ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 2008 - e-2008

Πιο ακριβό και πολύ οικονομικό         ..:: Σαββάτο, 20 Αυγούστου 2022 ::..

Ποιοτικό και δυνατό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική άνεση, επαρκείς χώρους και πλήρη εξοπλισμό, το ηλεκτρικό 2008 έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης από τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά μικρότερη αυτονομία και υψηλότερη τιμή αγοράς

Είναι δεδομένο πλέον ότι όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να διαθέτουν και μια ηλεκτρική έκδοση για κάθε νέο μοντέλο τους. Μετά το νέο 208, η Peugeot εφοδίασε και το νέο 2008 με μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με το ίδιο σύστημα. Το νέο μικρό crossover της εταιρείας άλλωστε είναι βασισμένο στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γαλλικού γκρουπ, που εξελίχθηκε με την προοπτική να μπορεί να αποτελέσει τη βάση και για ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, οι οποίες θεωρείται ότι βαθμιαία θα επικρατήσουν στην αγορά.

Εσωτερικό
To 2008 φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα τέσσερα ενήλικα άτομα, έχοντας κι έναν απολύτως επαρκή για τις ανάγκες τους χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 405 λίτρα. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η γενική εργονομία σωστή, με μία καλή θέση οδήγησης και μοναδικό μειονέκτημα την άβολη θέση του χειριστηρίου του cruise control, που είναι πίσω από το τιμόνι και δεν το βλέπεις καθόλου, τη στιγμή που πρόκειται για ένα χειριστήριο το οποίο χρησιμοποιείται με το αυτοκίνητο εν κινήσει! Από την άλλη πλευρά ο ψηφιακός τρισδιάστατος πίνακας οργάνων (που εμφανίζεται πάνω από το χαρακτηριστικό μικρό τιμόνι των Peugeot) και η κεντρική οθόνη στο ταμπλό προσφέρουν μια εικόνα hi tech, που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής.

Η τιμή του αυτοκινήτου, όπως συμβαίνει ακόμα με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι υψηλότερη από αυτή των συμβατικών εκδόσεων και ξεκινάει από 39.500 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση). Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αισθητήρες στάθμευσής πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, 4 θύρες USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Πολύ προσεγμένο και καλά εξοπλισμένο το εσωτερικό, με επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως και το αντίστοιχο 208, το ηλεκτρικό 2008 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων. Σαν νούμερο η ισχύς μπορεί να μην εντυπωσιάζει, στους ηλεκτροκινητήρες όμως παίζει ρόλο η μεγάλη ροπή, που αποδίδεται σχεδόν από μηδενικές στροφές μάλιστα, επιτρέποντας έτσι εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση, αλλά και πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό και με την ευστροφία του κινητήρα. Αυτό συμβαίνει και με το ηλεκτρικό 2008 (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5'' στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), που αποδείχθηκε αρκετά σβέλτο, τουλάχιστον στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες (και η μέγιστη ταχύτητά του άλλωστε περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα για λόγους οικονομίας). Και φυσικά, εφόσον φορτίζεται με οικιακό ρεύμα (ακόμα περισσότερο με νυχτερινό) το ηλεκτρικό 2008 έχει πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, χαμηλότερο και από αυτό το ντίζελ, που είναι ήδη πολύ οικονομικό.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η επίσημη τιμή αναφέρει ότι φτάνει μέχρι τα 341 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Στην πράξη μπορεί κανείς να φτάσει τα 250-270 χιλιόμετρα με προσεκτική οδήγηση, εκμετάλλευση της επιλογής ισχυρής ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις και χρήση της επιλογής Eco (στην οποία η μέγιστη ισχύς διαμορφώνεται στα 60 kW ή 82 ίππους). Μιλάμε πάντα για αστικές μετακινήσεις ή μετακινήσεις με χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες σε επαρχιακό δρόμο, γιατί στον αυτοκινητόδρομο όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρκετά μικρότερη αυτονομία, ακόμα και με τη νόμιμη μέγιστη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα). H ίδια η αντιπροσωπεία της Peugeot, άλλωστε, αναφέρει στο site της ότι με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα η αυτονομία ενός 100% ηλεκτρικού οχήματος μειώνεται στο μισό σε σχέση με την αναγραφόμενη βάσει του τυποποιημένου κύκλου δοκιμών WLTP. Κι επειδή αυτή η (αυτονόητη για εμάς, αλλά όχι για τους καταναλωτές) διευκρίνιση δεν αποτελεί τον κανόνα στην αγορά, πρέπει εδώ να επαινέσουμε την εταιρεία για την ειλικρινή παρουσίαση τον πραγματικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου, που δείχνει σεβασμό στους υποψήφιους πελάτες της.

Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού 2008 δεν υπολείπεται αυτής των συμβατικών εκδόσεων, παρά τα περισσότερα από 300 επιπλέον κιλά που του προσθέτουν οι μπαταρίες. Στα οποία επίσης οφείλεται και το γεγονός ότι ανάρτηση του ηλεκτρικού είναι άκαμπτος άξονας με ράβδο Πανάρ αντί για το συμβατικό ημιάκαμπτο άξονα των συμβατικών εκδόσεων. Η καλύτερη κατανομή βάρους όμως και κυρίως το χαμηλότερο κέντρο βάρους ενισχύουν τη σταθερότητα του αυτοκινήτου και τελικά η συμπεριφορά του ικανοποιεί απόλυτα σε κάθε περίσταση, με πολύ καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και χωρίς υπερβολικές κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές. Είναι, λοιπόν, απολύτως προβλέψιμο και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση, ενώ το ακριβές και γρήγορο τιμόνι συμβάλλει στον εύκολο έλεγχό του. Αποτελεσματικά είναι και τα φρένα, για τα οποία υπάρχει και μια επιπλέον υποβοήθηση όταν επιλέξει ο οδηγός τη λειτουργία ενισχυμένης ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ταυτόχρονα, παρά τον άκαμπτο πίσω άξονα, η τεχνογνωσία των Γάλλων έχει... κάνει το θαύμα της και το αυτοκίνητο προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και αρκετά καλή άνεση (αν και είναι λίγο πιο σφιχτό από τις συμβατικές εκδόσεις και οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές).
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
-Ροπή κινητήρα-επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα εσωτερικού
- Εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση
- Ποιότητα κύλισης
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Άβολη θέση χειριστηρίου cruise control
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή αγοράς
Γρήγορο και πολύ οικονομικό, ξεχωρίζει και με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του
Συμπέρασμα
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει κατά τη δοκιμή της έκδοσης ντίζελ, το 2008 είναι συνολικά ένα πολύ καλό μικρό crossover, λειτουργικό, ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Τα στοιχεία αυτά χαρακτηρίζουν και την ηλεκτρική έκδοση, η οποία βεβαίως, όπως συνήθως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει πολύ καλές επιδόσεις, πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά είναι αρκετά ακριβότερη από τις συμβατικές εκδόσεις κι έχει αυτονομία που περιορίζει τη χρήση της σε αστικές συνθήκες. Η επιλογή της, λοιπόν, είναι θέμα προτεραιοτήτων και... πορτοφολιού!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.peugeot.gr


  UP