ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i10 - 1.0 T

Αναβάθμιση χωρίς παραλογισμούς         ..:: Σαββάτο, 13 Αυγούστου 2022 ::..

Το i10 με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο των 100 ίππων, αποκλειστικά στο πλούσιο «σπορτίφ» επίπεδο εξοπλισμού N Line, αναβαθμίζεται σε ποιοτική αίσθηση, αποκτάει δύναμη που μπορεί να αξιοποιήσει το καλά στημένο πλαίσιο για άνετη οδήγηση και εκτός πόλης, χωρίς όμως να χάνει το χαρακτήρα του με υπερβολές και χωρίς να ανεβάζει την τιμή και την κατανάλωσή του σε επίπεδα που να το απομακρύνουν από το ευρύ κοινό

Η Hyundai επέλεξε να παραμείνει παρούσα στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αναβαθμίζοντας σε χώρους και συνολική ποιότητα το i10, έτσι ώστε να προσφέρει υπηρεσίες που περιμένει κανείς από ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, το γεγονός ότι αποφάσισε να το προσφέρει και με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη κινητήρα σε έκδοση με τον πλούσιο εξοπλισμό και τα «σπορτίφ» σχεδιαστικά χαρακτηριστικά N Line.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί χρειαστεί να μετακινηθούν σε μια μεγάλη διαδρομή. Έχουν μάλιστα την δυνατότητα να μεταφέρουν και τα πράγματά τους, αφού χώρος αποσκευών των 252 λίτρων είναι πολύ καλός για μικρό αυτοκίνητο, πλησιάζοντας στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας. Ήδη λοιπόν το σημερινό i10 προσφέρει από πλευράς χρηστικότητας πολύ καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που προσέφεραν παλιότερα τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, καθώς μάλιστα και οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί, αλλά και συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες μεν και μαλακά πλαστικά, αλλά καλά φτιαγμένο και με προσοχή στη λεπτομέρεια. Στην πλούσια έκδοση N Line μάλιστα, στην οποία αποκλειστικά προσφέρεται το αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο κινητήρα, το εσωτερικό είναι ακόμα πιο προσεγμένο, με σπορτίφ στοιχεία στο διάκοσμο, καλύτερα καθίσματα και πλουσιότερο εξοπλισμό. Ακριβώς γι' αυτό, πάντως, θα παρατηρήσουμε ότι τα «ραφάκια» που υπάρχουν για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων και πάνω από το ντουλαπάκι στο ταμπλό δεν έχουν αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.

Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 17.590 ευρώ, με ένα εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού για μίνι αυτοκίνητο που περιλαμβάνει ESP με hill holder, πακέτο ασφαλείας με σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα αυτόματης ρύθμισης προβολέων, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, στατικά φώτα στροφής, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, συναγερμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά στα ατού του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Ιδιαίτερα προσεγμένο το ευρύχωρο (για μίνι) εσωτερικό στην έκδοση N Line, με καλύτερα καθίσματα και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Μπορεί η Hyundai να θέλησε να δώσει στη συγκεκριμένη έκδοση ένα σπορτίφ χαρακτήρα, δεν έπεσε όμως στην παγίδα να χρησιμοποιήσει ένα κινητήρα με υπερβολική ισχύ, που δεν θα ταίριαζε σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο και θα απαιτούσε πολλές και δαπανηρές μετατροπές και στο πλαίσιο, ανεβάζοντας και την τιμή του σε επίπεδα που θα το απομάκρυναν από το ευρύ κοινό. Ο χιλιάρης τούρμπο με τους 100 ίππους ταιριάζει μια χαρά στη συγκεκριμένη περίπτωση, προσφέροντας μεν στο αυτοκίνητο αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5''), που επιτρέπουν την κίνησή του με ασφάλεια σε οποιοδήποτε δρόμο, με αρκετά σβέλτο ρυθμό, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά νευρικό και να αγχώνει τον οδηγό. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς ο κινητήρας είναι και αρκετά ελαστικός, με την μέγιστη ροπή του να αποδίδεται μόλις στις 1.500 στροφές, επιτρέποντας στο εύχρηστο πεντάρι κιβώτιο με τις κάπως μακριές σχέσεις να εκμεταλλεύεται πολύ καλά τις δυνατότητές του. Κάτι που κάνει και πιο ξεκούραστη την οδήγηση, με περιορισμένες αλλαγές ταχυτήτων ακόμα και μέσα στην πόλη και με όχι υψηλούς αριθμούς στροφών, που θα αύξαναν και το θόρυβο στο εσωτερικό. Επιπλέον, όλος αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει και την συγκράτηση της κατανάλωσης σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Εκτός πόλης μάλιστα μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. αν κινείσαι με... φυσιολογικούς ρυθμούς (και θα ήταν παράλογο να μην κινείσαι με φυσιολογικούς ρυθμούς μ' ένα μίνι αυτοκίνητο)!

Οδηγώντας
Έχοντας μία πολύ καλή προϊστορία από τον προκάτοχό του, το νέο i10 αποδεικνύεται ακόμα καλύτερο, με πολύ ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και μία πολύ καλή συμπεριφορά έξω από το αστικό περιβάλλον, όπου οι απαιτήσεις φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερες. Το μίνι της Hyundai όντως προσφέρει υπηρεσίες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα του παρελθόντος και μπορεί να κινηθεί έξω από την πόλη χωρίς να αγχώσει καθόλου τον οδηγό, προσφέροντας σταθερότητα, καλό κράτημα και πολύ προοδευτική συμπεριφορά, που δεν αιφνιδιάζει ποτέ, απολύτως ικανοποιητικό τιμόνι και καλά φρένα. Το γεγονός είναι ότι κινηθήκαμε με το αυτοκίνητο σε ρυθμούς που δεν πρόκειται καν να πλησιάσει ο μέσος οδηγός του i10 και δεν μας αιφνιδίασε ποτέ, ούτε μας δημιούργησε οποιοδήποτε αίσθημα ανασφάλειας. Σε ό,τι αφορά την άνεση, ή έκδοση N Line έχει στάνταρ λάστιχα διαστάσεων 195/45 16, το χαμηλό προφίλ των οποίων με τα αρκετά άκαμπτα πλαϊνά δεν επιτρέπει στην ανάρτηση να απομονώνει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων σε σύγκριση με τις πιο απλές εκδόσεις, ιδιαίτερα στην Αθήνα που είναι γεμάτη λακκούβες και σαμαράκια. Από την άλλη πλευρά βέβαια, τα φαρδύτερα λάστιχα με τους μεγαλύτερους τροχούς προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση και μεγαλύτερη σταθερότητα, οπότε ο συμβιβασμός μπορεί να είναι αποδεκτός, ιδιαίτερα από τους νεότερους σε ηλικία οδηγούς, στους οποίους κατεξοχήν απευθύνεται το αυτοκίνητο.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου
- Χώροι
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Λογική κατανάλωση
- Επιδόσεις για χρήση εκτός πόλης
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στα «ραφάκια»της κονσόλας και του ταμπλό
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Άνεση ανάρτησης σε σχέση με τις απλές εκδόσεις
Η δύναμη του κινητήρα δεν ξεφεύγει από τα λογικά επίπεδα για ένα μίνι, επιτρέποντας όμως την άνετη οδήγηση και σε ταξίδι
Συμπέρασμα
Η ισχυρότερη έκδοση του i10 δεν προδίδει το χαρακτήρα του μοντέλου, δεν ανεβάζει ισχύ και επιδόσεις σε παράλογα για την κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων επίπεδα, δεν κάνει πιο δύσκολη την οδήγησή του. Αντιθέτως αναδεικνύει τις αρετές του και κυρίως το γεγονός ότι είναι ένα πολύ καλά στημένο μίνι, που θυμίζει αυτοκίνητο της επόμενης κατηγορίας και που μπορεί να κινηθεί και εκτός πόλης χωρίς να είναι «φτερό στον άνεμο». Ακριβώς γι' αυτό και ασχέτως αν αγοράζεται κυρίως για την πόλη, θα υπάρξουν πολλοί κάτοχοί του που θα βγουν και πιο έξω και με τη συγκεκριμένη έκδοση οι μακρινές μετακινήσεις θα γίνουν πιο ξεκούραστες και τελικά πιο ασφαλείς, χάρη στην ελαστικότητα και την επαρκή δύναμή του. Ταυτόχρονα, με το συγκεκριμένο κινητήρα δεν χάνεται το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης του i10, αφού η κατανάλωσή του είναι πολύ λογική. Ενώ και η τιμή του δεν ανεβαίνει σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα με τα δεδομένα της εποχής, αν συνυπολογίσει μάλιστα κανείς και το εξαιρετικό επίπεδο του εξοπλισμού, που επίσης θυμίζει μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP