ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Μακριά από εμάς κι όπου να 'ναι!

        ..:: Πέμπτη, 03 Νοεμβρίου 2022 ::..
Ο κύβος ερρίφθη λοιπόν και οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μαζί με το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο αποφάσισαν ότι από το 2035 θα σταματήσουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το αποφάσισαν οι πολιτικοί και οι γραφειοκράτες και η απόφαση προβλήθηκε μαζικά από τα μέσα ενημέρωσης, ως στοιχείο της «αποφασιστικής» πρωτοβουλίας κυβερνήσεων, Στρασβούργου και Βρυξελλών για την προστασία του περιβάλλοντος. Ποιος ζει ποιος πεθαίνει βέβαια μέχρι τότε και αυτό ακριβώς είναι το σκεπτικό πίσω από μια τέτοια απόφαση, που δεν θα κληθούν να επιβάλουν αυτοί που την πήραν, αλλά οι διάδοχοί τους στο μέλλον. Όσο για το περιβάλλον, όλοι τους μιλούν για αυτό, αλλά στην πραγματικότητα δεν δίνουν δεκάρα.

Εν τω μεταξύ ήδη έχουν αρχίσει τα παρατράγουδα, με αντιδράσεις σε πολλές περιοχές της Ευρώπης για τις συνέπειες που θα έχει μια τέτοια βιαστική απόφαση, για την αντιμετώπιση των οποίων δεν έχει γίνει ο παραμικρός προγραμματισμός. Την περασμένη εβδομάδα σε συνέντευξη του προέδρου Μακρόν στο κρατικό δεύτερο κανάλι της γαλλικής τηλεόρασης, η δημοσιογράφος ρώτησε τον πρόεδρο μήπως η τόσο βιαστική επιβολή της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ευνοήσει τελικά την Κίνα, που προηγείται της Ευρώπης και των ΗΠΑ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και ενδέχεται να πλημμυρίσει την Ευρώπη με κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (που είναι και φθηνότερα των ευρωπαϊκών, λόγω και της παραγωγής στην Κίνα των περισσότερων μπαταριών που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού εκεί εξορύσσεται και το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης ύλης, που είναι το λίθιο).

Στην απάντησή του ο Γάλλος πρόεδρος τόνισε ότι, αντιθέτως, η ηλεκτροκίνηση θα επιτρέψει τη μεγαλύτερη ανεξαρτησία της Γαλλίας στον τομέα των οδικών μεταφορών, αφού αυτήν τη στιγμή τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται βασίζονται σε πρώτη ύλη -το πετρέλαιο- που εισάγεται εξολοκλήρου από το εξωτερικό, ενώ η Γαλλία διαθέτει μεγάλα αποθέματα λιθίου, που μπορεί να αξιοποιήσει για την κατασκευή μπαταριών στο έδαφος της. Στην εκπομπή που ακολούθησε τη συνέντευξη, για την ανάλυση των όσων λέχθηκαν, παρουσιάστηκε ένα ρεπορτάζ για την τοποθεσία όπου βρίσκονται τα αποθέματα λιθίου και τις αντιδράσεις που ήδη αρχίζουν να υπάρχουν για την εξόρυξή του, καθώς υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις από αυτή!

Βλέπετε, καλά όλα αυτά που λένε για το περιβάλλον, αλλά όλοι σκέπτονται «καλό ότι γίνεται, αλλά μακριά από εμάς»! Το έχουμε ζήσει άλλωστε και στην Ελλάδα και με το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αλλά και με τις διάφορες επενδύσεις που κατά καιρούς προτείνονται για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή για οτιδήποτε άλλο. Το κακό είναι πως σ' αυτή τη ζωή ό,τι παίρνεις από τη φύση έχει κάποιο κόστος. Οι άνθρωποι, λοιπόν, θέλουν να οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά δεν θέλουν να γίνεται η εξόρυξη του λιθίου που απαιτείται για τις μπαταρίες τους (ή τουλάχιστον να γίνεται σε άλλες χώρες κι ας αντιμετωπίσουν εκείνες τα όποια περιβαλλοντικά προβλήματα)! Κι αν οι μπαταρίες είναι ακριβές, τότε θα διαμαρτύρονται και για αυτό! Αυτά συμβαίνουν, όμως, όταν μετά από δεκαετίες αδράνειας παίρνονται αποφάσεις στο πόδι..._Π.Φ.

  UP