ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia EV6 - Long Range RWD 229 PS

Ο τρίτος δρόμος της ηλεκτροκίνησης         ..:: Σαββάτο, 10 Δεκεμβρίου 2022 ::..

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia ξεφεύγει από την πεπατημένη και δεν προσπαθεί να προσφέρει ένα προφίλ «οικογενειακού μεταφορέα», που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ακόμα να διεκδικήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω αυτονομίας (αν και ευρύχωρο και λειτουργικό), αλλά ποντάρει περισσότερο στην ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγησή του χάρη στη δύναμη και τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα και το πολύ καλά στημένο πλαίσιο

Η δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δημιουργεί ένα μεγάλο δίλημμα για τους κατασκευαστές. Από τη μία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να έχουν μεγαλύτερους χώρους για τις ίδιες διαστάσεις, εξαιρετικές επιδόσεις χάρη στην πολύ καλή ροπή που αποδίδουν από μηδενικές στροφές και πολύ καλή οδική συμπεριφορά χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους που οφείλεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Θεωρητικά λοιπόν -χάρη και στην σχεδόν αθόρυβη λειτουργία τους και στην πιο ξεκούραστη οδήγηση που προσφέρουν λόγω της έλλειψης κιβωτίου αλλαγής ταχυτήτων- θα μπορούσαν να είναι πολύ καλά αυτοκίνητα για ταξίδια με όλη την οικογένεια. Από την άλλη, όμως, αυτή ακριβώς η θεωρητική δυνατότητά τους αναιρείται από την περιορισμένη αυτονομία τους σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και από την έλλειψη δικτύων φόρτισης για μαζική χρήση. Συνήθως, λοιπόν, έχουμε το φαινόμενο να κατασκευάζονται αρκετά μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμα και SUV 7 θέσεων, τα οποία όμως αναγκαστικά περιορίζονται για χρήση κυρίως σε αστικές περιοχές. Στην περίπτωση του EV6, η Kia επέλεξε στην ουσία τον... τρίτο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με λογική σπορτίφ κατασκευής που μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση, κάτι για το οποίο δεν χρειάζεται κανείς να απομακρυνθεί και κάμποσες εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την έδρα του! Θα θυμίσουμε ότι πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα E-GMP η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και είναι ένα αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως 5θυρο SUV Coupe (μήκος 4,68 μ.)

Εσωτερικό
Με δεδομένη την κατηγορία του αυτοκινήτου και την ηλεκτρική πλατφόρμα μπορεί κανείς να... μαντέψει πριν μπει στο εσωτερικό του τους μεγάλους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες, με τους πίσω (τα καθίσματα των οποίων έχουν πλάτη με ρυθμιζόμενη κλίση) να έχουν τη δυνατότητα να καθίσουν ακόμα και σταυροπόδι! Ταυτόχρονα ο μικρός όγκος των μηχανικών μερών επιτρέπει μια πολύ πρακτική διαρρύθμιση του εσωτερικού με πολλούς χώρους για μικροπράγματα (αν και -για κάποιο περίεργο λόγο- οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές) και με... δύο χώρους αποσκευών! Ένα παραδοσιακό πίσω με αρκετά μεγάλη χωρητικότητα (520 ή 490 λίτρα, ανάλογα με την κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων) κι ένα μικρότερο κάτω από το εμπρός καπό με χωρητικότητα 52 λίτρων. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Θα επισημάνουμε επίσης ότι λόγω του σχήματος του αμαξώματος, το πίσω παράθυρο, που είναι αρκετά κεκλιμένο, αφήνει κάπως μικρότερο άνοιγμα για την ορατότητα προς τα πίσω σε σύγκριση π.χ. με ένα σεντάν ή παραδοσιακό SUV.

Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι προσεγμένη, στο ταμπλό όμως δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά, κάτι πού αντανακλά και την προσπάθεια που γίνεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για περιορισμό αφενός του κόστους και αφετέρου του βάρους. Αυτό το κόστος αναπόφευκτα είναι αυξημένο σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα και στη συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας (με κίνηση στους πίσω τροχούς και τη μεγάλη μπαταρία) ξεκινάει από 55.990 ευρώ στον τιμοκατάλογο, για να πέσει στα 47.990 με το ισχύον πρόγραμμα κρατικής επιδότησης. Ιδιαίτερα πλούσιος είναι πάντως ο στάνταρ εξοπλισμός, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, 7 αερόσακους (με κεντρικό αερόσακο εμπρός), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματη εναλλαγή προβολέων μεσαίων φώτων, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα USB στην κονσόλα, ασύρματη φόρτιση κινητού, ενσωματωμένες θύρες USB στα πλαϊνά των εμπρός καθισμάτων, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα τηλεματικής με δυνατότητες ελέγχου λειτουργιών εξ αποστάσεως μέσω smartphone κλπ. Και θα θυμίσουμε βέβαια την 7ετή (ή για 150.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση που ισχύει για όλα τα Kia και είναι μεταβιβάσιμη και στον επόμενο ιδιοκτήτη.
Αρκετά καλοφτιαγμένο και σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά το εσωτερικό, αλλά και ευρύχωρο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση του EV6 με τη μεγάλη μπαταρία (77,4 kWh) και την πίσω κίνηση (μέσω ενός κιβωτίου με μία μόνο σχέση, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) κινείται από ένα ηλεκτροκινητήρα 229 ίππων, που είναι προφανές ότι προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3'', 80-120 χλμ./ώρα σε 5'') χάρη και στην μεγάλη ροπή (35,7 kgm) που αποδίδει από μηδενικές στροφές. Με δεδομένη λοιπόν ακριβώς την τελευταία ιδιότητα, που χαρακτηρίζει όλους τους ηλεκτροκινητήρες, όπως επίσης και την άμεση απόκριση στο γκάζι, είναι προφανής η συμβατότητα αυτού το κινητήρα με την οδηγική απόλαυση την οποία επιδιώκει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η θεωρητική τιμή της στον τυποποιημένο κύκλο ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη μπορεί σε αστικές συνθήκες (με οδήγηση χωρίς... κόντρες στα φανάρια!) να είναι γύρω στα 400 και να πέσει βεβαίως αρκετά χαμηλότερα -κάτω και από 300- στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς η ταχύτητα το αυτοκινήτου να ξεπεράσει τα 130 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας
Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι είναι ευκολότερο να προσφέρει οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου και σπορτίφ χαρακτήρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεδομένου ότι έχει αρκετά χαμηλότερο κέντρο βάρους από τα συμβατικά, κάτι που ευνοεί το κράτημα και τη σταθερότητα. Από εκεί και πέρα βεβαίως, είναι και θέμα του εκάστοτε κατασκευαστή να εκμεταλλευτεί αυτήν την ιδιότητα και να ρυθμίσει ανάλογα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για υπερυψωμένα αυτοκίνητα, όπως είναι το EV6 (απόσταση από το έδαφος 16 εκ.), που μπορεί να παρουσιάζουν αυξημένες κλίσεις στις στροφές και αντίστοιχα αυξημένη υποστροφή. Το γεγονός είναι ότι στην Kia τα κατάφεραν μια χαρά, συνδυάζοντας το σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου με τη σωστή (βλέπε διακριτική μεν, αλλά αποτελεσματική) λειτουργία του ESP και προσφέροντας ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, το οποίο μπορεί να εκμεταλλευθεί πολύ καλά τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα. Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή, το κράτημα υψηλού επιπέδου, οι αντιδράσεις προοδευτικές και σχεδόν δεν καταλαβαίνεις την πίσω κίνηση (παρά την αυξημένη ροπή του ηλεκτροκινητήρα από πολύ χαμηλές στροφές), καθώς η τάση για εμφάνιση υπερστροφής εμφανίζεται σπανιότατα. Και όταν εμφανιστεί, ελέγχεται πολύ αποτελεσματικά, χωρίς να εκνευρίζει τον οδηγό, επιτρέποντας τη συγκράτηση της τάσης για μετακίνηση του πίσω μέρους με πολύ ομαλό τρόπο και με όση δόση επέμβασης χρειάζεται. Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές, με ικανοποιητική αν και κάπως «τεχνητή» αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, χωρίς πάντως να αποφεύγουν την ελαφρά «σπογγώδη» αίσθηση που συνήθως έχουν όλα τα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα. Θα επισημάνουμε επίσης ότι η τελευταία είναι ρυθμιζόμενη σε αρκετά επίπεδα, με ανάλογη ενίσχυση της επιβράδυνσης του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι (οπότε τα κανονικά φρένα λειτουργούν απλώς επικουρικά).
YΠEP
- Δύναμη-ροπή κινητήρα
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Χαμηλό κόστος χρήσης με οικιακό ρεύμα
- Αυτονομία άνω του μέσου όρου
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η δύναμη και οι  επιδόσεις  αξιοποιούνται από το καλό πλαίσιο, προσφέροντας ιδιαίτερα ευχάριστη οδήγηση
Συμπέρασμα
Δεν το κρύβουμε ότι το EV6 μας άρεσε οδηγικά, δείχνοντας ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να είναι ευχάριστο και στον οδηγό που επιδιώκει το «κάτι παραπάνω» (πέρα από ήχους κινητήρα και αλλαγές ταχυτήτων, που βρίσκονται εκτός της νέας πραγματικότητας που δημιουργεί η ηλεκτροκίνηση). Είναι δυνατό και γρήγορο, ελέγχεται εύκολα και μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα σε κάθε είδους δρόμο. Βεβαίως εδώ έρχεται, ως συνήθως, το «αλλά» με το οποίο καταλήγουμε στη δοκιμή κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αφορά την περιορισμένη αυτονομία στο ταξίδι σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτοκίνητα και φυσικά το ανεπαρκέστατο δίκτυο φόρτισης, που αποτρέπει τον ιδιοκτήτη ενός τέτοιου αυτοκινήτου από την προσπάθεια για ένα ταξίδι μακριά από τα αστικά κέντρα. Τουλάχιστον, όμως, εδώ υπάρχει η ευχαρίστηση που προσφέρει η οδήγηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, την οποία μπορεί κανείς να απολαύσει και σε μικρή σχετικά απόσταση από τον τόπο κατοικίας του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP