ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW i4 - M50

Ηλεκτρικός πύραυλος         ..:: Σαββάτο, 22 Οκτωβρίου 2022 ::..

Η ηλεκτρική "M" της σειράς 4, μπορεί να μην έχει τον ήχο της βενζινοκίνητης, υπερτερεί όμως από αυτήν σε όλα, επιδόσεις, συμπεριφορά, ευκολία οδήγησης κλπ, χωρίς μάλιστα να είναι ακριβότερη, με μοναδικό «αλλά» βέβαια, όπως σε όλα τα ηλεκτροκίνητα, την μικρότερη αυτονομία και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που θα επέτρεπε την εύκολη χρήση της σε μακρινά ταξίδια

Δεν θα περίμενε βέβαια κανείς ότι η BMW θα εγκατέλειπε τη δημιουργία κορυφαίων σπορ εκδόσεων "M" για τα μοντέλα της επειδή μας προέκυψε η ηλεκτροκίνηση! Τουναντίον η ηλεκτροκίνηση είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για την βαυαρική εταιρεία να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις εντυπωσιακές επιδόσεις αυτών των μοντέλων, αφού τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη ισχύ και -κυρίως- πολύ μεγαλύτερη ροπή από τα συμβατικά, από μηδενικές μάλιστα στροφές. Με δεδομένο δε ότι, λόγω του μικρότερου όγκου των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, είναι εύκολο να τοποθετηθούν σε ένα αυτοκίνητο δύο ηλεκτροκινητήρες και μάλιστα ένας στον εμπρός και ένας στον πίσω άξονα, είναι πολύ εύκολο αυτά τα αυτοκίνητα να είναι και τετρακίνητα. Με πολύ καλές μάλιστα δυνατότητες σωστής κατανομής της ροπής στους δύο άξονες, αφού καθένας απ' αυτούς κινείται από το δικό του κινητήρα. Με το που άρχισαν λοιπόν να αναπτύσσουν ένα εντατικό πρόγραμμα δημιουργίας ηλεκτρικών μοντέλων, οι Βαυαροί ξεκινήσαν και τη δημιουργία εκδόσεων "M", σαν την i4 M50 της δοκιμής μας, ένα πεντάθυρο κουπέ μήκους 4,783 μ. που βασίζεται στην έκδοση αμαξώματος Gran Coupe της σειράς 4.

Εσωτερικό
Όπως όλες οι εκδόσεις της σειράς 4, η i4 είναι πλήρως προσαρμοσμένη στην ψηφιακή εποχή μας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό να δημιουργούν μια εικόνα high tech για το εσωτερικό. Η Gran Coupe έχει καλύτερους χώρους από την απλή κουπέ, φιλοξενώντας άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες, χωρίς μάλιστα το σχήμα της να δημιουργεί το «κλειστοφοβικό» περιβάλλον της 2θυρης σειράς 4 πίσω. Αλλά και ο χώρος αποσκευών της i4 Gran Coupe είναι μεγαλύτερος από αυτόν της 2θυρης έκδοσης, έχοντας χωρητικότητα 470 λίτρων, δηλαδή σχεδόν όσο και της σειράς 3. Είναι επομένως απολύτως επαρκής για τις αποσκευές μιας οικογένειας. Από πλευράς εργονομίας το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, με μια πολύ καλή θέση οδήγησης, ευανάγνωστα όργανα και εύχρηστα χειριστήρια. Εξαιρετική είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι οι θήκες στις πόρτες έχουν άβολο σχήμα προς τα πίσω («χώνονται» υπερβολικά προς τα πίσω και στενεύουν πολύ, δυσκολεύοντας της πρόσβαση από ένα μεγάλο χέρι).

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 75.850 ευρώ, με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, ηλεκτροχρωματικούς καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής.
Ευρύχωρο, ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό, ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις που δημιουργεί η υψηλή τιμή του αυτοκινήτο
Κινητήρας-κιβώτιο
BMW M είναι, δεν θα περίμενε κανείς κάτι που να μην είναι εντυπωσιακό σε επίπεδο δύναμης και επιδόσεων. Η i4 M50, λοιπόν, κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για κάθε άξονα ώστε να εξασφαλίζεται και τετρακίνηση), συνολικής ισχύος 544 ίππων. Αυτονόητες είναι κατά συνέπεια οι επιδόσεις επιπέδου υπεραυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 3,9''), όχι μόνο λόγω των ίππων, αλλά και χάρη στην τεράστια ροπή των 81 kgm που, όπως σε όλους τους ηλεκτροκινητήρες, αποδίδεται από μηδενικές στροφές! Ο όρος «σαν αφηνιασμένο άλογο» είναι μάλλον... επιεικής για να χαρακτηρίσει αυτό που αισθάνεσαι όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι. Το αυτοκίνητο εκτοξεύεται στην κυριολεξία και σε κολλάει στο κάθισμα με μια συνεχή επιτάχυνση που θυμίζει αεροπλάνο κατά την απογείωση και η οποία δεν διακόπτεται μάλιστα από αλλαγές ταχυτήτων στο κιβώτιο που... δεν υπάρχει (ένα άλλο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έχουν μια μόνο σχέση μετάδοσης). Εξίσου αυτονόητη είναι λοιπόν και η ασφάλεια στα προσπεράσματα, τα οποία γίνονται αστραπιαία ακόμα και όταν πρόκειται για μεγάλα οχήματα, με ελάχιστο χρόνο παραμονής στο αντίθετο ρεύμα. Η αυτονομία που προσφέρει η μεγάλη μπαταρία των 83,9 kWh (ωφέλιμες 80,7 kWh) είναι έως 520 χλμ. σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Είναι όμως πρακτικά αδύνατο με τέτοιο αυτοκίνητο και τέτοια δύναμη, ακόμα και μέσα στην πόλη, να κινείσαι με... αυγό κάτω από το πόδι που απαιτείται για να πετύχεις τέτοια αυτονομία! Δεν εννοούμε φυσικά ότι μέσα στην πόλη κινείσαι με τρέλες ταχύτητες, απλά είναι δύσκολο να συγκρατηθείς υπερβολικά στο πάτημα του γκαζιού για μία λογική ενδιάμεση επιτάχυνση, π.χ. από τα 40 στα 70 χλμ./ώρα σε μία λεωφόρο. Εν πάση περιπτώσει, μπορείς να φτάσεις τα 350 χιλιόμετρα με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη (μιλάμε πάντα για... φυσιολογική οδήγηση μέσα στα πλαίσια της λογικής!), αυτονομία που είναι ανταγωνιστική με τα σημερινά δεδομένα, αλλά βέβαια περιορίζει τις δυνατότητες χρήσης του αυτοκινήτου για μακρινά ταξίδια στην ελληνική πραγματικότητα.

Οδηγώντας
Όλη αυτή η δύναμη δεν σημαίνει βέβαια τίποτα αν δεν περνάει σωστά στο δρόμο. "M" είναι όμως αυτή, αλίμονο αν δεν μπορεί να ρυθμίσει ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο έτσι ώστε να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο στο δρόμο την δύναμή του. Πολύ περισσότερο μάλιστα αν πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που έχει το μεγάλο πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο, κάτι που ενισχύει βέβαια σημαντικά την σταθερότητα και τον έλεγχο της συμπεριφοράς. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα είναι φυσικά η τετρακίνηση και μάλιστα με τη μορφή των δύο κινητήρων, καθένας από τους οποίους κινεί διαφορετικό άξονα, έτσι ώστε να υπάρχει κάθε φορά η ιδανική ισορροπία εφαρμογής ροπής στους τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Με δυο λόγια, λοιπόν, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό στο δρόμο, περνάει αυτή την θηριώδη δύναμη με έναν απολύτως ελεγχόμενο τρόπο, με πρόσθετη βοήθεια από τα «διακριτικά» ηλεκτρονικά, που συγκρατούν τις υπερβολές. Το κράτημα είναι εξαιρετικό, η κατευθυντικότητα επίσης, η απόκριση στις εντολές του πολύ καλού τιμονιού άμεση και ακριβής και τα φρένα άψογα. Σε αντίθεση μάλιστα με τη συντριπτική πλειοψηφία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που έχουν μια «σπογγώδη» αίσθηση στα φρένα, εδώ η αίσθηση των φρένων είναι πολύ καλή. Με δυο λόγια μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που όχι απλώς χαίρεσαι, αλλά ενθουσιάζεσαι να οδηγείς!
YΠEP
- Σύστημα παροχής ισχύος
- Κορυφαίες επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τετρακίνηση
- Τιμόνι
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Κόστος χρήσης
KATA
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Αυτονομία σε σχέση με το βενζινοκίνητο
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εκρηκτικά γρήγορη, η i4 M50 βάζει πολύ καλά όλη αυτή τη δύναμη στο δρόμο
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο, που λόγω και της υψηλής τιμής του απευθύνεται σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό, το οποίο επιζητεί την απόλαυση της οδήγησης στο έπακρο (χωρίς πάντως να στερείται την πρακτικότητα, με δεδομένους τους οικογενειακούς χώρους του συγκεκριμένου μοντέλου). Πρόκειται δε και για μία από τις λίγες περιπτώσεις που το ηλεκτρικό μοντέλο δεν είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο (την τετρακίνητη M440 Gran Coupe), προσφέροντας μάλιστα μεγαλύτερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις. Άρα σαν πρόταση είναι ιδανική για το συγκεκριμένο κοινό, με το μειονέκτημα φυσικά ότι δεν μπορείς να το χαρείς οπουδήποτε στην Ελλάδα με την ίδια ευκολία που θα κινηθείς με μια βενζινοκίνητη BMW "M", λόγω της περιορισμένης αυτονομίας και της έλλειψης επαρκών υποδομών για τη φόρτισή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP