ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes C Class - 200

Ακόμα ένα αστέρι!         ..:: Σαββάτο, 30 Ιουλίου 2022 ::..

Στη νέα γενιά του το μπεστ σέλερ της Mercedes αναβαθμίζεται τεχνολογικά και γίνεται ακόμα καλύτερο, ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο από πλευράς ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας, προσφέροντας στην ισχυρότερη έκδοση με το μικρό κινητήρα πολύ καλές επιδόσεις με μικρό κυβισμό, που γελοιοποιεί το σύστημα των τεκμηρίων

Καλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Mercedes έχει ένα σωρό από αυτά στο πλαίσιο του εντατικού προγράμματος ηλεκτροκίνησης που διαθέτει, υπάρχει όμως μια μεγάλη πλειοψηφία ακόμα που χρειάζεται συμβατικά αυτοκίνητα, έστω και με υβριδική τεχνολογία. Και προφανώς δεν ήταν δυνατόν να αφήσει χωρίς αντικαταστάτη ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της, τη C-Class, που είναι το μπεστ σέλερ της την τελευταία δεκαετία. Όπως συνήθως στις αντικαταστάσεις των μοντέλων των αυτοκινητοβιομηχανιών στο τέλος του κύκλου ζωή τους, η νέα γενιά της μεσαίας Mercedes έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το μήκος της να φτάνει τα 4,751 μ. (6,5 εκατοστά περισσότερα από πριν) και το μεταξόνιο τα 2.865 χιλιοστά (25 περισσότερα από πριν). Φυσικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο απολύτως προσαρμοσμένο στην σύγχρονη τεχνολογική πραγματικότητα, στο οποίο είναι δυνατή η ενημέρωση του λογισμικού χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο, μέσω των τεχνολογιών συνδεσιμότητας, ενώ είναι δυνατή στο μέλλον η εκ των υστέρων εγκατάσταση λειτουργιών δεν έχουν επινοηθεί ακόμα (κάτι που μάλλον δείχνει ότι στην Mercedes δεν... βιάζονται να καταργήσουν τα συμβατικά τους μοντέλα, γιατί αντιλαμβάνονται όταν θα υπάρχει ζήτηση για αυτά για πολλά χρόνια ακόμα).

Εσωτερικό
Είναι προφανές μετά την αύξηση των διαστάσεων, ότι το αυτοκίνητο προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, ώστε να εκπληρώνει με επιτυχία τον οικογενειακό του ρόλο. Με επάρκεια εκπληρώνει επίσης το ρόλο του ο χώρος αποσκευών των 455 λίτρων (ίδιος με αυτόν του προηγούμενου μοντέλου), που δεν είναι μεν από τους κορυφαίους της κατηγορίας, αλλά είναι σαφώς επαρκής για μεσαίο σεντάν. Βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει γίνει και στους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που είναι πλέον επαρκείς για το χαρακτήρα και το ρόλο του αυτοκινήτου. Η κορυφαία συνολική ποιότητα είναι αναμενόμενη για την μεσαία Mercedes, συμπεριλαμβάνοντας την γεροδεμένη κατασκευή, τα ποιοτικά υλικά, αλλά και την καλή ηχομόνωση. Εξίσου καλή είναι και η θέση οδήγησης, που δεν θα προβληματίσει κανένα οδηγό. Σωστή είναι γενικά και η εργονομία, αν και υπάρχουν κάποιες διαφορές σε σχέση με αυτά που συνήθως συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά και με τις προηγούμενες Mercedes, οπότε απαιτείται κάποια προσαρμογή. Π.χ. ο γνωστός περιστροφικός διακόπτης ελέγχου των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου που βρισκόταν στην κεντρική κονσόλα έχει καταργηθεί. Επίσης (κάτι που ήδη υπήρχε στην προηγούμενη γενιά) υπάρχουν επιφάνειες αφής στο ταμπλό και στο τιμόνι, που επιτρέπουν να γίνονται οι επιλογές με κινήσεις των δακτύλων στα χειριστήρια και όχι στην κεντρική οθόνη αφής.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 53.250 ευρώ, με ένα αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματο φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, 8 αερόσακους (υπάρχουν αερόσακοι κεφαλής και για τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, ενεργό σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης (δυστυχώς όχι ακόμα στα ελληνικά!), ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εξαιρετικά ποιοτικό, λειτουργικό και τεχνολογικά σύγχρονο είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 με το ήπιο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιείται εδώ στην ισχυρότερη έκδοσή του με τους 204 ίππους (στους οποίους προστίθενται στιγμιαία 20 ίπποι από τη μίζα-γεννήτρια του υβριδικού συστήματος όταν απαιτείται επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού). Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, με καλή απόκριση (χάρη και στο υβριδικό σύστημα) και αρκετή δύναμη όχι απλώς για να κίνηση άνετα το βαρύ αυτοκίνητο, αλλά και για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3'') που εξασφαλίζουν την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Ο περιορισμένος κυβισμός του εξασφαλίζει και μικρή φορολογική επιβάρυνση στη γελοιότητα των τεκμηρίων. Η συνεργασία του με το επίσης πολύ καλό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, που πραγματοποιεί γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές, είναι αρμονική, κάτι που συνεισφέρει και στην καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του. Βεβαίως σ' ένα τόσο δυνατό μεγάλο αυτοκίνητο -και μάλιστα με αυτόματο κιβώτιο- με βάρος που ξεπερνάει αρκετά τον 1,5 τόνο, δεν μπορεί να περιμένει κανείς και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Έτσι αυτή μπορεί στην πόλη να περάσει εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ σ' έναν επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες 80-100 χλμ./ώρα μπορεί με ήρεμη οδήγηση να πέσει γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στην εποχή μας, με τα σύγχρονα πλαίσια και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, δεν έχει πλέον και τόση σημασία, ούτε καν φαίνεται στο δρόμο, αν ένα αυτοκινήτου έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως παραδοσιακά η C-Class. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας προσφέρεται στάνταρ με τη σπορ ανάρτηση και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι υπεράνω κριτικής, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να υπάρχουν απλώς για να επέμβουν αν προσπαθήσεις να παραβείς τους... νόμους της Φυσικής! Αλλιώς, όσο γρήγορα κι αν πηγαίνεις (επαναλαμβάνουμε, μέσα στα όρια της λογικής), δεν πρόκειται να σε αιφνιδιάσει και να σε αγχώσει ποτέ. Με πολύ καλό κράτημα, ουδέτερη συμπεριφορά, άμεση απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού, αρχίζει προοδευτικά να υποστρέφει όταν πιεστεί πέρα από τα όρια της (πολύ καλής) πρόσφυσης, το γκάζι (με μέτρο) βοηθάει στις διορθώσεις, ενώ αν το αφήσεις απότομα πάνω στην στροφή, το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει καμιά περίεργη αντίδραση η τάση υπερστροφής, αλλά απλώς κλείνει την τροχιά του και συνεχίζει το δρόμο του. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές κι έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση στην επιλογή σπορ του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ενώ διαπιστώσαμε ότι έχει διορθωθεί αρκετά η παλιά αδυναμία των τιμονιών των Mercedes που είχαν μετριότατη επαναφορά και στη συγκεκριμένη περίπτωση η επαναφορά δεν είναι μεν από τις καλύτερες, αλλά είναι ικανοποιητική.

Σε ό,τι αφορά τα φρένα, είναι μεν εξαιρετικά σε απόδοση και ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο, θα παρατηρήσουμε όμως ότι δεν έχουν την κορυφαία αίσθηση που είχαν τα φρένα των παλιότερων μοντέλων της Mercedes, αλλά έχουν στην αρχική διαδρομή τους μια ελαφρά «σπογγώδη» αίσθηση. Κάτι που ενδεχομένως να οφείλεται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα για την φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, χαρακτηριστικό πολύ συνηθισμένο στα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η μόνη μας ένσταση αφορά τις 18άρες ζάντες με φαρδύτερα λάστιχα με προφίλ 45, που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τη σπορ ανάρτηση και με λάστιχα τόσο χαμηλού προφίλ, που αναπόφευκτα έχουν αρκετά πιο άκαμπτα πλαϊνά, μειώνουν αρκετά την άνεση στους κακούς ελληνικούς δρόμους, που ακόμα και στην Αθήνα είναι γεμάτοι λακκούβες και σαμαράκια, επιτρέποντας έτσι στις ανωμαλίες να γίνονται αισθητές στους επιβάτες. Τα αυτοκίνητα της Mercedes, ιδιαίτερα τα σεντάν σαν τη C-Class, διακρίνονταν πάντα για την κορυφαία άνεση που προσέφεραν. Είναι παράλογο να έχεις ένα αυτοκίνητο, τόσο ακριβό μάλιστα, που να είναι από τα κορυφαία της αγοράς σε άνεση και να τη χαλάς με λάστιχα τόσο χαμηλού προφίλ. Ούτως ή άλλως η τοποθέτηση τους γίνεται περισσότερο για το «φαίνεσθαι», αφού το αυτοκίνητο είναι τόσο καλά στημένο κι έχει τόσο καλή οδική συμπεριφορά, που ελάχιστα έχει να κερδίσει από τα φαρδύτερα λάστιχα. Μια χαρά (και αισθητικά και λειτουργικά) είναι και οι στάνταρ 17άρες ζάντες, που συνδυάζονται με λάστιχα με προφίλ 55, πολύ καλύτερα προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα. Αν έχετε χρήματα να δώσετε για έξτρα, προτιμήστε κάποια από τα ένα σωρό συστήματα που προσφέρει η Mercedes, ιδιαίτερα στους τομείς ασφαλείας και άνεσης, παρά τις 18άρες ζάντες.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Αποτελεσματικά φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Μικρό τεκμήριο
KATA
- Το σύστημα πλοήγησης δεν είναι στα ελληνικά
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτρια άνεση για Mercedes με τους έξτρα τροχούς 18''
Ο μικρός κινητήρας προφέρει δύναμη και επιδόσεις που αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το εξαιρετικό πλαίσιο
Συμπέρασμα
Για μια ακόμα φορά μιλάμε για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, που σε κάθε γενιά του γίνεται καλύτερο. Ούτως ή άλλως, με δεδομένο και τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου, ήταν αναμενόμενο και η νέα γενιά να έχει κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, κορυφαία ποιότητα, σύγχρονη τεχνολογία, καλούς χώρους και λειτουργικότητα, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση υψηλού επιπέδου. Απλώς τώρα προσφέρει και όλες τις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά συστήματα, συνδεσιμότητα κλπ. Το κακό είναι μόνο, ότι με την συνεχής αύξηση των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην εποχή μας, η τιμή του έχει ξεφύγει σε επίπεδα που απευθύνεται πλέον σε ακόμα πιο λίγους από πριν...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP