ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki S-Cross - 1.4 Hybrid 48V

Ενδιαφέρουσα οικογενειακή πρόταση         ..:: Σαββάτο, 28 Μαϊου 2022 ::..

Καλύπτοντας το κενό που αφήνει η βιαστική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, η Suzuki παρουσίασε μία σύγχρονη εκδοχή του μικρομεσαίου της SUV, που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο σε προσιτή τιμή, προσφέροντας επαρκείς χώρους, πρακτικότητα, προσεγμένο εσωτερικό, ευκολία οδήγησης, πλούσιο εξοπλισμό και αρκετά καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση χάρη στο δυνατό βενζινοκινητήρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα

Το "SX4" αφαιρέθηκε από το όνομα της τελευταίας έκδοσης του μικρομεσαίου SUV της Suzuki, παρέμεινε όμως το S-Cross, που συνδέει το προηγούμενο μοντέλο με το νέο. Το σημερινό μοντέλο την πράξη αποτελεί μια αρκετά εκτεταμένη ανανέωση, με ανασχεδιασμένο αμάξωμα, ανανεωμένο εσωτερικό, αναβαθμισμένη τεχνολογία σε κινητήρες και ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά το ίδιο «δάπεδο» με το μεταξόνιο των 2.600 χιλιοστών, ενώ και το μήκος του νέου αυτοκινήτου έχει παραμείνει στο 4,3 μ. Αυτή η επιλογή είναι κατανοητή, καθώς κανένας κατασκευαστής πλέον δεν επενδύει στην σχεδίαση εξαρχής μιας νέας πλατφόρμας για αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες, τη στιγμή που όλη η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς την ηλεκτροκίνηση. Άλλωστε το SX4 S-Cross ήταν ένα καλό αυτοκίνητο, οπότε ήταν σχετικά εύκολο για την Suzuki να το αναβαθμίσει αρκετά, σε βαθμό που να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με τα σημερινά μοντέλα της κατηγορίας.

Εσωτερικό
Διαφοροποίηση δεν υπάρχει στο θέμα των χώρων, που είναι απολύτως επαρκείς για τέσσερις ενηλίκους, ικανοποιώντας έτσι απολύτως τις ανάγκες των οικογενειακών μετακινήσεων. Πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται και με ένα καλό χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 430 λίτρων, ιδιαίτερα πρακτικό μάλιστα, με δύο «κουτιά» για μικρά αντικείμενα στα πλαϊνά του και την δυνατότητα τοποθέτησης του δαπέδου σε δύο διαφορετικές θέσεις, ενώ και οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι ρυθμιζόμενες σε δύο θέσεις. Τους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό θα τους χαρακτηρίσουμε απλώς επαρκείς, καθώς οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα του εσωτερικού σε επίπεδο υλικών (με σκληρά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, αλλά και με προσθήκη μαλακού πλαστικού σε κάποια σημεία), όπως και σε επίπεδο εξοπλισμού, με την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό να τονίζει την πλήρη προσαρμογή του αυτοκινήτου στη σύγχρονη πραγματικότητα. Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, μόνο που η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως μερικοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ξεκινώντας από 21.730 ευρώ, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και υποβοήθηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Επαρκείς εσωτερικοί χώροι, σύγχρονο και λειτουργικό εσωτερικό και πλήρης εξοπλισμός στο νέο S-Cross
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας με τον οποίο προσφέρεται το S-Cross και τον οποίο έχουμε ήδη γνωρίσει στο Vitara, είναι o βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.4 με άμεσο ψεκασμό και ήπιο υβριδικό σύστημα, οποίος αποδίδει 129 ίππους. Ένας κινητήρας που ανταποκρίνεται πολύ άνετα στις ανάγκες του αυτοκινήτου σε οποιοδήποτε είδος δρόμου, προσφέροντας αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5'') οι οποίες εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα ταξίδια. Η ελαστικότητά του κάνει αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη γεννήτρια/μίζα 14 ίππων, που υποβοηθάει στιγμιαία το αυτοκίνητο στις επιταχύνσεις με χαμηλές στροφές, όπως επίσης και το σωστά κλιμακωμένο και αρκετά εύχρηστο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η κατανάλωση στην πόλη μπορεί εύκολα να πέσει κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. (7,5 λίτρα στην περίπτωσή μας), ενώ σε διαδρομή μας σε περιφερειακό δρόμο στην Αττική με περιορισμένη κυκλοφορία και ταχύτητες 70-90 χλμ./ώρα (διαδρομή που αντιπροσωπεύει π.χ. μετακίνηση σ' έναν επαρχιακό δρόμο), καταφέραμε να πετύχουμε 5,6 λίτρα/100 χλμ., τιμή σίγουρα εντυπωσιακά χαμηλή. Στον αυτοκινητόδρομο, όπως συμβαίνει με όλα τα SUV, η κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα, καθώς η χειρότερη αεροδυναμική τους σε σύγκριση με τα χαμηλότερα σεντάν και χάτσμπακ επηρεάζει πολύ περισσότερο την κατανάλωση σε ταχύτητες πάνω από τα 110-110 χλμ./ώρα.

Οδηγώντας
Με ικανοποιητική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, το S-Cross -που δοκιμάσαμε στην προσθιοκίνητη έκδοση- δεν διεκδικεί προφανώς κάποιο σπορ χαρακτήρα και δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, αλλά προσφέρει τα χαρακτηριστικά ενός ασφαλούς και ευκολοδήγητου οικογενειακού υπερυψωμένου αυτοκινήτου. Με αρκετά καλό κράτημα, αρχίζει να υποστρέφει προοδευτικά όταν πιεστεί, γέρνει λίγο παραπάνω σε σχέση μ' ένα σεντάν ή χάτσμπακ λόγω του αυξημένου ύψους του (απόσταση από το έδαφος 17,5 εκ.), αλλά πάντα προβλέψιμα και όχι άτσαλο και δεν αντιδράει απότομα αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή. Το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, ενώ ικανοποιητικά για το χαρακτήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι τα φρένα. Ικανοποιητική επίσης είναι και η άνεση με τα μέτρα των μικρομεσαίων SUV.
">
YΠEP
- «Οικογενειακοί» χώροι σε περιορισμένες διαστάσεις
- Πρακτικότητα χώρου αποσκευών
- Αρκετά καλές επιδόσεις
- Ευκολία οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Έλλειψη ρεζέρβας
Αρκετά καλές επιδόσεις από το ήπιο υβριδικό σύστημα, ευκολία οδήγησης και ασφαλής οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
To νέο S-Cross προσφέρει μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου για την ελληνική αγορά, με αρκετά καλούς χώρους, πρακτικότητα, προσεγμένο εσωτερικό, καλό εξοπλισμό και ασφαλή συμπεριφορά. Στα ατού του αυτοκινήτου η αναβαθμισμένη εμφάνιση και οι επαρκείς επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση σ' αυτήν την προσθιοκίνητη έκδοση, κάτι στο οποίο συνεισφέρει προφανώς και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Και όλα αυτά με μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσει κανείς και τον πολύ καλό εξοπλισμό του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.suzuki.gr


  UP