ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Niro - 1.6 GDi HEV

«Παιδί» της εποχής μας         ..:: Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2022 ::..

Ευκολοδήγητο και πολύ καλά εξοπλισμένο, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Niro ανταποκρίνεται με επιτυχία στον οικογενειακό χαρακτήρα του, με επαρκείς χώρους, καλή ποιότητα κύλισης και γεροδεμένη κατασκευή, προσφέροντας χάρη στο υβριδικό σύστημα και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση

Οι Κορεάτες έχουν σε εξέλιξη ένα μεγάλο πρόγραμμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, που δεν αγνοεί όμως τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς και των καταναλωτών, οι οποίες είναι προφανές ότι δεν μπορούν να καλυφθούν ακόμα μαζικά από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Έτσι, ενώ ήδη διαθέτουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικά μοντέλα, φροντίζουν να προσφέρουν και πιο ρεαλιστικές εξηλεκτρισμένες λύσεις με υβριδικά συστήματα (αλλά και συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης), που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες κάθε αγοραστή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Niro, το οποίο είναι βασισμένο στην πλατφόρμα «Κ» που δημιουργήθηκε για να υποστηρίξει και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, επιτρέποντας όμως διάφορες επιλογές τοποθέτησης της μπαταρίας, ανάλογα με το είδος του συστήματος παροχής ισχύος. Και το αυτοκίνητο προσφέρεται σε υβριδική, φορτιζόμενη υβριδική και ηλεκτρική έκδοση. Το μήκους 4,42 μ. μικρομεσαίο SUV είναι επανασχεδιασμένο «από λευκό χαρτί» και, όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία κατά την παρουσίασή του, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη «βιώσιμη κινητικότητα», λειτουργικά αλλά και κατασκευαστικά, αφού έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλώσιμα υλικά στην κατασκευή στοιχείων όπως η ταπετσαρία οροφής ή βαφές χωρίς πετροχημικά προϊόντα για τα καλύμματα στις πόρτες. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η υβριδική, στην οποία η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας καλύπτουν πλέον συνήθως το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου, στον οποίο το νέο Niro ανταποκρίνεται πλήρως, προσφέροντας καλούς χώρους για 4 άτομα κι έναν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 451 λίτρων. Την πρακτικότητα αυτοκινήτου ενισχύουν και οι αρκετοί χώροι για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το «ραφάκι» στην κεντρική κονσόλα μπροστά από τον επιλογέα μετάδοσης δεν έχει αντιολισθητικό υλικό ώστε να μη γλιστράει και να μη μετακινείται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ένα αντικείμενο που θα τοποθετηθεί εκεί. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες και ακριβά υλικά, αλλά με προσεγμένη συναρμολόγηση, που συνεπάγεται και έλλειψη τριγμών και άλλων θορύβων.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.490 ευρώ, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας), που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 8 αερόσακους (εκ των οποίων ένας για τα γόνατα του οδηγού κι ένας κεντρικός ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φούντα, αυτόματους προβολείς, σύστημα επιλογής τρόπο οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα φόρτισης USB εμπρός και θύρες USB στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά ένα επιπλέον ατού για το αυτοκίνητο είναι ότι προσφέρεται με 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις.
Προσεγμένο και σύγχρονο το εσωτερικό, με επαρκείς χώρους και καλό εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα που κινεί το Niro περιλαμβάνει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 με άμεσο ψεκασμό και 105 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων (32 kW) που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 1,32 kWh. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 141 ίπποι και το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κιβώτιο δεν διαθέτει γρανάζια για όπισθεν και η κίνηση προς τα πίσω εξασφαλίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του βάρους κατά 2,3 κιλά, αλλά και μία επιπλέον μείωση της κατανάλωσης. Συνολικά το σύστημα δεν προσφέρει μεν το «νεύρο» των συμβατικών βενζινοκινητήρων με τούρμπο, είναι όμως παρ' όλα αυτά απολύτως επαρκές για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση, χάρη στην ροπή του ηλεκτροκινητήρα. Η δύναμη είναι επαρκής για να κινηθεί το αυτοκίνητο με αξιοπρεπείς ρυθμούς και ασφάλεια στα προσπεράσματα και οι επιδόσεις απολύτως ικανοποιητικές για οικογενειακό αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4'' με τροχούς 16'' και 10,8'' με τροχούς 18'').

Το αυτοκίνητο ξεκινάει από στάση ηλεκτρικά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις -ιδιαίτερα μέσα στην πόλη- αναλαμβάνει την κίνησή του ο ηλεκτροκινητήρας όταν δεν απαιτείται μεγάλη δύναμη και οι ρυθμοί είναι αργοί. Το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί γρήγορες και ομαλές αλλαγές, ενώ υπάρχει φυσικά σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, με δυνατότητα ρύθμισης μάλιστα σε διάφορα επίπεδα από το τιμόνι. Στην επιλογή της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας το αυτοκίνητο επιβραδύνει έντονα όταν αφήσεις το γκάζι, γεγονός που κάνει απλώς επικουρική την προσφυγή στα φρένα, μειώνοντας έτσι και τη φθορά τους. Ο βενζινοκινητήρας δεν είναι εντελώς αθόρυβος, συνήθως όμως δεν λειτουργεί σε υψηλές στροφές, λόγω της βοήθειας από τον ηλεκτροκινητήρα, οπότε γενικά δεν γίνεται ενοχλητικός. Η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή, ιδιαίτερα στην πόλη (όπου βρίσκεται και το μεγάλο πλεονέκτημα των υβριδικών αυτοκινήτων) στην οποία μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μία διαδρομή που κάναμε από τη Νέα Ερυθραία μέχρι την παραλιακή μέσω της Λεωφόρου Κηφισού μέσα σε ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα (μέση ταχύτητα διαδρομής κάτω από 18 χλμ./ώρα!), πετύχαμε μέση κατανάλωση μόλις 4 λίτρα/100 χλμ.! Προφανώς στο ταξίδι η κατανάλωση είναι λίγο υψηλότερη και πάλι όμως μπορεί κανείς να ταξιδέψει με λιγότερα από 7 λίτρα/100 χλμ. Όλα αυτά μεταφράζονται και σε μία χαμηλή τιμή για τις εκπομπές CO2 (100-107 g/km), που εξασφαλίζει βεβαίως και την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Όπως κάθε SUV, το Niro έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όχι τόσο όσο στα «καθαρόαιμα» εκτός δρόμου, αλλά μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων (16 εκ.) Οι αναρτήσεις είναι απολύτως σύγχρονες, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια οδική συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό, χωρίς σπορ χαρακτηριστικά βεβαίως, με κάπως αυξημένες, αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, καλό κράτημα, προοδευτικές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι χωρίς σπουδαία αίσθηση, αλλά πάντως ικανοποιητικό για οικογενειακό αυτοκίνητο και τα φρένα αποτελεσματικά, έχοντας την κάπως «σπογγώδη» αίσθηση που συνήθως χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Συνολικά θα ικανοποιήσει απόλυτα το μέσο οικογενειάρχη οδηγό, καθώς προσφέρει επιπλέον αρκετά καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV.
YΠEP
- Καλοί χώροι για την κατηγορία
- Καλό υβριδικό σύστημα με πολύ ομαλή λειτουργία
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 7 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν σέρβις
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο «ραφάκι» του ταμπλό
Στο δρόμο το Niro είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές, με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη
Συμπέρασμα
Το νέο Niro επιβεβαιώνει το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα του κορεατικού γκρουπ αντιμετωπίζουν πλέον «στα ίσια» τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό, με ποιοτικά κριτήρια και όχι απλώς με κάποια χαμηλότερη τιμή. Είναι ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με τα δεδομένα της εποχής μας, όπου τα SUV κερδίζουν συνεχώς την προτίμηση των καταναλωτών, προσφέροντας καλούς χώρους, ασφαλή συμπεριφορά, αξιοπρεπέστατη ποιότητα και πολύ καλό εξοπλισμό, ενώ η προσαρμογή του στα νέα δεδομένα της εποχής μας επιβεβαιώνεται και από το υβριδικό σύστημα, που προσφέρει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Απλώς, όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, το υβριδικό σύστημα προσθέτει κόστος και αυξάνει την τιμή του αυτοκινήτου σε υψηλότερα επίπεδα από τις συμβατικές εκδόσεις του ανταγωνισμού.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP