ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Sportage - 1.6 180 HP 48V

Κάθε γενιά και πιο καλή         ..:: Σαββάτο, 16 Ιουλίου 2022 ::..

Στην νέα γενιά του το Sportage είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό SUV, ευρύχωρο, λειτουργικό, ευκολοδήγητο, ασφαλές και καλά εξοπλισμένο, αποπνέοντας και ένα ποιοτικό χαρακτήρα που επιβεβαιώνει την επιλογή των Κορεατών να αναθέσουν στην Kia το ρόλο της πιο ποιοτικής μάρκας του γκρουπ

Το Sportage, στην 5η γενιά του πλέον, είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για το κορεάτικο γκρουπ Hyundai-Kia, καθώς τοποθετείται σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής (και της ελληνικής) αγοράς και η Kia μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών αποτελεί την "premium" μάρκα του γκρουπ. Και είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία δημιούργησε για πρώτη φορά μία ξεχωριστή έκδοση ειδικά για την Ευρώπη. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, είναι ένα μικρομεσαίο SUV (που δικαιούται απόλυτα το συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, αφού διαθέτει και τετρακίνητη έκδοση εκτός από τις προσθιοκίνητες) και το μήκος του φτάνει τα 4,515 μ.

Εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο και είναι εμφανής η μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει για την προσαρμογή του στην εικόνα ποιότητας και σύγχρονης τεχνολογίας που επιδιώκει να καθιερώσει για τα αυτοκίνητα της η Kia. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, οι δύο οθόνες στο ταμπλό δίνουν το στίγμα της σύγχρονης τεχνολογίας και γενικά το αυτοκίνητο είναι πιο «λουσάτo» από το αδελφό μοντέλο της Hyundai, το Tucson. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, η πλάτη των πίσω καθισμάτων μάλιστα είναι ρυθμιζόμενη, ενισχύοντας έτσι την εικόνα άνεσης και πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι αρκετοί χώροι που υπάρχουν για μικροπράγματα, όπως και ο πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών τα 562 λίτρων. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι οι πόρτες του αυτοκινήτου ανοίγουν από πολύ χαμηλά, με αποτέλεσμα να «βρίσκουν» εύκολα κάτω σ' ένα κάπως πιο ψηλό πεζοδρόμιο, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από τη θέση οδήγησης, ιδιαίτερα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας που ήταν στην πλούσια έκδοση «λανσαρίσματος» (Launch Edition), η οποία έχει ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 32.790 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με εντοπισμό πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενο οχήματος, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, πλήρη φώτα τεχνολογίας LED εμπρός, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, περιοριστή ταχύτητας, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8'', ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB και επιπλέον θύρα φόρτισης USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το ευρύχωρο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 τούρμπο με 180 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους) με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια για την επανεκκίνηση του κινητήρα όταν ξεκινάει το αυτοκίνητο μετά από στάση και τη στιγμιαία υποβοήθησή του σε επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές. Ήδη και χωρίς το υβριδικό σύστημα ο κινητήρας είναι αρκετά δυνατός για να κινήσει με μεγάλη άνεση το αυτοκίνητο, ακόμα περισσότερο δε αυτό ισχύει σ' αυτήν την υβριδική έκδοση, με τη στιγμιαία υποβοήθηση που προσφέρει ο μικρός ηλεκτροκινητήρας. Έτσι οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8''), προσφέροντας απόλυτη ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και τη δυνατότητα να ακολουθήσει κανείς αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (που πραγματοποιεί ομαλές και επαρκώς γρήγορες αλλαγές) και η συνεργασία του με αυτό είναι αρκετά καλή. Η μόνη μας παρατήρηση είναι μια καθυστέρηση που παρατηρείται στην απόκριση του συνόλου κατά το κατέβασμα ταχύτητας («κικντάουν») όταν πατηθεί δυνατά το γκάζι, ακόμα και όταν έχει επιλεγεί η «σπορ» ρύθμιση στο σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης. Προφανώς μ' ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο και μάλιστα αυτόματο δεν μπορεί κανείς να περιμένει χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη όπου αυτή μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 11 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο (λόγω και της αεροδυναμικής των SUV) δύσκολα πέφτει κάτω από τα 8.

Οδηγώντας
Το Sportage βασίζεται σε μια σύγχρονη πλατφόρμα με αναρτήσεις που είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι η συμπεριφορά του ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα υπερυψωμένο (απόσταση από το έδαφος 17 εκ.) οικογενειακό αυτοκίνητο. Ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και ασφαλές, έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις. Προφανώς δεν μιλάμε για σπορ χαρακτήρα και στις γρήγορες στροφές το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις, αλλά αυτό δεν επηρεάζει την τροχιά του αυτοκινήτου και δεν δημιουργεί αντιδράσεις που να αιφνιδιάζουν. Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για SUV και είναι αναμενόμενα κάπως αργό και με κάπως τεχνητή αίσθηση στην ευθεία με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει και τετρακίνητη έκδοση για κίνηση εκτός δρόμου. Αποτελεσματικά, τέλος, είναι τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα
- Καλές επιδόσεις Λειτουργικότητα
- Ευκολία οδήγησης
- Ποιότητα κύλισης
- 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
KATA
- Κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Χαμηλές πόρτες (βλ. κείμενο)
Καλές επιδόσεις από το δυνατό κινητήρα, ευκολία οδήγησης και πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Συμπέρασμα
Καθώς γίνεται καλύτερο στην κάθε γενιά του, το Sportage αποτελεί ένα από τα καλύτερα παραδείγματα της τεράστιας προόδου της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας, που δεν αρκείται πλέον απλώς στην κατασκευή αυτοκινήτων με προσιτή τιμή, αλλά διεκδικεί με αξιώσεις την προτίμηση και απαιτητικών αγοραστών. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV με ποιοτικά χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου, δυνατό, ευρύχωρο, ασφαλές και ευκολοδήγητο, χωρίς μάλιστα να είναι πολύ ακριβό (μετά σημερινά δεδομένα της κατηγορίας) αν και είναι το πιο "premium" από τα δύο μικρομεσαία SUV του κορεάτικου γκρουπ, άρα έχει και την υψηλότερη τιμή από τα δύο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP