ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Across - 2.5 Plug-in Hybrid

Μονοζυγωτικός δίδυμος         ..:: Σαββάτο, 17 Σεπτεμβρίου 2022 ::..

Ο... δίδυμος αδελφός του φορτιζόμενου υβριδικού RAV4 προσφέρει φυσικά τα ίδια πλεονεκτήματα σε χώρους, λειτουργικότητα, ύπαρξη τετρακίνησης, δύναμη, επιδόσεις, εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλή ηλεκτρική αυτονομία για την πόλη, προσφέροντας στη Suzuki ως συμπλήρωμα στην κορυφή της γκάμας της ένα πολύ καλό αυτοκίνητο

Ένα από τα πιο βασικά στοιχεία του εκβιασμού της Ε.Ε. προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να τους αναγκάσει να κατασκευάζουν μαζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν ωριμάσει η σχετική τεχνολογία, πριν δημιουργηθούν οι αναγκαίες υποδομές και χωρίς να υπάρχει επαρκές αγοραστικό κοινό, ήταν η καθιέρωση ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που ήταν αδύνατο να επιτευχθούν με συμβατικά αυτοκίνητα. Όποιος κατασκευαστής υπερβαίνει αυτά τα όρια για το μέσο όρο των αυτοκινήτων του, πρέπει να πληρώσει ένα υπέρογκο πρόστιμο. Αυτό οδήγησε σε μια σειρά από συνεργασίες, ώστε να μοιραστούν τα μεγάλα κόστη εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι κατασκευαστές, που δεν ήταν βέβαια δυνατό να σταματήσουν να βελτιώνουν τα αυτοκίνητα που αγοράζει το κοινό για να ανταποκριθούν στις ανάγκες εξέλιξης ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προς το παρόν απευθύνονται σε ελάχιστους.

Χαρακτηριστικό δείγμα μιας τέτοιας συνεργασίας είναι το Across της Suzuki, που στην ουσία είναι ένα φορτιζόμενο υβριδικό Toyota RAV4 με διαφορετικά σήματα, μετά από μια συμφωνία ανάμεσα στις δύο εταιρείες ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Έτσι ώστε, με την προσθήκη του πρώτου φορτιζόμενου υβριδικού μοντέλου στη γκάμα της, να περιορίσει η Suzuki το μέσο όρο των εργαστηριακών εκπομπών CO2 κάτω από τα όρια που θα συνεπάγονταν μεγάλα πρόστιμα. Είναι χαρακτηριστικό του παραλογισμού αυτής της -δήθεν φιλοπεριβαλλοντικής- πολιτικής των γραφειοκρατών της Ε.Ε. το γεγονός ότι αναγκάστηκε η Suzuki, ένας κατασκευαστής καλών μικρών και οικονομικών αυτοκινήτων, που έχει μάλιστα ήδη αρχίσει να χρησιμοποιεί και υβριδική τεχνολογία για ακόμα πιο οικονομική λειτουργία των αυτοκινήτων της, να προσθέσει στη γκάμα της ένα σημαντικά μεγαλύτερο και βαρύτερο μοντέλο, με την ανάλογη σπατάλη πόρων, υλικών κει ενέργειας, για να μη πληρώσει... περιβαλλοντικό πρόστιμο! Εν πάση περιπτώσει, ουδέν κακόν αμιγές καλού και η ιαπωνική εταιρεία προσέθεσε στη γκάμα της ένα μεσαίο SUV εγνωσμένης αξίας, που συμβαδίζει με την πολύ καλή παράδοσή της στα τετρακίνητα αυτοκίνητα «ελεύθερου χρόνου» και εκτός δρόμου.

Εσωτερικό
Το Across είναι στην ουσία δίδυμος αδερφός του RAV4, οπότε δεν διαφέρει καθόλου ποιοτικά και λειτουργικά. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου προδιαθέτουν για την εικόνα που συναντάει κανείς στο εσωτερικό από πλευράς χώρων, οι οποίοι είναι πολύ καλοί για 4 ενήλικους, ικανοποιώντας απόλυτα τον οικογενειακό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Η πρακτικότητα του εσωτερικού (που φυσιολογικά είναι το ζητούμενο σ' ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, όπως ονομάζονταν αρχικά τα αυτοκίνητα της κατηγορίας) ενισχύεται από τις πολλές θέσεις για μικροπράγματα που υπάρχουν, με διάφορα ράφια στο ταμπλό, το συνηθισμένο ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό, ένα μεγάλο κλειστό «κουτί» ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα κλπ. Ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων είναι αρκετά μεγάλος για να ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, όπως και η γενική εργονομία. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η ποιότητα του εσωτερικού, και σε επίπεδο κατασκευής και σε επίπεδο υλικών. Κάτι που ήταν απαραίτητο με δεδομένο ότι αναπόφευκτα, όπως σε όλα αυτά φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα, το Across έχει αρκετά υψηλή τιμή σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της Suzuki, ξεκινώντας από τα 56.580 ευρώ.

Εκτός από την ποιότητα, στα επίπεδα αυτής της τιμής ανταποκρίνεται και ο πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα εποπτείας τυφλού σημείου, σύστημα ειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προβολείς ομίχλης, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, μπάρες οροφής, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, 3 θύρες USB, θύρα Aux, συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, πρίζα 220 V στον χώρο αποσκευών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Σε αντίθεση με το RAV4, μάλιστα, το Across έχει και ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο απαραίτητο κατά τη γνώμη μας στις ελληνικές συνθήκες, ειδικά για αυτοκίνητα που προορίζονται και για ταξίδια κι έχουν και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες. Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, όμως, δεν είναι ασύρματη, κάτι που θα περιμέναμε σ' ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής. Ενδιαφέρον στοιχείο επίσης είναι ότι η αντιπροσωπεία της Suzuki προσφέρει και 2 χρόνια επέκταση της εγγύησης επιπλέον της 3ετούς εργοστασιακής (συνολικά μέχρι 100.000 χλμ.), όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 5 χρόνια.
Ευρύχωρο και προσεγμένο εσωτερικό, με πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Across -απολύτως όμοιο με το φορτιζόμενο υβριδικό RAV4 μηχανολογικά- κινείται από ένα ολοκληρωμένο υβριδικό σύστημα που εξασφαλίζει και τετρακίνηση, το οποίο αποτελείται από ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων με 185 ίππους, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 134 kW (182 ίππων) τοποθετημένο μεταξύ βενζινοκινητήρα και κιβωτίου και ενσωματωμένο στο κιβώτιο κι ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα 40 kW (54 ίππων) πίσω, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 306 ίπποι. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός ιδιόμορφου κιβωτίου με πλανητικά γρανάζια, που λειτουργεί σαν αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, προσφέροντας όμως και την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 6 σταθερές σχέσεις, μέσω του μοχλού επιλογής ή των χειριστηρίων (paddles) στο τιμόνι. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του συστήματος στην πράξη, είναι προφανές ότι τόσο μεγάλη ισχύς σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή των ηλεκτροκινητήρων προσφέρει πολύ παραπάνω από καλές επιδόσεις, φτάνοντας σε επίπεδα καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6''). Το αυτοκίνητο «έχει γκάζι», το σύστημα έχει άμεση απόκριση χάρη και στο γεγονός ότι στους ηλεκτροκινητήρες η ροπή αποδίδεται από μηδενικές στροφές και τελικά η οδήγηση είναι ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη και η ασφάλεια στα προσπεράσματα απολύτως εξασφαλισμένη.

Αυτό όμως δεν είναι το πιο σημαντικό, γιατί τέτοιου επιπέδου επιδόσεις μπορείς να πετύχεις και με ένα δυνατό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το θέμα είναι με τι κόστος και το μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι το εντυπωσιακά χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το υβριδικό σύστημα. Ξεκινώντας από το θέμα της αυτονομίας όταν κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, πρέπει να τονίσουμε ότι είναι το πρώτο φορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε (όπως και το RAV4) στο οποίο η πραγματική αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία των 18,1 kWh πλησιάζει τόσο πολύ την επίσημη τιμή των 75 χιλιομέτρων που δίνει η εταιρεία. Πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι η μπαταρία ποτέ δεν εκφορτίζεται πλήρως (φτάνει μέχρι το 10% περίπου), προφανώς για να υπάρχει πάντα διαθέσιμη ενέργεια για τον πίσω κινητήρα σε περίπτωση που χρειάζεται τετρακίνηση και γενικότερα για την αποτελεσματική και οικονομική λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Κι εδώ ερχόμαστε στην υβριδική λειτουργία, η αποτελεσματικότητα της οποίας διαπιστώνεται όταν έχει εξαντληθεί (μέχρι αυτό το 10%) η μπαταρία και το υβριδικό σύστημα λειτουργεί με την φόρτιση της μπαταρίας στις επιβραδύνσεις ή και μέσω του βενζινοκινητήρα όταν απαιτείται. Σ' αυτήν την περίπτωση, με στάνταρ υβριδική λειτουργία (όχι στην επιλογή Eco δηλαδή), μπορείς να πετύχεις πολύ χαμηλές καταναλώσεις, με απολύτως φυσιολογική οδήγηση, που δεν υπολείπεται της ροής της κυκλοφορίας. Σε διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής από τα νότια προάστια μέχρι την Ανάβυσσο με την μπαταρία στα 3/4, είδαμε μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ. (με μερικές... εξάρσεις στο γκάζι μάλιστα!), τιμή εντυπωσιακά χαμηλή για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, βάρους και ισχύος. Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση σε κάθε περίπτωση κι αν κανείς το φορτίζει τακτικά (χρειάζεται 7,5 ώρες σε κοινή πρίζα για μία πλήρη φόρτιση), το κόστος χρήσης μπορεί να είναι χαμηλότερο κι από αυτό ενός μικρού αυτοκινήτου με ντίζελ. Και φυσικά έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας χάρη στις πολύ χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, μόλις 22 g/100 χλμ.

Οδηγώντας
Χωρίς εκπλήξεις είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, ακόμα κι όταν βρίσκεται υπό πίεση, αν ο οδηγός... υποκύψει στον πειρασμό να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δύναμη που έχει στην διάθεση του. Προφανώς μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV που δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα, η συμπεριφορά του όμως είναι απολύτως προβλέψιμη, έχει καλό κράτημα, η τετρακίνηση συμβάλλει στην εξασφάλιση καλής κατευθυντικότητας, η υποστροφή έρχεται προοδευτικά στην πίεση, αλλά ποτέ δεν είναι υπερβολικά τονισμένη, ενώ το αμάξωμα εμφανίζεται αυξημένες κλίσεις στις πιο γρήγορες στροφές σε σχέση με ένα χαμηλό αυτοκίνητο, χωρίς όμως να επηρεάσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα «πληροφοριακό», όπως είναι μάλλον αναμενόμενο σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για χρήση εκτός δρόμου, ενώ αποτελεσματικά είναι τα φρένα. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και η άνεση ικανοποιητική στα πλαίσια των SUV (χωρίς φυσικά να φτάνει στα επίπεδα ενός καλού σεντάν). Σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, δεν είναι ανύπαρκτες χάρη στο πίσω κινητήρα, στα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και στην απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος. Για την αποτελεσματικότερη χρήση του αυτοκινήτου εκτός δρόμου υπάρχει ένα πλήκτρο "Trail" στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, η ενεργοποίηση του οποίου προσομοιώνει την λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού, επεμβαίνοντας παράλληλα στον κινητήρα και στο κιβώτιο. Χωρίς λοιπόν να είναι το καθαρόαιμο που θα σκαρφαλώνει σαν κατσίκι στα βράχια, έχει υπαρκτές δυνατότητες για χρήση εκτός δρόμου, που θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των οδηγών.
YΠEP
- Πολύ εξελιγμένο υβριδικό σύστημα
- Επιδόσεις
- Αυτονομία με ηλεκτροκίνηση
- Κόστος χρήσης
- Χώροι
- Ποιότητα
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto δεν είναι ασύρματη
Πολύ καλές επιδόσεις, ευχάριστη οδήγηση και ασφαλής οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το Across μπορεί να ήταν κατ' αρχάς λύση ανάγκης για την αντιμετώπιση των νομοθετικών περιορισμών, δεν παύει όμως να προσθέτει στη γκάμα της Suzuki (από πλευράς μεγέθους και τιμής) ένα μοντέλο που δεν υπήρχε και λειτουργεί απολύτως συμπληρωματικά. Προσφέροντας έτσι στους πιστούς πελάτες των αυτοκινήτων της μάρκας που θα ήθελαν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητό τους σε μεγαλύτερη κατηγορία με μία λύση με τα σήματα της Suzuki, ώστε να μην αναγκαστούν να ψάχνουν στις εκθέσεις άλλων κατασκευαστών! Και μάλιστα ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, σύγχρονο τεχνολογικά, ποιοτικό, ευρύχωρο, ασφαλές ευκολοδήγητο και πολύ καλά εξοπλισμένο, με σύστημα τετρακίνησης που προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες και με πολύ καλές επιδόσεις. Βεβαίως είναι ακριβό και απευθύνεται πλέον σε μια μικρή μειοψηφία. Η τιμή του, πάντως πρέπει να αξιολογηθεί και σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που συνεπάγεται το καλό φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP