ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Honda HR-V - 1.5 e:HEV

Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός         ..:: Σαββάτο, 23 Ιουλίου 2022 ::..

Συνεχίζοντας και αναβαθμίζοντας τη φιλοσοφία του προκατόχου του, με ποιοτική κατασκευή, λειτουργικό εσωτερικό, πλούσιο εξοπλισμό και οδική συμπεριφορά χωρίς απρόοπτα, το νέο μικρομεσαίο SUV της Honda είναι προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις του εξηλεκτρισμού, με ένα «ψαγμένο» υβριδικό σύστημα που προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία, αυξάνοντας όμως και τα επίπεδα της τιμής του αυτοκινήτου

Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα το HR-V στις παλαιότερες γενιές του, αντιπροσώπευε την ιδέα του μικρομεσαίου SUV, που στις μέρες μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα γενιά του μοντέλου (μήκος 4,34 μ.) βαδίζει πάνω στην ίδια φιλοσοφία, προσαρμοσμένη όμως και στη σύγχρονη πραγματικότητα που επιβάλλει τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης και το νέο HR-V προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αντίστοιχοι με αυτούς ενός καλού μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα των καθισμάτων Magic Seats πίσω, που επιτρέπουν αναδίπλωση και του οριζόντιου τμήματος τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Κάτι που επιτεύχθηκε με την κεντρική τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου και την τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Μοιραία όμως αυτή η επιλογή, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι βεβαίως που συναντάμε συχνά σε υβριδικές εκδόσεις συμβατικών αυτοκινήτων. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται τώρα στα 335 λίτρα, χωρητικότητα κάπως περιορισμένη με τα μέτρα της μικρομεσαίας κατηγορίας στην εποχή μας. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι απλώς επαρκείς (με τις θήκες στις πόρτες να είναι μάλλον μικρές) και δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε το γεγονός ότι το «ραφάκι» στην κεντρική κονσόλα μπροστά από τον μοχλό ταχυτήτων δεν έχει αντιολισθητικό υλικό, ώστε να μη γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ένα αντικείμενο που θα τοποθετηθεί εκεί (π.χ. ένα κινητό). Μια έλλειψη κάπως περίεργη για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ.

Αντίθετα κανένα παράπονο δεν υπάρχει από την ποιότητα κατασκευής, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν κυρίως σκληρά πλαστικά -που δεν δείχνουν όμως καθόλου «φτηνά»- και κάποια άλλα που είναι κάτι... ανάμεσα σε σκληρό και μαλακά! Σε κάθε περίπτωση η όλη κατασκευή δείχνει γεροδεμένη και ιδιαίτερα προσεγμένη, δεν υπάρχουν καθόλου τριγμοί κατά την κίνηση και τα υλικά δεν παραπέμπουν σε φτηνό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 33.800 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (όπως συνηθίζει η Honda) το οποίο περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, σύστημα πλοήγησης, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, οθόνη αφής, Bluetooth, συμβατότητα με Apple Carplay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά η εταιρεία προσφέρει για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη διετή επέκταση εγγύησης μετά την τριετή εργοστασιακή, ενώ η εργοστασιακή εγγύηση για τα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος (κινητήρας, γεννήτρια, μπαταρία, καλώδια υψηλής τάσης κλπ.) είναι ούτως ή άλλως 5ετής (ή 100.000 χιλιόμετρα.
Ιδιαίτερα προσεγμένο το εσωτερικό, φιλοξενεί άνετα 4 άτομα, ενώ τα καθίσματα "magic seats" πίσω είναι ένα λειτουργικό πλεονέκτημα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda, το οποίο συνδυάζει ένα ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 107 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα για την κίνηση του αυτοκινήτου κι ένα που λειτουργεί ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του να φτάνει τους 131 ίππους. Το αυτοκίνητο ξεκινάει από στάση σε ηλεκτρική λειτουργία και μετά περνάει σε υβριδική, στην οποία ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας που τροφοδοτεί τον άλλο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες και όταν απαιτείται μεγάλη ισχύς, οπότε κάνει και πιο αισθητή την παρουσία του, καθώς το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης -CVT- ανεβάζει αρκετά τις στροφές του, κάνοντας αισθητό τον ήχο του. Κάτι που δεν συμβαίνει βέβαια συχνά, αλλά μόνο όταν χρειάζεται αυξημένη ισχύς, με το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της οδήγησης να γίνεται με πολύ χαμηλό θόρυβο από το σύστημα παροχής ισχύος. Σίγουρα το σύστημα δεν έχει το νεύρο των κινητήρων με τούρμπο, έχει όμως επαρκή δύναμη για να προσπερνάει χωρίς να αγχώνει και προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6''), ενώ στην πόλη έχει καλή απόκριση και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο κάνει ιδιαίτερα εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Το μεγάλο του πλεονέκτημα όμως είναι η οικονομία, που είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού μπορεί κανείς να κινηθεί σε αστικές συνθήκες με κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ και σε μία μετακίνηση εκτός πόλης η κατανάλωση μπορεί να είναι χαμηλή αν δεν κάνει ο οδηγός υπερβολές στο γκάζι.

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο δεν πρόκειται να προβληματίσει ποτέ, χωρίς φυσικά να αποτελεί κίνητρο για σπορ οδήγηση, κάτι που ισχύει γενικότερα για όλα σχεδόν τα SUV. Σε κάθε περίπτωση είναι απολύτως προβλέψιμη και δεν αιφνιδιάζει ποτέ. Στην πίεση το αυτοκίνητο υποστρέφει προοδευτικά και γέρνει λίγο λόγω και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος (18,8 εκ.) αλλά χωρίς υπερβολές και απρόβλεπτα, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για την κατηγορία και τα φρένα δεν προβληματίζουν. Εκεί που αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για SUV είναι στην άνεση της ανάρτησης, που είναι κάπως σφιχτή και στους ελληνικούς δρόμους, που δεν διακρίνονται για το... ομαλό τους οδόστρωμα, επιτρέπει στις ανωμαλίες να γίνονται αισθητές στους επιβάτες, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό.
YΠEP
- Εντυπωσιακή οικονομία
- Πρακτικότητα εσωτερικού
- Προσεγμένη κατασκευή
- Πλούσιος εξοπλισμός
- Ευκολία οδήγησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μέτρια άνεση
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στο κεντρικό ραφάκι
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει επαρκείς επιδόσεις με μεγάλη οικονομία και η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής
Συμπέρασμα
Το νέο HR-V διατηρεί και αναβαθμίζει τις αρετές του προκατόχου του, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες, καλή λειτουργικότητα χάρη και στα "magic seats" και καλά οδικά χαρακτηριστικά. Είναι αρκετά ποιοτικό, με ιδιαίτερα προσεγμένη κατασκευή, είναι πλούσια εξοπλισμένο και είναι εξαιρετικά οικονομικό χάρη στο υβριδικό σύστημα, το οποίο όμως (όπως συμβαίνει στις μέρες μας με τα πλήρως υβριδικά συστήματα, ιδιαίτερα τα «ψαγμένα» σαν αυτό της Honda) συμβάλλει και στην αύξηση της τιμής του, αλλά και στη μείωση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Η μεγάλη οικονομία στην χρήση αντισταθμίζει εν μέρει την αυξημένη αρχική εκταμίευση, οπότε εναπόκειται στον καθένα να σταθμίσει την οικονομική πλευρά της απόκτησης σε σχέση με τις ανάγκες και τις προτεραιότητές του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP