ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini - Cooper SE

Το Mini της νέας εποχής         ..:: Παρασκευή, 09 Δεκεμβρίου 2022 ::..

Η ηλεκτρική έκδοση του ανανεωμένου Mini προσφέρει «γκάζι» και επιδόσεις, έχει αντίστοιχα καλή οδική συμπεριφορά με τις συμβατικές εκδόσεις και προσφέρει απόλαυση στην οδήγηση με χαμηλό κόστος χρήσης, είναι ποιοτικό και «στιλάτο» αυτοκίνητο, αλλά η αυτονομία του το προορίζει για χρήση στην πόλη και η τιμή του -όπως σε όλα τα ηλεκτρικά- είναι υψηλή

Η παρουσίαση μιας ηλεκτρικής έκδοσης του Mini δεν ήταν σε καμία περίπτωση έκπληξη. Όχι μόνο επειδή ζούμε στην εποχή της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και λίγο-πολύ όλα τα μικρά μοντέλα μετεξελίσσονται προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά κι επειδή η BMW είχε ήδη δημιουργήσει δοκιμαστικά μια ηλεκτρική έκδοση του Mini περισσότερα από 10 χρόνια πριν. Είχε μάλιστα κατασκευάσει περισσότερα από 500 αυτοκίνητα, τα οποία είχε δώσει σε χρήστες μέσω "leasing" από το 2009, σε ένα πρόγραμμα γενικευμένων δοκιμών πριν τη μαζική παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου σαν το σημερινό. Το Mini Cooper SE αποτελεί πλέον επίσημα μέρος της γκάμας του εμβληματικού μικρού αυτοκινήτου του γερμανικού γκρουπ και στην ουσία δείχνει το μέλλον του συγκεκριμένου μοντέλου, όπως συμβαίνει με όλα τα μικρά αυτοκίνητα.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό του SE δεν διαφέρει λειτουργικά από αυτό των συμβατικών εκδόσεων του μοντέλου με τη χαρακτηριστική μεγάλη στρογγυλή οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, τα ψηφιακά όργανα και τους ιδιόρρυθμους διακόπτες (που δεν δυσκολεύεσαι πάντως να συνηθίσεις), όπως επίσης και την υψηλή ποιότητα κατασκευής, που δηλώνει τον "premium" χαρακτήρα του. Οι χώροι είναι περιορισμένοι για τους πίσω επιβάτες, αλλά πάντως είναι... πραγματικοί (σε αντίθεση με τα παλιότερα 3θυρα Mini, στα οποία αν ο οδηγός ξεπερνούσε το 1,80 μ. πίσω δύσκολα μπορούσαν να χωρέσουν δύο ενήλικοι). Ο χώρος αποσκευών έχει την ίδια χωρητικότητα με αυτόν των συμβατικών εκδόσεων του 3θυρου Mini (211 λίτρα), κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως εξακολουθεί να είναι μικρός με τα μέτρα της κατηγορίας και θυμίζει περισσότερο μίνι αυτοκίνητο πόλης παρά σούπερ μίνι. Οι χώροι για μικροπράγματα δεν είναι σπουδαίοι (και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές) και θα τους χαρακτηρίσουμε ως οριακά επαρκείς.

Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Όπως και στα άλλα Mini, τα σκιάδια είναι μικρά και δεν καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των πλαϊνών παράθυρων όταν στραφούν προς το πλάι, με αποτέλεσμα αν ο ήλιος είναι στο πλάι, να γίνεται ενοχλητικός σε μία μεγάλη διαδρομή. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 38.650 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει ESP, 4 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη της ρεζέρβας.
Το χαρακτηριστικό ταμπλό με το στρογγυλό όργανο υπάρχει κι εδώ, η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου και οι χώροι πίσω περιορισμένοι
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Mini Cooper SE κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, που τροφοδοτείται από μία συστοιχία μπαταριών λιθίου 32,6 kWh. Με δεδομένα και το γεγονός ότι οι ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν άμεσα -από μηδενικές στροφές- τη ροπή τους, είναι προφανές ότι το αυτοκίνητο έχει τις επιδόσεις που απαιτούνται για να... δικαιούται το "S" στο όνομα του, μπροστά από το "E" που χαρακτηρίζει την ηλεκτροκίνηση. Είναι πραγματικά γρήγορο (από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,3'') με άμεση απόκριση στο γκάζι και μια συνεχή επιτάχυνση μέχρι το όριο των στροφών του, που προσφέρει στον οδηγό την ευχαρίστηση που περιμένει από ένα Mini. Κιβώτιο φυσικά με την παραδοσιακή έννοια δεν υπάρχει και ο σχετικός μοχλός δίπλα στον οδηγό υπάρχει για την επιλογή της κίνησης προς τα εμπρός, της όπισθεν, της «νεκράς» και του «κλειδώματος» ("P") που έχουν όλα τα αυτόματα κιβώτια. Εκείνο που δεν εντυπωσιάζει με τα σημερινά δεδομένα της ηλεκτροκίνησης, είναι η αυτονομία, που θεωρητικά μπορεί να ξεπεράσει τα 200 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, στην πράξη όμως δύσκολα ξεπερνάει τα 170 και μπορεί να πέσει και στα 150, ιδιαίτερα σε συνθήκες κακοκαιρίας που έτυχε να βρεθούμε στη δοκιμή μας, με όλα τα συστήματα σε λειτουργία (φώτα, καθαριστήρες, θέρμανση κλπ.) έχοντας μάλιστα διαλέξει την επιλογή Green, που εξοικονομεί ενέργεια με περιορισμούς στον κινητήρα και το σύστημα θέρμανσης-κλιματισμού.

Οδηγώντας
Όπως συνήθως συμβαίνει στις ηλεκτρικές εκδόσεις μοντέλων που ήδη κυκλοφορούσαν σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και το βάρος αυξάνεται αρκετά λόγω της μπαταρίας, η τοποθέτησή της κάτω από το δάπεδο χαμηλώνει σημαντικά το κέντρο βάρους, προς όφελος της σταθερότητας και του κρατήματος. Οπότε τελικά η οδική συμπεριφορά μπορεί να είναι εξίσου καλή. Έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση το ηλεκτρικό Mini, όπως και το συμβατικό, είναι σημείο αναφοράς σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά στα μικρά αυτοκίνητα, στρίβει σαν καρτ, έχει εξαιρετικό κράτημα, η ακρίβεια τη συμπεριφοράς του ενθουσιάζει και τον απαιτητικό οδηγό, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές και τα φρένα πολύ καλά, Οπότε, με δεδομένη και τη μεγάλη ροπή και την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, και το ηλεκτρικό Mini μπορεί να προσφέρει την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν και οι συμβατικές εκδόσεις. Όπως επίσης και τον ίδιο συμβιβασμό στην άνεση, λόγω των σφιχτών αναρτήσεων όλων των Mini, κάνοντας σαφές ότι απευθύνεται κατ' αρχάς σ' ένα νεαρόκοσμο που έχει μεγαλύτερες αντοχές στις αντιδράσεις μιας ανάρτησης ρυθμισμένης για σπορτίφ χαρακτήρα.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Ποιότητα
- Φρένα
- Κόστος χρήσης
- Χαρακτήρας και στιλ που ξεχωρίζει
KATA
- Χώροι πίσω
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μέτρια άνεση
- Αυξημένη τιμή
- Μικρά σκιάδια
- Αυτονομία
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το αυτοκίνητο έχει «γκάζι», η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, αλλά η αυτονομία είναι μόνο για χρήση στην πόλη
Συμπέρασμα
Ούτως ή άλλως το Mini -και στις συμβατικές εκδόσεις του- είναι κατά βάση ένα προϊόν "lifestyle" που, όπως είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή του ανανεωμένου βενζινοκίνητου Cooper, έχει πολύ έντονα «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο στην ηλεκτρική έκδοση, που προσαρμόζει το αυτοκίνητο και στις τάσεις της εποχής. Έχει ξεχωριστό στιλ, ποιότητα, γόητρο και προσφέρει οδηγική απόλαυση και καλές επιδόσεις. Η διαφορά είναι ότι, σε αντίθεση με τις συμβατικές εκδόσεις, η ηλεκτρική προορίζεται για χρήση στην πόλη, λόγω της περιορισμένης αυτονομίας της. Κι αυτό σίγουρα κάνει πιο εμφανή την αυξημένη τιμή της. Όπως έχουμε πει κι άλλες φορές, όμως, σ' ένα προϊόν "lifestyle" η τιμή παίζει συνήθως δευτερεύοντα ρόλο. Απλώς εδώ ξεφεύγει από τις συνηθισμένες δυνατότητες μιας «μεσαίας» τάξης και απευθύνεται σε μια μειοψηφία που αποτελεί το επάνω τμήμα της (πολύ περισσότερο αφού μπορεί να αποκτηθεί μόνο ως δεύτερο αυτοκίνητο, για χρήση στην πόλη).
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mini.com.gr


  UP