ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS 4 - 1.5 BlueHDi 130

Βάστα ντίζελ!         ..:: Σαββάτο, 12 Νοεμβρίου 2022 ::..

Το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της γαλλικής premium μάρκας ανταποκρίνεται στην εικόνα που θέλει να έχουν τα αυτοκίνητά της η DS, με σχεδίαση που ξεχωρίζει εσωτερικά κι εξωτερικά, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και υλικών και κορυφαία άνεση για την κατηγορία, ενώ το «κερασάκι» στην τούρτα είναι ο εξαιρετικός ντίζελ 1.5, συνδυάζοντας καλή απόδοση σε ισχύ και ροπή με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, που «βάζει τα γυαλιά» ακόμα και σε κάποιες -πιο ακριβές- υβριδικές προτάσεις

Οι Γάλλοι του γκρουπ Stellantis (Peugeot-Citroen-DS-Opel-Fiat-Alfa Romeo-Maserati-Jeep κλπ. κλπ.!) φαίνεται να πιστεύουν πολύ στο «πρότζεκτ» DS. Την αυτόνομη πορεία δηλαδή μιας πολυτελούς μάρκας, που δεν θα προσπαθεί να μιμηθεί τα γερμανικά πρότυπα, αλλά θα θα προβάλλει το γαλλικό "know how" στον τομέα των πολυτελών προϊόντων, όπου οι Γάλλοι πρωταγωνιστούν εδώ και δεκαετίες, από τη μόδα μέχρι τα ποτά κι από τη γαστρονομία μέχρι τα αρώματα. Το γεγονός ότι αυτή η προσπάθεια συνδέθηκε με τη Citroen (από την ιστορία της οποίας άλλωστε είναι δανεισμένο και το όνομα DS), είναι επίσης απολύτως λογικό, με δεδομένη την προϊστορία της συγκεκριμένης μάρκας στη σχεδιαστική πρωτοτυπία και την τεχνολογική καινοτομία, που επίσης είναι σημαντικό στοιχείο για την δημιουργία ξεχωριστής «ταυτότητας» ενός κατασκευαστή premium αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο της DS, η DS 4, είναι ένα προσθιοκίνητο μικρομεσαίο crossover μήκους 4,40 μ. με υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 18,9 εκ.) αμάξωμα τύπου κουπέ, βασισμένο σε μια εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2, στην οποία βασίζεται και η DS 7. Κι αν κάτι το χαρακτηρίζει πριν καν αξιολογηθεί λειτουργικά, είναι το εντυπωσιακό στιλ του που τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο, όπως διαπιστώσαμε κυκλοφορώντας με αυτό την εβδομάδα που το είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή.

Εσωτερικό
Η πρώτη επαφή με κάθε αυτοκίνητο είναι στο εσωτερικό, όποτε είναι απαραίτητο το εσωτερικό ενός premium αυτοκινήτου να προσφέρει μια εικόνα ποιότητας, άνεσης και φυσικά σύγχρονης τεχνολογίας. Αυτό το καταφέρνει η DS 4, με ένα εσωτερικό ιδιαίτερα προσεγμένο σε υλικά και συναρμολόγηση, στο οποίο μάλιστα έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για μία σχεδίαση που να αποπνέει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει παραμεληθεί η λειτουργικότητα, που είναι βασικό στοιχείο κάθε αυτοκινήτου της κατηγορίας. Έτσι, προσφέρει χώρους που φιλοξενούν άνετα τέσσερις επιβάτες, αρκετούς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό κι έναν απολύτως επαρκή για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 430 λίτρων. Θα παρατηρήσουμε μόνο πως αυτός έχει κάπως ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, απλώς, όπως συμβαίνει συνήθως σε όλα τα αυτοκίνητα με αμάξωμα τύπου κουπέ, το σχήμα του αυτοκινήτου πίσω περιορίζει κάπως στην ορατότητα σε σύγκριση με τα πιο συμβατικά αμαξώματα, σεντάν, χάτσμπακ ή «τύπου τζιπ». Από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού (όπως ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) θα επισημάνουμε ιδιαίτερα τα εξαιρετικά εμπρός καθίσματα, που είναι εντυπωσιακά άνετα και με σωστή στήριξη του σώματος, υπενθυμίζοντας τις καλύτερες στιγμές των Γάλλων στον τομέα της άνεσης.

Τα ψηφιακά όργανα και η απαραίτητη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, δίνουν το στίγμα της σύγχρονης τεχνολογίας του αυτοκινήτου στους τομείς της συνδεσιμότητας και των κάθε είδους ηλεκτρονικών συστημάτων, θα παρατηρήσουμε πάντως ότι τα «μενού» επιλογής των λειτουργιών που ρυθμίζονται από την οθόνη δεν είναι από τα πιο εύχρηστα που έχουμε συναντήσει και χρειάζονται κάποιο χρόνο εξοικείωσης. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 34.450 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Αθτο, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνον την έλλειψη ρεζέρβας.
Με στιλ που ξεχωρίζει και εσωτερικά, σύγχρονη τεχνολογία, επαρκείς χώρους και πολύ προσεγμένη ποιότητα, ο premium χαρακτήρας τη DS 4 επιβεβαιώνεται
Κινητήρας-κιβώτιο
Ευτυχώς ο ντίζελ κρατάει ακόμα στο γκρουπ Stellantis, παρά τις επιθέσεις που έχει δεχτεί τα τελευταία χρόνια με κριτήρια υποτίθεται οικολογικά, παρ' όλο που το πρωτεύον πρόβλημα του περιβάλλοντος αυτή τη στιγμή είναι η υπερθέρμανση του πλανήτη, άρα οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου όπως το CO2, που εκπέμπεται σε πολύ μικρότερες ποσότητες από τα ντίζελ σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητο! Μιλάμε βεβαίως για έναν από τους κορυφαίους ντίζελ της αγοράς, το γνωστό μας από πολλά μοντέλα του ομίλου 1.5 με τους 130 ίππους, ο οποίος καλύπτει τις πιο αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ένας αρκετά δυνατός κινητήρας με πολύ καλή ροπή, που εξασφαλίζει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις στη DS 4 (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9''), ώστε να αισθάνεσαι ασφαλής στα προσπεράσματα. Κυρίως όμως προσφέρει ξεκούραστη και ευχάριστη οδήγηση χάρη στην καλή ροπή του, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται. Αυτή είναι η μία όψη μόνο του νομίσματος, με την άλλη να είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή, καθώς τα παραπάνω συνδυάζονται με μια πολύ χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί ακόμα και στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. και στο ταξίδι να πέσει ακόμα και κάτω από 5,5! Αν μάλιστα βρεθεί κανείς στις ιδανικές συνθήκες από πλευράς δρόμου και κυκλοφορίας με πολύ ήρεμη οδήγηση, μπορεί να δει νούμερα που φαίνονται εξωπραγματικά. Σε μια τέτοια διαδρομή που κάναμε στη λεωφόρο Κηφισού από την παραλιακή μέχρι την Κηφισιά με επιστροφή, σε μια από τις λίγες μέρες και ώρες που η κυκλοφορία εκεί ήταν ελάχιστη, με πολύ ήρεμη οδήγηση και ταχύτητα το πολύ μέχρι 90 χλμ./ώρα, πετύχαμε μέση κατανάλωση 4 λίτρα/100 χλμ. Αυτά για όσους έχουν ενδοιασμούς για τους ντίζελ... Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι οι τυποποιημένες (WLTP) εκπομπές CO2 είναι 138 g/km, οπότε το αυτοκίνητο μπαίνει καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Αναφέραμε ήδη τη συγγένεια της DS με τη Citroen, οπότε είναι αυτονόητη κι προτεραιότητα που έχει δοθεί στην κορυφαία άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, που είναι σε αυτόν τον τομέα από τα κορυφαία της κατηγορίας του. Με καλή ποιότητα κύλισης, έχει επίσης καλό κράτημα και ασφαλή συμπεριφορά, που δεν προδιαθέτει πάντως για σπορ οδήγηση, με δεδομένες και τις κάπως αυξημένες κλίσεις στις πιεσμένες στροφές που επιτρέπουν οι μαλάκες αναρτήσεις, χωρίς όμως να δημιουργούν απότομες ή απρόβλεπτες αντιδράσεις. Η συμπεριφορά στις στροφές είναι προοδευτικά υποστροφική και στις πολύ κλειστές στροφές που ο οδηγός θα πιέσει το αυτοκίνητο, εμφανίζεται μία -όχι άγνωστη στα παλιότερα γαλλικά μοντέλα- τάση εμφάνισης υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι, η οποία όμως αφενός είναι πολύ μικρότερη απ' ό,τι στο παρελθόν και αφετέρου δεν εξελίσσεται πέρα από την απλή διόρθωση της πορείας, γιατί επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου και δεν την αφήνουν να εξελιχθεί. Συνολικά, λοιπόν, η DS 4 οδηγείται εύκολα, είναι ασφαλής και προσφέρει κορυφαία άνεση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να προσφέρει κάποια σπουδαία αίσθηση, ενώ αποτελεσματικά είναι τα φρένα.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Ποιότητα
- Καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο
- Πολύ χαμηλή κατανάλωση
- Ξεχωριστό στιλ μέσα-έξω
KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωση πορτμπαγκάζ
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω λόγω σχήματος κουπέ
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ασφαλής και ευκολοδήγητη, η DS 4 προσφέρει κορυφαία άνεση  και εντυπωσιακή οικονομία στην έκδοση ντίζελ
Συμπέρασμα
To στοίχημα για το γαλλικό γκρουπ με τη DS δεν είναι να δημιουργεί απλώς καλά αυτοκίνητα, αυτό είναι κάτι που το κάνουν μια χαρά και η Peugeot με τη Citroen. Τα DS δεν πρέπει απλώς να είναι καλά, αλλά να προσφέρουν και το «κάτι παραπάνω», ώστε να διεκδικήσουν ένα κομμάτι από την premium κατηγορία. Αυτό το «κάτι παραπάνω» το προσφέρει η DS 4, ξεκινώντας από ένα στιλ που ξεχωρίζει (είχαμε αρκετό καιρό να οδηγήσουμε αυτοκίνητο που τραβούσε τόσα βλέμματα στο πέρασμά του), μία ποιότητα κατασκευής και υλικών αντάξια της premium εικόνας που διεκδικεί το αυτοκίνητο, μια κορυφαία άνεση αντάξια της ιστορίας του γαλλικού γκρουπ (και κυρίως της Citroen από την οποία άλλωστε προέρχεται και το όνομα DS), έναν εξαιρετικό κινητήρα ντίζελ που προσφέρει επαρκείς επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία και, τέλος, βασικά «αυτοκινητικά» χαρακτηριστικά (ασφάλεια, χώρους, θέση οδήγησης, εξοπλισμό κλπ.) που ικανοποιούν απόλυτα. Από εκεί και πέρα είναι θέμα του μάρκετινγκ να περάσει στο κοινό το μήνυμα για το χαρακτήρα και την αξία του αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dsautomobiles.gr


  UP