ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swace - 1.8 Hybrid

Με στόχο την οικονομία         ..:: Τετάρτη, 04 Ιανουαρίου 2023 ::..

Το δεύτερο αυτοκίνητο της συνεργασίας της Suzuki με την Toyota στο πλαίσιο του προγράμματος μείωσης των εκπομπών CO2, είναι μια οικογενειακή πρόταση, ποιοτική, λειτουργική και πλούσια εξοπλισμένη, που προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία χάρη στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος

Στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τα παράλογα πρόστιμα που επιβάλλει η Ε.Ε. σε όσους κατασκευαστές ξεπερνούν για το μέσο όρο των μοντέλων τους τα νέα όρια εκπομπών CO2 που είναι αδύνατον να επιτευχθούν με τα συμβατικά αυτοκίνητα, πολλές εταιρείες έχουν καταφύγει σε συνεργασίες για την κατασκευή συγκεκριμένων -υβριδικών ή ηλεκτρικών- μοντέλων που μπορούν να μειώσουν τον επιθυμητό μέσο όρο. Σ' αυτό το πλαίσιο η Suzuki προχώρησε σε μία συνεργασία με την Toyota, καρπός της οποίας είναι το Across που έχουμε ήδη δοκιμάσει και είναι δίδυμος αδερφός του φορτιζόμενου υβριδικού RAV4, όπως επίσης και το Swace, εξίσου στενός συγγενής με την υβριδική Toyota Corolla στέισον, με την οποία άλλωστε κατασκευάζεται μαζί στο εργοστάσιο της Toyota στην Μεγάλη Βρετανία. Ένα αυτοκίνητο που προσφέρει άλλωστε στη Suzuki και μία «οικογενειακή» λύση προς το επάνω μέρος της γκάμας της (το Swace έχει μήκος 4,655 μ.), που παραδοσιακά αποτελείται από μικρά ως μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Οι χώροι που προσφέρει το αυτοκίνητο στο εσωτερικό είναι αντίστοιχοι με αυτούς της Corolla, δηλαδή χώροι μικρομεσαίου οικογενειακού, όχι όμως από τους κορυφαίους της κατηγορίας, καθώς οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάπως οριακοί για τα σημερινά δεδομένα και σίγουρα κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το γεγονός όμως ότι επιλέχθηκε για το Swace το αμάξωμα τύπου στέισον, έχει ως αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών (596 λίτρα), που παραπέμπει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία και ικανοποιεί με το παραπάνω τις οικογενειακές ανάγκες. Απλώς επαρκείς είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα δε οι ανοιχτοί είναι μάλλον μέτριοι. Ιδιαίτερα προσεγμένο είναι το αυτοκίνητο στον τομέα της ποιότητας, με μια γεροδεμένη κατασκευή και καλή ποιότητα υλικών, που δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα και δεν δημιουργεί τριγμούς και άλλους θορύβους. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, όπως και η γενική εργονομία, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 28.380 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους προβολείς, προβολείς τεχνολογίας LED, θερμαινόμενο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, Bluetooth, θύρες USB εμπρός και πίσω κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η αντιπροσωπεία της Suzuki προσφέρει και 2 χρόνια επέκταση της εγγύησης επιπλέον της 3ετούς εργοστασιακής (συνολικά μέχρι 100.000 χλμ.), όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 5 χρόνια.
Ποιοτικό εσωτερικό , με χώρους για τους πίσω επιβάτες που δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά με ατού το μεγάλο χώρο αποσκευών
Κινητήρας-κιβώτιο
Ως «κλώνος» της Corolla, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί φυσικά το ίδιο αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της τελευταίας γενιάς της Toyota, που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.8 με ισχύ 98 ίππων κι έναν ηλεκτροκινητήρα 53 kW (72 ίππων), με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 122 ίππων. Όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά συστήματα του είδους, δεν υπάρχει αυτό το αυξημένο «νεύρο» των βενζινοκινητήρων με τούρμπο. Παρ' όλα αυτά η μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, που είναι άμεσα διαθέσιμη για ενίσχυση του βενζινοκινητήρα, είναι αρκετή για να προσφέρει απολύτως επαρκείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,1''), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση χάρη στην ελαστικότητα του συστήματος και στο συνδυασμό του με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Το μεγαλύτερο ατού βεβαίως, είναι η εντυπωσιακή οικονομία που, ιδιαίτερα στην πόλη όπου η κατανάλωση πέφτει εύκολα αρκετά κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ., ξεπερνάει και αυτήν των καλύτερων ντίζελ. Ακόμα πιο χαμηλά πέφτει η κατανάλωση στην ήρεμη οδήγηση σε διαδρομές έξω από την πυκνή κίνηση. Σε μια διαδρομή 30 χιλιομέτρων στα νότια προάστια και την παραλιακή της Αθήνας, όπου υπήρχαν επομένως και αυξομειώσεις ταχύτητας και φανάρια (και με τον κλιματισμό σε λειτουργία) πετύχαμε μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ.! Γι' αυτό άλλωστε και οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου είναι κάτω από 120 g/km, εξασφαλίζοντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας. Είναι προφανές ότι με τέτοιες καταναλώσεις το ρεζερβουάρ των 43 λίτρων προσφέρει αρκετά μεγάλη αυτονομία.

Οδηγώντας
Προφανώς δεν μιλάμε για αυτοκίνητο που διεκδικεί κάποιο σπορτίφ χαρακτήρα που απευθύνεται στον απαιτητικό οδηγό, ιδιαίτερα σ' αυτήν την έκδοση στέισον μάλιστα. Πρόκειται όμως για ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές αυτοκίνητο, με ένα αρκετά εξελιγμένο σύστημα με διπλά ψαλίδια για την πίσω ανάρτηση, που εξασφαλίζει καλή ποιότητα κύλισης και απολύτως ικανοποιητική άνεση. Αλλά και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και δεν απευθύνεται μεν σε οδηγούς με σπορ ανησυχίες (άλλωστε και το τιμόνι δεν έχει σπουδαία αίσθηση), αλλά είναι πολύ προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και χωρίς απότομες αντιδράσεις. Τέλος τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με κάπως «σπογγώδη» αίσθηση, όπως συμβαίνει σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
YΠEP
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Ποιοτική κατασκευή
- Χώρος αποσκευών
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριοι χώροι πίσω
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εντυπωσιακά οικονομικό, το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές χωρίς σπορτίφ ανησυχίες
Συμπέρασμα
Το Swace είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο, που βοηθάει μεν την Suzuki να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις των νέων ευρωπαϊκών προδιαγραφών, αλλά συμπληρώνει και τη γκάμα της με μια οικογενειακή πρόταση που δεν ήταν μέχρι τώρα διαθέσιμη. Ένα ποιοτικό, λειτουργικό, καλά εξοπλισμένο και ευκολοδήγητο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, που προσφέρει επιπλέον εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση χάρη στο υβριδικό σύστημα. Το στέισον αμάξωμα απευθύνεται συνήθως σ' ένα ειδικό κοινό, αλλά για τους υπόλοιπους η Suzuki έχει ούτως ή άλλως τις δικές της προτάσεις...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP