπουν να αναπτύσσονται πάνω τους αυτοκίνητα διαφορετικών μεγεθών. Η VW, στην προσπάθειά της να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα τις κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV, που είναι και οι δημοφιλέστερες στην Ευρώπη, δημιούργησε το T-Cross που καλύπτει καθαρά κατηγορία των μικρών SUV και το T-Roc, που, με μήκος 4,236 μ., βρίσκεται κάπου ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, επιδιώκοντας να προσελκύσει πελάτες που αμφιταλαντεύονται ανάμεσα στις δύο! Με την πρόσφατη ανανέωσή του το αυτοκίνητο έχει υποστεί τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται στα facelift, με περισσότερες επεμβάσεις στο εμπρός μέρος (φώτα, μάσκα, εισαγωγές αέρα) και μικρότερες πίσω σε προφυλακτήρα και φώτα. Επιπλέον, όμως, έγιναν και αρκετές επεμβάσεις στο εσωτερικό, για την τεχνολογική και ποιοτική του αναβάθμιση.

Εσωτερικό
Το T-Roc προορίζεται να προσελκύσει μια πελατεία που με τα παλαιότερα δεδομένα των αμαξωμάτων χάτσμπακ και σεντάν θα επιθυμούσε ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με καλούς χώρους. Το ρόλο αυτό τον εκπληρώνει πολύ καλά, έχοντας τους άνετους χώρους που μια τέτοια χρήση απαιτεί για τους επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα χωρίς να νιώσουν στριμωγμένοι ή να κουραστούν ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Αντίστοιχα τις ανάγκες τους καλύπτει και ο χώρος αποσκευών, που στις προσθιοκίνητες εκδόσεις σαν αυτή της δοκιμής μας προσφέρει τον πολύ ικανοποιητικό όγκο των 445 λίτρων, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα και ρεζέρβα ανάγκης στον στάνταρ εξοπλισμό (επιλογή -πολύ σωστή- της ελληνικής αντιπροσωπείας). Οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ θετική εικόνα λειτουργικότητας, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο με «εκδρομικό» χαρακτήρα σαν τα SUV. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι ο χώρος αποσκευών έχει μεν ένα μετακινούμενο δάπεδο, το οποίο όμως στην κάτω θέση του έχει στο βάθος ένα «ανάχωμα» που χαλάει το κανονικό σχήμα του και δεν επιτρέπει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων λίτρων.

Η γερμανική καταγωγή του T-Roc προδίδεται και από την πολύ καλή εργονομία του, με τη θέση οδήγησης να είναι σωστή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις, καλή ορατότητα προς τα όργανα και εύχρηστους διακόπτες και χειριστήρια. Επιπλέον έχει γίνει αναβάθμιση του ταμπλό σε υλικά για καλύτερη ποιότητα, υπάρχει καλύτερης ποιότητας υφασμάτινη επένδυση στις πόρτες, νέα οθόνη για το σύστημα πληροφόρησης και πολυμέσων και είναι στάνταρ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Μπορεί να μην είναι κορυφαίο σε ποιότητα, καθώς υπάρχουν ακόμα σημεία με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, είναι όμως σαφώς αναβαθμισμένο σε σχέση με πριν και βρίσκεται πιο κοντά στην εικόνα που γενικά έχουμε για την ποιότητα των VW. Η τιμή της έκδοσης με τον βενζινοκινητήρα 1.5 που δοκιμάσαμε ξεκινάει από 27.250 ευρώ με χειροκίνητο, και από 28.701 με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πληρέστατο είναι το επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολής τεχνολογίας LED, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, 2 θύρες USB, Bluetooth και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα start-stop με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Βελτιωμένο ποιοτικά μετά την ανανέωση, το ευρύχωρο εσωτερικό είναι σύγχρονο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός μας και από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων, αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά πολύ καλός. Εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.500 στροφές) ανταποκρίνεται με άνεση στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, προσφέροντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι αποτελεσματική, με το μεγάλο αριθμό των σχέσεων να μην επιτρέπει ποτέ στον κινητήρα να «κρεμάει» στις αλλαγές. Η κατανάλωσή του μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και να πέσει κάτω από τα 7 στον ανοιχτό δρόμο (εφόσον η ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν είναι πολύ υψηλή, με δεδομένο ότι όλα τα SUV έχουν χειρότερη αεροδυναμική από τα σεντάν και χάτσμπακ, η οποία επιβαρύνει περισσότερο την κατανάλωση στις πολύ υψηλές ταχύτητες.

Οδηγώντας
Το αυτοκίνητο δεν έχει υποστεί αλλαγές στο στήσιμό του, δεδομένου άλλωστε ότι ικανοποιούσε με την συνολική συμπεριφορά του, η οποία παραμένει όπως την ξέραμε, αυτή που περιμένεις από ένα καλό μικρομεσαίο υπερυψωμένο "SUV", ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό. Δεν είναι το αυτοκίνητο που σε εμπνέει για κάτι παραπάνω (δεν είναι άλλωστε αυτός και ο χαρακτήρας ενός οικογενειακού SUV), αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα σε προβληματίσει ή θα σε αιφνιδιάσει. Χωρίς να έχει ιδιαίτερα «επικοινωνιακό» τιμόνι, αλλά με καλό κράτημα, ελαφρά αυξημένες αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και απουσία απότομων αντιδράσεων, οδηγείται εύκολα και ευχάριστα, έχει καλά φρένα που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Εργονομία-λειτουργικότητα
KATA
- Υπάρχουν ακόμα επιφάνειες με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Μικρό «ανάχωμα» με το δάπεδο του χώρου αποσκευών στη χαμηλότερη θέση του
Προβλέψιμο και άνετο στο δρόμο, έχει και επιδόσεις πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές με τον 1.5 TSI, εξασφαλίζοντας ενεργητική ασφάλεια
Συμπέρασμα
Η ανανέωση του T-Roc, που αναπόφευκτα είχε μια επίδραση στο κόστος λόγω της ποιοτικής αναβάθμισης, συνέπεσε με τις γενικότερες αυξήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να μην έχει πια το πλεονέκτημα μιας τιμής που μπορεί να είναι προσιτή στη μεγάλη πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού (ας μη ξεχνάμε ότι στο λανσάρισμα του ξεκινούσε -με τον χιλιάρι κινητήρα- κάτω από τις 20.000 ευρώ). Αυτή είναι όμως η πραγματικότητα σήμερα και αφορά όλους τους κατασκευαστές. Το ανανεωμένο μοντέλο εξακολουθεί να είναι ένα ευρύχωρο, λειτουργικό, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο μικρό προς μικρομεσαίο SUV, με βελτιωμένη ποιότητα στο εσωτερικό και τιμή που δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο της κατηγορίας. Ενώ στην έκδοση με τον TSI 1.5 έχει και δύναμη που εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (χωρίς υπερβολική κατανάλωση), που ανταποκρίνεται απόλυτα στις μεταφορικές ανάγκες με οποιοδήποτε φορτίο και σε οποιοδήποτε δρόμο. Με τα δεδομένα της εποχής είναι σίγουρα μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP