ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi Q3 - 45 TFSI e

Διλήμματα         ..:: Σαββάτο, 25 Ιουνίου 2022 ::..

Όπως συνήθως συμβαίνει με τις φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις που δημιουργούν για κάποια μοντέλα τους όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές, το υβριδικό Q3 προσφέρει την ίδια ποιότητα και λειτουργικότητα του εσωτερικού με τις συμβατικές εκδόσεις, έχει καλύτερες επιδόσεις και σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης χάρη και στη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, αλλά έχει μικρότερο χώρο αποσκευών και αρκετά υψηλότερη τιμή

Ζούμε στην εποχή της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, όσο όμως κι αν οι ευσεβείς πόθοι ορισμένων προβλέπoυν την πώληση αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων σε λιγότερο από 10 χρόνια από τώρα, το γεγονός είναι πως ούτε η πραγματική αυτονομία τους, ούτε -πολύ περισσότερο- οι προοπτικές ανάπτυξης των δικτύων φόρτισης φαίνεται να επιτρέπουν μια τόσο γρήγορη εξέλιξη. Η ενδιάμεση λύση που μπορεί να συμβάλει στη μείωση της καύσης ορυκτών καυσίμων και της ρύπανσης της ατμόσφαιρας στις πόλεις είναι τα φορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα και μπορούν να κινηθούν ως ηλεκτροκίνητα για λίγες δεκάδες χιλιόμετρα. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές πλέον επιλέγουν και τη δημιουργία τέτοιων εκδόσεων των μοντέλων τους, ώστε να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 και να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα που αυτές συνεπάγονται, προσφέροντας ταυτόχρονα στους πελάτες τους αυτοκίνητα με τα οποία μπορούν να ταξιδέψουν όσο μακριά θέλουν. Μια τέτοια έκδοση προσφέρει και η Audi για το «μικρομεσαίο» της SUV (μήκος 4,485 μ.), το Q3.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων της σημερινής γενιάς του αυτοκινήτου σε σχέση με την προηγούμενη δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα στο θέμα των χώρων, που είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες (ένας πέμπτος δεν βολεύεται το ίδιο εύκολα στη μέση πίσω εξαιτίας του κεντρικού «τούνελ» που υπάρχει στο αυτοκίνητο, λόγω της ύπαρξης και τετρακίνητων εκδόσεων). Τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος σε μια διαδρομή 15 εκατοστών και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα όταν είναι τραβηγμένα εμπρός, υπάρχει ακόμα επαρκής χώρος για να καθίσουν σε αυτά ενήλικες. Ο συμβιβασμός που έχει γίνει στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση για να χωρέσουν τα εξαρτήματα της ηλεκτρικής συνιστώσας του συστήματος, είναι η μείωση του χώρου αποσκευών στα 380 λίτρα (αντί για 530 των συμβατικών εκδόσεων), χωρητικότητα που θυμίζει μικρομεσαίο χάτσμπακ και όχι SUV. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που γενικά δεν διαφέρει από αυτό των υπόλοιπων Q3, είναι επαρκείς και η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι οι θήκες στις μπροστινές πόρτες έχουν άβολο σχήμα και πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσεις στο πίσω μέρος τους.

Αναμενόμενη είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, χαρακτηριστικό στοιχείο του οποίου είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πολύ καλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 47.751 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, περιοριστή ταχύτητας, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, που οφείλεται στη γενικότερη μείωση του χώρου αποσκευών που αναφέραμε.
Ιδιαίτερα ποιοτικό είναι το εσωτερικό, με μεγάλους χώρους και ευελιξία διαμόρφωσης χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα
Κινητήρας-κιβώτιο
Τα περισσότερα φορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούν κινητήρες που τοποθετούνται στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των αντίστοιχων μοντέλων, αλλά κάποιο διαφορετικό κινητήρα, που μπορεί να είναι και εξελιγμένη έκδοση παλαιότερης γενιάς. Μπορεί να υπάρχουν δύο λόγοι γι' αυτό. Ο πρώτος είναι ότι πρέπει να γίνει η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση χώρου για την τοποθέτηση των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και της μπαταρίας και ο δεύτερος ότι ο βενζινοκινητήρας στην υβριδική έκδοση λειτουργεί με διαφορετική ρύθμιση, γιατί υπάρχει η υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα όταν απαιτείται, οπότε οι απαιτήσεις από τον βενζινοκινητήρα είναι μικρότερες και η λειτουργία του ρυθμίζεται να είναι βέλτιστη σε πιο περιορισμένο εύρος στροφών και φορτίου. Στο Q3 χρησιμοποιείται ο 1.4 TFSI σε έκδοση 150 ίππων, σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων). Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 245 ίπποι. Είναι προφανές ότι αυτή η απόδοση είναι υπεραρκετή για να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Ακόμα κι όταν αδειάσει η μπαταρία, οπότε περιορίζεται η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα σε στιγμιαία ενίσχυση του βενζινοκινητήρα όταν χρειάζεται, το αυτοκίνητο δεν είναι προφανώς το ίδιο γρήγορο, είναι όμως αρκετά σβέλτο, γιατί η ισχύς του βενζινοκινητήρα είναι αρκετή και η υποβοήθηση προστίθεται ακριβώς εκεί που πρέπει.

Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με θεωρητική αυτονομία 51 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι φυσικά το χαμηλό κόστος χρήσης, ιδιαίτερα όταν κινείται κανείς στην πόλη, όπου τα 47 χιλιόμετρα της πραγματικής αυτονομίας που πετύχαμε με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, επαρκούν για την κάλυψη των περισσότερων καθημερινών μετακινήσεων με το πολύ χαμηλό κόστος του οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος (σε σύγκριση πάντα με τα υγρά καύσιμα!). Σε αυτόματη υβριδική λειτουργία, οπότε το σύστημα ρυθμίζει με τον πιο αποδοτικό τρόπο την αξιοποίηση του κάθε κινητήρα, κάναμε μια διαδρομή 90 περίπου χιλιομέτρων στα νότια προάστια και στην παραλιακή λεωφόρο της Αθήνας προς το Σούνιο, με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ. και 8,9 kWh/100 χλμ. Και σ' αυτήν την περίπτωση μιλάμε για ένα κόστος χαμηλότερο και από αυτό ενός μικρού ντίζελ. Το ενδιαφέρον είναι ότι ακόμα και όταν «αδειάσει» η μπαταρία, με την περιορισμένη φόρτιση που γίνεται εν κινήσει για να υπάρχει η στιγμιαία υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα από τον ηλεκτροκινητήρα, η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή για την δύναμη και το βάρος του αυτοκινήτου(1815 κιλά), όπως διαπιστώσαμε σε μια διαδρομή στην παραλιακή λεωφόρο της Αθήνας, που έγινε με μέση κατανάλωση μόλις 6,7 λίτρων/100 χλμ. Θα αναφέρουμε, τέλος, ότι για την εξοικονόμηση χώρου το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει περιοριστεί στα 45 λίτρα, ενώ το αυτοκίνητο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Παρά κάποια διαφορά βάρους λόγω της προσθήκης του ηλεκτρικού συστήματος, το υβριδικό Q3 δεν διαφέρει σε οδικά χαρακτηριστικά από το βενζινοκίνητο. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, προσφέρει σταθερότητα στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου κι έχει καλό κράτημα, χωρίς να είναι αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να προσφέρει ένα σπορ χαρακτήρα ή κάποια οδηγική απόλαυση. Είναι σαφώς ένα αυτοκίνητο με προτεραιότητα στην ασφαλή και άνετη μεταφορά των επιβατών, με καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα, ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω του ύψους του και μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, προοδευτικά υποστροφική, χωρίς αιφνιδιασμούς και χωρίς την εμφάνιση υπερστροφικών τάσεων αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Η άνεση που προσφέρει είναι ικανοποιητική για SUV, χωρίς φυσικά να εντυπωσιάζει με απόλυτα κριτήρια, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα υπερυψωμένο SUV, το οποίο μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για εκτός δρόμου χρήση. Τα εξαιρετικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, με τα γνωστά χαρακτηριστικά των οικογενειακών Audi (ελαφρύ και με μια πολύ μικρή «ασάφεια» στη θέση της ευθείας στις χαμηλές ταχύτητες, πιο «βαρύ» και με καλύτερη αίσθηση στην πίεση).
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Φρένα
- Χώροι
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα
- Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις συμβατικές εκδόσεις
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δύναμη και επιδόσεις με χαμηλό κόστος χρήσης και ασφαλής συμπεριφορά για το Q3 45 TFSI e
Συμπέρασμα
Όπως συμβαίνει με όλες τις φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις συμβατικών μοντέλων, το Q3 45 TFSI είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο και η απόκτησή του εξαρτάται από τις ανάγκες και τον τρόπο χρήσης του ιδιοκτήτη. Είναι σαφώς ακριβότερο από το βενζινοκίνητο 35 TFSI κι έχει μικρότερο χώρο αποσκευών και μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου (αν και αυτό αντισταθμίζεται από τη χαμηλότερη κατανάλωση). Από την άλλη πλευρά, όμως, έχει πολύ χαμηλότερο κόστος λειτουργίας -ακόμα και από το ντίζελ- λόγω της ηλεκτροκίνησης (αλλά και της υβριδικής λειτουργίας όταν αδειάσει η μπαταρία), μπαίνει καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας (για όσους αυτό έχει κάποια σημασία) και ταυτόχρονα έχει καλύτερες επιδόσεις. Επιπλέον, αν προορίζεται για εταιρική χρήση, έχει και φορολογικό πλεονέκτημα. Ο υποψήφιος αγοραστής, λοιπόν, πρέπει να σταθμίσει «υπέρ» και «κατά» ανάμεσα στις δύο εκδόσεις πριν κάνει την επιλογή του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.audi.gr


  UP