ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Υποσχέσεις για ταξίδια στο φεγγάρι!

        ..:: Σαββάτο, 11 Ιουνίου 2022 ::..
Ζούμε σε μια εποχή πολύ μεγάλων αλλαγών στον τομέα των μεταφορών, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και στην σπασμωδική αντίδραση εθνικών και διεθνών αρχών για την αντιμετώπισή του, με την προώθηση ακόμα και με εκβιαστικά μέτρα ενός προγράμματος άμεσης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση. Για να πείσεις όμως το κοινό για την ορθότητα των μέτρων που προαναγγέλλονται, πρέπει οι εξαγγελίες να βασίζονται σε στοιχειώδη λογική και επαφή με την πραγματικότητα, έστω και με αρκετή νότα αισιοδοξίας. Δυστυχώς οι έλληνες πολιτικοί είναι ικανοί να υπόσχονται τα πιο εξωφρενικά πράγματα, επειδή γνωρίζουν ότι απευθύνονται σε ένα κατεξοχήν τεχνοφοβικό κοινό που δεν έχει ιδέα για οτιδήποτε αφορά τεχνικά θέματα και που επιπλέον ενημερώνεται σε μεγάλο βαθμό από τα "social media", όπου ούτως ή άλλως κυκλοφορούν ένα σωρό ανοησίες.

Τελευταίο κρούσμα εξωφρενικής εξαγγελίας ήταν η πρόσφατη ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι από το 2025, δηλαδή άμεσα (αν έχουν ημερολόγιο στο πρωθυπουργικό γραφείο θα διαπιστώσουν ότι βρισκόμαστε ήδη στα μέσα του 2022) τα ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτρικά! Μας υπόσχεται δηλαδή κάτι που τεχνικά και πρακτικά είναι αδύνατο να συμβεί. Τα ταξί είναι αυτοκίνητα που κινούνται όλη μέρα και που φυσικά χρειάζονται ανεφοδιασμό πολύ πιο συχνά από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για την ανάγκη (μεγάλου) δικτύου ταχυφορτιστών, γιατί βεβαίως δεν είναι δυνατόν ένα ταξί να περιμένει μερικές... ώρες για τη φόρτιση των μπαταριών του όταν εξαντλούνται!

Κανένας βεβαίως δεν έχει πει ακόμα στους ταξιτζήδες ότι, σύμφωνα και με τις προειδοποιήσεις που οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκδίδουν, η συχνή φόρτιση σε ταχυφορτιστές μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Ακόμα, λοιπόν, κι αν υποθέσουμε ότι υπήρχε αυτό το δίκτυο, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα οι ιδιοκτήτες των ταξί θα διαπίστωναν σημαντική μείωση της αυτονομίας των αυτοκινήτων τους (άρα και ανάγκη πιο τακτικής φόρτισης) και κάποια στιγμή ανάγκη αντικατάστασης των μπαταριών, με κόστος... μισού αυτοκινήτου. Πέρα όμως απ' αυτό, υπάρχει και η γνωστή ελληνική πραγματικότητα, που κάνει την εξαγγελία να φαίνεται πραγματικό ανέκδοτο. Τα ΕΛΠΕ χρειάστηκε να περιμένουν 8 μήνες για εγκατάσταση (ενός) ταχυφορτιστή στη Γλυφάδα (χρειαζόταν αναβάθμιση δικτύου) και η NRG περιμένει 7 μήνες τον ΔΕΔΔΗΕ στο Τατόι!

Με τέτοιους ρυθμούς, λοιπόν, το 2025 που μας υπόσχεται ο πρωθυπουργός ότι τα ταξί θα είναι ηλεκτρικά, οι ταχυφορτιστές στις δυο μεγάλες πόλεις μπορεί να μετριούνται στα... δάχτυλα των δύο χεριών και οι ταξιτζήδες με τα ηλεκτρικά ταξί θα παίζουν... κλοτσιές για το ποιος θα προλάβει να φορτίσει όταν ξεμένουν! Για να μη ξεχνάμε το γεγονός ότι κάποια στιγμή θα χρειάζεται φόρτιση των αυτοκινήτων και μετά τη βάρδια, στο σπίτι του ιδιοκτήτη ή του οδηγού, όπου δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα υπάρχει η σχετική δυνατότητα. Το κακό με τους πολιτικούς δεν είναι μόνο ότι υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια (φαινόμενο συνηθισμένο παγκοσμίως), αλλά -ιδιαίτερα στη χώρα μας- δεν έχουν συνήθως και εξειδικευμένους συμβούλους για να πάρουν μια έγκυρη γνώμη όταν προκύπτουν θέματα τεχνολογίας, που είναι πολύ πιο συγκεκριμένα και πρακτικά από τις πολιτικές και οικονομικές αερολογίες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όποιος και αν εισηγήθηκε στον πρωθυπουργό τη συγκεκριμένη μπαρούφα απλώς τον εξέθεσε, γιατί υποσχέθηκε κάτι που είναι αδύνατο να συμβεί. Όχι απλώς δύσκολο, όπως πολλές υποσχέσεις των πολιτικών, αλλά αδύνατο..._Π.Φ.

  UP