ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i20 - 1.0 T 100 PS 48V 7-DCT

Σύγχρονο και ξεκούραστο         ..:: Σαββάτο, 08 Οκτωβρίου 2022 ::..

Σύγχρονο σχεδιαστικά και τεχνολογικά, το νέο i20 στη «βασική» ήπια υβριδική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, είναι ευκολοδήγητο, ασφαλές και λειτουργικό, αλλά και πολύ καλά εξοπλισμένο αν και με ανταγωνιστική τιμή

Η τρίτη γενιά του i20 έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη και, εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές και την τεχνολογική εξέλιξη, έχει αλλάξει και η αναλογία των διαστάσεων του. Το νέο μοντέλο έχει μια πολύ μικρή διαφορά σε μήκος (+5 χιλιοστά) σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι όμως φαρδύτερο κατά 30 χιλιοστά και πιο χαμηλό κατά 24 χιλιοστά κάτι που το κάνει να δείχνει μεγαλύτερο και του προσδίδει μία πιο σπορ εικόνα. Μεγαλύτερο επίσης -κατά 10 χιλιοστά- είναι και το μεταξόνιο. Το ενδιαφέρον είναι ότι, παρά την αύξηση των διαστάσεων το νέο μοντέλο είναι 4% ελαφρύτερο από το προηγούμενο, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που έχει αυτό στην κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Σημαντικό είναι επίσης είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα από πλευράς συστημάτων παροχής ισχύος και μετάδοσης, διευρύνοντας έτσι σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου είχε ως αναπόφευκτη συνέπεια και τη βελτίωση των χώρων για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και ανταποκρίνονται έτσι αποτελεσματικά στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που όλο και περισσότερο στις μέρες μας παίζουν τα σύγχρονα σούπερ μίνι. Επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών τον 262 λίτρων (στις ήπιες υβριδικές εκδόσεις σαν αυτή της δοκιμής μας), αν και αρκετά μικρότερος από τον κορυφαίο χώρο των 352 λίτρων των μη υβριδικών εκδόσεων. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, η πρακτικότητά του όμως ενισχύεται από το γεγονός ότι το δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικές θέσεις. Το εσωτερικό δείχνει να έχει προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, τριγμοί δεν ακούγονται, αλλά δεν υπάρχουν πολυτέλειες και κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το «ραφάκι» που υπάρχει για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων δεν έχει αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί (π.χ. ένα κινητό), γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, οι ρυθμίσεις είναι αρκετές, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι αρκετά ανταγωνιστική, ξεκινώντας από 19.190 ευρώ με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα, αυτόματη ρύθμιση προβολέων, συναγερμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρα USB ταχείας φόρτισης, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Πρόσθετο ατού είναι το γεγονός ότι τα Hyundai καλύπτονται από 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.
Το σύγχρονο και προσεγμένο εσωτερικό προσφέρει καλούς χώρους για τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο στην έκδοση των 100 ίππων, σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V που χρησιμοποιεί μια μίζα/γεννήτρια η οποία χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα μετά από στάση και για τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε μία επιτάχυνση με 4-10 kW (ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας λιθίου). Ο κινητήρας είναι αρκετά εύστροφος, αλλά και ελαστικός (πολύ περισσότερο σ' αυτήν την υβριδική έκδοση λόγω της υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια), αφού η μέγιστη ροπή του (17,5 kgm) αποδίδεται μόλις στις 1.500 στροφές (και σταθερά μέχρι τις 4.000). Πέρα, λοιπόν, από την ξεκούραστη οδήγηση που εξασφαλίζει στην πόλη λόγω και του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τις 7 ταχύτητες (που πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και δεν κάνει αισθητή την παρουσία του), προσφέρει επαρκείς επιδόσεις για χρήση του αυτοκινήτου εκτός πόλης (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4'') χωρίς να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας. Θα αναφέρουμε επίσης ότι ο θόρυβος του κινητήρα ακούγεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να είναι υπερβολικός. Όσο για την κατανάλωση, στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 7-7,5 λίτρα/100 χλμ. και σε πιο ανοιχτό δρόμο να πέσει αρκετά κάτω από 7.

Οδηγώντας
Η καλή ποιότητα κύλισης, η ευελιξία, το αυτόματο κιβώτιο και η καλή απόκριση του συστήματος παροχής ισχύος στις εντολές του οδηγού εξασφαλίζουν ξεκούραστη και άνετη οδήγηση στην πόλη. Βγαίνοντας πιο έξω η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα προβληματίσει κανένα οδηγό, καθώς είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση και επαρκώς γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Προφανώς δεν υπάρχει καμία πρόθεση να προβληθεί κάποιος σπορ χαρακτήρας, αλλά μία αίσθηση ασφαλούς και άνετης μετακίνησης, στην οποία συμβάλλει και η ικανοποιητική άνεση που προσφέρεται. Το τιμόνι δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και δεν προβληματίζουν.
YΠEP
- Χώροι επιβατών
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ευκολία οδήγησης
- Συνδυασμός ποιότητας κύλισης-καλής οδικής συμπεριφοράς
- Ανταγωνιστική τιμή
- 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις  μη υβριδικές εκδόσεις
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο ραφάκι του ταμπλό
- Έλλειψη ρεζέρβας
Επαρκείς επιδόσεις και λογική κατανάλωση για ένα ασφαλές και ευκολοδήγητο μικρό αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Το έχουμε πει κι άλλες φορές ότι η νέα γενιά των αυτοκινήτων της Hyundai δεν βασίζεται μόνο σε μια καλή τιμή για να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς, αλλά στέκεται χωρίς κανένα κόμπλεξ απέναντί στον ανταγωνισμό. Το i20 είναι ένα καλό σούπερ μίνι με πολύ καλούς χώρους για 4 επιβάτες, γεροδεμένη κατασκευή και καλά οδικά χαρακτηριστικά και στη συγκεκριμένη αυτόματη ήπια υβριδική έκδοση προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη, έχει επαρκείς επιδόσεις για κίνηση εκτός πόλης, δεν έχει υψηλή κατανάλωση, είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένο, έχει ανταγωνιστική τιμή και ο μοναδικός συμβιβασμός είναι ότι έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από τις μη υβριδικές εκδόσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP