ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Hyundai Kona - 1.6 T 4x4

Όσοι πιστοί...         ..:: Σαββάτο, 02 Ιουλίου 2022 ::..

Μπορεί να ακολουθεί το ρεύμα της εποχής προς την ηλεκτροκίνηση η Hyundai, με ένα σωρό υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά δεν ξεχνάει κι αυτούς που ακόμα απολαμβάνουν την οδήγηση και επιθυμούν δύναμη και επιδόσεις, προσφέροντας στη γκάμα του Kona μία ενδιαφέρουσα έκδοση με δυνατό κινητήρα και τετρακίνηση, που «τσιγκλάει» τον οδηγό για κάτι παραπάνω χωρίς να χάνει τον πολιτισμένο χαρακτήρα της

Από τη στιγμή που η Hyundai καθιερώθηκε ανάμεσα στους μεγάλους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας λειτουργικά και ποιοτικά αυτοκίνητα και όχι απλώς χαμηλές τιμές, επεκτάθηκε και στη δημιουργία εκδόσεων των μοντέλων της με πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Αυτοκινήτων δηλαδή που αντιπροσωπεύουν κι ένα υψηλότερο επίπεδο τεχνογνωσίας, με δυνατότερους κινητήρες, πολύ καλές επιδόσεις και αντίστοιχα οδικά χαρακτηριστικά. Καλό και άγιο, λοιπόν, για μία οικογένεια το Kona με τον χιλιάρη κινητήρα τούρμπο των 120 ίππων, καλό και άγιο το υβριδικό των 141 ίππων, αλλά υπάρχουν κι αυτοί που θέλουν λίγο παραπάνω γκάζι, χωρίς βέβαια να φτάνουν και σε δυσθεώρητα επίπεδα από πλευράς κόστους. Γι' αυτούς η κορεάτικη εταιρεία προσφέρει την έκδοση 1.6 τούρμπο της δοκιμής μας, η οποία αφορά την τετρακίνητη εκδοχή της (υπάρχει και προσθιοκίνητη).

Εσωτερικό
Το Kona προσφέρει επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του, που φιλοξενούν άνετα 4 άτομα και καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες, τις οποίες καλύπτει επίσης και ο χώρος αποσκευών, που έχει χωρητικότητα 361 λίτρων, είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι δεν έχει απολύτως κανονικό σχήμα, το οποίο θα επέτρεπε καλύτερη εκμετάλλευση της χωρητικότητάς του. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και η γενική εργονομία σωστή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος ενδεχομένως να μην επιτρέψει σε κάποιους οδηγούς να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ποιοτικά το Kona ικανοποιεί (ακόμα περισσότερο μετά την ανανέωσή του), χωρίς βεβαίως μεγάλες πολυτέλειες, αλλά με προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή που δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 27.390 ευρώ (ή από 29.190 για την πιο σπορτίβ έκδοση N Line, που διαφοροποιείται και αισθητικά, ενώ η προσθιοκίνητη έκδοση ξεκινάει από 24.890 ευρώ), με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, υποβοήθησης διατήρησής λωρίδας και οδήγησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ράγες οροφής συναγερμό, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης καθίσματος οδηγού, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα (ασύρματη) με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε, όμως, την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην τιμή του αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνεται 5ετής εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και οδική βοήθεια, όπως επίσης και δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος για 5 χρόνια.
Προσεγμένο εσωτερικό με καλούς χώρους και πλούσιο εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση του Kona κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 198 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Είναι προφανές ότι μιλάμε για ισχύ πέρα απ' αυτή που αρκεί για να κινεί το αυτοκίνητο εύκολα και με ασφάλεια σε κάθε είδους δρόμο και με κάθε φορτίο. Πρόκειται για ένα δυνατό κινητήρα, που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1'') και επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός. Υπάρχει, λοιπόν, σαφής διαφοροποίηση σε σχέση με τις βασικές εκδόσεις του μοντέλου και η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι το κιβώτιο, που είναι επαρκώς γρήγορο -αν και όχι κορυφαίο- στις αλλαγές, έχει κάπως αργή απόκριση στο «κικντάουν» (το κατέβασμα ταχύτητας στο πάτημα του γκαζιού για επιτάχυνση), που απαιτεί κάποια προσαρμογή. Το κιβώτιο έχει και επιλογή σπορ, που κάνει το αυτοκινήτου πιο ζωντανό (δίνει ακόμα και τη δυνατότητα κατεβάσματος δύο ταχυτήτων στο δυνατό πάτημα του γκαζιού) και πάλι όμως το κικντάουν δεν είναι από τα πιο γρήγορα που έχουμε δει. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, προφανώς όποιος επιθυμεί 200 ίππους, σε συνδυασμό μάλιστα με τετρακίνηση, δεν περιμένει και... σούπερ οικονομία (οι νόμοι της φύσης είναι αμείλικτοι). Η κατανάλωση λοιπόν είναι κάπως αυξημένη και μπορεί στην πόλη να ξεπεράσει και τα 10 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας κάτω από τα 8 στον ανοιχτό δρόμο (όπου πάντως η κατανάλωση εξαρτάται σημαντικά από την ταχύτητα, όπως σε όλα τα SUV λόγω αεροδυναμικής).

Οδηγώντας
Ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη ισχύ (αλλά και μεγάλη ροπή λόγω του τούρμπο) χρειάζεται βέβαια και αντίστοιχο στήσιμο για να βάλει αυτήν την ισχύ αποτελεσματικά στο δρόμο. Και στη Hyundai δεν αρκέστηκαν απλώς σε κάποιες διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, αλλά τοποθέτησαν στην έκδοση των 198 ίππων ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στηριγμένο σε ξεχωριστό υποπλαίσιο, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των πιο αργών εκδόσεων. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν προσπάθησαν να δημιουργήσουν μία «καθαρόαιμη» σπορ έκδοση που θα απαιτούσε και πιο σκληρές αναρτήσεις -υπάρχει άλλωστε και το Kona N για όσους επιθυμούν καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα. Έτσι, το Kona των 198 ίππων αποδεικνύεται απρόσμενα πολιτισμένο στο δρόμο, με καλή ποιότητα κύλισης και αρκετά ικανοποιητική άνεση για SUV. Ταυτόχρονα έχει πολύ καλή συμπεριφορά, με καλό κράτημα, καλή κατευθυντικότητα χάρη και στην τετρακίνηση, παρουσιάζει κάποιες κλίσεις στις γρήγορες στροφές, αλλά όχι υπερβολικές και γενικά είναι πολύ προοδευτικό και καθόλου απρόβλεπτο στις αντιδράσεις του. Δεν είναι μια καθαρόαιμη μηχανή οδηγικής απόλαυσης, αλλά είναι τελικά ένα αρκετά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, με πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και τον πολιτισμένο χαρακτήρα. Το τιμόνι δεν έχει σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι ικανοποιητικό για ένα SUV, ενώ τα φρένα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις που δημιουργούν η δύναμη και οι επιδόσεις του συγκεκριμένου μοντέλου.

Ταυτόχρονα το σύστημα τετρακίνησης, το αυτόματο κιβώτιο και η απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος προσφέρουν και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός ασφάλτου. Όχι βέβαια σαν ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου, αλλά μπορείς να κινηθείς με αυτό σε μια ανώμαλη χωμάτινη διαδρομή, για να κατέβεις π.χ. σε μια παραλία, ή σ' ένα δασικό δρόμο χωρίς πολλή λάσπη (γιατί εκεί χρειάζονται και τα ανάλογα λάστιχα). Σε ό,τι αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων, η εταιρεία αναφέρει 17,5° για τη γωνία προσέγγισης, 16,7° για τη γωνία ράμπας και 29,6° για τη γωνία φυγής.
YΠEP
- Δυνατός κινητήρας
- Επιδόσεις
- Καλοί χώροι για την κατηγορία
- Οδική συμπεριφορά
- Πολιτισμένος χαρακτήρας
- Πλούσιος εξοπλισμός
- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση
- Σχετικά αργό «κικντάουν»
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δύναμη και επιδόσεις , καλή οδική συμπεριφορά και τετρακίνηση
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα ειδικό αυτοκίνητο, που διατηρεί βεβαίως τα θετικά στοιχεία του μοντέλου στο σύνολο της γκάμας - όπως χώρους προσεγμένη κατασκευή και πλούσιο εξοπλισμό- αλλά προσφέρει δύναμη και επιδόσεις σε πολύ ψηλότερα επίπεδα από ένα απλό Kona, χωρίς όμως να ξεφεύγει σε επίπεδα απρόσιτα ούτε σε τιμή, ούτε σε σπορ συμπεριφορά, διατηρώντας τον πολιτισμένο χαρακτήρα του και την ευκολία οδήγησης που χαρακτηρίζει το μοντέλο. Η τετρακίνηση είναι ένα επιπλέον ατού, που βελτιώνει την κατευθυντικότητα σ' έναν ολισθηρό δρόμο και προσφέρει και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός ασφάλτου. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, απευθύνεται σ' ένα πιο περιορισμένο κοινό π.χ. από την υβριδική έκδοση, η οποία πλησιάζει σε τιμή.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP