ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Astra 1.2T 130 PS - Peugeot 308 1.2 Puretech 130

Παραλλαγές σε ένα θέμα         ..:: Σαββάτο, 07 Ιανουαρίου 2023 ::..

Δυο διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος ή αλλιώς, πώς μπορεί να αποστασιοποιηθεί το ομολογουμένως προικισμένο Peugeot 308, απέναντι στο αναγεννημένο σε όλους τους τομείς και ομόσταβλο Opel Astra

Το νέο Astra είναι γεγονός πως κατάφερε να αποτινάξει το πέπλο του συντηρητισμού ξεπερνώντας τις προσδοκίες όλων όσων περιμένουν με αυτό να αμφισβητηθούν οι κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας C. Το νέο hatch της Opel αποδεικνύεται ένας πραγματικός διεκδικητής ενός καινούργιου κοινού για τη μάρκα. Οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα τονίζουν την καθαρότητα του σχεδίου, διατηρώντας κοινές συνισταμένες με τα υπόλοιπα Opel και ορίζοντας ένα "family look" που το κάνει να είναι τελείως διαφορετικό τελικά. Το επονομαζόμενο "Opel Vizor", το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka, έχει διακριτικά ανοίγματα σαν γρίλιες εκατέρωθεν του σήματος της εταιρείας, καθώς και την πολύ χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή (σαν μπαστούνια του γκολφ) των φώτων ημέρας. Αυτά, μαζί με το «καθαρό» όσο και στιβαρό πίσω μέρος, δίνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου με ξεχωριστή προσωπικότητα. Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα, η τελευταία γενιά του 308 (χωρίς ίχνος κολακείας ή αβανταδόρικης διάθεσης) είναι φτιαγμένη για μεγάλα πράγματα. Απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως μπορεί να κοιτάξει στα μάτια καταξιωμένους γαλαζοαίματους εκπροσώπους της κλάσης, ακόμη και με υπεροπτικό βλέμμα. Αυτό που αρχικά του υπαγορεύει η εκλεπτυσμένη σχεδίαση με τους απλωμένους όγκους, τους μυώδεις ώμους, την φαρδιά και μακριά σιλουέτα που δείχνει να... σκεπάζει τον δρόμο. Το συγκεκριμένο design επέφερε και βελτίωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος έπεσε στο ευεργετικό 0,28.

Εσωτερικά
Το Astra είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά και χαρακτηρίζεται από ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Στην κεντρική οθόνη αφής βρίσκουμε ένα πολύ γρήγορο σε ανταπόκριση, μενού λειτουργιών. Υπάρχει επίσης διαθέσιμο το Apple CarPlay και το Android Auto. Τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα σ' ένα ταξίδι και με την ίδια άνεση θα μεταφερθούν και οι αποσκευές τους στο μεγάλο χώρο αποσκευών των 422 λίτρων, ο οποίος είναι και αρκετά πρακτικός, με κινητό δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις. Αντίστοιχη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, που προσφέρει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, στοιχείο σίγουρα πολύ χρήσιμο σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή. Αντιστοίχως, το 308 κινείται στα ίδια επίπεδα σε ότι αφορά τους χώρους και το ψηφιακό περιβάλλον, ενώ φιλοξενεί ικανοποιητικά τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω όμως να αισθάνονται λίγο πιο στριμωγμένοι σε σχέση με το Astra. Επαρκής για τις οικογενειακές ανάγκες είναι και ο ο χώρος αποσκευών, με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 412 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε οδηγός. Το μικρό τιμόνι επιτρέπει την ορατότητα προς τα όργανα πάνω από τη στεφάνη. Και στα δυο αυτοκίνητα απαιτείται μια μικρή εξοικείωση σε ότι αφορά την κεντρική οθόνη ελέγχου και πληροφοριών, τίποτα περισσότερο όμως. Η κεντρική οθόνη 10 ιντσών του Peugeot υιοθετεί τα μπουτόν αφής i–toggles και περιλαμβάνει τα έξι βασικά μενού λειτουργιών του προηγμένου συστήματος πολυμέσων Peugeot i-Connect. Η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης μέσω widget αποκαλύπτει την εξέλιξη των ειδών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (i-Cockpit στο Peugeot) δεν μπορούσε να λείπει από το 308, που διαλαλεί την high tech υπόσταση και ουσιαστικά ποντάρει το μέλλον του σε αυτή. Η ποιοτική εικόνα στο Peugeot, όπως και η ηχομόνωση, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, η κατασκευή δείχνει ιδιαίτερα γεροδεμένη, κάτι βέβαια που ισχύει απόλυτα και στο «αδελφό» Astra.

Η τιμή του Astra 1.2T 130 PS ξεκινά από 25.900 ευρώ (στην αυτόματη έκδοση από 32.500 ευρώ με το δεύτερο -πιο πλούσιο- επίπεδο εξοπλισμού) με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η τιμή του 308 των 130 ίππων ξεκινάει από 28.200 ευρώ (31.500 ευρώ η έκδοση με αυτόματο κιβώτιο), με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο περιλαμβάνεται ESP με hill holder, σύστημα αυτομάτου φρεναρίσματος με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, σύστημα εντοπισμού απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Ποιότητα στο μάξιμουμ, μαζί με ψηφιακή πραγματικότητα και για τα δυο αυτοκίνητα, ένας μικρός αέρας ευρυχωρίας ευνοεί το Astra
Κινητήρες-κιβώτια
Εδώ οι διαφορές μειώνονται ακόμη περισσότερο, αφού αναφερόμαστε στο ίδιο κινητήριο σύνολο, το οποίο αναλαμβάνει να κινήσει με επιτυχία τα δυο μικρομεσαία χάτσμπακ. Ο πολλάκις δοκιμασμένος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τούρμπο, 130 ίππους και 230 Nm ροπής, δεν χρειάζεται συστάσεις, μας είναι ήδη γνωστός από διάφορα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Στην πράξη, αποδεικνύεται εύστροφος και αρκετά ελαστικός, προσφέροντας επαρκή δύναμη και στις δυο περιπτώσεις, όπως και ταυτόσημες επιδόσεις, οι οποίες εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την δυνατότητα να κινηθεί κανείς αρκετά σβέλτα όταν το επιθυμεί. Και στα δυο αυτοκίνητα η μετάδοση αποδεικνύεται αποτελεσματική, με τον επιλογέα του Astra να κουμπώνει λίγο ευκολότερα τις σχέσεις, όταν βέβαια αναφερόμαστε στα χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων των δυο χάτσμπακ, με την σωστή κλιμάκωση. Στον τομέα της κατανάλωσης, τα περίπου 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αποτελούν το μέτρο σε μικτή χρήση, τόσο για το Astra όσο και για το 308. Να τονίσουμε τέλος εδώ, πως η χροιά του ήχου του βενζινοκινητήρα θα προδώσει την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική - και στα δυο αυτοκίνητα - μόνο όταν πιεστεί και όχι σε νορμάλ καθημερινή χρήση. Πάντως, διάχυτη είναι η αίσθηση πως το συγκεκριμένο σύνολο δεν μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση το ικανό στιβαρό πλαίσιο των δυο μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων.

Οδηγώντας
Εδώ είναι ο τομέας στον οποίο παρατηρούνται εν τέλει κάποιες διαφορές, που αφορούν τη φιλοσοφία του κάθε κατασκευαστή, παρότι χρησιμοποιούνται τα ίδια υλικά και στα δυο αυτοκίνητα. Ο «λέοντας» είναι εκείνος με την πιο θελκτική συμπεριφορά στο δρόμο, αυτός που εκδηλώνει περισσότερο έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που θα ευχαριστήσει τον οδηγό ο οποίος αγαπά τις απαιτητικές διαδρομές, γεμάτες στροφές. Το Astra, παρότι βελτιώθηκε δραστικά πατώντας στη νέα γαλλική πλατφόρμα, εξακολουθεί με τις διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση να προβάλλει έναν πιο οικογενειακό προσανατολισμό, έχοντας στο προσκήνιο την άνεση, την φιλικότητα χρήσης αλλά και την ασφάλεια. Με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, επαρκή φρένα και ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. To νέο Astra δεν είναι υπερβολή πως σκότωσε τον πρότερο εαυτό του και ξαναγεννήθηκε.

Από την άλλη, διαπιστώνεις έκπληκτος την εξαιρετική δουλειά που έγινε στο 308, το οποίο έχει κυριολεκτικά ξεφύγει σε δυνατότητες, όπως είναι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η προοδευτικότητα των αντιδράσεων, το διαδραστικό σύστημα διεύθυνσης αλλά και η ποιοτική κύλιση. Πατά τόσο αρχοντικά, κυρίως στα ανοιχτά κομμάτια, που δεν θέλεις να αποχωριστείς το μικρό σε διάμετρο τιμόνι ούτε με... εγχείρηση. Σε πιο κλειστές διαδρομές κάθεται «απαθέστατο» επάνω στο στιβαρό πλαίσιο και την καλορυθμισμένη ανάρτηση, αρνούμενο να αποχωριστεί έστω και εσκεμμένα για λίγο την τροχιά. Θαρρείς πως απευθύνεται σε οδηγούς με χαμηλές ικανότητες και εμπειρία, συγχωρώντας τα λάθη χωρίς κανένα κόστος. Εκεί που επίσης θα το ευχαριστηθείς με την ψυχή σου είναι στο ταξίδι. Χωμένος στη πολύ καλή θέση οδήγησης θαυμάζεις το 308 να μαζεύει χιλιόμετρα στο ταχύμετρο καταπίνοντας αποστάσεις, ενώ, η άνεση από την απόσβεση της ανάρτησης, τα δυνατά φρένα και η κατευθυντικότητα αγγίζουν το ιδανικό.
Στο δρόμο το 308 έχει τον τρόπο να σε κερδίσει με την αμεσότητα και την επικοινωνία στις εντολές σου
Συμπέρασμα
Το 308 αφήνει απόλυτα θετική εντύπωση, καταφέρνοντας τελικά να κόψει πρώτο το νήμα στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση, κερδίζοντας ουσιαστικά στα σημεία τον αντίπαλό του. Καλοφτιαγμένο, άνετο, ποιοτικό, με προσεγμένα υλικά και σύγχρονη σχεδίαση, δείχνει ικανό να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των μικρομεσαίων πεντάθυρων. Παράλληλα, έχει ως δόρυ μια ρηξικέλευθη οδηγοκεντρική συμπεριφορά, που ουσιαστικά δημιουργεί την πραγματικά μικρή διαφορά απέναντι στο καλύτερο Astra που δοκιμάσαμε ποτέ (και το οποίο έχει χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, στοιχείο σίγουρα σημαντικό στις μέρες μας).
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ASTRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Αίσθηση ευρυχωρίας
- Τιμή
- Άνεση στο δρόμο
- Κούμπωμα χειροκίνητου κιβωτίου
ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση φρένων
- Θέση οδήγησης

  UP