ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Ignis Hybrid 2WD - Toyota Aygo X

Μικρά με μπόι         ..:: Σαββάτο, 19 Νοεμβρίου 2022 ::..

Δυο λιλιπούτεια ιαπωνικά αυτοκίνητα βούτηξαν στην κολυμπήθρα των crossover προκειμένου να γίνουν ακόμη πιο λειτουργικά στην καθημερινή χρήση, αυτή για την οποία εξ ορισμού προορίζονται

Οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν μαζικά την κατηγορία Α την οποία θεωρούν αντιοικονομική για τα συμβατικά αυτοκίνητα, που τα αντικαθιστούν με ηλεκτρικά. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που δεν θέλουν να τα παρατήσουν, συνειδητοποιούν την ανάγκη πολλών καταναλωτών για μίνι αυτοκίνητα πόλης και συνεχίζουν να παράγουν μικρά αυτοκίνητα, προσαρμόζοντάς τα κατάλληλα στο πνεύμα της εποχής. Καλύτερα παραδείγματα από τα Toyota Aygo X και Suzuki Ignis σίγουρα δεν υπάρχουν. Το πρώτο είναι μια crossover μετενσάρκωση του γνωστού μας Aygo, το οποίο απέκτησε ύψος και μια ακόμη πιο συμπαγή αισθητική. Το δεύτερο, αποτελεί μια «μινιατούρα» SUV, με σύγχρονη εμφάνιση και χαρακτηριστική προσωπικότητα. Έγινε σαφές πως οι σχεδιαστές της Toyota έκαναν τα πάντα προκειμένου να ξεφύγουν από τον κόσμο των συμβατικών μοντέλων μίνι. Προσέδωσαν δηλαδή συνειδητά στο νέο τους μικρό κάποια ιδιαίτερα στοιχεία στην εμφάνιση του. Το αποτέλεσμα είναι το Aygo X να μην περνάει πουθενά απαρατήρητο. Το Ignis από την άλλη, έχει αναμφισβήτητα πρωτότυπη εμφάνιση, η οποία τονίζεται περαιτέρω από τις λιτές και καθαρές γραμμές (κυρίως στο πίσω τμήμα), χωρίς βέβαια να ξεχνά τις crossover αναφορές, όπως είναι για παράδειγμα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, το αυξημένο ύψος, αλλά και οι μπάρες οροφής.

Εσωτερικά
Σίγουρα το στοιχείο που μας εντυπωσίασε στο Ignis συγκριτικά με το Aygo X, είναι οι μεγάλοι αναλογικά χώροι για τους επιβάτες στην προσεγμένη καμπίνα. Αυτό μεταφράζεται σε λιγότερους συμβιβασμούς εντός και εκτός πόλης σε σχέση με το Aygo X, στο οποίο πίσω θα νιώσεις πιο στριμωγμένος. Ο χώρος αποσκευών του Ignis μάλιστα, κυμαίνεται σε επίπεδα σούπερ μίνι (267 λίτρα), αφήνοντας πίσω στον συγκεκριμένο τομέα τον αντίπαλό του. Το Ignis προσφέρει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του χαρίζει ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Οι θέσεις για μικροπράγματα είναι ικανοποιητικές και στα δυο αυτοκίνητα πόλης. Η θέση οδήγησης του Suzuki είναι ικανοποιητική από πλευράς ορατότητας και χειριστηρίων, παρότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή. Τα πλαστικά είναι σκληρά, όπως συμβαίνει δηλαδή και στο Aygo X, ωστόσο, η συναρμογή και στα δυο αυτοκίνητα είναι γεροδεμένη, οπότε δεν θα εκφράσεις κάποιο παράπονο. Η αύξηση του ύψους του Toyota έχει προσθέσει θετικό πρόσημο στην ψηλή και εποπτική θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα, ιδίως προς τα εμπρός. Το Aygo X μπορεί να έπεται σε πρακτικότητα, προηγείται όμως στον τομέα του πιο σύγχρονου διακόσμου αλλά και της ψηφιακής κατάρτισης.

Η τιμή του Ignis Hybrid ξεκινάει από 15.080 ευρώ, και στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και θύρα USB, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Η τιμή του Aygo X ξεκινά από 14.770 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης σε διασταύρωση, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Και στα δύο λείπει η ρεζέρβα.
Σχεδιαστικά και τεχνολογικά το Aygo X παίρνει κεφάλι, στα χωροταξικά όμως κερδίζει το Ignis
Κινητήρες-κιβώτια
Διαφορετική φιλοσοφία διακρίνουμε στα κινητήρια σύνολα των δυο μικρών αυτοκινήτων πόλης, που συνδυάζονται και στα δύο με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Το Ignis επιστρατεύει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων DualJet με ισχύ 83 ίππους και ροπή 10,9 kgm, που συνδυάζεται με «ήπιο» υβριδικό σύστημα. Η μίζα/ηλεκτρογεννήτρια μπορεί να συνδράμει στο έργο του μοτέρ όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής περιορίστηκε στα 5,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ μερικές φορές βλέπεις και τιμές που ξεκινούν από 4 λίτρα, κάτι βέβαια που ισχύει απόλυτα και στο Aygo X, το οποίο χρησιμοποιεί έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα ενός λίτρου, 72 ίππων και 9,5 kgm ροπής. Το Ignis όχι μόνο προηγείται σε επιδόσεις, αλλά, το σημαντικότερο, παρουσιάζει ομαλότερη καμπύλη ροπής και σαφώς πιο πολιτισμένη λειτουργία έναντι του Aygo X. Στην πράξη, τα δυο σύνολα αποδείχτηκαν εξίσου ελαστικά και ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες και τον χαρακτήρα τους, λόγω φυσικά και του μικρού απόβαρου. Η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου πάντως, γέρνει προς την πλευρά του Ignis.

Οδηγώντας
Δεν χωράει αμφιβολία πως στο δρόμο τα δυο μίνι έχουν αυξήσει σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας που προσφέρουν πλέον, σε σχέση με το παρελθόν της κατηγορίας, χάρη και στα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που υπάρχουν (τα οποία βέβαια σπάνια θα χρειαστούν στον αστικό ιστό!). Και αυτό παρότι το κέντρο βάρος τους απέχει λίγο από τα συμβατικά αυτοκίνητα πόλης. Σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία, το Aygo X προηγείται του Ignis, αφού σε εμπνέει περισσότερο να κινηθείς σβέλτα, έχοντας αμεσότερη κατευθυντικότητα, σαφέστερο σύστημα διεύθυνσης, όπως επίσης και καλύτερα σε απόδοση και αίσθηση φρένα. Το πιο ευκολοδήγητο Ignis βέβαια, απαντά στον ανταγωνιστή του με λίγο καλύτερη άνεση ανάρτησης σε κατσαρά οδοστρώματα, αλλά και σαφώς μικρότερα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα. Τόσο σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των εγκάρσιων ανωμαλιών κατά την κύλιση, όσο και εκείνου που παράγεται από τον κινητήρα. Σημειώστε επίσης πως διαθέτει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με τον αντίπαλό του, που ναι μεν του αφαιρεί πόντους στο κομμάτι της λίγο πιο δυναμικής οδήγησης, αλλά το καθιστά ικανότερο σε light εκτός δρόμου εξορμήσεις (π.χ. στην ευκολότερη πρόσβαση μιας απομακρυσμένης παραλίας). Πίσω στην άσφαλτο, το πάτημα του Aygo X είναι εκείνο που παρουσιάζει πλέον ένα πιο συμπαγές και σοβαρό αποτύπωμα, δίνοντας την εντύπωση εν τέλει πως στέκεται καλύτερα στο δρόμο από το Ignis. Παράλληλα είναι και πιο ευχάριστο οδηγικά. Η Toyota κατάφερε να τιθασεύσει καλύτερα τις δυνάμεις που αναπτύσσονται και παράλληλα να δώσει περισσότερο έλεγχο στα χέρια του οδηγού.
Πιο άνετο και φιλήσυχο στο δρόμο το Ignis, περισσότερο ενδιαφέρον όμως αποδείχτηκε το Aygo X
Συμπέρασμα
Τα δυο «crossover τσέπης» με προέλευση την Άπω Ανατολή, είναι τόσο κοντά σε δυνατότητες, όσο και οι τιμές αγοράς τους. Οπότε εύλογα η ετυμηγορία μοιάζει πραγματικά με άλυτο γρίφο, αφού η αντιπαράθεση των δυο αυτοκινήτων στους επιμέρους τομείς αποδεικνύει πως τα Ignis και Aygo X ουσιαστικά αλληλοσυμπληρώνονται. Το Suzuki είναι όντως πιο άνετο και πρακτικό εντός, με πιο ήσυχο μάλιστα κινητήρα και καλύτερες επιδόσεις. Το "trendy" Toyota όμως έχει τα πλεονεκτήματά του στην οδήγηση, αλλά και στον πλουσιότερο εξοπλισμό που διαθέτει.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ IGNIS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Επιδόσεις
ΤΟ AYGO X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Απόκριση τιμονιού
- Αίσθηση φρένων
- Εξοπλισμό

  UP