ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 4 - 420i Cabrio

Οδηγώντας στη φύση         ..:: Σαββάτο, 04 Ιουνίου 2022 ::..

Η ανοιχτή έκδοση της σειράς 4 διατηρεί από τη στενή συγγενή της, τη σειρά 3, την εξαιρετική ποιότητα, τον πλούσιο εξοπλισμό και την οδηγική απόλαυση και απευθύνεται κυρίως στο συναίσθημα, συνδυάζοντας ξεχωριστό στιλ και τη δυνατότητα επαφής με τη φύση που προσφέρει η ανοιγόμενη οροφή, με τους αναπόφευκτους συμβιβασμούς στους χώρους

Η σειρά 4 της BMW αποτελείται στην ουσία από τα «ξαδέλφια» της σειράς 3, δηλαδή τις εκδόσεις κουπέ και καμπριολέ που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με τη σειρά 3. Μετά την έκδοση κουπέ της νέας σειράς 4, λοιπόν, παρουσιάστηκε και η αντίστοιχη καμπριολέ με τη χαρακτηριστική μαλακή οροφή. Όπως και η κουπέ, έτσι και η καμπριολέ είναι επίσης μεγαλύτερη από την προηγούμενη ανοιχτή έκδοση της σειράς 4, με μήκος 4,768 μ., ενώ χαρακτηριστικό στοιχείο της εμφάνισής της είναι οι στάνταρ προβολείς τεχνολογίας LED. Η υφασμάτινη οροφή ανοίγει αυτόματα σε λίγα δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει έως τα 50 χλμ./ώρα.

Εσωτερικό
Όπως και στα συγγενή μοντέλα των σειρών 3 και 4 κουπέ, η ανοιχτή "4" είναι φυσικά πλήρως προσαρμοσμένη στην ψηφιακή εποχή μας, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό να δημιουργούν μια εικόνα high tech για το εσωτερικό. Ο οδηγός και ο μπροστινός επιβάτης κάθονται άνετα, πίσω όμως -όπως συνήθως συμβαίνει στα καμπριολέ- οι χώροι δεν είναι σπουδαίοι, κάθονται βεβαίως δύο άτομα, αλλά όχι ιδιαίτερα άνετα, ενώ λόγω σχήματος είναι και πιο «κλειστοφοβική» η ατμόσφαιρα πίσω, ακόμα και σε σχέση με την κουπέ. Αλλά και στο χώρο αποσκευών υπάρχει συμβιβασμός -επίσης χαρακτηριστικό στοιχείο το καμπριολέ- με μικρό άνοιγμα και περιορισμένη χωρητικότητα, η οποία είναι 330 ως 385 λίτρα, ανάλογα από το αν η οροφή είναι ανοιχτή ή κλειστή. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, τα όργανα ευανάγνωστα και τα χειριστήρια εύχρηστα. Μόνο η ορατότητα προς τα πίσω και το πλάι περιορίζεται λόγω του σχήματος του αμαξώματος, που αναπόφευκτα αυξάνει και τη «νεκρή γωνία». Εξαιρετική είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, θα θέλαμε όμως λίγο περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 68.150 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους (προστασία κεφαλής εμπρός-πίσω), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροχρωματικούς καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, συναγερμό, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε όμως την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι πολύ ποιοτικό, η εργονομία υψηλού επιπέδου, αλλά οι χώροι πίσω αναπόφευκτα περιορισμένοι
Κινητήρας-κιβώτιο
Την 420i κινεί ο γνωστός 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της BMW με τους 184 ίππους στην τελευταία γενιά του. Ένας εξαιρετικός κινητήρας, εύστροφος, δυνατός και πολύ ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται λίγο πάνω από το ραλαντί, μόλις στις 1.350 στροφές) που ανταποκρίνεται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''), παρά το αυξημένο βάρος της καμπριολέ (1.765 κιλά, αντί για τα 1.600 της αντίστοιχης κουπέ). Συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο οκτάρι κιβώτιο της BMW, που συνεργάζεται άψογα μαζί του και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του. Βεβαίως με ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο με αυτήν την ισχύ δεν περιμένει κανείς χαμηλή κατανάλωση, η οποία στην πόλη μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 10 λίτρα/100 χλμ., τιμή πάντως πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με αυτή παλιότερων αυτόματων μοντέλων της BMW αντίστοιχου μεγέθους, κάτι που δείχνει και την πρόοδο που έχει γίνει στους κινητήρες και τα κιβώτια. Στον ανοιχτό δρόμο βεβαίως, αν κανείς δεν υπερβάλλει, η τιμή αυτή μειώνεται σημαντικά, κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Πριν από αρκετά χρόνια οδηγούσε κανείς αυτοκίνητο καμπριολέ, ακόμα και μικρότερου μεγέθους, κι αισθανόταν έντονα τις στρεβλώσεις του αμαξώματος. Στη νέα σειρά 4 η ακαμψία είναι εξαιρετική και σχεδόν δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ανοιχτό αυτοκίνητο. Όπως είναι προφανές, αυτό επηρεάζει θετικά και την οδική συμπεριφορά, που ελάχιστα διαφέρει από αυτήν της -αναπόφευκτα ακόμα πιο άκαμπτης- κουπέ. Το αυτοκίνητο έχει έναν «οδηγοκεντρικό» χαρακτήρα και χαρακτηρίζεται από εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με πολύ καλό κράτημα και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, κορυφαίο τιμόνι και πολύ καλά φρένα, αξιοποιώντας με τον καλύτερο τρόπο την δύναμη του κινητήρα. Πρακτικά ξεχνάς ότι οδηγείς αυτοκίνητο με πίσω κίνηση, με το ESP να μην κάνει σχεδόν ποτέ αισθητή την παρουσία του, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο πιέζεται αρκετά (πάντα βέβαια με οδήγηση μέσα στο πλαίσιο της λογικής και των νόμων της Φυσικής). Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, ενώ η άνεση, λόγω της επιλογής της BMW για ένα πιο σπορ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της με περισσότερο σφιχτές αναρτήσεις από τον ανταγωνισμό (και με λάστιχα "runflat" που είναι πιο άκαμπτα), δεν είναι μεν κορυφαία με τα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας, αλλά και δεν προβληματίζει και δεν κάνει το αυτοκίνητο κουραστικό.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
- Φρένα
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Μαλακή οροφή υψηλής τεχνολογίας
KATA
- Χώροι για πίσω επιβάτες και αποσκευές
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θα θέλαμε περισσότερους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω σχήματος
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική
Συμπέρασμα
Θα επισημάνουμε, όπως και στην κουπέ, ότι η σειρά 4 -συνολικά- απευθύνεται κατ' αρχάς στο συναίσθημα, αφού είναι μεν, ασφαλής, γρήγορη, πολύ ποιοτική, πολύ ευχάριστη στην οδήγηση, αλλά σε λειτουργικότητα δεν μπορεί να φτάσει στα επίπεδα της σειράς 3, που είναι ένα πολύ καλό σεντάν. Από εκεί και πέρα, η κουπέ απευθύνεται σε όσους έχουν ως προτεραιότητα το απόλυτο σε οδηγική ευχαρίστηση και η καμπριολέ σ' εκείνους που απολαμβάνουν μεν την οδήγηση και εκτιμούν την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αλλά επιθυμούν λίγο πιο χαλαρές μετακινήσεις και την επαφή με τη φύση που προσφέρει ένα ανοιχτό αυτοκίνητο. Δυστυχώς η τιμή του αυτοκινήτου περιορίζει σε μια μικρή μειοψηφία το κοινό στο οποίο απευθύνεται...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP