ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes EQA - 250

«Αστική» GLA         ..:: Σαββάτο, 15 Οκτωβρίου 2022 ::..

Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της Mercedes, άμεσος συγγενής της GLA, προσφέρει δύναμη και καλές επιδόσεις, είναι ασφαλές στο δρόμο, με καλή ποιότητα κύλισης, είναι ποιοτικό και ξεκούραστο στην οδήγηση, έχει χαμηλό κόστος χρήσης και πολύ ικανοποιητική αυτονομία για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις κάθε είδους, όχι όμως και για μακρινά ταξίδια, για τα οποία θα πρέπει να βασίζεται στο ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης

Η Mercedes έχει ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει και την δημιουργία μοντέλων βασισμένων σε καινούργιες πλατφόρμες ειδικά εξελιγμένες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο πιο ρεαλιστικός τρόπος, όμως, για τις εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας για την άμεση δημιουργία και προσφορά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στις ασφυκτικές προθεσμίες που προέβλεπε η εκβιαστική ευρωπαϊκή νομοθεσία, ήταν η δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασισμένων στις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες των συμβατικών μοντέλων τους. Αυτήν την επιλογή έκανε και η Mercedes και το μικρότερο από τα ηλεκτρικά SUV της γκάμας της. Η EQA, αποτελεί στην ουσία μια ηλεκτρική παραλλαγή της GLA, με την οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Έτσι έχει το ίδιο μεταξόνιο των 2.729 χιλιοστών, ενώ ο μήκος της φτάνει τα 4,463 μ.

Εσωτερικό
Με δεδομένη τη συγγένεια των δύο μοντέλων, είναι φυσιολογική η παρόμοια εικόνα που συναντάμε στο εσωτερικό, που και στην EQA φιλοξενεί άνετα 4 επιβάτες. Όπως όμως συμβαίνει συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα οποία πρέπει να βρεθεί χώρος και για την μπαταρία εκτός από τα εξαρτήματα του συστήματος παραγωγής ισχύος, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος στα 340 λίτρα (αντί για 435 στη GLA), είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου χάτσμπακ και όχι από τα μεγαλύτερα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε όμως το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί. Η θέση οδήγησης είναι σωστή και οι ρυθμίσεις που υπάρχουν για το κάθισμα το τιμόνι επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι οι μικροσκοπικές επιφάνειες αφής που βρίσκονται στο τιμόνι για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών, χρειάζονται κάποια προσαρμογή για τους... μη μυημένους! Δεν μπορούμε επίσης να μην επισημάνουμε το γεγονός ότι η Mercedes δεν προσφέρει ακόμα ελληνική γλώσσα στην πλοήγηση, κάτι που υπάρχει πλέον σ' ένα σωρό μικρά και φτηνά αυτοκίνητα!

Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται φυσικά στα συνηθισμένα -πολύ υψηλά- επίπεδα της Mercedes και η διπλή οθόνη που έχουν όλα τα μικρομεσαία Mercedes στο ταμπλό υπάρχει κι εδώ, προσφέροντας την απαραίτητη εικόνα σύγχρονης τεχνολογίας. Θα τονίσουμε μάλιστα το γεγονός ότι δεν έχουν καταργηθεί όλοι οι διακόπτες, ούτε το χειριστήριο επιλογής λειτουργιών στην κεντρική κονσόλα (όπως συμβαίνει πλέον σε κάποια νέα μοντέλα άλλων κατασκευαστών), ώστε να διευκολύνονται στο χειρισμό του αυτοκινήτου και όσοι δυσκολεύονται με την πλήρη ενσωμάτωση λειτουργιών στις επιφάνειες αφής (η οποία φυσικά είναι διαθέσιμη και εδώ). Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 49.590 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Γνώριμη εικόνα του ποιοτικού εσωτερικού με την διπλή οθόνη και αντίστοιχα καλοί οι χώροι με αυτούς της συμβατικής GLA
Κινητήρας-κιβώτιο
Η EQA 250 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίππων), που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς (μέσω ενός κιβωτίου με μία μόνο σχέση) και χάρη και στην πολύ καλή ροπή του (το μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων) προσφέρει στο αυτοκίνητο αρκετό «γκάζι», που δίνει τη δυνατότητα να οδηγηθεί αρκετά σβέλτα. Αν και δεν είναι αυτή η πρώτη προτεραιότητα στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με δεδομένη τη σημαντική μείωση της αυτονομίας όταν πιέζεται πολύ ο κινητήρας. Γι' αυτό άλλωστε και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Οι καλές επιδόσεις βέβαια (0-100 σε 8,6'') εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, που είναι και το ζητούμενο σε κάθε αυτοκίνητο. Η τροφοδοσία του κινητήρα με ηλεκτρική ενέργεια γίνεται από μία μπαταρία λιθίου με χωρητικότητα 66,5 kWh, ενώ το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό με χειριστήρια που υπάρχουν στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, σύμφωνα με το νέο τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών φτάνει τα 426 χιλιόμετρα. Στην πράξη είχαμε καταναλώσεις (σε αστικό περιβάλλον, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία) που επιτρέπουν εύκολα αυτονομία 350 χιλιομέτρων, χωρίς υπερβολική πίεση στο αυτοκίνητο, αλλά με τον κλιματισμό (που βασίζεται σε αντλία θερμότητας για καλύτερη ενεργειακή απόδοση) σε λειτουργία.

Οδηγώντας
Στα ίδια επίπεδα της καλή οδικής συμπεριφοράς της GLA βρίσκεται και η οδική συμπεριφορά της EQA, με την υποστροφή να είναι λίγο πιο έντονη στα όρια της πρόσφυσης λόγω του μεγαλύτερου βάρους, που ξεπερνάει τους 2 τόνους, αλλά και αυτά τα όρια να βρίσκονται λίγο πιο ψηλά λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους που εξασφαλίζει η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο, ενισχύοντας έτσι την σταθερότητα του αυτοκινήτου. Έχουμε λοιπόν καλό κράτημα, ελαφρά μεγαλύτερες -αλλά όχι υπερβολικές- κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σχέση π.χ. με την A-Class, αρκετά καλό τιμόνι, ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αποτελεσματικά φρένα (που λειτουργούν επικουρικά όταν επιλέγεται η μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση). Έχουν όμως λίγο πιο «σπογγώδη» αίσθηση σε σύγκριση με αυτά των συμβατικών Mercedes, όπως συμβαίνει συνήθως με τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική για SUV, αν και όχι στα επίπεδα της GLA λόγω των πιο σφιχτών αναρτήσεων που συνεπάγεται το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Ροπή ηλεκτροκινητήρα
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Χαμηλό κόστος χρήσης με οικιακό ρεύμα
KATA
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τη GLA
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Μικρότερη αυτονομία από τα συμβατικά αυτοκίνητα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Καλές επιδόσεις, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και χαμηλό κόστος χρήσης
Συμπέρασμα
Όπως και με κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η αξιολόγηση της EQA έχει δύο όψεις. Με απόλυτα κριτήρια είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, δύναμη και καλές επιδόσεις, έχει καλούς χώρους για 4 άτομα, είναι ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο, ενώ προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση και χαμηλό κόστος χρήσης αν φορτίζεται με οικιακό ρεύμα. Θεωρητικά, λοιπόν, έχει τα προσόντα για να είναι ένα καλό μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Όμως, εδώ μπαίνει στην εξίσωση η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η περιορισμένη αυτονομία τους για μακρινά ταξίδια και το ανεπαρκές και ελαφρά χαοτικό δίκτυο φόρτισης (για την πλήρη αξιοποίηση του οποίου χρειάζεται να κατεβάσει κανείς 5-6 διαφορετικές εφαρμογές στο κινητό του, μία για κάθε πάροχο φόρτισης). Και βεβαίως, έχει και το μειονέκτημα του μικρότερου χώρου αποσκευών σε σύγκριση με την GLA. Η οποία μάλιστα στην έκδοση GLA 200 με παραπλήσιες επιδόσεις ξεκινάει από 37.000 ευρώ, χαμηλότερα δηλαδή από την EQA ακόμα και με την κρατική επιδότηση, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και απαλλάσσοντας τον κάτοχό της από το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης. Στην ουσία, λοιπόν, ο αγοραστής οικογενειακού premium αυτοκινήτου μάλλον θα στραφεί προς τη GLA και ο αγοραστής εταιρικού (που έχει πολύ περισσότερα οικονομικά κίνητρα αν αυτό είναι ηλεκτρικό) είναι πιθανό να προτιμήσει την EQA εφόσον δεν απομακρύνεται συχνά και πολύ από την πόλη, ή έχει άλλο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP