ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW iX - xDrive40

Το επόμενο βήμα         ..:: Σαββάτο, 03 Δεκεμβρίου 2022 ::..

Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της BMW, είναι το πρώτο αυτοκίνητό της που είναι βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που επιτρέπει την καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα που περιμένει κανείς από ένα μεγάλο αυτοκίνητο της βαυαρικής μάρκας σε επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, λειτουργικότητα, ποιότητα και υψηλή τεχνολογία, με τους συμβιβασμός φυσικά που απαιτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ό,τι αφορά την αυτονομία και τις δυνατότητες φόρτισης

Η BMW, όπως και άλλοι κατασκευαστές, έχει ένα μεγάλο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και ήδη έχει παρουσιάσει αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα, τα περισσότερα από τα οποία είναι βασισμένα στις πλατφόρμες ήδη υπαρχόντων συμβατικών μοντέλων. Η ηλεκτροκίνηση, όμως, έχει κάποια πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά τη «χωροταξία» του αμαξώματος, για την πλήρη εκμετάλλευση των οποίων χρειάζεται μια πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια τέτοια πλατφόρμα έχει ήδη εξελίξει η γερμανική εταιρεία και το πρώτο της μοντέλο που είναι βασισμένο σ' αυτήν είναι η iX της δοκιμής μας, ένα μεγάλο SUV μήκους 4,953 μ., δηλαδή στο μέγεθος περίπου της X5.

Εσωτερικό
Αυτονόητη είναι η προσφορά πολύ μεγάλων χώρων για τους επιβάτες σ' ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, πολύ περισσότερο αφού είναι βασισμένο σε πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητο, που επιτρέπει και πολύ καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων. Το γεγονός π.χ. ότι δεν υπάρχει «τούνελ» στο δάπεδο, σημαίνει ότι και ένας πέμπτος επιβάτης πίσω κάθεται καλύτερα απ' ό,τι στα περισσότερα αυτοκίνητα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 500 λίτρων. Περιέργως, ενώ οι μεγαλύτερες δυνατότητες που προσφέρει η ηλεκτρική πλατφόρμα θα επέτρεπαν κάτι τέτοιο, οι (ανοιχτοί) χώροι για μικροπράγματα πάντως και πάλι δεν είναι σπουδαίοι, κάτι αρκετά συνηθισμένο στις BMW. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, κάτι επίσης συνηθισμένο στις BMW, όπως επίσης και η υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και υλικών. Θα επισημάνουμε μόνο ότι το σύστημα ρύθμισης από την κεντρική οθόνη των λειτουργιών και της εμφάνισης του πίνακα οργάνων, είναι κάπως πολύπλοκο και χρειάζεται προσαρμογή. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 97.850 ευρώ, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής και για τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, προβολής τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα σημειώσουμε την ύπαρξη μιας πανοραμικής ηλιοροφής υψηλής τεχνολογίας, από τις ελάχιστες που είναι προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς περιορίζει στο ελάχιστο το φως του ήλιου και δεν ζεσταίνεται καν μετά από αρκετή ώρα κίνησης σε ανοιχτό δρόμο χωρίς καμία σκίαση! Τέλος, θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας.
Λειτουργικό, ιδιαίτερα ποιοτικό και τεχνολογικά σύγχρονο, το εσωτερικό προσφέρει πολύ καλούς χώρους για μια οικογένεια
Κινητήρας-κιβώτιο
Η iX κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένα για κάθε άξονα ώστε να εξασφαλίζεται τετρακίνηση, με την συνολική ισχύ στην xDrive40 να φτάνει τους 326 ίππους. Σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή που έχουν οι ηλεκτροκινητήρες και μάλιστα από μηδενικές στροφές, αυτό το σύστημα παροχής ισχύος κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα γρήγορο, αλλά και ευκολοδήγητο και ξεκούραστο κι ευχάριστο στην οδήγηση, αφού η απόκριση στις εντολές του οδηγού είναι άμεση και η έλλειψη κιβώτιο ταχυτήτων μειώνει τις κινήσεις που αυτός χρειάζεται να κάνει, προσφέροντας μια εντελώς γραμμική επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού. Κι αυτή η επιτάχυνση είναι πραγματικά πολύ καλή, με την εταιρεία να ανακοινώνει μόλις 6,1'' για τα 0-100 χλμ./ώρα. Πολύ καλές είναι φυσικά και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια στα προσπεράσματα. Οι κινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 76,6 kWh («αξιοποιήσιμη» ενέργεια 70 kWh), η οποία στις μετρήσεις του τυποποιημένου κύκλου δοκιμών προσφέρει αυτονομία έως 422 χιλιόμετρων. Στην... πραγματική ζωή, σε αστικές συνθήκες (όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίζουν τη μεγαλύτερη αυτονομία τους) εύκολα μπορεί να φτάσει κανείς στα 350-370 χιλιόμετρα με φυσιολογική οδήγηση και με κλιματισμό σε λειτουργία (μιλάμε για διαδρομή και γύρω από την πόλη με ταχύτητες  70-100 χλμ./ώρα). Το κόστος χρήσης είναι φυσικά πολύ χαμηλό όταν το αυτοκίνητο φορτίζεται σε οικιακό ρεύμα.

Οδηγώντας
Πολύ καλά στημένη για SUV, η iX επωφελείται από το χαμηλό κέντρο βάρους που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, παρουσιάζοντας πολύ καλή σταθερότητα, καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά. Το πρόσθετο πλεονέκτημα της τετρακίνησης, με ξεχωριστό μάλιστα κινητήρα για κάθε άξονα, βελτιώνει ακόμα περισσότερο την κατευθυντικότητα και την ακριβή εκτέλεση των επιλογών που οδηγού. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα με ασφάλεια, γέρνει φυσικά λίγο παραπάνω σε σχέση με τα σεντάν και κουπέ της μάρκας, όπως π.χ. η i4, χωρίς πάντως αυτό να έχει κάποια σοβαρή επίπτωση στη συμπεριφορά του. Απλώς αρχίζει να υποστρέφει λίγο πιο νωρίς και δεν έχει την ίδια τέλεια ακρίβεια με την τετρακίνητη i4 (κάτι που ούτως ή άλλως δεν περιμένει κανείς από ένα SUV, που δεν είναι ένα σπορ, αλλά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο). Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό και τα φρένα αποτελεσματικά, έχουν όμως μια ελαφρά σπογγώδη αίσθηση, λιγότερη απ' ό,τι συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητο με ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, αλλά πάντως όχι ανύπαρκτη. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου και η άνεση αρκετά καλή για SUV. Τέλος, η τετρακίνηση με δύο κινητήρες, η μεγάλη ροπή από μηδενικές στροφές και η έλλειψη κιβωτίου προσφέρουν και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου.
YΠEP
- Δύναμη-ροπή κινητήρων
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
- Ηλιοροφή υψηλής τεχνολογίας
KATA
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις, που αξιοποιεί το καλό πλαίσιο με το χαμηλό κέντρο βάρους
Συμπέρασμα
Για μια ακόμη φορά φτάνουμε μετά τη δοκιμή ενός μεγάλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο «δια ταύτα» που μας προβληματίζει. Γιατί έχουμε εδώ ένα μεγάλο, πολύ ευρύχωρο, λειτουργικό, ιδιαίτερα ποιοτικό, γρήγορο και ασφαλές αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να είναι ιδανικό για μια οικογένεια (πολύ εύπορη βεβαίως λόγω της υψηλής τιμής του), το οποίο όμως δεν έχει την αυτονομία που έχουν τα συμβατικά αυτοκίνητα και πρέπει για την χρήση του να συμβιβαστεί κανείς με την έλλειψη κατάλληλων υποδομών φόρτισης στην ελληνική (και όχι μόνο!) πραγματικότητα. Τα μακρινά ταξίδια μπορούν να είναι λοιπόν μια απρόβλεπτη περιπέτεια, αλλά από την άλλη πλευρά ελάχιστοι χρειάζονται ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο -και μάλιστα τόσο ακριβό- για να κινούνται αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον. Αναγκαστικά, λοιπόν, η πιθανή πελατεία του περιορίζεται σε εκείνους που έχουν π.χ. ένα εξοχικό και γενικότερα κάνουν διακοπές σε μία ακτίνα μικρότερη από 300 χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας τους, ή έχουν και άλλο μεγάλο αυτοκίνητα με συμβατικό (ή υβριδικό) κινητήρα, που μπορεί να καλύψει κάποια ανάγκη για μακρινό ταξίδι.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP