ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Fabia - 1.0 TSI 110 PS DSG

Κορυφαία άνεση και πρακτικότητα         ..:: Σαββάτο, 27 Αυγούστου 2022 ::..

Στη νέα γενιά του το Fabia αξιοποιεί πολύ καλά την εμπειρία της Skoda στη δημιουργία άνετων και πολύ πρακτικών αυτοκινήτων, με αναβαθμισμένη ποιότητα και σύγχρονη τεχνολογία μάλιστα, καλό εξοπλισμό και ανταγωνιστική τιμή

Το Fabia ήταν πάντα ένα από τα καλύτερα προσαρμοσμένα μοντέλα της Skoda στην ελληνική αγορά, με δεδομένο ότι ανήκει σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία, αυτή των σούπερ μίνι που χρησιμοποιούνται πλέον εδώ και αρκετά χρόνια και ως μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, προσφέροντας μία πολύ ισορροπημένη πρόταση σε ασφάλεια, πρακτικότητα και άνεση σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Πάνω στην ίδια φιλοσοφία κινείται και η νέα γενιά του, που είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, βασισμένο στη σύγχρονη αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του γκρουπ VW, σημαντικά αναβαθμισμένο σχεδιαστικά και ποιοτικά. Το νέο Fabia έχει μήκος 4,108 μ. (11,1 εκατοστά μεγαλύτερο από αυτό του προκατόχου του) και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 94 χιλιοστά (συνολικά 2.564), ενώ το σύγχρονο αμάξωμα έχει και σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική, με τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx να έχει μειωθεί στο 0,28 αντί για το 0,32 της προηγούμενης γενιάς.

Εσωτερικό
Το μεγαλύτερο αμάξωμα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο εξασφαλίζουν και καλύτερους χώρους για τέσσερις επιβάτες και το Fabia σαφώς μπορεί να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, που αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό της κατηγορίας. Πολύ περισσότερο αφού αυτό συνδυάζεται και με έναν από τους κορυφαίους χώρους αποσκευών της κατηγορίας, με χωρητικότητα 380 λίτρων. Εξίσου σημαντική για να ανταποκριθεί ακόμα καλύτερα το αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο ρόλο είναι η κορυφαία πρακτικότητα του εσωτερικού καθώς, όπως συνηθίζει η Skoda, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός χώρων αποθήκευσης και έξυπνων λύσεων. Από στήριγμα για σακουλάκι σκουπιδιών στη θήκη της πόρτας και υποδοχή για στιλό στο ραφάκι της κεντρικής κονσόλας μέχρι θήκη με ομπρέλα (η οποία είναι στάνταρ μαζί με την ομπρέλα!) στην πόρτα του οδηγού. Όσο για την θέση οδήγησης, είναι καλή, με αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι που επιτρέπουν σε κάθε οδηγού να βρει τη θέση που τον βολεύει.

Συνολικά το εσωτερικό είναι σύγχρονο, με κεντρική οθόνη, καλές δυνατότητες συνδεσιμότητας κλπ., αλλά και αρκετά προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες και μαλάκα πλαστικά αλλά και χωρίς προχειρότητες, με προσεγμένη κατασκευή και υλικά που δεν δείχνουν φτηνά και καλή ηχομόνωση. Η τιμή του Fabia με το συγκεκριμένο κινητήρα ξεκινάει από 17.500 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 19.150 με το αυτόματο DSG που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, αλλά και ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο στις μέρες μας, αλλά ιδιαίτερα χρήσιμο στην ελληνική πραγματικότητα.
Το προσεγμένο εσωτερικό προσφέρει καλούς χώρους και ιδιαίτερη πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το γνωστό χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο (TSI) του γκρουπ VW σε έκδοση 110 ίππων, που αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για να το κινήσει άνετα σε κάθε είδους δρόμο, ακόμα και σε ορεινή διαδρομή (όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση). Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυάζεται με το γνωστό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, που εξασφαλίζει γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές. Το σύνολο προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6''), εξασφαλίζοντας απολύτως ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και με φορτίο. Μια ελαφρά έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά εξαφανίζεται μόλις ανέβουν οι στροφές κοντά στις 2.000, όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, είναι πολύ ικανοποιητική για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και ισχύος, αν και είναι λίγο υψηλότερη (περίπου κατά μισό λίτρο) σε σύγκριση με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο που είχαμε οδηγήσει στην παρουσίαση. Στην πόλη μπορεί να φτάσει γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε διαδρομές σε πιο ανοιχτό δρόμο στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου πέσαμε κάτω από τα 7.

Οδηγώντας
Επιβεβαιώνοντας την εντύπωση που σχηματίσαμε κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, θα τονίσουμε κατ' αρχάς την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και -κυρίως- την πολύ καλή άνεση που προσφέρει για την κατηγορία, κάτι άλλωστε συνηθισμένο για τα αυτοκίνητα της Skoda, χαρακτηριστικό πιστεύουμε αρκετά σημαντικό για τους κακούς ελληνικούς δρόμους. Κατά τα άλλα η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, χωρίς να διεκδικεί κάποιο σπορ χαρακτήρα, είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής, με καλό κράτημα και χωρίς τονισμένες ή απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το ικανοποιητικό τιμόνι και τα επαρκή φρένα συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου που προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση.
YΠEP
- Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Άνεση
- Ηχομόνωση
- Πρακτικότητα-εργονομία εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Ελαφρά έλλειψη ροπής στις πολύ χαμηλές στροφές
Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, σε συνδυασμό με ασφαλή και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Και στη νέα του γενιά το Fabia διατηρεί τον χαρακτήρα που έκανε τους προκατόχους του να είναι πολύ καλά προσαρμοσμένοι στην ελληνική πραγματικότητα, τώρα μάλιστα ακόμα καλύτερα χάρη και στην αναβαθμισμένη ποιότητα. Είναι ένα μικρό αυτοκινήτου με καλούς χώρους, που συνδυάζει αποτελεσματικά την ευελιξία που θέλει κανείς στην πόλη με την ασφάλεια και τη ξεκούραστη οδήγηση που επιθυμεί στα ταξίδια. Είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε πρακτικότητα και άνεση, είναι πολύ καλά εξοπλισμένο κι έχει ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Ό,τι πρέπει δηλαδή για μια εποχή που η σημαντική αύξηση τιμών έχει αυξήσει και τη σημασία αυτού που αποκαλούμε "value for money", με μεγαλύτερη έμφαση μάλιστα στο "value"!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.skoda.gr


  UP