ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη νέα BMW X1

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 09 Νοεμβρίου 2022 ::..
Μετά την πρόσφατη στατική παρουσίαση της νέας γενιάς του μικρότερου SUV της γκάμας της, της X1, η BMW μας έδωσε τη δυνατότητα και για μία πρώτη σύντομη οδηγική επαφή με το αυτοκίνητο στους δρόμους της Αττικής. Η νέα X1 προσφέρεται πλέον με μία πλήρη γκάμα κινητήρων, που εκτός από τις συμβατικές και τις υβριδικές εκδόσεις περιλαμβάνει και την ηλεκτρική iX1. Οι τιμές αυτοκινήτου ξεκινούν από 40.090 ευρώ για τη βενζινοκίνητη sDrive18i (με κίνηση στους εμπρός τροχούς), με βασικό εξοπλισμό στον οποίο συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα μια ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών κλπ.


Όπως συνηθίζεται εδώ και κάμποσα χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία, η νέα γενιά της X1 έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη, με μήκος αυξημένο κατά 5,3 εκ. (συνολικά 4,5 μ.), πλάτος αυξημένο κατά 2,4 εκ. και ύψος αυξημένο κατά 4,4 εκ. Μεγαλύτερο επίσης -κατά 2,2 εκ.- είναι και το μεταξόνιο και φαρδύτερα τα μετατρόχια. Αυτονόητο είναι ότι αυτή η εξέλιξη έχει ως αποτέλεσμα την προσφορά μεγαλύτερων χώρων τους επιβάτες, που εξασφαλίζουν την άνετη μετακίνηση 4 ενηλίκων ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Ο οικογενειακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου επιβεβαιώνεται και από τον μεγάλο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 540 λίτρα. Σημαντικό για την εμπορική επιτυχία του μοντέλου είναι το γεγονός ότι προσφέρεται με μια πληρέστατη γκάμα κινητήρων. Αυτή περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις ντίζελ, μία με 2λιτρο κινητήρα 150 ίππων, μία 2λιτρη με ήπιο υβριδικό σύστημα, που προσθέτει στιγμιαία 19 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα και μία 2λιτρη 197 ίππων, επίσης με ήπιο υβριδικό σύστημα που προσθέτει στιγμιαία 19 ίππους. Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχουν επίσης τρεις εκδόσεις, μία με τον βενζινοκινητήρα 1.5 των 136 ίππων, μια με τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση 156 ίππων και ήπιο υβριδικό σύστημα με τον ηλεκτροκινητήρα των 19 ίππων και μία 2λιτρη με 204 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα με τον ηλεκτροκινητήρα των 19 ίππων. Υπάρχουν επίσης δύο φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 με 136 ή 150 ίππους σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων στην πρώτη περίπτωση και 177 στη δεύτερη, με ηλεκτρική αυτονομία 77-92 χιλιομέτρων για πρώτη και 76-88 χιλιόμετρα για τη δεύτερη στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Και φυσικά υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (iX1) (με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 230 kW ή 313 ίππων). Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται -ανάλογα με την έκδοση- στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν ή ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη (τετρακίνητη) έκδοση xDrive23d με το 2λιτρο κινητήρα των 197 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, αφορά την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και υλικών, που επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα ακόμα και του μικρότερου SUV της βαυαρικής εταιρείας, όπως επίσης και την παραδοσιακά πολύ καλή θέση οδήγησης, που χαρακτηρίζει όλες τις BMW. Από εκεί και πέρα ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ακόμα και σε δρόμους με ανώμαλο οδόστρωμα, στοιχείο σίγουρα σημαντικό για ένα SUV που διεκδικεί και σπορτίφ χαρακτήρα και μοιραία απαιτεί πιο «σφιχτές» αναρτήσεις. Ο κινητήρας είναι προφανές ότι έχει τη δύναμη όχι απλώς για να... διεκπεραιώσει αξιοπρεπώς την κίνηση του αυτοκινήτου, αλλά για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,4''), που εξασφαλίζουν και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, ακόμα και σε μία ορεινή διαδρομή (σαν την ανάβαση της Πάρνηθας που συμπεριλάβαμε στο δρομολόγιο μας). Ταυτόχρονα, η πολύ καλή ροπή που χαρακτηρίζει τους πετρελαιοκινητήρες εξασφαλίζει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση μέσα στην κίνηση του αστικού περιβάλλοντος. Ούτως ή άλλως το 7άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και έχει σωστή κατανομή των σχέσεων. Τέλος, η οδική συμπεριφορά είναι αντάξια μιας BMW, με εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία του αυτοκινητοδρόμου, καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα (κάτι στο οποίο προφανώς συνεισφέρει και η τετρακίνηση) στους δρόμους με συνεχείς στροφές, όπου το πολύ καλό τιμόνι βοηθάει το οδηγό να επιλέγει με ακρίβεια την τροχιά του αυτοκινήτου, χωρίς να αγχώνεται σε καμία περίπτωση. Τα εξαιρετικά φρένα συμπληρώνουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP