ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 Aircross - 1.5 BlueHDi 120 EAT6

Ανανέωση χωρίς εκπλήξεις         ..:: Σαββάτο, 06 Αυγούστου 2022 ::..

Το ανανεωμένο μικρό crossover της Citroen διατηρεί τα πλεονεκτήματα που είχε σε πρακτικότητα, άνεση, ευκολία οδήγησης και σχεδιαστική προσωπικότητα, αλλά και το πλεονέκτημα της ύπαρξης μιας έκδοσης ντίζελ, ιδανικής για οικογενειακή χρήση, αφού συνδυάζει επαρκή δύναμη για κάθε χρήση και δρόμο με πολύ χαμηλή κατανάλωση

Το C3 Aircross ήταν μια πετυχημένη επιλογή της Citroen, που κατάφερε να αντικαταστήσει με επιτυχία το πολυμορφικό C3 Picasso, συνδυάζοντας την πρακτικότητα με το υπερυψωμένο αμάξωμα που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα μικρά SUV/Crossover, τα οποία αποτελούν τη βασική τάση της εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το μικρό "crossover" της Citroen, που ανανεώθηκε πρόσφατα, κυρίως με σχεδιαστικές αλλαγές, βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4,154 μ.) στον πυρήνα της κατηγορίας του, έχοντας τη δυνατότητα να καλύψει με επιτυχία το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και επαρκείς εσωτερικούς χώρους, που καλύπτουν σήμερα τα μικρά SUV/Crossover.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για να ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο ρόλο του, ενώ και ένας πέμπτος θα καθίσει πίσω λίγο πιο δύσκολα μεν, αλλά χωρίς να κάνει τον... ακροβάτη, αφού το κεντρικό «τούνελ» στο δάπεδο δημιουργεί ένα ελάχιστο εξόγκωμα. O χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος για την κατηγορία (410 λίτρα) και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Έχει επίσης κι ένα πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων και μάλιστα μακριά από αδιάκριτα βλέμματα. Το μόνο στοιχείο στο οποίο θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κριτική είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι. Αντίθετα η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας μάλιστα και συνεχή ρύθμιση της πλάτης του -καλού- καθίσματος (το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τα νέα καθίσματα Advanced Comfort), σε αντίθεση με τα παλιότερα γαλλικά αυτοκίνητα. Χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες και με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το εσωτερικό δεν δείχνει παρ' όλα αυτά φτωχό ή πρόχειρα συναρμολογημένο.

Η τιμή της ισχυρότερη έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 28.600 ευρώ, με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, μπάρες οροφής, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth & θύρα USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και εργονομικά σωστό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός καλός ντίζελ 1.5 του γαλλικού γκρουπ χρησιμοποιείται εδώ στην έκδοση των 120 ίππων, που ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια και για τις οικογενειακές μετακινήσεις. Προσφέρει απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10'') που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια και η καλή ροπή του εξασφαλίζει άνετη και ξεκούραστη οδήγηση όταν βρεθεί μέσα στην κίνηση. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το αρκετά καλό 6άρι αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, το οποίο προσφέρει πολύ ομαλές και όχι πολύ αργές αλλαγές. Βασικό ατού του κινητήρα (πολύ σημαντικό σε μια εποχή που ζούμε μια κατακόρυφη αύξηση της τιμής των καυσίμων) είναι επίσης η χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί στην πόλη να πέσει ακόμα και κάτω από 7 λίτρα/100 χλμ. και στο ανοιχτό δρόμο κοντά στα 6.

Οδηγώντας
Όπως σε όλα τα Citroen, είναι προφανές και εδώ ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η οποία λόγω της φύσης του υπερυψωμένου αυτοκινήτου (απόσταση από το έδαφος 17,8 εκ.) δεν είναι ίσως αντίστοιχη με αυτή των πιο χαμηλών μοντέλων της εταιρείας, είναι όμως πράγματι κορυφαία για τη συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν και κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «χαλαρό» πάτημα, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά προβλέψιμο, με επαρκές κράτημα και -προοδευτική- υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι, ακόμα και υπό πίεση. Ο έλεγχός του λοιπόν είναι εύκολος, απλώς δεν είναι αυτοκίνητο που εμπνέει για σπορτίβ οδήγηση, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Το τιμόνι δεν υστερεί σε ακρίβεια, αλλά και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση (καλύτερη πάντως από αυτή του απλού C3), συμβαδίζοντας και αυτό με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα -αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω- ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου με την ισχύ και τις επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης.
YΠEP
- Χώροι
- Άνεση
- Κινητήρας
- Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Η κορυφαία άνεση της κατηγορίας συνδυάζεται με ασφαλή συμπεριφορά και πολύ χαμηλή κατανάλωση από τον μικρό ντίζελ
Συμπέρασμα
Το C3 Aircross δεν άλλαξε φυσικά χαρακτήρα μετά την ανανέωση κι εξακολουθεί να είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τις παραδοσιακές αξίες της Citroen -άνεση και ξεχωριστή προσωπικότητα- με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό. Η συγκεκριμένη έκδοση ντίζελ έχει κι ένα επιπλέον πλεονέκτημα, συνδυάζοντας επαρκή δύναμη και επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση, την οποία δεν μπορούν να πετύχουν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις. Κάτι που αντισταθμίζει και την αυξημένη τιμή του, η οποία μπορεί να αποσβεστεί σε λογικό χρονικό διάστημα, αν το αυτοκίνητο διανύει αρκετά χιλιόμετρα κάθε χρόνο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.citroen.gr


  UP