ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Tiguan - 1.5 TSI 150 PS DSG

Αγέραστο         ..:: Σαββάτο, 17 Δεκεμβρίου 2022 ::..

Δίκαια είναι από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της VW, προσφέροντας ένα πολύ καλό συνδυασμό ποιότητας, ασφάλειας, κορυφαίας πρακτικότητας, ευκολίας οδήγησης και -σ' αυτήν την έκδοση των 150 ίππων- καλών επιδόσεων, αποτελώντας έτσι μια πολύ καλή πρόταση μικρομεσαίου οικογενειακού SUV

Από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της VW, σε μια κατηγορία που εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες της ευρωπαϊκής αγοράς, το Tiguan εξακολουθεί να έχει μια πετυχημένη πορεία, παρ' όλο που το σημερινό μοντέλο δεν βρίσκεται πια στην πρώτη νεότητά του κι έχει ήδη υποστεί τη συνηθισμένη ανανέωση. Γεγονός που αποτελεί δείγμα της πετυχημένης συνταγής που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του, γι' αυτό άλλωστε και η ανανέωσή του δεν ήταν ριζική, αλλά το συνηθισμένο φρεσκάρισμα που γίνεται σε κάθε μοντέλο στο μέσο του εμπορικού κύκλου ζωής, όσο πετυχημένο και αν είναι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το μήκους 4,509 μ. μικρομεσαίο SUV έχει υποστεί σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, με νέα μάσκα, τροποποιημένο «καπό» και νέους προφυλακτήρες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχει μια νέα μονάδα αφής για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Εσωτερικό
Το Tiguan είναι τυπικά ένα μικρομεσαίο SUV, η κατηγορία όμως έχει μεγαλώσει αρκετά, οπότε πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, που προσφέρει μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, καλύπτοντας με τη μεγαλύτερη άνεση τις οικογενειακές ανάγκες. Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, σε μία διαδρομή 16 εκατοστών, προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία στην κατανομή των χώρων επιβατών και αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 420 λίτρα με τα καθίσματα τραβηγμένα πίσω ή τα 515 λίτρα όταν είναι τραβηγμένα εμπρός, οπότε ανταποκρίνεται και αυτός πολύ καλά στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ανοιχτοί και κλειστοί, για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες, όπως θα έπρεπε να είναι σε αυτοκίνητα με «εκδρομικό» χαρακτήρα σαν τα SUV, αλλά δυστυχώς δεν είναι πάντα! Η πρακτικότητα, λοιπόν, του Tiguan είναι πολύ καλή, ενώ και η συνολική εργονομία είναι προσεγμένη, η θέση οδήγησης πολύ καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, και η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα πολύ υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει πλέον η VW.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 30.200 με χειροκίνητο κιβώτιο (34.300 με το αυτόματο DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα την αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, δύο θύρες USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα USB φόρτισης πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης ότι -σε αντίθεση με την πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα- υπάρχει ρεζέρβα, που τη θεωρούμε απαραίτητη στην ελληνική πραγματικότητα, ιδιαίτερα σ' ένα αυτοκίνητο με αυτόν τον χαρακτήρα και θα πρέπει να δώσουμε γι' αυτό τα εύσημα στην ελληνική αντιπροσωπεία.
Ευρύχωρο εσωτερικό, που χαρακτηρίζεται από πολύ προσεγμένη ποιότητα και μεγάλη πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Για το βενζινοκίνητο Tiguan χρησιμοποιείται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν στην ισχυρότερη έκδοση των 150 ίππων. Ένας πολύ καλός κινητήρας, εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.500 στροφές σταθερά μέχρι τις 3.500), o οποίος προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2''), εξασφαλίζοντας και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Σ' αυτό συμβάλλει και η αποτελεσματική συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Η κατανάλωση βέβαια σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και με αυτήν την ισχύ, είναι αναπόφευκτα κάπως αυξημένη, φτάνοντας στην πόλη ακόμα και μέχρι τα 10 λίτρα/100 χλμ. Σε πιο ανοιχτό δρόμο πέφτει βέβαια αρκετά και σε διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής, είχαμε μέση κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ. Με αυτό δεδομένο το ρεζερβουάρ των 58 λίτρων προσφέρει μια αρκετά μεγάλη αυτονομία στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Tiguan προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απλώς ικανοποιητική άνεση σε σύγκριση π.χ. με ένα Golf, όπως αναπόφευκτα συμβαίνει με τα SUV, που έχουν πιο σφιχτές αναρτήσεις σε σύγκριση με τα πιο χαμηλά αυτοκίνητα. Η οδική συμπεριφορά είναι χωρίς εκπλήξεις, με καλό κράτημα και προβλέψιμες αντιδράσεις, προοδευτική υποστροφή στην πίεση που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι και φυσικά ελαφρά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σύγκριση με ένα στεντάν ή χάτσμπακ, που δεν επηρεάζουν πάντως τη συμπεριφορά του. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, ιδιαίτερα γύρω από τη θέση της ευθείας και τα φρένα πολύ καλά, όπως συνηθίζουν οι Γερμανοί. Προφανώς δεν πρόκειται για αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα, είναι όμως ξεκούραστο, ασφαλές και αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη και στο δυνατό κινητήρα του και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο. Και φυσικά η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν το κάνει βεβαίως εκτός δρόμου στην προσθιοκίνητη έκδοσή του, αλλά δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί και σ' ένα στεγνό χωματόδρομο με κάμποσες ανωμαλίες χωρίς το άγχος να «βρει» από κάτω.
YΠEP
- Χώροι
- Μεγάλη πρακτικότητα
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Κιβώτιο DSG
- Εξοπλισμός
KATA
- Κάπως αυξημένη τιμή για την κατηγορία
- Κατανάλωση στην πόλη
Ασφαλές και ευκολοδήγητο στο δρόμο, έχει και καλές επιδόσεις στην έκδοση των 150 ίππων
Συμπέρασμα
Το Tiguan εξακολουθεί να αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για οικογενειακό αυτοκίνητο, χάρη σε ένα πολύ καλό συνδυασμό ποιότητας, ασφάλειας, ευκολίας οδήγησης, με μεγάλο ατού την κορυφαία πρακτικότητά του, όπως προσδιορίζεται από τους πολύ καλούς χώρους, τη μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση τους, ακόμα και τους πολύ καλούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό. Σ' αυτήν την έκδοση ισχύος μάλιστα προσφέρει καλές επιδόσεις, κάτι που συνεπάγεται ότι θα ανταποκριθεί σε κάθε περίπτωση στις οικογενειακές ανάγκες, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο και κινείται σε μια ορεινή διαδρομή. Μοιραία η συγκεκριμένη έκδοση με τον κινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο έχει και κάπως αυξημένη τιμή, το συνολικό «πακέτο», όμως προσφέρει ανάλογου επιπέδου υπηρεσίες.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP