ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Yaris Cross - 1.5 Hybrid

Με αέρα πρωταγωνιστή         ..:: Σαββάτο, 18 Ιουνίου 2022 ::..

Η Toyota μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρών SUV, μ' ένα προσεγμένο ποιοτικά και λειτουργικό αυτοκίνητο, το οποίο είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο στο δρόμο, ευκολοδήγητο και ξεκούραστο στην οδήγηση, αλλά και εντυπωσιακά οικονομικό στην υβριδική έκδοσή του

Η Toyota υπηρετεί τη φιλοσοφία των SUV εδώ και πολλά χρόνια -στην ουσία αυτή είναι που δημιούργησε την κατηγορία με το πρώτο RAV4- οπότε είναι απολύτως φυσιολογικό το γεγονός ότι είναι παρούσα σε όλες τις υποκατηγορίες των SUV, ακόμα και τις μικρότερες. Και προφανώς είναι παρούσα και στηn πιο δημοφιλή από αυτές, την κατηγορία B. Όπως και άλλοι κατασκευαστές, γι' αυτήν την παρουσία της επέλεξε μια υπερυψωμένη παραλλαγή του σούπερ μίνι της του Yaris, βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα, αλλά με διαφορετικές διαστάσεις, ώστε να ανταποκρίνεται στον ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που παίζουν πλέον τα μικρά SUV/Crossover. To Yaris Cross έχει μήκος 4,18 μ., αλλά και μεγαλύτερο πλάτος και ύψος από το απλό Yaris, οπότε ξεχωρίζει και οπτικά από αυτό στο δρόμο.

Εσωτερικό
Με τις ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις του το Yaris Cross έχει και λίγο καλύτερος χώρους από το απλό Yaris, χωρίς όμως η διαφορά να είναι μεγάλη, γιατί μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στη σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών. Οι χώροι, λοιπόν, για τους επιβάτες επαρκούν οριακά για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, γιατί για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 397 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικός χάρη και στο διπλό δάπεδο. Αρκετοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μια καλή εικόνα για τη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου, που αναμενόμενα επιδιώκουν οι αγοραστές της κατηγορίας. Αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, χωρίς μεγάλες πολυτέλειες (π.χ. μαλακό πλαστικό υπάρχει μόνο πάνω από το δεξί μέρος του ταμπλό, πάνω από το ντουλαπάκι), αλλά χωρίς προχειρότητες ή «φτηνή» όψη και -κυρίως- με γεροδεμένη κατασκευή που εμπνέει εμπιστοσύνη.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή της υβριδικής έκδοσης είναι αρκετά ανταγωνιστική με τα σημερινά δεδομένα της κατηγορίας, ξεκινώντας από 22.020 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην αξιολόγηση της τιμής πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτει 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) για όλα τα μηχανικά μέρη και το υβριδικό σύστημα και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.
Οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι, αλλά το εσωτερικό είναι προσεγμένο και λειτουργικό και ο εξοπλισμός πολύ καλός
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό Yaris Cross χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα παροχής ισχύος με το υβριδικό Yaris, το οποίο συνδυάζει ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 92 ίππους, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον κι έχει υψηλή σχέση συμπίεσης 14:1 και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 ίππων), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 116 ίππους. Πρόκειται για ένα «παραδοσιακό» υβριδικό σύστημα, στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί μεν να ξεκινήσει το αυτοκίνητο και να το κινήσει για πολύ μικρές αποστάσεις (π.χ. σ' ένα παρκάρισμα ή για μερικές δεκάδες μέτρα σ' ένα μποτιλιάρισμα). Δεν προσφέρει όμως τη δυνατότητα πραγματικής «ηλεκτροκίνησης», αλλά είναι πάντα έτοιμος να επικουρεί τον βενζινοκινητήρα, ο οποίος γι' αυτόν τον λόγο δεν είναι ρυθμισμένος για τη μέγιστη ισχύ και ροπή, αλλά για την πιο αποδοτική λειτουργία, αφού ανά πάσα στιγμή έχει τη βοήθεια σε ισχύ και ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, όταν χρειάζεται ταχύτερες επιταχύνσεις.

Προφανώς το σύστημα, που συνδυάζεται και με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν, με πολύ πιο ομαλή λειτουργία, δεν έχει τη δύναμη των τούρμπο, έχει πάντως ικανοποιητικό τράβηγμα, δεν αγχώνει στο προσπέρασμα και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις για ενεργητική ασφάλεια (0-100 σε 11,2'') και για μετακινήσεις σε οποιοδήποτε είδος δρόμου. Όταν ανεβάζει στροφές ο βενζινοκινητήρας δεν είναι αθόρυβος, αυτό όμως συμβαίνει σπάνια, όταν π.χ. χρειαστεί να πατήσει κανείς δυνατά το γκάζι για να προσπεράσει και ανεβαίνουν οι στροφές, οπότε συνολικά το ταξίδι γίνεται χωρίς δυσάρεστα επίπεδα θορύβου. Εκείνο που εντυπωσιάζει είναι η χαμηλή κατανάλωση, που δείχνει και το επίπεδο της τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα μετά από τόσα χρόνια εφαρμογής τους. Ιδιαίτερα στην πόλη μπορεί κανείς να κινηθεί (με τον κλιματισμό σε λειτουργία) ακόμα και με 5 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο παρακάτω (με επαρκή εκμετάλλευση της ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις), κατανάλωση που φυσικά δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε με ένα καλό ντίζελ. Αναμενόμενη συνέπεια είναι η απαλλαγή του αυτοκινήτου από τέλη κυκλοφορίας και η καθημερινή είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας. Η μειωμένη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (36 λίτρα αντί για τα 42 του Yaris) δεν αποτελεί πρόβλημα, γιατί η κατανάλωση είναι χαμηλή και στο ταξίδι, εξασφαλίζοντας απολύτως επαρκή αυτονομία.

Οδηγώντας
Οδηγώντας το Yaris Cross διαπιστώσαμε με κάποια έκπληξη ότι έχει ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης σε σχέση με το απλό Yaris (που ήδη βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο), κάτι που κατά κανόνα δεν συμβαίνει με τα SUV/Crossover που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα με κάποιο σούπερ μίνι. Ίσως η ελαφρά αύξηση των διαστάσεων πάνω στο ίδιο μεταξόνιο, να επέτρεψε στους μηχανικούς της Toyota να εκμεταλλευτούν ακόμα καλύτερα τις δυνατότητες του πλαισίου, το γεγονός είναι πάντως ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, παρέχοντας ταυτόχρονα και αξιοπρεπέστατη άνεση, ενώ και η οδική του συμπεριφορά δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό (χωρίς να προσφέρει και κίνητρο για σπορ οδήγηση). Συνολικά ουδέτερο, χαρακτηρίζεται από επαρκές κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων, ενώ και οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές (απόσταση από το έδαφος 17 εκ, 3 περισσότερα από το Yaris) δεν είναι υπερβολικές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα αποτελεσματικά.
YΠEP
- Εξαιρετική οικονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
- Προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή
- 6ετής εγγύηση
KATA
- Πίσω χώροι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας
- Θόρυβος υπό πίεση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εντυπωσιακά οικονομικό στην υβριδική έκδοση, χαρακτηρίζεται και από υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης
Συμπέρασμα
Το απλό Yaris είναι ούτως ή άλλως μια σταθερή αξία στην ελληνική αγορά και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια από την Toyota για να το πουλήσει. Το Yaris Cross, όμως, είναι μια νέα παρουσία και μάλιστα σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία και για να διεκδικήσει αντίστοιχη επιτυχία δεν αρκεί το όνομα, αλλά χρειάζονται και προσόντα. Κι αυτά τα προσόντα τα έχει, ιδιαίτερα σ' αυτήν την υβριδική έκδοση, αφού είναι ένα αυτοκίνητο με πολιτισμένο χαρακτήρα και προσεγμένη κατασκευή, εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, αρκετά πρακτικό, εντυπωσιακά οικονομικό, αλλά και όχι ακριβό (κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο για τα Toyota). Ταιριάζει λοιπόν απολύτως στα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς και πιστεύουμε ότι η επιτυχία του είναι εξασφαλισμένη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.toyota.gr


  UP